[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:55

Ik heb al de endurance helemaal gezien en de eventing. Echt een super livestream. Bij de endurance was er verendigde emiraten taal ( echt niks van te volgen) maar bij de eventing was het weer engels..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:03

*\o/* :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:43

@Tine: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* ! Maak er een mooie dag van!

@Janouk: prachtig moment <3 <3

Hier Liesje op ijzers, ze was absoluut niet te kort bekapt, gelukkig, maar nu kunnen we weer wat kilometers opbouwen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:45

Gefeliciteerd Tine!

Mooie foto van Janouk.

Kan helaas de livestream van de WEG niet volgen, moet werken.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:55

*\o/* Tine van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag toegewenst, met lekkere gebakjes :Y) en mooie cadeautjes *\o/*

VHU leuk ganzen, maar zou wel kijken voor twee vrouwetjes.....die mannen kunnen zo woest wezen en een man en vrouw is ook vreselijk vooral als mevrouw eieren gaat leggen.....dan is die man net zo'n kwaaie stier }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:26

Bedankt voor alle felicitaties. Vanmorgen kwam ik in een versierde keuken (heeft manlief om 1 uur snachts nog gedaan, toen hij terug kwam van een bespreking) met een mooie bos bloemen. Heb een nieuwe, super de luxe keukenmachine gehad. Nu nog uit zien te vogelen hoe hij werkt.

Helaas geen gebak voor mij. Zit al heel lang op een suikervrij dieet (in de hoop meer energie te krijgen, lukt nog niet echt helaas). Maar heb zoooooo'n zin in een heerlijke slagroomtaart van de HEMA :Y) Maar goed, straks maar even appelflappen zelf maken. Lijkt het toch nog beetje op gebak ;)

Ava: pony op ijzers. Loopt ze nu raar/onwennig of valt dat mee? Ik denk dat Samoerai straks ook op ijzers moet bij het beleren, maar volgens mij heeft ze nog nooit ijzers gehad.

Janouk: prachtige foto

Vanmorgen met Rembrand gestapt en 45 minuten met Samoerai droog gemend. Helemaal naar school gelopen, omdat daar een zebra zit en weer terug. Als ze iets spannend vindt, gaat ze terug in tempo en soms beetje scheef lopen, maar niet meer dan dat. Ben zooo benieuwd hoe ze het straks voor de wagen doet. Als ze dat net zo goed doet, wordt het echt een super menpony. <3

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:10

Tine gefeliciteerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:38

Even snel op de foon. Tine heb je zo'n machine waarmee je ook kubt snijden, malen etc. Dat is mijn wens nog eens, maar die kosten een kapitaal,helaas.

Pony liep super; de ijzers zijn al ingelopen, hahaha. Lekker twee uurtjes wezen crossen; eh conditie opbouwen:-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:05

Ava: arme pony aan het afmatten eeeh, conditietrainen. Ja, inderdaad, zo'n alleskunner. Had er een, maar die was na 20 jaar toch wel een beetje af. Heb hem van ouders, broer, zus, schoonma, zwager, schoonzus, nou ja, totale familiepakket zeg maar.

Zoooooooooooooooooooooooooo blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sinds eind augustus waren we Timon, onze prachtige kat kwijt. Overal gezocht natuurlijk maar ja, buitengebied. Dus ons erbij neergelegd dat hij wsl dood was gegaan. Kreeg ik vanmiddag telefoontje van het asiel. Timon was binnengebracht. Hij was helemaal naar zijn oude huis teruggelopen. Omdat de logeerkamer klaar is gemaakt voor gasten van komend weekend, hem nu maar in slaapkamer van zoonlief gezet. In het asiel was hij heel bozig, maar hij begon hard te spinnen, kroop op bed van zoon en ging zich liggen wassen. Hopelijk herkent hij ons toch een beetje. Zoonlief zal straks wel heel verrast zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:22

@Tine: wat een mooi cadeautje <3 , super voor je zoon!

