Ik ga even op stal genieten Dids moet ook zijn eczeemdeken op. 't wordt de komende dagen wat koeler, maar dat is fijn, kan ie rustig door verharen en is het niet opeens snoeiheet
avaluna
Geplaatst: 25-04-13 08:59
@Biancao: ik was vanmorgen brood aan het smeren en moest meteen aan je denken , bedacht me nog dat het extra confronterend is als je paardjes aan huis staan... . Heel mooi de foto die je zoontje gemaakt heeft .
avaluna
Geplaatst: 25-04-13 09:02
@Lanouska: leuke pony , als ik dat zie moet ik me even inhouden, lijkt me an sich wel leuk, zo'n jonkie voorbereiden en dan over een paar jaartjes voor dochterlief.
@Aks: hier heeft paard ook voor het eerst een eczeemdeken op. Heb dat paard al dikke 13 jaar, nooit wat gehad, vorig jaar, klein beetje geschuurd, maar ineens allemaal plekken op z'n buik, krabt hij met z'n tanden . Wss toch wat meer gespuis hier en natuurlijk heel veel gras; dit jaar niks gezien, maar vond 'm gisteravond wat onrustig dus dat ding opgedaan, ik vond het nog een hele tour ook .
annemie77
Geplaatst: 25-04-13 09:05
Biancacoo heel veeel sterkte. Hoe dapper en logisch het besluit ook, het blijft natuurlijk verschrikkelijk.
Hier weinig nieuws te melden. Druk in de tuin en moestuin geweest gisteren, vandaag werken.... jammer want de dagen darana wordt het weer al weer minder..... VHU hoe was heet feestje van je zoon? Wij gaan zaterdag survivallen met het feestje van onze zoon. Aks; wat jammer dat je het niet hebt gehaaald en nu het traject examencomissie in moet...
Veel mensen idd die de laatste tijd afscheid hebben genomen, moeten nemen of gaan nemen van hun paardje. Sterkte allemaal!
Hier een dubbel gevoel; Veel verjaardagen maar ook de sterfdag van mijn moeder komt er weer aan........
tine10
Geplaatst: 25-04-13 11:02
Goedemorgen
Zoonlief nog steeds ziek, hij is normaal nooit zo lang ziek. Schiet niet op zo. En de beloofde regen is ook niet gekomen, dus ga maar weer sproeien....
@avaluna; dids kreeg dat jeukerige ook van 't ene op andere jaar.. nu nieuwe stal, dus is inderdaad weer spannend.. Deken opdoen een tour? Naah, is altijd gezellig onderonsje bij dids en mij Ik alles goed leggen en hij intussen beetje kriebelen en krabbelen bij mij
Naar stal gefietst, dids stond zwetend in de wei... Dik half uur haren staan plukken, netjes gepoetst. En toen even fotos gemaakt van 'm Daarna ingespannen en nog lekker een half uurtje gedressuurd in de wei En een minuut of 20 uitgestapt door het bos
Nu thuis, douchen en dan eens ontzettend opruimen hier Wil ordelijk worden
VanHuisUit
Geplaatst: 25-04-13 14:53
Mooi streven Aks zwaar balen van je assessment maar goed.... het zal ook een keer gewoon gaan he. Hopeloze studie... hoop dat je het snel kunt afronden!
Annemie, de survival was super leuk & gezellig. We hadden ook top-weer natuurlijk maar ook erg leuke begeleiding. Sterkte
Tine wat vervelend ook voor zoonlief dat hij nog steeds ziek is....schiet niet op zo....
Hier echt genoten vanochtend . Groom was er, het was heerlijk weer, dus stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst op een doordeweekse dag (betekent kans op veel verkeer en 'gedoe') gemend met Ollebol plus een echt ritje gemaakt, dat wil zeggen zo'n uur en kwartier onderweg geweest en denk zo'n 11 km gemend, over de ruiterpaden en fietspaden plus af en toe stukje weg. Van alles tegengekomen langs de weg (van vissers t/m enorme vrachtwagens) en over allerlei ondergronden (van gras tot kuilen, zwaar zand tot nette weg). Wat is het toch een toppony. Af en toe groom vooruit gestuurd, maar dat zou ik bij elke pony/paard doen in dergelijk verkeer (als je stilstaat voor fietspad voor groep kinderen die oversteekt en er komt een dubbele vrachtwagen combi langs, dat soort dingen). Ze is onderhand voor haar basis-mennen geslaagd hoor
Hier nog steeds flink stijf & pijn dus vanochtend maar even flink aan de pijnstillers gegaan, had geen zin in last van lijf gevoel
ordelijk zijn is mislukt Kan niet fatsoenlijk opruimen omdat ik geen opbergplek heb *frustratie* Naja, ooit...
Dan moet ik nu maar nuttig bezig gaan met mijn afstudeeropdracht.. Maar stiekem heb ik daarvoor nog teveel de balen in dat %#$%@ assessment
VanHuisUit
Geplaatst: 25-04-13 15:27
Tip van mij Aks: niet aan opdracht gaan werken maar gewoon even baaldag nemen. Dan pak je het zondag of maandag weer op en gaat het 2x zo snel.
