[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:00

@ happytime: kon zijn hé, was maar een ideetje :o Maar inderdaad, ijzers kunnen heel hard aankomen (kan erover meespreken, heb ooit eentje recht op mijn hoofd gehad :o )
Ach maar dat een hengst klappen krijgt, vind ik heel normaal, ze kunnen zeeeer vervelend zijn soms :D Die hengst waar ik over vertelde, die de merrie wel bevrucht had, die heeft ook altijd zeer rake klappen gehad. Hij bleef altijd maar aandringen en plagen, soms had een weigenootje er genoeg van en kreeg hij rake klappen :Y)

@ Nouvel: goed dat het al wat beter ging! Ik denk de ganse dag aan jullie en ik hoop van harte dat het weer helemaal goed komt!

@ Naaltje: pff dat is kl*te zeg! Hoe is het vandaag met je? Hopelijk is het niet spit en is het vandaag weer over! Ik ben er ook altijd zo ontzettend bang voor! Vorige keer heb ik er een maand mee vast gezeten :?

@ Maisie: bedankt voor het complimentje over Zhora.

@ tine: veel sterkte met je hooikoorts! Ik heb er ook erg veel last van _-:(

@ L_R: leuk gereden zo te horen! Veel kilometertjes maken hoeft ook niet altijd hé, bekenden tegenkomen kan ook eens leuk zijn :Y)

Mijn nicht is gisteren weer op Romeo komen rijden. Ik laat Romeo altijd eerst een paar rondjes aan de longe lopen, meestal wat stap, draf en galop. Gisteren had ik met zo een warm weer enkel stap en draf gedaan om Romeo niet te snel te laten zweten, dus mijn nicht ging er zo op. Helaas reed Romeo echt niet fijn, hij had aandacht voor alle andere dingen behalve de ruiter, hij verzette zich voortdurend tegen het bit, liep voortdurend met zijn kont van de hoefslag en er zat zelfs een bokje bij(van 5 cm, stelde uiteindelijk niets voor). Het was echt geen fijn zicht om hem te zien lopen. Toen heb ik mijn nicht gevraagd om er even af te komen en heb ik Romeo even laten uitrazen aan de longe, hij heeft een mooi rengalopje gedaan en toen was het goed. Mijn nicht is er terug op gekropen en Romeo liep de sterren van de hemel :D
We stonden er beide van versteld hoe veel energie Romeo wel niet heeft. Momenteel loopt hij 4 keer per week en nog heeft hij nood aan even uitrazen, zelfs met zo een warm weer :Y)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:04

Sander-lotte: Fijn dat je ouders een beetje bijdraaien :D.
- Mooie foto, ze ziet eruit als een lieve hond :j.

Naalt: Ik zal volgende week eens een plekje zoeken om mee te gaan :D.

Gem: Nou Aiden is van mij :+. Hij is inderdaad door Pauk gefokt :D.
Hij wordt heel groot en eindelijk wat breed :D.

Nouvel: Jeetje zeg, dat is niet niks :oo. Heel veel beterschap :(:).
- Jeetje de foto's ;(. Wat erg ;(.
- Die openwond wond foto's :oo. Wat zal het beestje pijn hebben gehad :(:).

VHU: Heb je ze ook westerngetraind? :+...
Mijn pown bleef ook gewoon stil staan als ze opgezadeld was :j. Goed getraind paard :D.

- Tsja hoe kleiner de hondjes hoe feller :+. Onze Bobby (cairn terrier) ging helemaal uit zijn plaat tegen een groot bakbeest :+. En gewoon niet bang zijn :=. Gevolg.... groot bakbeest is nu erg boos en wordt half wild als die bobby ziet, maaaaar niet gevreest, bobby gaat gewoon uit zijn plaat hoor :').

Zo gister naar de Auto RAI geweest, was echt leuk :D.

Wel balen al die mensen die lekker kunnen mennen en longeren en rijden :+. Nee hoor, kei leuk voor jullie :)).

