[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:52

zat ik vanmorgen stil te wezen van nouvel haar foto"s hier,kom ik bij de ponys op stal.....grote plas met dik bloed op de grond???!!!
sun haar staart opgelicht...niets,komt de 2jarige binnen met opgedroogt bloed aan zijn been..
onder het eten hem geborsteld en stiekum naar beneden om te kijken....niets te zien,opgedroogt bloed en geen dik been :?
hij heeft er geen last van,ff in de gaten houden
(bloed was net zo dik als het bloed wat uit tiamo"s wond kwam na casteratie....wel ff zijn ballen gekeken...die waren er nog _O- )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:04

@ happytime: zo ben ik ook eens aangekomen op de weide bij mijn ex-verzorgpaardjes, maar op het moment zelf leek niets aan de hand te zijn. Bleek de tweejarige raak geschoten te hebben bij de merrie :o Loopt nu een ukkie rond... :o
Is de tweejarige een pas gecastreerde hengst? Ze zijn nog even vruchtbaar hé na de castratie. En ik weet dus uit ervaringen dat 2jarigen precies weten hoe het moet :Y)

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:22

mondjes/lippen nog heel happytime?
Heb dids zo eens aangetroffen met heel zijn voorbenen en borst vol bloed
sukkel had een spijker in zijn lip gekregen en daarvan dus een snee in zijn lip :+
bloedt hard natuurlijk, stelde verder geen barst voor..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:25

@ VHU: ben op de weg gaan wandelen, dus heb het hek wel open gedaan. ;) Nog maar niet langs andere weides gewandeld, weet nog neit hoe hij daar op reageert (had alleen halster om). Op de terugweg de kliko mee naar huis genomen (ca 200 meter). Hij vond het wel heel raar en keek voor en achter mij langs naar de kliko (links ging kliko, rechts Thabor), maar geen pas verkeerd, versnellen of vertragen. <3 . Trailer oefenen ging ook weer heel goed.

@ Happytime: dat is schrikken zeg. Zeker na het verhaal van Nouvel.

Zit er echt de hele tijd aan te denken. Je moet er toch niet aan denken dat je er niet bij was, Nouvel. Heb echt heel erg met jullie te doen.

Nou, ik ga snel boodschappen en voer voor de veestapel halen. Tot later.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:51

Dat zijn mooie momenten he Tine.
Wat raar & naar Happytime. @S_L kan Sonjim ook over meepraten, haar pas gecasteerde hengstje heeft vorig jaar toch nog net op de valreep twee merries bevrucht :oo veulentjes zullen er ondertussen zijn denk ik?

Citaat:
dus je moet flink aan de poets van de week voor die wagen van stal?

Heb het er graag voor over want het is echt een fijne wagen die goed past bij Rizanta. En weet ik tenminste zeker dat mijn groom bij me op de wagen kan zitten (ook voor geestelijke steun := ).
Het is deze wagen...en hij is nu minstens zo stoffig/vies :x
Afbeelding

Zo ik ben moe en duf zeg. Hele middag training gehad (zelf he, niet als trainer), 't is toch altijd weer een strijd een paar uur achter elkaar in de schoolbanken }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:53

je hebt je goed kunnen inleven in je studenten dus :))
;)

Ik ga zo even asperges klaarmaken, na het eten even met vriendje een auto ophalen, en zelf even langs stal om dids zijn weitje weer een stukje groter te zetten. Daarna nog even enthousiast aan de slag :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:59

Asperges :9
Citaat:
je hebt je goed kunnen inleven in je studenten dus

Nou kan je wel zeggen. Vind het wel een leuke training hoor (assessor-training) maar we moeten ook een heel portfolio gaan samenstellen, met allerlei verslagen, filmpjes, toestanden :+ Vooral die filmpjes dat vind ik echt geen succes :x

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:19

VanHuisUit schreef:
Asperges :9
Citaat:
je hebt je goed kunnen inleven in je studenten dus

Nou kan je wel zeggen. Vind het wel een leuke training hoor (assessor-training) maar we moeten ook een heel portfolio gaan samenstellen, met allerlei verslagen, filmpjes, toestanden :+ Vooral die filmpjes dat vind ik echt geen succes :x

gauw een keertje Diddle komen meeten? :))
die woont op een aspergekwekerij ;) :9

of ze ook :9 zijn is maar afwachten :+
want zo vaak heb ik dat nog niet klaargemaakt :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:18

Ik heb veale weer gelongeerd :-) :-)
Hij was druk en hyper en had energie over.
Staleigenaar vond ook dat hij maar weer aan het werk moest. HIj heeft zijn stal gesloopt.
Hij wil echt weer aan het werk. Hij zat onder het zweet dus lekker afgespoeld.

