[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:27

Tine gelukkig gaat het wat beter en nu nog even volhouden. :(:)
Laatste loodjes voor VHU }>
En Biancacoo heeft een handige zoon, hij zou in de techniek verder kunnen gaan is veel vraag naar :j

Hier in mijn eentje het vakantiehuis schoongemaakt met de wissel, in mijn uppie er toch wel 4 uur mee bezig.(helaas heeft mijn hulp afgezegd ze heeft een plek met meer uren gekregen |( )
Na ja smaakt :9k nog beter naderhand.
Gister een fijne ronde met de shetten gereden het was voor Eef een stuk onbekend maar geen pas verkeerd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:21

Marga...vakantiehuis..wat leuk..hoe wat waar vind ik die van jullie ??
Vhu..manlief is in dubio of hij marathon van rotterdam wil gaan lopen :)... dus miss komen we dan tzt wel bij jullie logeren..maar nog niet zeker...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:35

Biancacoo dat zou leuk zijn! Zodra ik weet wanneer data zijn of ik krijg aanmeldingen binnen laat ik onze tuinkamer wel even open dwz voor jullie dus :-) is zo'n geweldig evenement! En we zitten dus altijd vol dus of ik die kamer even aanhoudt of niet voel je daar niet schuldig over als je besluit niet te komen raak hem altijd wel kwijt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:19

Trots. Heel erg trots.
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:37

Kan ik helemaal begrijpen =:) mooi plaatje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:40

Wauw, wat ontzettend stoer!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:40

Het tuig van Amerigo net verkocht. Wel raar hoor. Maar goed, hij gaat het niet meer gebruiken. En er is nu ruimte voor het volgende tuig ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:40

Vhu, hij staat nog in dubio ivm trainingen enzo..
Maar hij zou t graag willen.zodra hij er echt uit is, lees je het :j
Tine, gaaf *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:43

Stoer Tine 8-)
En ook stoer van jouw man Biancacoo dat hij er überhaupt aan denkt +:)+
Amerigo tuigloos :oo

De facebookies weten het al, vandaag is Fred bij ons gekomen (zeer braaf in de trailer, ruim 2 uur ivm een dichte A4....), mijn project om mee te rijden in Catheys blessuretijd. Bijrijdpaardjes schoten totaal niet op / wat ik aangeboden kreeg had allemaal een verhaal en dat wil ik niet meer, heb al genoeg verhalen gehad en zit zelf ook nog met een verhaal.
Fred is een 5 jarige draver die te langzaam was, heeft zich nooit gekwalificeerd, en hij is zadelmak. Wil gewoon erop, lekker naar buiten en hem wat aan de slag krijgen in de bak.
Hij is 1.55, kan er op komen zonder opstapje :P mocht ik dat willen (of mocht dat nodig zijn onderweg ;) ).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:15

Hij ziet er mooi uit vhu, hoop dat je veel veiluge km-ers met hem kunt gaan maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:47

Dank je hoop dat ik überhaupt km's kan gaan maken :+

Zo wat een warme dag zeg {:} hij staat ondertussen al in het ruinengroepje, kon erg hard draven met al die anderen achter hem aan :)) rondje met hem over het terrein gelopen, keek nergens naar. Cathey slobbertje gegeven en wat stretching gedaan. Linksvoor gaat nu elke keer goed. Rechtsvoor blijft ze nog moeilijk vinden. Links/rechts op diverse hoogte met neus naar heup / sprong zeg maar gaat naar heup prima naar sprong vindt ze moeilijk. Achterbenen gaat al ietsje beter maar nog geen stretch. Fred stretched alles zo...
Morgenavond weer trailer oefenen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:19

Klinkt goed VHU, ook al zijn het met Cathey kleine stapjes, het zijn wel stapjes.
Bianca, erg knap van je man!

Hier heerlijke dag gehad. Wel heel vroeg op moeten staan voor wedstrijd van zoonlief. Was 2e selectiewedstrijd. Wij vonden het zelf echt heel fijne proef. Helaas zag de jury het anders en erg lage punten (zeker tov de andere deelnemers). De 2e proef (die niet meetelt voor selectie) ging wat minder. Maar we zijn erg tevreden over de progressie die ze maken. Fabels heeft ook kennisgemaakt met plantenbakken. Ze vond ze eerst wel erg eng, maar gelukkig herstelde ze snel en was ze tijdens het baanverkennen al klaar ermee, dus in de proef niets van gemerkt. Na afloop konden we gelijk naar huis door de lage punten, dus dat was dan wel weer lekker ;-). 's Middags kwam onverwacht toch wat visite om verjaardag van manlief te vieren (hij wilde er niets aan doen), daarna even met de honden naar een zandafgraving om te zwemmen. Alleen Mowgli ging zwemmen, de andere 2 hielden het bij pootje baden. Maar goed, dat is ook lekker natuurlijk. Net alvast begin gemaakt met voorbereiden van mijn lessen voor deze week en zo lekker in de tuin eten.

