[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:48

@Tine: wat lief <3 .
*al laten we niet aan dochter zien, want hier absoluut geen dieren op de bovenverdieping :') *
Zwaar balen van het hooi, ik heb niks laten maken dit jaar. We hebben dan ook veel moeten maaien, maar wel een heel mooi dichte grasmat behouden.

Hier hebben ze m.n. gisteren pas het stro ingehaald, dat lag al erg lang, wordt hier iig een slecht jaar.
Zelf gebruik ik vlas.

@Biancao: :(:) :(:) afscheid van huis en tuut, maar ik denk dat je wel heel veel plezier aan de bus gaat beleven.

Dochter is flink aan het oefenen voor de marathon, spannend, hoor.
Rijden ohz staat dan ook op een heel laag pitje, wss morgen ff, als afwisseling voor de pony/soort van rustdag voor d'r.

Ik hoop morgen tijd te hebben om de 40x80 nog even uit te kunnen zetten in de wei; wss makkelijker voor dochter om d'r proef te oefenen. Onze rijbak is 30x60 wat ik verder ideaal vind voor het mennen met de pony's en het rijden, genoeg plaats en ook mennen en rijden tegelijkertijd is geen probleem.

Mooi weekend, allemaal {:} !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:55

Ava's dochter C flink aan het oefenen, leuk hoor! Dressuurmatig ben ik ook weer een beetje op stoom, morgen voor het eerst "echt" vaardigheid oefenen. Ben benieuwd.
Heb vanmiddag stof gekocht voor 2 menschorten, ruitje + blauw en hetzelfde ruitje + bruin. Beiden aan twee zijdes draagbaar (is de bedoeling) waarbij het ene ruitje een blauwe boord krijgt, en het andere schort met hetzelfde ruitje een bruine boord. En dus ook aan de andere zijde, dus effen blauw of effen bruin, te gebruiken. Nu nog iemand vinden die dat (uiteraard tegen betaling) voor me wil naaien := . Ik kan er niks van :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:06

@Gem: veel plezier alvast, morgen. Hier ook maar weer eens wat kegels opzetten, alleen zo druk hier, dat ik mezelf een beetje voorbij loop :o . Ben benieuwd naar je schorten; hahaha, ik kan daar ook niks van :') .

Dit weekend onze huwelijksdagen, we wilden eigenlijk vanavond heel uitgebreid gaan eten, maar ik geloof dat ik vanavond blij ben als ik gedoucht en in joggingbroek lekker wat bij de Italiaan kan halen en dan lekker op de bank plof :o :o :') .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:16

Das ook lekker :j . En wel zo rustig :O :)) .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:19

@Gem: erg, maar waar; volgend jaar maar weer eens uitgebreid een groot feest houden voor de trouwdag en vast nog meer dingetjes :j .

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:42

@ tine wat gaaf dat de kat weer terug is! Hopelijk loopt ie nu niet meer weg.

@ gem wat voor stof heb je precies gehaald? Wil ook nog eens een nieuw menschort maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:49

Hoe dan ook eet ze Avaluna :Y) en nog gefeliciteerd.
Wat een enorme kat is dat Tine! Wat een gedoe met het hooi... -O-

Hier erg moe maar ook zeer voldaan :D we hebben weer een echt goede wedstrijd gedaan. Was heel technisch parcours, allemaal vals plat en heuvels en moeilijke paden, veel van die stenige paden. Kwestie van goed opletten en niet te gek in tempo rijden. Was warm en vochtig weer. We zijn 5e geworden met 3 winstpunten en hartslag 40-60-44. In elke klasse waren niet veel deelnemers (in die van mij 15) want er zijn nooit zo veel mensen die in dit terrein durven rijden. Waren ook flink wat afkeuringen. Ik had dat met Ollie nog nooit gedaan zulk ruig terrein dus die 5e plek vond ik erg knap van ons 8-) nog een leuke prijs gekregen.

Nu kei-kapot :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 22:09

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Whaha we zijn wederom Nederlands kampioen geworden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:19

@Lanouska en VHU: gefeliciteerd :):) *\%/* *\%/*

Toch nog even naar de Italiaan geweest, heerlijk gegeten en gewoon in ons werkkloffie :D , is altijd als bij familie <3 .
Nu ff snel onder de douche en in het mandje.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:59

Mooie waardes VHU. Gefeliciteerd

Lanouska mooie afsluiting van klasse 3.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:10

Gefeliciteerd VHU en Lanouska!

Maisie: de ruit is katoen gabardine en de effen stoffen is heel fijn ribfluweel. Volgens de naaister prima om te combineren, ook in de wasmachine. Ik had mijn andere menschort meegenomen om te laten zien waar het voor bedoeld was.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:43

lanouska van harte met de overwinning *\o/* en vhu ook met de 5de prijs *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:53

lanouska schreef:
Whaha we zijn wederom Nederlands kampioen geworden.