Dochter komt thuis en is meteen d'r pony aan het poetsen, hahaha, wat Tine al zei als je een schimmel niet helemaal wast en het zweet :oo.
Heb alleen heel veel last van mijn rug, andere koets genomen, pffff, wist tijdens de rit al niet hoe ik moest zitten/staan/leunen/hangen :'), volgende keer de concourswagen mee, kijken of dat beter gaat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:56

Joe hoe springruiters goud!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:18

*\o/* nog een cadeautje voor Tine :D
super zeg van de springruiters *\o/*

Zo zeg ik had het idee van pallets iets te maken voor op het dakterras.... wat een k-klus. Drie pallets het huis in slepen .... zagen .... maar even gestopt voordat mijn armen eraf vallen. Overigens ben ik voor de rest zeer tevreden over het terras en ons balkon vwb de planten want die doen het deze zomer erg goed :D heb al vanaf mei tomaatjes, aardbeien, paprika's, munt en diverse andere kruiden :9 plus mooie bloemen.
Is het idee dat als ik veel met mijn hoofd heb gedaan (moest vandaag presentatie opleveren voor universiteit) ik dan me flink fysiek uitsloof, dat schijnt goed te zijn :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:43

Goeienavond!

Tine heeft de kat weer terug *\o/*

VHU heeft een vloertje (?) gemaakt van pallets voor op het dakterras. Hier de eerste tomaten van zoon rijp, verder nog niets (behalve van onze fruitbomen).

Avaluna last van haar rug.... bekend probleem ;( . Ben ik ook een beetje huiverig voor wanneer ik een andere koop.

Schoftje is weer terug. Helaas kon de tuigenmaker niets aan mijn eigen schoftje doen, de kussens waren te rond ipv hoekig. Hij vond het trouwens de look-a-like van Ideal, hoofdzakelijk in positieve zin gesproken (op de ronding van de kussens na). Maar dan voor een Winner-prijs :') .
Leidsels omgeruild voor full, hopelijk zijn ze lang genoeg :D . Verder een andere neusriem gehaald, er zat nog een smal rijhoofdstel-neusriempje op.

Moos gekoetst, als hij op de SGMW loopt zoals hij vandaag deed, ben ik een blij mens :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:08

Fijn dat Moos lekker liep, wanneer is de SGMW?
Geen vloertje hoor, wel paar stellingen die ik wil maken om de planten goed neer te zetten. Maar denk dat het voorlopig bij één stelling blijft :=

Wat vervelend van je rug Avaluna... :(:) Hier dankzij nu bijna half jaar fysiotherapie en 'rust in de tent' vrijwel geen last meer van m'n rug en ik hoop echt van harte dat dat zo blijft.

Vanochtend trailertraining gedaan met Hero. Hij was super braaf. Snap nog steeds niet hoe het kan dat hij zo geflipt is die ene keer. Was vrachtwagentje, misschien daardoor? Of dat het kwam omdat de dag ervoor Ber erbij was gekomen? Gelukkig liep hij nu zo een paar keer de trailer op en af, bleef rustig, kon klep/stang alles doen. En na 1x meelopen deed hij het al helemaal alleen 8-)
Ber ook maar even geoefend. Die gaat er met dwang wel op (mensen die duwen, lange lijn of longeerlijn) maar wil haar leren zonder dwang en ook dat ze er rustig afgaat. Ging een paar keer heel snel erin en floeps er weer uit :+ niet op gereageerd en na denk ik 3 of 4x dat gedaan te hebben bleef ze gewoon staan en ging ze er rustig uit. Nog maar niet stang en klep gedaan. Doen we volgende keer.
En bij Hero volgende keer even stukje rijden :)

Ollie keek me echt zo aan van en ik dan? Die mag morgen weer. We gaan toch naar Montferland, is even achter Arnhem, enduranceritje doen. Nu ze zich lijkt te gedragen in de trailer durf ik het wel aan. Hoop wel dat het niet zo is dat ik haar direct weer verpest :\ Opdracht voor mezelf is niet haasten en genieten van de prachtige omgeving. Rij samen met iemand die ook rustig tempo wil gaan doen, dus er is iemand die me in de gaten houdt :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:40

VHU: goed bezig met trailertraining. Fijn dat Hero het zo braaf deed en ook vooruitgang met Ber. Heel veel plezier morgen met Ollie!