Fijne avond allemaal

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:23

zo jullie hebben aardig zitten beppen hier,ik was met sun in epe,erg mooi weer de eper4daagse,altijd weer leuk om iedereen daar te ontmoeten, was gezellig buurten met ollie(hero geknuffeld) en rivaldo.
mooie ritten gereden,laatste was erg gaaf op de militairebasis
vrijdagavond weer naar huis gegaan want gisterenavond meegereden met demo op concours hippique, was spiegelparcours,trots op kleine sun die plankgas ging na 4 dagen bos-crossen!

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:53

Vanmorgen weer lekker drooggemend met Fabels. Nu ook met borststuk erbij. Ook een klein stukje over de weg geweest. Daarna kort buitenritje ohz met Rembrand gemaakt want om 10 uur kwamen er paar bedrijven hier langs ipv het liften van alle vloeren in ons huis (we zakken de grond in). Vanmorgen werd ik gebeld of ik alsjeblieft wilde invallen in groep van zoonlief, maar ja, die afspraak moest echt doorgaan. Een bedrijf kwam helemaal uit het westen. Maar goed, heb ze aangeboden dat ik vanmiddag wel kon komen als dat nodig was. Dat was het dus nu klaar maken om te gaan werken. Dat wordt vanavond nog laat dus om alle klussen af te krijgen
Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:32

Knappe relaxte pony heb je toch HT !!
Tine..wauw, staat Fabels goed !!
Fijn dat ze alles zooooo goed oppakt !!

Voor t eerst in 20 jaar...een korte broek gekocht...kijken of ik mn gipsbenen...iets minder oogverblindend kan krijgen.... ^)
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 19-06-17 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:48

Lijkt me ultiem genieten HT met jouw topper Sun. Wat heb je toch een plezier met haar <3
En Fabels lijkt wel mak geboren wat een kanjer die pony en nog zo jong. Zuinig op zijn :*

Zo het wordt hier onderhand errug warmpjes :oo

Vanochtend al vroeg opgestaan want had vroege ontbijters. Dus ook vroeg op stal. Fred opgezadeld (erg handig een van de zadels die ik heb past goed :) ) en er maar op. Paar keer door de bak gestapt, toen naar de grote paddock, beetje over het terrein, af en toe deed hij uiteraard wel :wow: of :):) maar voelde braaf aan. Toen ook langzamerhand wat van het terrein afgestapt tot paar honderd meter en paar keer op en neer (ga altijd paar keer op en neer met paarden die je net leert naar buiten te gaan, dat je weet dat ze niet gaan terugrennen of dan zo hysterisch worden, heb daar zo'n hekel aan) en toen weer naar stal.
Ging prima zo :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:52

Hier ook ultra gipsbenen Biancacoo, wordt nooit wat maar nu zeker weten in korte broek :))

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:12

Hier ook gipsbenen, maar gedn korte broek ivm teken in het bos. Jammer dan.

Wat een super pony is Fabels Tine. Echt genieten.

Verder :wave: ik lees mee maar ben druk met geopereerde buurvrouw helpen mer beestenbende verzorgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 17:52

Hier ook enorme gipsbenen. Bij de paarden vind ik het niet fijn met blote benen, en omdat ik allergisch ben voor de zon, zoek ik het ook niet op. Toch vorige week een paar korte broeken gekocht en nu met die hitte toch wel heel blij mee. Maar naar mijn werk doe ik natuurlijk gewoon lange broek aan.

Belker druk met helpen van buuf. Goed van je :j +:)+
VHU lekker met Fred aan de slag geweest.
HT heeft heerlijke week achter de rug met toppony

Vanmiddag leuke dag gehad op school, maar het was wel bloedje heet. Van te voren gevraagd of ze laatste half uur mochten buiten spelen, maar dat kon ik beter niet doen, want ze waren erg druk en hyper enz. Maar ze deden het super (vorige keer waren ze lasiger), dus ben toch naar buiten gegaan. Ik geloof dat andere juffen er niet blij mee waren, maar goed, dat is hun probleem. Ze hadden het erg verdiend en het was gewoon nodig. Stonk behoorlijk in de klas.

