[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:37

zo zit hier met open mond te lezen en kijken naar foto's van fifi wat zul jij geschrokken zijn zeg eerst maar is kijken of ze goed herstelt en dan pas of ie weer een singel accepteerd (denk haast van wel)

even een ego post van mij

heb vandaag weer les gehad met uzma en hij begint steeds beter te lopen en kreeg een leuk complimentje dat ie met z'n neus over de grond galopeerde en dat is zeer zeldzaam voor paarden omdat het erg moeilijk is en zeker voor een arabo fries die al heel erg opricht is in de hals uit zich zelf dus was weer zeer tevreden heb pas over 3 week weer les dit omdat we volgende week wedstrijd hebben en ik zelf de week erop niet kan want ik ga naar disneyland parijs *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:40

@Nouvel, ik zit hier vol afgrijzen en met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen en je foto's te bekijken. Wat moet jij geschroken en zijn.... en arme Fifi, die was in nood en zag geen andere uitweg :') :(:) . Ik wil je heel veel sterkte toewensen, want zo'n gebeurtenis met alle gevolgen van dien gaan je niet in je koude kleren zitten. Hopelijk hersteld Fifi spoedig want zo'n open wond is nogal wat :(:)

* Ik ben er helemaal ontdaan van*.......

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:19

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:50

:\
ik heb de fotos toch bekeken, maar inderdaad bizar dat ze niet vreselijk bloedt. En een geluk denk ik.
Je gaat op zo'n moment overleven, en ook dat is maar goed ook..
tjee..
Houd je ons op de hoogte nouvel?
:(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:41

tjeetje nouvel....wat vreselijk,arme fifi....is er van binnen nog iets beschadigd?(organen)
hoop voor een spoedig herstel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:48

Die foto's van de wond en dan vooral die laatste. Of ze gewoon helemaal is opengereten.
Ik zou helemaal in paniek zijn maar idd je moet handelen voor je paardje.

Ze ziet er wel goed uit op de foto;s in de kliniek. Ze hebben het netjes gemaakt en het is
al niet niks zo'n operatie voor een paard. En gelukkig wordt ze daar natuurlijk goed ik de gaten gehouden.

nou nogmaals sterkte hoor!!! :(:)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:02

Nouvel, Heel veel sterkte. Ik heb niet het lef gehad om de foto's in de links te bekijken. Goed dat je er al bij stond toen het gebeurde. Beeld je in dat je een half uurtje later aan de paddock was aangekomen.
Als ik het goed begrijp is ze dus volledig over de paal gegaan. Is ze zelf van de paal afgeraakt? of hebben jullie die er ook nog zelf moeten uithalen.

Mijn prestaties van gisteren vallen helemaal in het niets bij deze vreselijke gebeurtenis.
Petra heeft gisteren weer voor de kar gestaan. 10 km in 1 uur en dan nog een kwartier (1,5km) uitstappen.
Tijdens het optuigen ging ik nog even men veter binden. En ze legde zo lief haar hoofdje op mijn rug.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:11

Tjeetje mina Nouvel. Wat een wond!
Vind dat ze er in het filmpje gelukkig aardig fris bij staat zo na een operatie.
Heel veel sterkte er mee. Ze staat gelukkig super daar in Utrecht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:28

Nouvel: .........ontzettend veel sterkte toegewenst, wat een vreselijk nare wond !!!
Wat is dat schrikken zeg..... ik hoop dat ze weer helemaal opknapt, het is echt een enorme wond..
Zit echt vol verbazing en ongeloof naar je foto's te kijken..
Sterkte nogmaals.....

verder heb ik even niks......moet dit even tot me door laten dringen, wat zul je geschrokken zijn.
Geweldig dat ze in Utrecht meteen in goede handen is, en geopereerd is.
Duim voor je !!!! :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:50

nouvel, jeetje wat een wond inderdaad :j
nog een wonder dat ze zo rustig bleef (wellicht het vertrouwen in jou ook?)
en 'gelukkig' staat ze er alweer redelijk wakker bij op de filmpjes.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:08

even een vraagje:
Wobbe is op dit moment redelijk snel weer aan het zweten tijdens het werken.
of het nou longeren of mennen is, maakt niet uit.
Zijn vacht is ook niet echt superdun ofzo.
Is het een idee om bij nog eventjes een keer een patroon te scheren? om te kijken of hij dan wat meer energie krijgt tijdens het werken en minder snel zweet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:20

