[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:53

@Naaltje dus toch foto's....better safe than sorry maar ik hoop voor je dat ze niets zien behalve mooie hele botjes :(:)
@Tine hoop dat je lekker hebt kunnen slapen
@Frensie mooi dat ze je nog 12 weken kunnen begeleiden want mijn ervaring met revalidatie is dat je gegarandeerd een of meerdere terugvallen krijgt. Dan komt het erop aan of ze je kunnen leren hoe je daar dus mee om moet gaan. Het l*llige is dat als je je goed voelt je gauw weer teveel doet (zie mij nu ^) ). En dat moet je eigenlijk zien te voorkomen. En als het teveel is, moet je het zo vroeg ontdekken dat het niet te veel uit de hand loopt (ben nu zelf eigenlijk ook net beetje te laat, had tijdens herfstvakantie gewoon veel rustiger aan moeten doen, maar goed, manlief weg, je wilt toch wat etc, maar had gewoon op mijn kont moeten blijven zitten _-:( ).
@Evelli soms is het niet anders.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:06

@VHU; hoop het ook :=
@frensie; ik wist echt niet dat ze niets mochten zeggen := dacht ''nou dan weet ik tenminste wat er is'' >;)
in 2 werkdagen waren ze bij de huisarts...
^)

net naar het centrumpje geweest hier, inkt gehaald. Moest 5 minuten wachten bij de winkel, en dat gaat dus al niet... ^) zo lang kan ik niet stilstaan...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:35

@ VHU; ze willen idd dat ik nog 12 weken blijf zodat ik echt leer om goed mijn dag in te delen. Ik maak voor de ergo elke dag een lijst en daarop geef ik mijn activiteiten punten. Per dag mag ik 23 punten halen. Dus niet teveel en niet te weinig doen. Zo leer je goed om alles te verdelen over de dag en over de week.

Maar het gaat idd super met de revalidatie! Eigenlijk zit ik nu nog in de observatieperiode, maar we zijn al volop aan het behandelen met de fysio en mijn 1e doel is al behaald (=45 minuten wandelen).

@ Naaltje; nou hopelijk krijg je snel te horen van de huisarts of er niks beschadigd is. Ik kan ook niet lang staan. Soms best lastig.

Ik ga even aan de schoonmaak!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:17

Ik lees wel mee, maar even geen puf om te reageren.

Er gebeuren hier wat vervelende dingen, die me erg veel energie kosten.

Gelukkig is zoon niet ziek geworden, wel moe en wat hangerig, maar goed, dat is niet erg. Vroeg naar bed, dan is het morgen vast weer een vrolijk ventje.

Ben benieuwd hoe het met Tallechie is gegaan.

Straks nog lekker met Rembrand naar les, hopelijk knap ik daar weer wat van op.
Wat is het trouwens idioot warm, paarden hebben het wel warmpjes onder de deken. Maar ja, zonder deken is weer wat te kaal. Lastig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:30

Tine, soms zit het niet mee he.
Zit ook met de deken van Bente in mijn maag, na ja, 't is niet heel ernstig natuurlijk, maar moet hij er nu op of er weer af overdag? Heb ook zoiets van laat er maar op, maar zondag was ze echt een beetje duffig toen ik er net was, volgens mij kwam het gewoon omdat ze het warm had onder de deken. En als ze er dan onder gaan zweten is al helemaal niet goed (deed ze niet maar het was vandaag zo warm en morgen schijnt het nog warmer te worden).

Zo blijven ze je bezig houden he :7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:34

bij ons op stal loopt alles zonder deken geloof ik :) Dekens zijn er weer af gehaald door de eigenaren..

Dids staat ook te zweten onder zijn deken, maar dat komt door z'n winterpluis icm eczeemdeken :')

:(:) voor tine, en beterschap voor zoontje :)

ingridM ook nog een :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:48

Erg lastig, die dekens. Heb ze ook allemaal gewassen voor ze onder de dekens gingen, om dekens beetje goed te houden. Zou ik ze nu zonder deken zetten overdag, dan heb ik 's avonds dus aan de binnenkant ook vieze dekens. Bovendien zijn Amerigo en Rembrand geschoren, dus zonder deken lijkt me toch iets te...

