[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:16

buckje, ik heb even je filmpje bekeken en nu zie ik goed wat je bedoeld met dat hij gaat duiken.
hij moet flink trekken in die bak of niet?
onze bak op stal is gelukkig niet zo heel erg zwaar.
zal voor buck wel een kwestie van wennen zijn ook? dat hij dan steeds makkelijker door die bak gaat lopen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:17

Brunellie was wakker zo te zien.

Maisie les gehad.

Napie niet ieder paard laat het toe zonder verdoving.
Onze da is tevens ook tandarts en die verdoofd, reden dan kunnen ze alles goed bekijken en behandelen en is minder stress voor zo'n dier.
Maar inderdaad is rommel Patrick heeft er toen koliek van gehad na de behandeling maar die had heeft ze een keer bij moeten spuiten vanwege wolfstanden die er niet makkelijk uit gingen.

Vanmiddag kwam ik op stal om te voeren en Patrick wil ook het circus in _O- _O- :') :') :')
Ik kwam niet meer bij.....en Patrick stond echt heel grappig te kijken van kijk is vrouwtje met mijn benen in de bak :+ :+ :+ :+
Afbeelding

Afbeelding
Jammer dat ik mijn camera niet bij had

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:28

Wow :~ wat is Rembrand een ongelovelijk mooi paard zeg, prachtige verhouding en mooie spieropbouw. Vind Amerigo ook wel scheterig in zijn nieuwe ruitendekentje :+ En wat een ruimte.... ben jaloers ...

Citaat:
gooi ik hem even voor de kar

Dat lukt mij dus simpelweg niet he. Vanmiddag was Han ergens spelen, nadat ik van alles had gedaan had ik ongeveer 1 1/2 uur die ik nog kon besteden maar dan zit ik toch met de stress in mijn lijf dat ik Han weer op tijd op moet halen. Dus maar wezen spitten in de tuin }:0 nog een pompoen geoogst plus laatste tuinkruiden...lekker soepje :Y)

_Patrick_ met circuspaard, ik zou toch gaan voor hooinetten als ik dat zo zie... heb er ook een Alwyn dus. Stond weer buiten de paddock, schrikdraadapparaat de aansluitdraadjes bleken nogal geoxideerd... dus dat gerepareerd. Alwyn schiet dus net zo makkelijk weer terug onder schrikdraadje door (die op plm 80 cm staat) en door weer zo'n stukje dat hij heeft losgemaakt bij de plank. Soort Houdini act. Heb er nu twee nieuwe planken super strak tegenaan getimmerd en dus schrikdraadapparaat goed getest, als het goed is komt hij er nu niet meer uit }>

Al mijn paarden / pony's tot nu toe zijn nooit verdoofd bij de paardentandarts. Volgens mij mag een reguliere tandarts ook niet spuiten, een DA wel. Denk dat DA's het ook sneller doen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-10-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:28

:=, geweldig die laats foto.

Verdoving, dat overleefd wel. Vond niet verkeerd keuzen want moest veel gebeuren aan zijn gebit.

Napie, klinkt als interessante leuke opleiding.

Maisie, lekker gelest al was bak er zwaar.

Poeltje lekker met Brunellie bezig geweest.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:32

Het is de 1e keer dat hij dit heeft gedaan, tenminste wat ik gezien heb hihi.

Patrick heeft heeeeeel veeeeel respect voor schrikdraad aan of niet die gaat daar niet uit

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:46

Haha, wat een grappige foto. :))

Dit was trouwens een oude foto van Brunellie. :j Zal dit weekend wel even nieuwe foto's maken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:50

@ patrick, zou zou ik inderdaad ook absoluut mijn paarden hooi geven... die van mij krijgen gewoon een plak.

@VHU ik plan ook altijd al van te voren of ik ga rijden of niet en dan heb ik nog geen eens een kind haha.

@ maisie fijn dat je lekker gelest hebt, opzich is stapwerk ook weleens leuk :)

start jij trouwens nog een beetje indoors?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:54

Ik heb niet echt goede ervaringen met hooinetten.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:03

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:07

@_Patrick_ , was er ook nooit voorstander van, een van onze pony's (lang geleden hoor) heeft zich een keer compleet in een net ingewikkeld, echt vreselijk was dat. Maar ik heb van die netten met kleine mazen (4 cm / 3.5 cm) en die bevallen prima. Heb ze nu ruim een jaar, nog niets kapot aan. Maar kan met dus heel goed voorstellen hoor dat je je twijfels hebt.