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:14

nou ik kan ook niet rijden
kan niet eens normaal lopen _O- Ik lijk wel een ouwe doos _O-
@SL; het is dus niet over, en ik vrees dat het ook nog wel wat erger wordt..

super dat romeo 't op 't eind toch goed deed :j

@tass; verzin maar een dag :j zondag kan evt ook. 't is allemaal wel keigoed weer om op een kar te hangen :))

Nou ik ga zo de auto nog een keer naar het schadebedrijf brengen.. Hopelijk dan échtécht de laatste keer ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:21

Goedemorgen allemaal.

Zorha is gaaaf !!

Ekster.... stink-kip %) ????? hey >;) ??? ik heb hier kippen lopen _O- , zijn echt gezellig hoor, amrock hennen 2 stuks en ze leggen lekkere eitjes ! +:)+ pas maar op, straks voelen mijn hennen zich beledigd... _O- :=

Nouvel, fijn dat de koorts bij Fifi wat gezakt is.....blijft voor je duimen !!

vanmorgen werken, vanmiddag lekker vrij.
Paardjes staan s'nachts lekker buiten, melody heeft me wakker gehouden van 2 tot 3 uur. zij staat zo'n 15 meter van mijn slaapkamerraam, welke open is s'nachts en ze vond het nodig om een gat te gaan graven naast de waterton.
stamper-de-stamp-stamper-de-stamp.... ik kan daar dus niet doorheen slapen...
Maar wel lekker uitgerust, want ik lag al om.... schrik niet : half 9 gisterenavond op bed, bijtanken.. :=

Regen graaaag, maar niet zaterdag, want dan hebben we de outdoorwedstrijd !!!!

Hooikoorts ?? hier gelukkig niet.......beterschap daarmee !!!!

mijn moestuin heeft veel water nodig, maar om dat nu allemaal met zuiver kraanwater te doen ?? dus pomp water op uit de kleine bron, lekker bruin water maar dat maakt de plantjes niets uit.
Sproeien....tja........geen sproeier maar moet er eigenlijk een aanschaffen want we hebben een klein bosje geplant. en dat heeft dringend water nodig....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:27

Tass: ja, dat bedoel ik natuurlijk ook ;) . Ik heb hem nog geboren zien worden :j !

Naaltje: regen, met de nadruk op 'snachts :j . Ga ik helemaal mee akkoord. Zoals jij het klaarmaken van asperges beschrijft, krijg ik er zin in!

LR: jij ook een moestuintje :D . Hier is vorige week de zelfbouwzandbak omgeturnd tot moestuintje. Zoon van 10 is nu elke dag weer teleurgesteld dat er van zijn ingezaaide worteltjes nog niets te zien is :+ . We hebben er een anti-katten-net (voorheen vogelnet :P ) overheen gespannen, maar de katten poepen dan gewoon door het net heen _-:( . Enige "winst" dat we behaald hebben, is dat ze nu de poep niet ingraven (dus makkelijk verwijderbaar).

Ben benieuwd naar een update van Nouvel vandaag.....

Vanmiddag naar Ster toe, met mijn dochter :D ! Ze vroeg zelf of ik niet vanmorgen, maar vanmiddag kon gaan, zodat ze mee kon :D . *stopt verwachtingen maar gauw weg*

Hier geen hooikoorts, maar al 2 maanden af en aan een ontstoken oog. Denk ik er met nieuwe oogdruppels vanaf te zijn (het ging al 6 dagen goed), en ja hoor.... vanmorgen weer rood en nat :( .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:37

@Biancacoo; alles is bij mij kip :j heb zelf ook kipjes gehad hoor :D Pebbles, Calimero en Prutje. Peb en Cali zijn helaas op 10 jarige leeftijd de pijp uit gegaan, prutje loopt nog altijd bij mijn ouders :))
:D