Lastig. Ze zijn wel flink warm onder de dekens, maar zweten niet. Tenzij ze gek half uurtje hebben gehad natuurlijk. Thabor was vanmorgen weer flink bezig. HEb hem maar even uit de wei gevist, vreesde voor het voortbestaan van de dekens :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:03

Ik ben weer thuis. ben via mijn zus gereden, daar een broodje gegeten en daarna door naar stal.

Maar daar kon ik niet bezig want bak was bezet. Toen de bak vrij was, was het al weer tijd om naar huis te gaan.

Ik vond het examen makkelijk. Dat kan een goed en een slecht teken zijn. 6 Weken afwachten. We zullen zien.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:23

balen dat je altijd zo lang op de uitslag moet wachten he

dekens zijn lastig ja, want nu is het weer zo warm overdag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:01

Het was hier in de stad ook echt benauwd, daardoor was ik vandaag ook niet op mijn best. Het wordt nu avond en koeler en ik kikker gelukkig weer wat op :) Als paarden wat op de vlakte staan met windje erbij valt het nog wel mee. Maar het weer is wel bizar zacht, het is morgen 1 november :roll:

Naja, het zal wel niet lang meer duren dat we :brr: op de bok zitten of bij de bak staan dus laten we er nog maar even van genieten :D

@Tallechie, ik zeg: minimaal een 8 :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:24

Bedankt allemaal om even mee te denken over Romeo! Ik heb al veel reacties gehad(ook in het medisch topic dat ik had geopend), iedereen zegt hetzelfde. Heb ik nog nooit gehad dat iedereen het op bokt met elkaar eens is :D

@ VHU: lijkt me inderdaad vervelend, die dekens. Dat is een reden waarom ik Romeo niet scheer en hem geen dekens koop, ik heb veel te veel schrik om iets verkeerd te doen.

@ tallechie: 6 weken afwachten, vervelend zeg!

@ Naaltje: het is niet leuk hé als ze niet zeggen of er iets te zien is of niet, doen ze hier ook.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:25

Naaltje, toch maar foto's... Hoop dat alles verder in orde blijkt!

Dekens, nu ook erg lastig. Paardjes krijgen schuurplekken van mn onderdekens, dus heb ze nu maar lekker onder de 0gr dekens staan; Als ze het koud hebben moeten ze maar lekker gaan rennen ofzo :Y)

vandaag Storm met hartslagmeter getraind, herstel was werkelijk SUPER dus beestje mag zaterdag gewoon lekker mee op de rit van de menvereniging. We hebben vandaag een heerlijke rit van 20km gedaan. totaal 2 uur over gereden, en halverwege hebben we een half uur pauze ingelast (dus 2,5 uur weg geweest)

Groetjes, lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:29

Spannend tallechie, ik duim dus de komende 6 weken voor je !!
Ingrid...knoop door gehakt...is vaak idd lastig maar soms wel beter voor jezelf, hoe dubbel het soms ook is... :j zo zat ik zelf tot voor kort ook, ik ben nu blij met de beslissing die ik voor mezelf gemaakt heb.
Tine zoontje ziek...beterschap.
Lacuna lekker bezig geweest met Sun ! het was er mooi weer voor. :j

Vanmiddag lekker in het bos gewandeld, was heeeerlijk !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:35

zo ben weer aardig bijgelezen, bedankt voor de kleine samenvattinkjes tussendoor... 8-)

naaltje sterkte!

het was hier ook benauwd...

vanmorgen was ik om 7 uur op stal om de paarden te voeren en buiten te zetten en ik schrok er echt van, het was bijna 18 graden in de binnenstal! :oo
buiten was het al een graad of 14/15, echt bizar...
Ik ben zo blij dat we toch zaterdag al geschoren hebben!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:37

Veale heeft het ook warm onder zijn deken, maar kan niet alle dagen heen om dekens te wisselen. Hij heeft gewoon een regendeken op 0 grams.

Ik ben kapot. Vriendlief heeft een wedstrijd. Ik ga naar bed. Waarschijnlijk ben ik halverwege de nacht dan wakker, maar kan mijn ogen niet meer open houden. Daan ligt ook al op bed, dus ben benieuwd hoe laat hij komt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:41

Ben ik weer.

