[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:08

:9 wat een heerlijke dingen komen hier voorbij :9 als ik Paul was zou ik het wel weten hahaha...
Ollie en Maisie enorm gefeliciteerd, wat doen jullie het gooeoeoeod!

Hier wat ingewikkelde middag. Wiske was op een gegeven moment zoek :oo grote paniek....was ze via de oprijlaan bij stal, met wat kinderen meegelopen naar het aardbei terras (=tegenover stal). Daar dachten ze van wie is dat hondje, en hadden ze haar maar achter in de tuin gedaan in afwachting van of iemand haar op kwam halen. Ze vond het er erg gezellig, was aan het spelen met een frisbee gek beest. Maar goed, daarna Bente dus toch nog maar weer opgezadeld en nog even gereden. Om te mennen moet ik de bomen van de wagen bijstellen en alles opnieuw afstellen daar had ik in die broeierigheid even geen zin meer in...

Bente staat nu 1.5 week op magnesium en volgens mij werkt het :D ze is nog enorm gevoelig maar het lijkt alsof dat hele heftige er ietsje af gaat. Duimen maar want het zou voor ons beiden toch wel makkelijker zijn :7

Thuis dus ook lekker ge-BBQ'd :Y)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:40

hallooooo snelle kletsers :wave:
was zellie avondje, hebt al gelezen allemaal van ngtje, ook de andere niet te vergeten overigens, die ook waren en ook organiseerde.
@aks, nog een late felicitatie op bokt van mij, ik denk als ik foto kijk oude hoefzweer geweest.
@ollie, en was de weegschaal lief voor je.
ik lees het al, brave weegschaal
@dingetje, leuke foto van je knollie
@tine, balen van auto en duurbetaalde lessen die je moet afzeggen.
@aks en crazy, wel schrikken tijdens rit.
@frensie, druk druk druk
@vhu, hugst voor het verlies

lees straks verder, even pc wisselen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:57

zo en verder teruglezen
@sl, proficiat met je diploma
@vhu, benieuwd naar foto nieuwe wagen
foto gevonden, idd wiske lange benen
en schrikken als hond even zoeken is.
@ngtje, volgend jaar foute party kans
brees nieuwe schoentjes, tja wist ik al van onze hoefsmid dat die vandaag nieuwe nikes zou krijgen.
@tine, idd lange combi zag ik op foto's lekker gereden
geen bui gehad vandaag, dan is het gras nat, hier viel het er net goed uit.
@ollie, was op tijd op, geslaagde dag zo te zien
gave taart
@jenkins, tis wat af en toe
@gem, brave paardjes
@crazy, brave wish
@aks, hier ook zandauto's heel herkenbaar, floris had zin om te wassen, paps auto ziet er niet meer uit, helft gewassen helft niet, denk morgen even wasstraat zoeken.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:59

zo als ik iemand vergeten ben, dan helaas heb mijn best gedaan,
hier sinds donderdag ilona ijzerloos. Nu eelt kweken, loopt op stenen stukkies namelijk op tenen. Niet handig van ene naar andere wei maar tis niet anders.
Vandaag kwam buuf helpen met longeren. Dubbele lijnen gewerkt en ze komt volgende week weer helpen, lieve buuf. Arme ilona, die moest weer eens ouderwets hard werken :')

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:01

even foto showen, vandaag kreeg ik twee punten terug, allebei een acht, kan ene niet showen ivm geboortekaart onderdeel zijnde, vindt ngtje niet leuk andere show ik even, totale cursus pics staan op mijn facebook. Even vriendjes dan worden ;)
dit was een opdracht betreffende snelheid.
Afbeelding

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 10:12

Goedemorgen!! :wave:

Ollie wat een super punten!!! En ook Paul en Janouk hele goede punten! Hulde!

VHU Wiske zoek! Dat is wel even schrikken lijkt me! Gelukkig weer terecht.

Tine geslaagde buitenrit gereden met zoon! Leuk!

Aks veel auto's gewassen!

Biancailona leuke foto!

En een hele hoop vergeet ik... sorry...

Gister lekker dagje gehad. 's Ochtends wezen omroepen bij pony springwedstrijd. 's Middags thuis met de honden en eind van de middag nog rondje gegaloppeerd in het bos met Gwin :D Daarna paardjes binnen gezet, nog even in het zonnetje gezeten en toen weer naar huis. Manlief was avondje weg, dus nog rondje gefietst met Zhazha en met Bubbles en gewandeld met Beer.