Ben ook benieuwd naar foto's van Brunellie Poeltje. Vind het trouwens een hele leuke naam (Brunellie).

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:11

_Patrick_ schreef:
Ik heb niet echt goede ervaringen met hooinetten.

nee ik ook niet hoor, heb wel eens nare verhalen gehoord, dus dan maar gewoon los.

zo'n wagentje heb ik exact. alleen dan voor mijn pony's van 1.10

ik raad alleen aan om met een vierwieler te beleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:16

Zit bankje bij die kar niet te veel naar achteren waardoor erg moeilijk wordt geheel goed in balans te krijgen ?

Hooinetten gaat bij mijn paard prima, gewoon niet te laag hangen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:25

Hoor al dat er verschillende meningen zijn over beleren voor een 2 wieler of een 4 wieler.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:27

@_Patrick_ Is prima tweewieler. Ik heb ook net zoiets, dan van Cavelier. Sommigen vinden beleren voor de kar fijn met tweewieler (ivm niet kunnen scharen van wagen) anderen vinden 4-wielige prettiger (ivm stabiliteit achter het paard).

Persoonlijk ben ik super tevreden met mijn tweewieler, kan pony makkelijk inspannen en zo wegrijden, kan makkelijk van wagen af. Vind het heel prettig mennen, maar heb de boel ook goed in evenwicht liggen. Nadeel vind ik dat als iemand bij je op de tweewieler gaat zitten je eigenlijk de boel zou moeten verstellen om hem weer goed in evenwicht te krijgen. Als ik en mijn groom gaan mennen met de tweewieler nemen we dus een fiets mee :+ stukjes men ik en fietst zij en omgekeerd.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:36

Dat is ook de reden dat Patrick beleerd wordt voor 2 wielige wagen, als ze dan bijv achteruit lopen kunnen ze geen kant op en kan je wagen niet scharen.

Heb de link doorgestuurd naar diegene die me gaat helpen beleren.
Zit alleen geen rem op volgens mij....vind dat zelf wel een veiliger idee....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:39

iedereen zijn of haar mening, ik heb echt exact zo'n wagen vind het echt een fijn wagentje :) zit idd geen rem op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:27

tobbe heeft weer mooie tandjes :)
Tine: mooie foto's, wat een ruimte he!
Patrick: wat een leuke foto's!.. wat een boefje!
Poeltje: knap pittig ding!

Ritje ging wel lekker al waren de pony's erg jolig en schrikkerig :P.. dus het was even aanpakken geblazen :).. Rivaldo heeft een vrij dagje.

Ben kapot vandaag..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:32

Goedemorgen allemaal

@Maisie: hier nu ook een zware bak door alle regen, dan krijgt pony kar echt niet in beweging, dus hier voorlopig geen mennen helaas. Tenminste niet met pony
@IT: pony heet Amerigo (naar het paard van Sinterklaas, door mijn zoontje zo genoemd de 1e keer dat hij hem zag) en paard inderdaad Rembrand
@Patrick: geweldige foto!!!
@VHU: bij Amerigo is het nog de oude deken. Zijn 2 dekens over elkaar. Oude winterdeken met halsstuk eraan, daarover een (geruite, erg mooi :o ) regendeken. Heb nog steeds geen nieuwe dekens ontvangen, gisteren weer gebeld, maar dat had ook voordeel, want er blijkt ook nog een blauwe deken geleverd te kunnen worden. Hopelijk volgende week. Ik heb hier ook hooinetten, met mazenwijdte 4 cm. Ideaal. Zag trouwens laatst in Vrijruiter (blad van NVVR) dat er ook kliko's met onderin gaas bestaan, om hooi in te geven. Maar net als zo'n krat bij Patrick zou er hier alleen maar mee gespeeld (en gesloopt) worden. Tandarts mag inderdaad niet verdoven, tenzij hij/zij dierenarts is. Ik geef pony wel een pasta, omdat hij anders niet te behandelen is. Is nogal eenkennig en schijnbaar slechte ervaringen. Rembrand wordt gewoon zo behandeld.