Ben zo blij dat onze Ollie het zo goed doet met alles maar vooral met het mennen. Toen Rizanta overleed had ik zoveel zelfvertrouwen, ik durfde alles, maar mijn zelfvertrouwen was langzamerhand echt helemaal weg... na zo'n rit als vandaag heb ik het gevoel dat ik het tenminste weer kan en weer wat kan opbouwen. Dat was ik ff helemaal kwijt
Vandaag ook voor het eerst met broek gemend. Ze voelde hem een paar keer, even rillinkje maar daarna totaal niets meer erop gedaan
Ik die hele wedstrijd kalender uit pluizen welke wedstrijden ik in de L zou kunnen starten. Wilde toch een gooi maken naar de hippiade. Niet dus. Hebben ze de hippiade verzet. Terwijl ik net mijn vakantie daarop had aangepast, Kan ik dus nu wel vergeten. Want nu lig ik met de hippiade op Rhodos op het strand. Ja ach Tuf voorlopig nog wel ff door in de B en ga me misschien als alles lekker loopt wel opgeven voor het kampioenschap jonge paarden van het kwpn. Ook een leuke uitdaging.
Ik kom ff binnen vallen met vraagje Tijdje geleden mijn lamoen ingekort en kreeg toen te horen dat ie eigenlijk nog wel wat korter had gekund. Nou liep er vandaag een professionele lasser op stal rond dus meteen zo brutaal geweest om te vragen of hij ook voor mij want kan betekenen, en dat kan Maargoed, hier foto's van sil voor de wagen, er kan dus nog wel iets af? (foto's zijn van ander halve maand geleden overigens )
tine10
Geplaatst: 25-04-13 16:44
Ik heb nu officieel rare paarden. Staan ze vandaag 5,5 uur op de zomerwei. Haal ik ze terug naar huis, eerste wat ze gaan doen is hooi eten.
Biancacoo
Geplaatst: 25-04-13 17:40
jenkins, ..wij hielden meestal zo'n 40 cm lamoen achter de pony over tot de zweng..maar is ook verschillend per kar.
tine10
Geplaatst: 25-04-13 17:43
Volgens de reglementen is het minimaal 50 cm (even uit mijn hoofd hoor)
Hm oke. want t lastige is, dat t einde van mijn lamoen ook nog best een stukje van mijn kar af zit. Maar ik zal t eens 40/50cm vanaf de streng meten dan, kijken hoeveel er nog af moet
Gem
Geplaatst: 25-04-13 18:58
VHU, lekker hè zo'n coole pony!
Baudy, ik was er juist blij mee dat de hippiade een week vervroegd werd. Hij viel in eerste instantie tegelijk met "onze" marathon in Schinveld. Maar ja...... heb er nu niks aan, pony verkocht, peerdie nog niet beleerd .
Avaluna: fijn dat je een leuke kinder-instructrice hebt gevonden .
Annemie: sterfdagen zijn altijd beladen dagen .
Hier een anders-dan-anders-dagje. Normaal mestdag, maar dat hadden we gisteren al gedaan. Vanmorgen eerst maar eens naar de HA voor uitsluitsel over wat kleine mankementjes *iets met leeftijd*. Niks aan het handje, hubby kan weer ademhalen (ik vond het al flauwekul dat hij vond dat ik moest gaan ).
Na het overblijven op school ben ik naar stal gegaan en eens goed de tijd voor Mosel genomen. Paddock schoongemaakt, een speciekuip met water voor hem gemaakt (vond-ie erg eng: blazen !!). Daarna hem een stuk boomstam van ca 30 cm gegeven (ook eng ) maar al snel ging hij er aan knabbelen, rollen met zijn neus, terugrollen met zijn hoef..... hij had het hardstikke druk . Buurman A. vond het ook interessant, maar toen ik hem ook zo'n stammetje gaf, vond hij het na 1 x ruiken al niet interessant meer. Spelende Mosel vond hij veel leuker om naar te kijken . Was ik het wel mee eens, heb heerlijk een uur lang op een krukje bij de paddock gezeten. Alleen maar kijken naar mijn paard Volgende keer neem ik een keer een lekke leren voetbal mee, kijken wat Mosel daarvan vindt
Heerlijk Gem, zo genieten van je peerd! En als het merendeel van pony's met New Forest erin met het werk zo'n karakter hebben als Ol ben ik dus voor de rest van mijn leven een New Forest liefhebster
Diddle mooi nog in zijn blote lij ....nu helaas ingepakt... Jenkins als ik het zo zie denk ik dat er nog wel paar cm af kan. Maar wat officieel de cm's zijn geen idee Biancoilona zal zo eens even kijken. En Baudy gaat naar Rhodos, wat heerlijk! En dus geen hippiade stress, ook wel lekker toch. Leuk om mee te doen met KWPN mentalent-competitie (is dat trouwens een competitie of hoe werkt het ?).
Gem
Geplaatst: 25-04-13 19:42
VHU, volmondig ja . Wordt jij maar Forester-fan, want het merendeel is wat jij wenst: sportief, maar cool in de kop. Ik blijf ook voor de rest van mijn leven fan .
Ik hoop volgend jaar mee te kunnen doen met de mentalenten-competitie. Lijkt me erg leuk, maar ik ben dan wel in het nadeel vanwege Moos zijn relatief late beleer-leeftijd.
biancaaatje
Geplaatst: 25-04-13 20:02
thanx alvast, ps moet wel stemknop gebruiken, want je kan ook vind ik leuk klikken, maar die doet niet aantal stemmen bijhouden