Vanochtend al op tijd naar stal geweest. Beer heeft heerlijk gespeeld met de andere honden daar, hij ligt nu te dromen, hihi.

Zo op verjaardagsvisite.

Fijne dag allemaal! :evaw:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:31

Ben ik ook weer. Was een beetje gesloopt na gisteren en moest ook nog op verjaardag bij mn broertje.

Wij hadden 4 gevulde enveloppen mee naar huis :D (zo haal je je inschrijfgeld er nog eens uit haha)

Met robijn niet mn beste proeven gereden wij waren ook af en toe een beetje afgeleid en hij pakte af en
toe vast zodat voltes een beetje rare vormen kregen. Uiteindelijk nog 189 en 182 dus daar ben ik blij mee.

Jeroen was ook heel braaf en reed gewoon een foutloze vaardigheid !! De dressuur was ook wel netjes maar
net niet goed genoeg dus 177 en 178.

Vaardigheid heb ik idd gewonnen van brutus :D maar die punten in de dressuur wow echt mega !!!!!

Vandaag robin ophalen. Man is aan het werk dus word eind van de middag. Eerst eens even in huis opruimen
en ferro even doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:33

Kom ook even snel langs :7 en ga mee met de samenvattingen :+
Vanochtend al vroeg uit de veren gegaan en met Bente een hele fijne lange rit gedaan, denk iets van dikke 25 / 30 km. Ze liep heerlijk, wilde tot het eind toe ook nog stukken galopperen, zo fijn want dan ontzie ik mijn rug wat (had er toch nog wat last van). Het was erg lekker weer, frisse wind waardoor de dazen zich niet zo lieten zien. Ben naar stuk geweest waar ik het nog niet zo ken, is altijd leuk (de Moeren). Kan er nog aardig wat gaan verkennen want zag allerlei paadjes waar ik nog niet in ben geweest.

Net Wis flink laten rennen met de fiets (ze is dan los hoor, mag eigen tempo bepalen) ze ligt nu tevreden te slapen :z

Want zo naar verjaardagsfeestje en vanavond natuurlijk finale kijken. Wij zijn voor Italie (heb Italiaanse schoonzus maar zowiezo mogen de azzuri wat mij betreft wel winnen) *\o/*

@Maisie wat fijn dat Jeroen dus weer goed is! En ik tref je dus niet vanmiddag, want ben al geweest. Maar je kunt mijn wagen dus wel zien :D De wagen van Snuitje ga ik wel verkopen, mits ik er een goede prijs voor kan krijgen uiteraard, want pony's kunnen ook voor die van Bente. Staat wel niet zo geweldig maar qua gewicht moet het makkelijk kunnen. Helemaal 2-span.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:40

@ VHU; hoe oud is Wiske nu? Is fietsen niet een te zware belasting? Ik heb altijd geleerd om te wachten tot ze minstens een jaar oud zijn.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:40

Kwam nog een leuke foto tegen :D

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:26

Gave foto Mais! En ook Biancailona!

@Frensie ik heb haar niet aan de lijn hoor. Ze loopt los. Als ik alles moet lopen wat zij wil lopen blijft er niets van me over. We wonen vlakbij het bos. Het stukje naar het bos doe ik in sukkeltempo zeer tegen haar zin in want het liefst stormt ze als een pijl uit de boog richting bos. Zou echt niet weten waarom naast / rond een fiets rennen in eigen tempo en los niet goed voor haar is, als ik haar gewoon los heb, rent ze ook als een gek heen en weer. Het is voor mij makkelijker anders moet ik nadat ik heb paardgereden, wat fysiek zwaar voor me is ook nog een keer een heel eind lopen. Ze is ook heel licht gebouwd, het is net een veertje. En ze loopt heel makkelijk en ongelovelijk hard. Ze rent echt alle honden op het veld eruit :+
Dus ben ervan overtuigd dat dit echt geen kwaad kan.