Na school even lekker wezen zwemmen met zoonlief, vriendje en de honden mee het water in (hebben nieuwe plek ontdekt hier 10 minuten vandaan). Loop nu wel achter de feiten aan met mijn planning, maar goed, morgen hoef ik toch niet te komen, dus lekker les met Sam en daarna weer spelen met Fabels. Zin in!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:41

Vanmorgen weer menles gehad, Sam liep weer fijn, maar nog genoeg dingen te verbeteren. Daarna weer met Sam bezig geweest. Het wordt haast saai, zo braaf doet ze alles. Voor de allereerste keer oogkleppen op. Dus braaf naast haar gewandeld, toen aan de longe op de volte en er dan ook maar gelijk achter gaan lopen. Eerst in de bak en dan ook maar klein stukje naar buiten.
Dit gaat allemaal zo onwerkelijk makkelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=VhmZVWY ... e=youtu.be

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:03

Wouw, Tine beestje is geboren voor voor de wagen.
HT leuk zo'n 4 daagse maar het zal wel warm geweest zijn.

Ben blij dat het hier vandaag niet zo warm is, dus lekker even met de shetten vaardigheid geoefend vanochtend. Huis koelt ook weer mooi af, slaapt vast beter vanavond.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:09

Hier nog steeds 27 graden. Met dit soort temperaturen is het echt geen straf werken in de supermarkt!
Paarden al een poos vrij, vanavond maar weer eens een rondje met Det rijden. Afbeelding
Het lijkt erop dat de rust is wedergekeerd hier en dat Banjer mag blijven

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 21:08

Banjer weet blijkbaar zijn plek hihi :+ fijn joh.

Ja het was vandaag ook weer behoorlijk afzien, ik ben echt niet van de hitte boven de 25 graden is voor mij al afzien.

Voor degenen die Ber kenden en weten hoeveel ik met haar heb gedaan om een maatje van haar te worden. Wat maar niet echt goed lukte. Omdat ze ergens anders wilde zijn. Namelijk met degene die haar verzorgster was bij een handelsstalletje en die ik op een of andere manier heb opgespoord. Ze zijn echt zo mooi met elkaar. Moest ook direct aan Ava denken toen ik deze foto zag. Ze had het prachtig gevonden. Deze is dan ook even voor jou Ava, Ber doet het geweldig. Was 1e keer dat ze erop zat, zien jullie dat hoofd van Ber, totale ontspanning... <3 Terwijl zoals je ziet het meisje het best spannend vond..

Afbeelding

En dan in het kader van de ultra schattigheid dit is Fred als veulentje van een week of zoiets...

Afbeelding

Geeft ff aan hoe Fred is tov Cathey en waarom ik zo blij met hem ben. Gisteren Cathey grond werk gedaan om haar te leren mij te vertrouwen en gewoon mee te gaan. Bijna uur bezig om haar op een koeienmat te krijgen :+ neem Fred mee uit de wei vanmiddag, denk laat ik nou ook eens met hem over die koeienmat heen gaan. Hij staat er direct op, loopt gewoon achter me aan en als ik hem op de mat stilzet heeft hij echt zoiets van eueue waarom staan we stil is dit iets bijzonders.

Aan de andere kant: Cathey verblikt over verbloosd niet bij tractoren en aanhangers, hoe groot ze ook zijn, Fred vond de tractor met enorme kuilbalen vanavond best spannend. Maar bleef wel braaf met me meelopen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:11

Zo..fijne ontwikkelingen vhu !
Ber eindelijk op haar plekje...en fred past beter bij je ook denk qua karakter, denk ik.
We zijn geen 20meer :7
Ips, superfoto !! Fijn dat de rust is weergekeerd.
Tine wat fantastisch knap zeg !!

Gisteren dan eindelijk iets gedaan wat ik nooit durfde... ik heb angst voor donker water,( mijn buurmeisje verdronk op jonge leeftijd vlak bij ons huis..)
Wil graag een triathlon met een van onze honden doen..stap 1 is haar leren zwemmen.... dat is gisteren gelukt,... nu ik nog..ik vond lopen eerst diep en eng genoeg.. :oo maar heel trots op Ko.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 21-06-17 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 06:15

Goed nieuws over Ber *\o/*

Vanmorgen Fabels met verdikt been in de wei gevonden. Ze had gisteren paar flinke wonden aan achterbeen. Wat ze toch allemaal uitspookt in de wei, ik weet het niet, maar ze heeft steeds wat. Ze liep en loopt gelukkig niet kreupel, maar nu toch nog maar even met haar wandelen voor ik naar mijn werk ga. Past ook nog wel.....
Fijne dag allemaal. Ik ga me weer gaar laten stoven in bloedheet klaslokaal.