*\o/* _/-\o_ *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:15

Superrrrr Lanoeska *\o/* _/-\o_ *\o/*
En nu IJsbrand Chardon en De Ronde in klasse IV het vuur maar aan de schenen leggen <<) :D
Wat een prachtige plaatjes Janouk.
Is de rust weer wat weergekeerd op je werk Maisie?

Mijn moeder heeft twee prachtige menschorten voor me gemaakt. Van hele mooie dunne wollen stof, ook ruit. Ik ben daar zelf totaal niet handig in. Naaimachine heeft hier lui leven :+

Zo maar eens kijken hoe poown erbij staat, verder vandaag maar rustig aan.
Prijs was tegoedbon van www.horsebeads.eu vandaag maar eens iets moois uitzoeken <3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:36

Leuke prijs VHU !!

Werk is idd weer wat rustiger. Hopelijk kan ik binnenkort ook 32 uur gaan werken ipv 36 uur want ik
loop met mn huishouden wel wat achter.

Gefeliciteerd lanouska!!!

Gisteren nog wedstrijd gehad. Heb fijn gereden. 1e proef wat spanning 2e proef ging beter. 177 en 186 punten en 2e proef de 1e prijs. Daarna vaardigheid met een keurige foutloze ronde en een 2e plek. Ferro was ook mee voor een rondje vaardigheid en die deed hem ook super snel en foutloos.

Vandaag robijn scheren voor de hippiade volgende week en nog een rondje tandem denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:06

Hier al 2 dagen vreselijke koppijn, dus even korte reactie.

Maisie: gefeliciteerd.
VHU: ook gefeliciteerd; ja is een flinke kat. maar zooooo lief <3
Lanouska: ook op deze plek nog even felicitaties. Top, maar ik had ook niet anders verwacht :D

Timon heeft bijna 24 uur in bench gezeten vanwege gasten (we hadden vriendenweekend, en enkele gasten bleven slapen, dus zoonlief moest zijn kamer afstaan). Ik had wel wat gemopper verwacht, maar gekke beest vond alles prima.

Gelukkig hebben de gasten meegeholpen met alles weer opruimen, want ondanks heel wat pijnstillers een heel zeer hoofd.

Nu nog even Amerigo laatste beetje helpen met scheren. (manlief heeft het grootste deel gedaan) en dan maar naar bed. Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter.

Morgenochtend met Rembrand weer naar de kliniek voor een scan en 's avonds vergadering met alle mendistricten over de kur op muziek.

edit: heb nog even gegoogled op siamezen. Maar qua lichaamsbouw en vorm kop lijkt Timon er niet op. Qua vacht en kleur wel. Qua geluidsproductie absoluut niet (hij is erg stil), qua deuren kunnen openen wel (moet haakje op de deur, hij springt de klink zo los)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:22

Wat een lieverd die kat! Een semi-siamees misschien? Sterkte met je hoofd Tine, jammer dat je zo'n hoofdpijn hebt gekregen tijdens het vriendenweekend (wat een ontzettend leuk idee trouwens) ... en heel veel sterkte morgenochtend :(:)

Wat goed gedaan Maisie, jeetje wat heb je alweer veel wp met Robin in de vaardigheid. Ferro blijft een toppertje!

Verder rustig hier :)

Vanmiddag ook nog maar even naar Ollie gegaan, nu op de fiets samen met zoonlief. Was die er ook even uit. Is bij die pubers soms hele strijd. We hebben bij elkaar 25 km gefietst <<) Ollie stond vanochtend wat opgetrokken, heeft ze nooit. Zat me niet lekker. Slobber gegeven vanochtend maar ze wilde niet alles (was alleen pulp met wat wortels), op stuk laten grazen met meer gras zodat ze flink vocht binnen kon krijgen. Vanmiddag stond ze er voor 80% weer goed bij. Dus nog een erg natte slobber gemaakt nu met een zakje erdoor wat we hadden gekregen op de wedstrijd. Dat vond ze erg lekker :9 Ze was vrolijk zat daar niet van maar ik ben dit niet van haar gewend.
Denk dat het nu wel goedkomt.

Zoonlief heeft Ber en Hero ondertussen helemaal gepoetst. Blijft toch merkwaardig dat dat kind zo goed met die pony's overweg kan maar nooit echt erop of erachter heeft gewild. Hij wilde gisteren ook heel graag mee op wedstrijd, maar hij had hockey, dus dat kon niet.
Naja :roll: Hij is nu wel zo groot (letterlijk en figuurlijk) dat hij ook echt kan groomen dus hoe dan ook kan het handig zijn :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:49

wauw...wat een mooie resultaten !! super zeg !
lanouska gefeliciteerd,
en vhu, supermooi gereden, mooie waarden !! gefeliciteerd !
Tine, hoe is het met je hooi ?
vhu..ollie wat opgetrokken....hm..da's niet fijn..mooi dat ze nu weer wat beter erbij staat !
leuk dat je zoon zo goed met de paarden kan !
Maisie, gefeliciteerd, goed gereden dus ! knap gedaan !
tine succes met de scan morgen met R...duim voor je.
gem. heeft menschorten in de maak, super ! ben benieuwd !

ik had een huskydag vandaag..veel gave honden gezien en puppke's !! supergaaf !! erg leuk zo even een dagje er tussen uit met een vriendin ! was wel even fijn ! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:00

Hooi ligt nog op het land. Heeft vandaag goed kunnen drogen, dus hopelijk wordt het er morgen afgehaald.