Nou, ik ga mijn zoontje maar eens wakker maken, anders zijn we straks nog te laat voor school. Moet straks nog een keer boodschappen halen, krijg morgen onverwacht bezoek, dus nog maar even wat spulletjes halen. Gaat wsl ten koste van pony, want daar dan geen tijd meer voor. Hopelijk aan eind van de dag nog. En vanmiddag priveles met paard, denk in binnenbak, tenzij het nu heel snel gaat drogen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:00

Goedemorgen!

tine, nou ik vind jullie pony & paard super leuk!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:03

wat een leuke fotos allemaal!! :D

ik heb 'n rotavond gehad gisteren.. en m'n hoofdpijn is niet over...
net in de auto afspraak gemaakt met tandarts voor mij, en hoefsmid voor dids. Er is namelijk een Belgische feestdag op komst :+ dan ben ik vrij, meteen volplannen dus..

En nu zit ik weer op stage.. Weinig reacties gehad op m'n ideetje wat ik gisteren gepost had. Jammer. Ik ga 't nu uitwerken, en proberen vanavond met mijn stalhouder even af te spreken dat ik die papieren mag ophangen op stal :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:06

ik heb je stukje nog even gelezen.
vind het wel een leuk idee van je!
hopenlijk kan/mag dat.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:06

heel erg bedankt iedereen voor de sterkte wensen...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:07

heb me rot gelachen om die koe in een bakje..hahahah

die van mij is serieus gestoord, maar dat heb ik hem nog niet zien doen...
hahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:20

@Bicci, we hebben hier ook poezen en nu een keer meegemaakt dat we eentje moesten laten inslapen, was ziek en oud maar ik vond het zo vreselijk. Je bent ook zo aan zo'n dier gewend. Maar onze andere poes die is overleden was gewoon weggelopen, dat vond ik eigenlijk nog erger. Heb nog wel een jaar regelmatig gekeken waar ze was en of ze ergens was. Die poes was al 18 jaar, dus ze is gewoon doodgegaan, maar was er liever bijgeweest. Sterkte, vind het maar kaal en leeg als een dier overlijdt.

@Tine, dacht dat ik iets rose / roods en geruits zag dus dacht dat het de nieuwe deken was.

@Naaltje, ik denk dat je je misschien, als je zoiets zou ontwerpen, zou moeten richten niet op de doelgroep ruiters / menners (dus niet direct) maar op de doelgroep maneges/ stallen / misschien VVV en dergelijke. Want bij jezelf in de buurt weet je de route meestal wel, maar als je ergens heengaat is het erg handig als je een route zou kunnen opvragen, ergens op een site van zo'n bedrijf / organisatie ofzo? Zelf rij ik altijd verkeerd met van die route-kaarten, dus aan mij is het niet zo besteed :o Of je zou echt een werkelijk idiot proof ontwerp moeten maken }:0
Wat ik wel altijd heel graag wil weten is of je je auto plus trailer goed kunt parkeren en of je ergens lekker koffie kunt drinken / soepje kunt doen om weer bij te komen na de rit / tijdens de rit :9k en dat je daar je paard ergens kunt parkeren.

Citaat:
Zit alleen geen rem op volgens mij....vind dat zelf wel een veiliger idee....

Als je regelmatig heuvels / dijkjes rijdt is dat wel handig maar meer dat je de wagen beter stil kunt zetten, niet dat je paard stil blijft staan hoor, als die door wil trekt hij door alle remmen heen :7

Nou wij moeten boodschappen doen, pony's voeren, hooi halen, tuin spitten, ga pony's even longeren enz enz :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-10-10 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:27

Ik ben nu aan het kijken of er behoefte aan is :)
en daarna wil ik het via een beheerseenheid of inderdaad VVV gaan spelen. Ik moet het namelijk in opdracht krijgen van iemand voordat het een stageopdracht is.
In je eigen buurt weet je de route inderdaad.. maar ik sta nu in een compleet nieuwe omgeving (met amper routepaaltjes) en kan dus alleen aan een wándelkaart met aangegeven ruiterpaden komen.. da's onhandig, zit je op je knol met een kaart waar 80% wandel-lijntjes op staan en 20% ruiterroutes...

faciliteiten in de omgeving, dat is een goede.

de reden dat ik die briefjes etc wil doen is meer omdat ik wil kunnen aantonen aan een VVV/beheerseenheid als ik met mijn idee kom dat er ook echt interesse in is :)