Ik zal even weer in etappes bijlezen.
Gem foto's gaan inderdaad ingelijst worden. Weet nog niet welke.
Nouvel wat erg. Hopelijk komt het goed. Heel veel sterkte!!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:20

ik zou 'm lekker laten..
dids zweet zich ook de peentjes
maar dat doe ik ook, moet ook wennen aan het weer
als je nu gaat scheren heb je de onderliggende zomervacht ook mee volgens mij..
zweten staat niet gelijk aan energie :)

zo, net 1 kg asperges geschild, soep gemaakt, en de rest voor vanavond lekker op te smikkelen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:22

ik bedoel ook niet energie, maar als hij het minder snel warm heeft hoop ik wel dat hij wat meer door wil/kan blijven lopen.
snap je wat ik bedoel?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:22

even vanochtend wat foto's gemaakt met mijn nieuwe camera.
het is 3x niks, maar ik wil gewoon wat uit gaan proberen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en wat ik niet snap.
deze foto heb ik op de PC gewoon omgedraaid en zo ook opgeslagen.
en als ik hem upload krijg ik hem alleen zo
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:23

Ik liet de foto's met opa ook even aan mijn ouders zien. die zeiden ook al opa straalt helemaal.
Ik wil dus ook een foto met opa en daan aan mijn ouders geven.

vhu spanning kan rizanta inderdaad overnemen, wel fijn dat je toch lekker hebt gereden.
en super dat je stressdag 2 hebt overleefd

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:37

@IT; houd er rekening mee dat het nu dus wel Juli/augustus temperaturen zijn he! :) de natuur is in de war, vreselijk in de war.
Ik denk niet dat scheren zo'n onwijze invloed zou hebben..
je vroeg hier meningen he :))

lief tallechie, zo'n foto geven! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:51

Nouvel: wat een vreselijke wond, en wat ziet het er in het ziekenhuis dan al weer goed uit. Ze kijkt ook best goed uit haar ogen lijkt het. Denk wel dat jullie nog een lange weg te gaan hebben. Heel erg bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om het erover te hebben. Heel erg veel sterkte!!!

Milanka: leuke fotos'

IT: ik zou niet gaan scheren. Gewoon het werk wat op de temp aanpassen, langer uitstappen.

Ik ga kijken of ik puppy kan vangen, dan trailer staan oefenen en een stukje wandelen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:55

Jeetje Nouvel! Wat een wonde!! Veel sterkte voor jou en Fifi!
Een ex-verzorgpaardje van me heeft iets gelijkaardigs aan de hand gehad. (een shagya-arabier, prachtig beestje) Ze stond op de weide, afgezet met prikkeldraad. Waarschijnlijk is ze van iets geschrokken en op die manier in de prikkeldraad beland. Ze is zo in paniek geraakt dat ze 34 paaltjes gewoonweg uit de grond heeft getrokken(ze raakte verstrikt in de prikkeldraad en is beginnen doordraaien om het los te krijgen). In de weide zag je enkel bloed en een enorme ravage. Paardje heeft het uiteindelijk overleefd, maar er kan nooit meer iets mee gedaan worden, er waren te veel spieren geraakt enz.
Maar jeetje zeg, ik ben er nog niet goed van, van Fifi! Lijkt me een hel om dat mee te maken!

@ IT: ja inderdaad, Zhora is al heel groot geworden! <3
@ Jenkins: dank je voor het complimentje!
@ gem: nee hoor, problemen met ouders zijn over. Enkel familie vindt dat we Zhora moeten weg doen. Het verschil met jouw hond is ook wel dat hij jouw man heeft gebeten, mijn hond heeft even gevochten met onze andere hond.
Ik zou er een pas geboren baby bij durven zetten, Zhora zou echt niet bijten. Nu zijn we bijna een week verder, er is niets aan te merken op de honden. Voor mij is er eigenlijk niets gebeurd. Op de hondenschool waren ze verbaasd dat de eerste ruzie pas na bijna een jaar plaats vond, bij de meeste mensen is het dagelijks zo, ongeacht hoe lief de honden naar mensen zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:02

mijn ouders hebben 1,5 week geleden die kleine schnauz gehaald he
en die hing binnen 5 minuten bij onze riesenschnauz in zijn strot, en grommen :')
en toen was het duidelijk, riesenschnauz moest optrossen en in een hoekje gaan liggen, want dwergschnauz was de heer en meester. Prima toch, weten ze waar ze aan toe zijn :)
en het mooie, de ries is mentaal een stuk rustiger geworden nu, op straat rustiger, in huis kalmer.. Die heeft die leiding nodig denk ik :)
Goed, ik ga wat boodschapjes halen (eerst even rabobank checken := ) en dan op het balkon een studieplekje inrichten :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:03