Gem: lekker gemend.

Hier druk bezig met de voorbereidingen voor het vriendenweekend. Slaaptentje staat, partytent staat. Alle boodschappen zijn in huis. Nou ja, bijna alle, kwam er net achter dat ik nog iets vergeten ben. Pfff, dus nog maar weer straks.

Timon en Patrick zijn zo blij met elkaar. Die kat kan alleen nog maar spinnen en kopjes geven. Toen we hem net uit het asiel hadden, de eerste keer dan, kon je hem 1 keer aaien, dan ging hij slaan en bijten. Zodra we hem hadden verhuisd naar de deel, werd hij enorme knuffelkat. Omdat hij toch bijna 4 weken weg is geweest, had ik verwacht dat we weer opnieuw zouden moeten beginnen. Maar dat is helemaal niet zo. <3 <3 <3

Nou, jullie moeten duimen dat het de komende dagen toch droog blijft. De loonwerker heeft besloten om het hooi nog te laten liggen. Hij wil graag echt hooi, kleine balen en daar is het nog niet droog genoeg voor. Pfff.... stress.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:48

VHU: over 2 weken, onze thuiswedstrijd :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:14

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:33

fantastische foto's en filmpje janouk !! topjockey.
tine, fijn dat de kat weer thuis is ! bijzonder !
ehm..verder ben ik t even kwijt..
ons huis vandaag overgedragen...bizar dubbel gevoel..
mijn nieuwe oude bus opgehaald....heel gaaf....maar ook jammer om de swift in te ruilen..

lees morgen bij..tot laterrrrr....slaapze allemaal..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:17

Een heeeeeeel blij kind en een heeel blije kat. <3 Onvoorstelbaar dat hij in het asiel zo boos en narrig was.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:35

<3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:45

Een kruising siamees?

VHU: over 2 weken :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:53

Gem, geen idee. Hij heeft wel een heel zachte vacht en blauwe ogen (we hadden vroeger aan boord een Siamees, dus ik ken het ras wel goed), maar hij heeft ook veel oranje/rood en een veel grovere bouw dan de Siamees. Het is ook geen prater. Er zal wel iets van in zitten, maar daar kom je niet achter natuurlijk.

Baalbaalbaal, heeft hier geregend. Loonwerker had vanmiddag besloten het hooi nog te laten liggen. Geen idee of het nu nog bruikbaar hooi kan worden. Zo niet, dan wordt het wel een heel dure grap, want moet natuurlijk wel alle kosten betalen, en dan het afvoeren van het spul. Dus maar hopen dat het toch nog iets kan worden.

Kan weer eens niet slapen, niet handig want morgen megadrukke dag ivm vriendenweekend. 's Morgens nog de paarden trainen en laatste voorbereidingen, 's middags met een groepje naar Ter Apel, daar is een middeleeuws festival en dan s avonds bbq met ruim 30 man.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:01

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:40

Geweldig topic janouk !!
Tine... -:(- vreselijk balen van je hooi........had hij de voorspellingen niet bekeken ?...hier was gisteren iedereen in rep en roer..het hooi moest naar binnen..regen voorspeld...balen zeg..ik hoop dat je nu veeeeel zon hebt..en het misschien keer extra schudden vanmiddag balen maken ??.....
ik duim voor je !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:46

Tine, zijn karakter (heel erg ontzet in het asiel en thuis weer poeslief) is wel typisch siamees :D . Het siamese ras heeft overigens ook redpoints :j . Ik heb ze ook aan boord gehad en nog een paar jaar gefokt. Was geen succes, had erg veel pech met mijn lijn.