Kan me wel voorstellen dat het met honden die zwaarder gebouwd zijn of minder makkelijk bewegen, honden die vast zitten en die je mee moet 'sleuren' het een heel ander verhaal is. Voor een labrador lijkt het me ook te zwaar eerlijk gezegd, die zijn totaal anders gebouwd. Dit is echt een springveertje. En doe het natuurlijk niet elke dag he. Alhoewel dat volgens mij ook geen kwaad kan als ik zie hoe ze in het rond rent....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:40

Sorry, VHU, maar ik ben het wel Frensie eens, dat je dit beter vanaf een jaar oud kunt doen. Ze moet nog groeien en dit is gewoon een zware belasting. Omdat de spieren dit nog niet allemaal kunnen opvangen, gaan de gewrichten het opvangen, met alle mogelijke ellendige gevolgen. Ze zal het ogenschijnlijk best aankunnen. Probleem is met dit type hond, dat ze altijd blijven doorgaan. Ook los naast de fiets zal ze toch de uitdaging blijven zien om door te gaan ipv rustig aan te doen, en ze gaan dan dus over grenzen heen. Dit zal ze overigens door haar karakter ook doen als je haar veel met andere honden laat spelen. Dit soort honden stopt gewoon niet als ze moe zijn. Dus ook los spelen op een veld met andere honden kan uiteindelijk te veel zijn.

Nou, ze zijn begonnen met maaien... eindelijk.... is de maaier stuk -O- Vraag me af of dit goed gaat komen.
De paarden staan weer in de zomerwei. Er stond zoveel gras in de winterwei dat uitmesten erg lastig werd en het was ook nog geen uitgebloeid gras. Wilde niet het risico lopen van hb, dus maar weer naar zomerwei. Onderling gaat het super. Nu kan de winterwei ook mee genomen worden met hooien (als ze nog weer terug komen tenminste)

Vanmorgen eerst met Rembrand gemend, daarna op Thabor gereden en met zoonlief pas de deux oefeningen gedaan. Eerst maar eens in stap, is nog best moeilijk voor hem. Vanmiddag heeft zoon ook nog springles gehad. Man, wat waren we als ouders trots op hem. Hij gaat zo ontzettend hard vooruit. En dat alles nog steeds met sturen op de neusriem <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:23

gave fotoo! :oo

En VHU heerlijk gereden! 30 km, tjeetje wat een rit!! :oo

Ik ook lekker op stal geweest. Ben alleen al helemaal gaar tot tranen in ogen aan toe na de 800 meter naar/van de wei stappen op ponylief's rug.. *zucht.*

Heb lekker zijn pootje even geweekt in de betadine, better safe than sorry maar :)

Nu thuis, zo wat te eten fiksen, en vanavond leren

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:41

Zo meld me ook weer :D
Nog steeds versleten van mijn debuut...Pown trouwens ook!

Wat hebben Maisie en Ollie het goed gedaan... _/-\o_ ....Brutus had geloof ik wel wat minder last van de Hackney's dan Pown, die dacht af en toe ook dat hij mee moest doen als Hackney :=
Wat een dag gister........punten zijn beschamend :oo maar daar gingen we ook niet voor! We zijn weer een ervaring rijker....en "meneer"heeft zich voor zijn doen voorbeeldig gedragen O:) anders was het misschien wel samen met Jeroen :evaw:

Ga morgen even mijn best doen om alles terug te lezen, zie allemaal lekkere plaatjes voorbij komen en daar wil ik natuurlijk meer van weten :9
Zie wagentjes op pickups voorbij komen :D en nog prachtige actiefoto's <<) /3 Robin inmiddels misschien ook al lekker thuis??

:O ga weer ff lekker verder relaxen en zo is even wat lekkers inelkaar zetten :Y)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:50

vanmorgen een vriendin voorgelezen,die had wedstrijd ohz,wat een wind zeg,bijna schor
in de verte zag ik janouk met familie in de wagen voorbij komen....
daarna een paar meter verderop naar de bosmanege om de lang-teugel-klinic te kijken
ik was helaas te laat om dennis aan de slag te zien(maar wel ff gezellig zitten ouwenelen) :j en moest helaas naar huis,maar had graag nouvel met fief in actie willen zien

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 18:37

goedeavond

ik meld me ook weer even.

ollie gefeliciteerd met je echt mega hoge punten..
rest van de wedstrijdgangers ook gefeliciteerd met de behaalde resultaten..

ik had woensdag weer met het 2 span gereden liep echt voor geen meter.. harry heeft ze vrijdag mee gehad naar les en daar hebben we meteen de leidsels anders afgesteld en het span liep weer als een trein..

van het weekend heb ik vrij weinig gedaan..
zaterdag om het huis ramen gewassen en gras gemaaid.. samen met me moeder nog even naar de markt geweest en nieuwe koplampjes gekocht voor me auto... en jawel helemaal zelf vervangen..
vandaag lekker uitgeslapen... een stukje met de hond gefiets.. kamer opgeruimd tas voor leek al ingepakt. badkamer schoongemaakt en de printer gefikst..
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 03-07-12 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:57

We hebben niets meer gehoord of gezien van de maaimeneer -O- :( -:(- Van de 4 ha is pas 1,5 gedaan. Gaat zo niet goed komen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:03

gggrrr je zou ze toch wat tine

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:38

@tine; das ook mooi ***...