Vriendenweekend was idee van manlief, alweer een paar jaar geleden. Veel vrienden wonen ver weg, allemaal met kinderen, dus overvolle agenda's. Op deze manier zien we elkaar in ieder geval 1x per jaar. Vorig jaar al uitgebreid met directe familie en dit jaar ook wat nieuwe vrienden/goede kennissen uitgenodigd, zodat we zaterdagavond bij de bbq met ruim 30 man zaten. De mensen van ver weg kunnen blijven slapen als ze willen. Als de bovenverdieping klaar is, wordt dat wat makkelijker, nu wordt de woonkamer ingezet (die toch verder alleen als werkkamer voor manlief functioneert hoor, we wonen in de keuken) en tenten in de tuin als dat nodig is.

Nou, ik ga gestrekt, hopelijk zie ik de wereld morgen weer helder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:11

Rustig aan Tine.
Goed weekend gehad dus Biancocoo helemaal leuk!

Door onze klassering van afgelopen weekend staan we weer in de top 10 (geloof zelfs 5e maar weet dat niet zeker) van het KNHS endurance verenigingskampioenschap klasse I. Van de ruim 200 combinaties die dit jaar starten/gestart zijn. Ben ik echt wel super super trots op in Ollies debuut jaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:58

Vhu.daar mag je ook met recht trots op zijn !!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:07

Mag je zeker trots op zijn VHU. En goed gereden in Montferland, super.

Biancacoo had Huskydag, ook erg leuk.
En Tine druk geweest met vriendenweekend.

Wij zijn een weekendje naar Center Parcs geweest om onze trouwdag te vieren, 15jaar alweer.
Even lekker niks hoeven, heerlijk. Enige nadeel: veel muggen. Ben helemaal lek geprikt. En op de meest onmogelijke plaatsen zoals aan de zijkant van mn teen, dat doet gewoon pijn met lopen door het schuren van mn sok. Straks maar weer slippers aan denk ik.
Nu het gewone leven weer, de wasmachine draait al weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:20

@nvd au zoveel muggen. Domper op zulk lekker weekend.
Hier een wespennest in de slaapkamer. Ik lig al 2 dagen op de bank te slapen. Behhh

@vhu *\o/* knappe ollie *\o/*

Gaaf, bianca, zo'n huskyweekend.

@tine. Ik hoop dat het hooi mooi droog binnen komt. Succes bij de bespreking over kur op muziek. Wij rijden een demonstratie kur op muziek zaterdag op haflinger event. Leuk. Blijft leuk om te doen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:59

goedemorgen,
avaluna, nog gefeliciteerd met trouwdag,
ndV ook gefeliciteerd met trouwdag.
Janouk, wat leuk een demo kur op muziek ! leuke promotie !!
succes bij het voorbereiden.
Tine, druk zo'n vriendenweekeind...pffff... een heel werk,maar wel reuze gezellig natuurlijk !
hopelijk wat kunnen slapen..?

hier op de fiets naar school zoontje weggebracht, hij moet 2x een heel drukke weg oversteken, dus gaat niet alleen..haha..lekker hoor, zo in de ochtend !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:23

Goeiemorgen!

Janouk, een wespennest op de slaapkamer :oo ! Moet er niet aan denken. Waar slaapt je man nu dan? Wel gewoon tussen de wespen?

NdV, lek geprikt door de muggen. Geen muggenstift meegenomen?

VHU: wat goed zeg, en dat in je debuutjaar! Echt super!

Biancacoo heeft hussendag gehad. Was het een rasdag of demodag, of bij iemand op bezoek?

Tine: zo'n vriendenweekend klinkt heel gezellig :j . En overdag activiteiten doen? Anders zou ik denk ik wel een beetje gek worden van de drukte op eigen terrein. Over siamezen, je hebt een oud type en een nieuw type. Het nieuwe is extreem rank gebouwd; het oude type is wat ze tegenwoordig de "Thai" noemen. Die zijn ook wel een stuk rustiger.

Maisie gaat goed op wedstrijd!
En H van Lanouska NL kampioen klasse 3!

Gisteren vaardigheid getraind. Ik kan er zelf nog weinig van, maar eigenlijk ging het nog best aardig. Als ik de filmpjes terug zie, zie ik wel dat ik nog heel veel werk te doen heb aan het "compact" rijden. Nu slinger ik echt nog de poortjes door. Maar het was leuk :j .