Ga nu kijken als ik donderdag weer iemand kan vinden die mee wil. Mag niet alleen, maar als er iemand mee is voor opvang komt het wel goed.

Aspergers houdt ik niet van.
Balen happytime.
Super tine. Ik zag trouwens dat jullie 14 mei wedstrijd organiseren. Helaas kan ik zelf niet mee doen, dat is nog te vroeg. Ik moet in die week naar de gynacoloog en hoop dan toestemming te krijgen om weer te beginnen. Maar als je nog hulp nodig hebt moet je het maar zeggen

Ben benieuwd hoe het met Fifi gaat

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:43

Heb vandaag ook regelmatig aan Fief zitten denken. En aan Nouvel, vond haar er ook zo sneu en geschrokken bijstaan op de filmpjes. Vreselijk hoor zoiets ergs mee te moeten maken met je paard.

@Tallechie die Veale is echt een dondersteen he, volgens mij komt dan zijn fjord-vader of moeder boven drijven als hij aan het slopen is }:0

Nou onze 'schatkist' voor morgen is klaar (waterpistooltjes, snoep, ballonnen en nog wat van dat spul). Speurtocht uitgedraaid etc. Dus stressdag 3 kan beginnen....wish me luck.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:51

VHU, gaaf dat je die wagen lenen kunt, ziet er super uit !!
En die verjaardag komt helemaal goed volgens mij, je bent helemaal voorbereid.

Tine, brave Thabor, die komt er wel.

Tallechie, vaele is een bandiet volgens mij !?
Fijn dat je hem weer gelongeerd hebt.

Tja Fifi, het blijft door je hoofd spoken inderdaad, ik blijf hopen en duimen voor Fifi dat ze snel goed opknapt, wat een narigheid....
Het is niet veel waard misschien maar meer kunnen we niet voor je doen, maar nouvel, volgens mij denken we allemaal aan je !!!! :j

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:08

val even zomaar jullie topic binnen.
Olga vertelde mij net over het ongeluk van het paard van nouvel.
jeetje zeg wat was dat paard gehavend.Ongeluk zit toch maar weer in een klein hoekje zeg.
Nouvel heel veel sterkte voor jou en je paard! /3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:27

even ego tussendoor om jullie op de hoogte te houden, bedankt voor jullie lieve berichten en meeleven!

vanmorgen telefonisch contact gehad, het leek weer ietsje beter te gaan dan gisterochtend, koorts iets gezakt en ze toonde ietsje fitter!
wilde alleen nog nauwelijks bewegen van de pijn, maar dat lijkt me logisch...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:40

@Nouvel , bedankt voor je update... jullie zijn vandaag de gehele dag ook in mijn gedachten geweest. Ik hoop zo dat het voorspoedig blijft gaan en er geen infecties de 'kop op gaan steken'....Ik snap wel dat ze nog niet wilt bewegen met zo'n grote buikwond :(:)
@VHU, wat fijn dat je de vierwieler incl. rem mag lenen :D
@Yvestoeter, mooie foto's maakt je camera, maar hoe kan het ook anders met zo'n fotogenieke knapperd <3
@Happytime, dat is inderdaad schrikken zeker na het verhaal van Nouvel...

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:27

Zit in de meeleesmodus,, Jeetje wat verschrikkelijk nouvel!! hoop dat het uiteindelijk goed komt!l veel sterkte ermee!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:32

dat is toch stiekem een beetje positief nieuws Nouvel, hopelijk houdt die sterke dame van jou dat vol :j
Ok vanuit hier het aanbod, als ergens mee geholpen kan worden..
:(:)

Ik heb 't in m'n rug.. ik hoop dat het vannacht overgaat, maar neigt nu verdomd veel naar Spit.. ^)
Vanavond wel dids zijn weitje groter gezet, dus hi jheeft weer een strookje gras, snoepkont :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:38

Citaat:
Heb het er graag voor over want het is echt een fijne wagen die goed past bij Rizanta. En weet ik tenminste zeker dat mijn groom bij me op de wagen kan zitten (ook voor geestelijke steun ).
Het is deze wagen...en hij is nu minstens zo stoffig/vies

Ahhhh die van mij is ook nog stoffig en vies hoor. Maar ik ga m vrijdag lekker wassen en poetsen. Het is echt
zulk lekker weer nu !!! Maar wel fijn dat je de 4-wieler mag lenen.

Nouvel fijn dat het goed gaat met haar !!

Tallechie lekker weer aan het werk met vaele.

Naaltje aan de asperges zijn ze gelukt ? Ik vind ze wel lekker !!!!