Lekker Gem! :) leuk dat ze dat vroeg :j
sterkte met je ontstoken oog... wil je er nog halfverkrampte/verlamde rug en linkerbeen bij? O:)
Asperges maken is leuk, maar geeft wel een hoeveelheid afwas... dus die maar weggewerkt
En dan ga ik nu aan de slag :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:39

Gem: Jij bent getuigen geweest mijn zijn geboorte? :D. Waren zijn benen en oren en zo lang/groot _O-.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:46

Tass: ha ha, dat weet ik niet meer hoor :D ! Ik heb sinds 3 jaar alle veulens bij Pauk geboren zien worden, en ze lijken allemaal zo op elkaar :+ .

Naaltje: nee, eerlijk zullen we alles delen. Ik mijn oog, jij je rug en linkerbeen. Ben ik niet banketstaaf in, jij mag het meeste hebben :+ .

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:47

Ja daarom vind ik ze ok allemaal leuk _O-...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:03

Net een berichtje gehad van Claudia (vriendin van Stan de Beleerder ;) ):
Sterre heeft al een paar keer voor de nieuwe koets gestaan en als ze eenmaal loopt gaat het heel goed, alleen het vertrekken gaat nog niet altijd zo goed. Maar dat komt wel.
Stan rijd haar nu overdag, wanneer ik tijd heb op zaterdag zal ik je bellen!

*\o/*

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:03

Nouvel ik blijf het even volgen hoe het met Fifi gaat. Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Dat je lieve paard maar snel helemaal mag herstellen !!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:11

Dat klinkt als goed nieuws :D.

Word je paardje nu beleerd? :).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:22

@ Tass: het is ook een heel lieve hond! Echt een sok van een beestje, maar een tikkeltje dominant naar andere honden toe (andere honden die niet blaffen, als ze blaffen kruipt Zhora tussen mijn benen in, zo stoer is ze :o )
Kan jij dan niet mennen, longeren of rijden?

@ Naaltje: heel voorzichtig zijn met bewegingen die je doet. Proberen ook om je rug niet op te spannen, dat maakt het erger. Bij mij wil het wel eens helpen om warmte in de rug te leggen, zodat je rug 100% ontspant. Ik heb er zo een heerlijk gelkussen voor, dat leg ik dan 3 minuutjes in de microgolfoven en dan genieten maar :D

@ Biancacoo: dank je voor het complimentje! :+
Wij sproeien hier alles met zuiver kraanwater, en we hebben een groooote tuin :') (vooral met veel beplanting!) En dan mijn ouders maar zeuren dat het water zo duur is :D

@ gem: leuk dat je dochter mee wou! Hopelijk blijft ze bij die gedachte ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:45

Nope :+.

Ik kan alleen wandelen :+.

Aaahhh is het zo'n grote stoere hond :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:47

Kom heel snel even gedag zeggen :evaw:

Hier stijve nek, om even iets toe te voegen aan lijst me blessures maar dat is denk ik omdat ik vanacht op de bank ben gaan slapen mijn man was enorm aan het snurken _-:(

Citaat:
VHU: Heb je ze ook westerngetraind? ...

Dat is nu zo onderhand de enige discipline waarin ik eigenlijk nog nooit wat heb gedaan. Wel veel freestyle. Weet dat je bij western die training hebt dat ze vast staan zonder vast te staan zeg maar. Daar lijkt het bij die van ons wel op :D Vooral bij Rizanta, bij het in/uitspannen, erg handig :7

Nou ga alle spullen naar het park toebrengen, naar eindpunt van de speurtocht. Het is prachtig weer zeg. Regen mag van mij ook, 's avonds of na zaterdag :=

:evaw:

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:50

Dan moet je dat eigelijk nog doen om je lijstje compleet te maken :))..

Balen dat je zo'n slechte nacht heb gehad :(:).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:01

Tass schreef:
Dat klinkt als goed nieuws :D.

Word je paardje nu beleerd? :).