Bianca: lekkere boswandeling gemaakt. Klinkt goed. Heb ik al heeeeeel lang neit meer gedaan. zitten te weinig uren in een dag.
Lacuna: fitte Storm getraind
SL: :wow: Jij hebt vast de primeur, heel bokt het met elkaar eens. Hoe is dat mogelijk :=
Tallechie: wat moet je daar lang op wachten :? Maar goed, klinkt alsof je het goed gedaan hebt.

Dekens: ik ga morgen denk ik onderdekens eronderuit halen overdag, zodat ze alleen onder regendeken staan, en dan s avonds de boel er weer onder. Wel weer extra werk, maar ja, je moet wat. Thabor moet dan overdag maar naakt, daar heb ik geen 0 grams voor. Moet hij maar niet te veel gaan rollen en vies worden.

Vanavond dus naar les geweest en liep weer eens hopeloos tegen de beperkingen van mijn lichaam aan. Mijn stuitje doet het weer goed hoor, maar omdat ik nu 5 weken niet gewoon heb kunnen rijden, kon ik toch gewoon een drafje niet meer volhouden. Zou toch wat zijn als je gewoon een winkel had, waar je een goed werkend lijf zou kunnen kopen.

Trouwens nog iets leuks. Toen ik net thuis kwam en het erf opdraaide, schenen mijn koplampen de winterwei in. Daar zag ik Thabor lekker lui liggen in de wei en Amerigo stond er pal naast te suffen. BETRAPT. Oftewel, ze vinden elkaar toch best aardig, ook al wordt pony vaak opgejaagd. Anders zou pony nooit zo vlak ernaast gaan staan als hij halve hectare heeft.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:25

Maaike je strengophouders hebben hun wedstrijd debuut al gehad trouwens passen super, dankjewel nog voor het vertrouwen en snelle versturen. verder een dikke knuffel voor de mensen die het nodig hebben

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:12

Evelli: Dat is zeker geen leuk nieuws maar waarschijnlijk heb je een wel overwogen keuze gemaakt... Gelukkig heb je Keetje nog.

Dekens.. eef heeft er geen op.. maar heeft ook een dikke vacht. Elk jaar twijfel ik weer of ik zal scheren of niet.. maar elk jaar doe ik het lekker niet. Als het straks weer echt vriest en glad en veel sneeuw ligt kan ik toch moeilijk trainen en ben ik blij dat ze gewoon lekker haar eigen vachtje heeft en dat ik dan ook geen gedoe met dekens heb.. Snap jullie twijfels ook zeker!

Tine: Hahaha die paarden van jullie vinden mekaar stiekum toch wel leuk dus.. Een goed werkend lijf wil ik ook nog wel even voor sparen. Ik zeg openen die winkel!!

Tallechie lekker vroeg naar bed. Ben benieuwd naar de uitslag!

Naaltje: Wanneer hoor je wel iets van de uitslag van die foto's?

Vanavond even lange lijnen erbij gepakt met eef. Kan zo in het donker toch maar weinig, maar dit gaat wel over het erf heen.. Ga ik dus ook weer meer oppakken deze winter. Ze blijft er met al die zijgangen lekker soepel van en als het echt koud is straks blijf ik ook lekker warm.. Ze deed voor de eerste keer na lange tijd weer aardig dr best. Beetje opbouwen want die zijgangen zijn zwaar ondanks dat het alleen maar stapwerk is. Viel me toch wel op dat ze nu na even werken (min of 10) toch wel al soepeler leek rechtsom.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:29

Goedemorgen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:40

Hahah goedemorgen Tine!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:40

Oh en goedemorgen allemaal

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:50

Hier ook een goedemorgen :-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:54

Heerlijk werken aan de lange lijnen, je wordt er zelf inderdaad ook lekker warm van, wij doen het ook vaak in de winter ;) begin altijd als een michellin-poppetje, en naarmate de training vordert liggen er steeds meer jasjes en vestjes langs de bakrand haha.

Goeiemorgen allemaal!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:01

goeiemorgen! :)
heeft je kerel toch geslapen lacuun? :')

ik vind langelijnen alleen leuk met wandeling, ik haat het om zelf rondjes door de bak te moeten lopen :')
Ik heb net vriendje uit bed geduwd.. die was bezig zich te verslapen, wekker vergeten te zetten. Mijn wekker stond ook niet, maar op vreemde wijze werd ik op tijd wakker :=

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:23

Da komt straks voor Blond....

Wat een rot ochtend, slecht geslapen, hoofdpijn, DA moet komen ;(.