O ja S_L ik wit Zhora echt een hele mooie hond. ze heeft wat weg van de honden van mijn broertje.

IT ik zou niet scheren gewoon goed poetsen. Robijn is wel geschoren maar die was gisteren ook aan het hijgen.
Ze moeten nog echt de omschakeling maken naar dit weer.

Zo ik ga de comp uitzetten en slapen. Weltrusten iedereen !!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:38

@ Nouvel: zou je graag mijn hulp aanbieden, maar je woont gewoon veel te ver weg. Maar ik heb altijd een luisterend oor voor je, mijn pb staat voor je open!! Ben echt constant aan jou en je paard aan het denken. Als ik dat al doe, hoe moet dat voor jou dan zijn. Ik ben bang dat je dat beeld niet snel weer kwijt raakt. Maar goed, je hebt een positief bericht, dus daar toch een lichtpuntje!
@ Tallechie: wat een boevenpaard heb je toch. :D Wel heel fijn dat je weer iets kunt doen. Maar is dat niet nog wat te snel??? Wel voorzichtig met jezelf doen hoor.
@ VHU: gaat vast goed komen. Je hebt er super weer bij in ieder geval. Probeer er ook een beetje van te genieten he?
Lekker asperges. Was het gelukt Naaltje?

Ga nu naar bed. Heb erg veel last van hooikoorts, en zal komende dagen nog niet gaan regenen. Heb dus lekkere hoofdpijn gekregen.
Morgen weer een heel volle dag, dus ik moest maar snel gaan slapen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:42

de asperges waren gelukt :j de soep was lekker
en de rest had ik gekookt en dan nog 10 minuutjes in de oven met geraspte kaas, beenhamrolletjes en dan nog een botersausje erover
met aardappelpuree (met wat bieslook)
voelde me echt zo'n huismus _O-

succes met je hooikoorts tine :(:)
ohja, en VHU succes met stressdag 3 ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:55

Fijn dat het al iets beter gaat nouvel, spookt hier ook door mijn hoofd. Als ik iets voor je kan betekenen...

VHU: mooie wagen :D
Naaltje: Lekker asperges :D
Tine succes met hooikoorts, altijd vervelend

Tegenwoordig heb ik een klein moestuintje (2 rechthoekige bakken) met andijvie, sla en rucola ben benieuwd :P

Vandaag voor het eerst weer in het bos gereden met het spannetje. Ze hadden er zin in en heb heerlijk gereden. Wilde voorheen niet alleen ivm in het donker rijden. Rivaldo was echt van top tot teen nat en we hebben 8 km gemaakt omdat het al begon te schemeren. (ook niet meer km kunnen maken omdat ik allemaal bekende tegen kwam die ik lang niet had gezien hihi :9k _O- )

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:01

S-L : easy is nog een hengst(tiamo is de ruin,die vorig jaar gecastereerd was,vandaar die vergelijking met dat dikke bloede)
denk dat easy een knal van sunrise heeft gekregen(ijzers komen hard aan) :j hij had een plekje op zijn bovenbeen(binnenkant)
vanmiddag niet dik en ik mocht eraan komen.
kans op bevruchting is zeer klein,sun is niet drachtig te krijgen,anders had tiamo zijn kans wel gegrepen vorig jaar :j (wat ik niet erg had gevonden)
nouvel: hoe gaat het met fifi?
naaltje lekker asperges gegeten? jammie :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:19

Goedemorgen.

Normaal heb ik niet zo veel last van hooikoorts. Denk dat het komt omdat het al 2 maanden niet geregend heeft en het vreselijk stoffig is. Dus van mij mag de regen komen. :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:01

alleen in groningen dan goed? :P
sodeju hee...
dr zit hier een ekster op 't balkon!! :oo
4 hoog :\
grote stink-kip :')
*gaat beest laten schrikken*

Het mag hier trouwens wel regenen, een beetje, 'snachts :) :j is wel goed voor 't gras ook :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:23

Mogge,

@Tine, ik weet wat het is , hier ook nl. 2 hooikoortspatienten die erg veel last hebben momenteel :(:)

Wij hebben sinds gisteren de sproeiers aangezet in de wei ivm de droogte....

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:43

Hier mag het ook gaan regenen voor het nieuwe gras. Wij hebben vorig weekend de hele wei gesproeid (ivm gas ingezaaid) en als het zo doorgaat, mogen we dit weekend op nieuw sproeien.

Nouvel, van hieruit wordt er ook aan jou en Fifi gedacht. De verdoving van de operatie zal nu wel uitgewerkt zijn, daarom dat ze zo een pijn heeft. maar misschien beter dat ze pijn heeft, dan houdt ze haar rustiger.