:j Ze is per begin maart naar deze menstal toe gegaan, en doet het goed! Ze mogen er de tijd voor nemen, dus rustig aan allemaal.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:02

Ow wat leuk zeg :D. Fijn dat ze het zo goed oppakt :D.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:03

succes met je speurtocht VHU

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:13

@ Tass: ja hoor, heel stoer is ze! :j Paar weken geleden kroop ze tussen mijn benen toen een maltezer naar haar begon te blaffen! _O- Beestje kwam ocharm net niet tot aan Zhora haar knie :D

@ VHU: succes met je speurtocht! En jij moet niet op de bank gaan liggen hé, ik zou de man naar de bank sturen :Y) Dan kan jij tenminste lekker slapen :D

@ gem: wat super dat ze het mennen zo goed opneemt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:15

@VHU; 1 mei is wel droge zondag hoor >;)
:P ik ben al lijstjes aan het maken voor wat ik moet meenemen etc.. vanavond vragen voor plekje voor trailer :)

@SL; niet opspannen weet ik, maar dat is momenteel de enige manier om nog enigzins normaal te bewegen.. Lang staan is nu in elk geval foute boel, fietsen ook..
Net de auto laten fiksen bij Care, dus die is nu eindelijk picopicobello :):) alleen nou moet ie weer gewassen :+

super Gem dat je paardenbeest het zo goed doet! :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:18

Whahahaha geweldige hond _O-.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:25

@ Naaltje: ik weet het, het is heel gemakkelijk gezegd "niet opspannen" maar als je het zelf aan de hand (of beter, aan de rug :o ) hebt, weet je wel beter... Verzorg je maar goed en voorzichtig zijn!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:05

VHU dan komt moeders voor bij drijven. Dat was een fjord. paps was tuiger. Mijn vader ging met hem uitstappen en mijn vader lette even niet goed genoeg op en veale ging dus gelijk richting gras.

Ik heb ook aan nouvel en fifi gedacht. Heb de foto's niet gezien in link, maar alleen bij de gedachte krijg ik al rillingen

Tine het is vrij snel inderdaad maar longeren gaat goed. Normaal gesproken is veale ook heel braaf met longeren. MIjn vader heeft hem dus ook overgenomen toen ik hem eerst niet terug kreeg. Pas toen hij weer naar de commando's luisterde heb ik hem overgenomen. Heb denk ik zelf 10 min gelongeerd en ik sta dan gewoon stil. Was wel moe naar die tijd, maar mijn vader heeft het zware werk gedaan. Als het aan mij lag was ik al weer aan het mennen, maar daar wil ik echt tot 6 weken mee wachten. In die week moet ik naar het ziekenhuis en dan wil ik het overleggen. Dus ik ben snel, maar voel me goed en doe voorzichtig

Bij ons mag het ook regenen ( 's nachts :j ). de bak was echt mul en stuift. STerkte met de hooikoorts patienten

Naaltje succes met je rug
Romeo met een eigen willetje
Gem gaat hopen dat dochter vaker mee wil :-)
VHu die op de bank heeft geslapen omdat man snurkt _/-\o_ :')

Zaterdag moet het droog zijn want ik kom naar Westerbork *\o/* *\o/* Heb een lieve buurvrouw die mee gaat :-)

Hier is het vannacht gelukkig weer goed gegaan. 4 uur er tussen *\o/*

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:46

De hele dag zit fifi in mn gedachten, de foto's spoken allemaal door mn hoofd.. verschrikkelijk, ik hoop dat het goed komt met dr en dat je uiteindelijk weer kan rijden en mennen... blijf het vreselijk vinden! Hou je ons op de hoogte?

W.b. de rest, sorry ben erg druk dus lees alleen bij, heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren. het enige dat me bij is gebleven(naast nouvel en fifi) is een stink-kip-ekster. Daaruit blijkt maar weer hoe scherp ik op het moment ben...:P