Heb alleen de 1e twee foto's bekeken van Fifi's buik daarna kon ik niet verder kon het niet aanzien. Gelukkig is Fief in goede conditie en direct in goede handen je moet er inderdaad niet aan denken dat je je paard pas na een of meerdere uren zo zou aantreffen dan is de wond ook helemaal smerig en ellendig. Nou we moeten allemaal maar enorm duimen voor deze mooie, dappere lieve dame ;(

@Tallechie Rizanta neemt dat zeker over, ze snapt dan gewoon niet wat er is als ik wat gespannen ben en dan heeft ze zoiets van nou dan moet ik vast ergens heel erg op letten - spanning - tussensprintjes of overdreven reageren op hulpen, huppelpasjes bij aandraven, je kent het wel beetje mutserig gedrag (net als de baas :+ ). Dus nam het haar ook niet kwalijk heb geprobeerd lekker voorwaarts te rijden en niet teveel te prutsen, dat ging op een gegeven moment goed en toen ben ik ontspannen gaan uitstappen. Als dat zaterdag ook zo is (met mij) dan wordt het helemaal niets maar ik weet ook van mezelf dat als ik het gewoon vaak genoeg doe, het vanzelf beter wordt. We willen daarom ook proberen alle wedstrijden op dat wedstrijdterrein (het zijn er 4 of 5 geloof ik) dit buitenseizoen te doen, wen ik eraan, went het paard eraan en komen we er weer een beetje in.

@IT zou niet scheren hoor, het is gewoon belachelijk warm en misschien zweet Wobbe gewoon snel. Zelfs Alwyn zweette van de week, nou die zweet echt bijna nooit }:0 Rizanta daarentegen zweet steeds minder, kan blijkbaar goed tegen warm weer en zit al vrijwel weer in haar zomervachtje plus dat haar conditie steeds beter wordt. Als ik terugdenk aan hoe ongelovelijk nat ze was in het begin bij alles wat we deden, niet normaal. Gisteren dus echt dikke 3 kwartier bijna alleen gedraafd ook nog flinke tempowisselingen en ze was alleen nat onder de singel :D

@Tine, hek dichtdoen en voorzichtig he ;)

@Naaltje wat grappig van de honden bij jullie :D @S_L wel fijn dat ze thuis nu in ieder geval niet meer zo anti-Zhora zijn.

Mag trouwens zaterdag de wagen lenen van stal, goed he. Moet de wagen wel eerst schoonmaken want hij ziet er niet uit. Maar dat is wel heel fijn want dat is natuurlijk netter dan met de tweewieler en, niet onbelangrijk, er zitten remmen op :7

Nou ik moet weer aan het werk }>

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:09

dus je moet flink aan de poets van de week voor die wagen van stal?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:13

@ Naaltje: haha ja inderdaad wel grappig :D
Collega van mijn vader (met 3 pitbulls) vertelde dat als de hond van zijn zus binnen komt, dat de 3 pitbulls in hun mand gaan liggen en er niet meer uit komen/durven. Als eentje het toch probeert om eruit te komen, krijgt die naar zijn voeten van die hond van collega zijn zus en vliegt die terug zijn mand in :D

@ VHU: ja dat is voor mij het belangrijkste, dat mijn ouders er niet meer tegen zijn. Mijn moeder zei vorige week "Ik kom er in ieder geval niet meer aan! Mag je zeggen wat je wil!" maar ze heeft Zhora ondertussen al 2 keer meegenomen toen ze ging hardlopen, en daarnet zag ik haar de slaap uit Zhora haar ogen vegen met een doekje. Dus volgens mij is die ook al bijgedraaid :Y)
Leuk dat je zaterdag een wagen van stal mag lenen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:35

Vhu dat is heel belangrijk inderdaad hoe jij je voelt. en ook het vertrouwen te geven. Dat heb ik vorig jaar in de marathon bij de waterbak achteraf niet gedaan, en daardoor wil veale nu moeilijk het water in. Hij heeft het nooit leuk gevonden maar met de oude eigenaar ging hij wel.

Ik heb trouwens een rotnacht achter de rug. Daan was van 22 tot 1 wakker en van 3 tot 6. Probeer hem nu wat wakkerder te houden overdag, maar dat valt nog niet mee

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:03

Wow, Ellis, ik heb alle foto's bekeken. Maar mijn hemel! Ben je in de trailer bij haar gebleven of niet? Ik wens jou en fifi (en je man natuurlijk) veel sterkte en ik hoop echt dat jouw prachtige Fifi goed gaat genezen.