@lanouska; weinig gedaan :)) ;) bezige bij!

@HT; het waaide indd flink! (naar stal gefietst en terug met beide keren wind tegen >;) ) en een paar topic-ers gespot :))

Heb een foto gemaakt van m'n monster tijdens zijn ''behandeling''
Hij heeft op deze manier 20 minuten gestaan
Afbeelding
Wat een moppertje he :+: :D
Hij kijkt zo attent omdat er een buurtfeest was, in de wei naast waar hij stond waren ze aan het boerengolfen :+ (stokkie met een klomp eraan en dan tegen fluor roze en gele en groene ballen aan meppen die door heel de wei vlogen _O- )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:05

Aks: wat ziet hij er goed uit!!! :j En heel braaf natuurlijk dat hij zo 20 minuten bleef staan.
Lanouske: rustig weekend gehad, nou ja, rustig voor jouw doen dan haha
Veel super goede resultaten gezien

Verder weet ik het niet meer. Ga naar bed, voel me heel raar duizelig, nog steeds. Denk toch dat het door dieet komt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:12

Goedenavond,

@VHU, lekker gereden vandaag .... *\o/*
@Biancailona, mooie dolfijnen-actie-foto *-:)
@Tine, waardeloos dat 'maaimeneer' verdwenen is :+
@Aks, heerlijke brave foto weer van Did's... die vind het allemaal best :))
@Lanouska, lekker relax weekend gehad... :D
@HT, ook vandaag een lekker 'paardendaagje' gehad en met Bokkers bijgekletst :j
@Dingetje, hier ook rustig aan gedaan hoor vandaag..en je hebt écht een super leuke pownie...dus gewoon kilometers maken dan gaat het helemaal goedkomen +:)+
@Maisie, gave foto.. wat ik wel ontzettend jammer vind is dat de fotografen in Zeeland erg chauvinistisch zijn met wie ze op de foto zetten... nl alleen maar 'De Zeeuwen'... in Oosterland, Vrouwenpolder SGWM en ook foto's van gisteren die zijn gemaakt staan alleen maar mensen uit Zeeland op... wel een beetje jammer... wil ook graag weer een recentere foto van 'ons' bestellen echter zijn wij niet fotogeniek genoeg ben ik bang *-:) :o
Even mijn frustratie weer ge-uit ;) en staat Robin weer thuis in zijn stalletje ?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:31

www.samanthafotografie.nl

Daar zie ik toch echt foto's van bruutje in de waterbak ;)

En Robin staat weer op de wei. De rest ging een beetje snuffelen en daarna eten.

Morgen gaan we hem eens inspannen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:56

@maisie, stoere foto
@tine, lastig met maaien, hier ook geen hooiweer ivm buien tussendoor. Voor hooien toch langer achter elkaar droog zijn.
balen van kapotte maaier, tja dat soort stomme dingen gebeuren soms
@aks, brave diddle
@dingetje relax ze

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:58

hier net weer huiswerk voor cursus in geleverd, gewoon vier opdrachten kunnen gereedmelden, zelfs manlief moest eraan geloven met twee foto's :') nog drie maanden stof te gaan, nog negen fotootjes daarbij, maar goed moet eerst opdracht snappen dan volgt foto van zelf, was met deze ook :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:07

BI: ik snap best dat dingen kapot gaan. Maar hij zei dat hij een andere ging halen, maar is nooit meer teruggekomen en heeft niet gebeld. Als het goed is, zou het hier tot woensdag droog blijven, is lang genoeg voor heel droog (bijna hooi) kuil. Maar zo gaat dat niet lukken.

Maisie: hoe is het nu met .... (o foei, ik weet de naam niet meer, Ferro?)

Ollie: mooie samenvatting en dus wsl toch een recentere foto