[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:26

Fijn hoe een opmerking toch een groot aantal mensen raakt, juist de vaste kern in dit topic is wisselend in reageren, zo te zien. Ik ook ik reageer niet op alles, alleen als ik denk dat het zin heeft om te reageren.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:49

Moguh

Naaltje schreef:
@buckje; moet je veel vragen bij 'm? Is buck zga recht voor de wagen of heeft hij daar nog moeite mee? :)

Nee hij is niet echt recht voor de wagen zijn we nog mee bezig, hij kantelt op de rechterhand en valt naar binnen.
Helaas zal dit niet ook iets zijn wat in een paar keer goed komt, het gaat wel ietsje steeds beter. Mijn hand mee geven
doe ik al heel veel maar hou hem wel laag zodra die als een kameel komt, gaat hij diep hou ik hem voorwaarts mar het is
toch best lastig dan mennen! Grr ik wil benen met het mennen. :P

Grappig dat er veel mensen reageerde waar ik totaal niet op doel!!
Vaak als jullie er zijn word er wel een deel bijgelezen, nou goed zo toch ?
Ik doel echt op mensen die 9 van de 10 keer echt eigen postje brengen
en meer niet. Maargoed das nu wel duidelijk he. :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:53

Goede morgen,

tine10 beterschap :(:)

Poeltje Brunellie opgehaald en op Kokkie gezeten.

Ik moest eigenlijk werken vandaag.
Kom ik ook op me werk....ja zei ze je voelt je niet goed zo te zien.
Ik zei nee kan beter ja, ga dan maar naar huis wij redden het wel.
Dus ik weer naar huis.

Fijne dag allemaal

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:10

Wat bij diddle heel goed werkte buckje; is alleen focussen op recht worden
want, als hij nageeflijk is moet hij recht, in balans over 4 benen gaan. Pas dan kan hij op de achterhand gaan. Dus wanneer hij recht is, kan hij alles geven in zijn lijf om zich op te richten van voor
is mijn redenatie dan he ;) :)
fijn _patrick_! als ze dat aan je zien en je lekker wegsturen :)

ik zit hier nu ook met grote blauwe kringen onder m'n ogen, en nee ben niet op m'n hoofd getikt ;)
ga zo maar muziekje opzetten en knoerhard aan de gang vandaag :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:13

Ga het is proberen! :) Heb je ookal mooie wallen, me to. :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:14

_Patrick_ en Tine in de lappenmand, :(:)

Citaat:
Helaas zal dit niet ook iets zijn wat in een paar keer goed komt
denk dat je met het eruit willen rijden van het neusje ook wel een paar maanden verder bent voordat dat langere stukken echt goed gaat. Maar dat is nu eenmaal zo, anders liep iedereen de sterren van de hemel ;) ik zou voorlopig alleen rechtuit en stelling vragen. Trek je niets aan van dat hij niet zijn koppie naar beneden heeft. Actief rijden, op dat achterbeen, dan komt voorkant 'vanzelf' (na x - tig keer oefenen) hoger. Wees niet bang dat hij dan niet meer 'naar beneden' wil, dat heb je er zo weer in / verleert hij echt niet. Mag ik dan van jou de knoppen voor naar beneden van Buck? Zet ik die op Snuit ;)

@Poeltje, is Brunellie een paard of pony? En ga je met haar mennen of onder de man of allebei?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:16

Haha, ja hoor die knoppen mag je wel! Maar voor ik die gevonden had... o o o..
Laatst bijgewerkt door Buckje op 21-10-10 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:17

ik wil 't knopje voor lange manen _O-
dids is half kaal :') rot eczeem := (oke, hij heeft ook de halve zomer zonder eczeemdeken gestaan...)

ben m'n verslag van coachingsgesprek van gister aan het uitwerken :) maar kan zo in slaap vallen, niet te geloven :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:17

Beterschap Patrick. Fijn dat je werk je de kans geeft weer lekker naar huis te gaan. :)

VHU, Brunellie is een paard. Het is de bedoeling om er eerst op te gaan rijden, maar misschien wil de eigenaar hem ook wel voor de kar hebben. Dat weet ik niet. Binnenkort komt er nog een paard van ons bij, Cupido. Die staat nu nog zolang het kan lekker op de wei met vriendjes. Vind het erg leuk dat ik ook weer wat meer met de paarden kan doen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:18

Eczeem Naaltje? Dat is niet zo best. Zonde, ieder jaar weer een deel van zijn manen weg.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:23

Eczeem is vervelend maar zou daar minder moeite mee hebben als ze weinig manen daardoor hebben.

Waar Patrick heeft gestaan heeft er een aan zijn manen gevreten dat is pas erg hoor :( :Y) was echt verdrietig toen ik het zag.
Gelukkig groeit het wel weer aan maar hij had meer kunnen hebben :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:25

Iedereen is jaloers op Buck zijn lange manen, maar eigenlijk is het alleen mooi maar niet handig! Met dekens gaat het eronder zitten en met ze halsdeken die die nu op heeft moet ik het altijd vlechten. :')

Ecxeem is wel heeel vervelend!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:28

@ buckje het lijkt op de foto's of je springriem iets strakker mag anders
gaat je borsttuig wippen. Verder ziet het er op de meeste foto's erg netjes
uit hoor!! Proberen van achter naar voren te rijden en dan op te vangen meer
tips heb ik eigenlijk ook niet.

Ja eczeem is balen ferro heeft het ook. Hij is van manen van 30 cm naar een plukkerige
5 cm gegaan |(

Beterschap voor de zieken !!!

@ VHU ik heb geen idee hoe lang mijn kar is. Hij past bij mij mooi in mn renault trafic de gewone versie. Ik denk dat ie rond de 1,70 zit ofzo?

Trailer heeft een levertijd van ongeveer 4 weken dus ik ben benieuwd! Zou wel lekker wezen want er komen veel wedstrijden aan. Zondag als het een beetje lekker weer is wil ik meerijden met de snertrit van de vereniging in 2-span.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:36

Thanks! ik moest hem even wegbrengen naar de tuigmaker, hij kan niet meer kleiner namelijk! Ik heb al 10 gaatjes bij geprikt rond het hele tuig haha, maar ik wist niet dat dat zo moeilijk was in kunstof! :oo

Ik krijg vanmiddag de sleutel van de ponyclub. :# Kan ik kijken of Buckje in de bak wil lopen... Is een eb en vloed bodem is laatst aangepast maar ik betwijvel het. Word wel gezegt dat hij het kan, maar moet het eerst nog maar eens zien hij is echt klein met zijn 83 centimetertjes! Bij de prijsuitrijking van de clubkampioenschappen moest ik hem er doorheen jagen, nu is die aangepast nieuwe ronde nieuwe kansen. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:38

Buckje schreef:
Iedereen is jaloers op Buck zijn lange manen, maar eigenlijk is het alleen mooi maar niet handig! Met dekens gaat het eronder zitten en met ze halsdeken die die nu op heeft moet ik het altijd vlechten. :')

Ecxeem is wel heeel vervelend!

Hier ook 2 paarden met lange manen. Niemand is er jaloers op hier, bij de vereniging vinden ze het allemaal slordig staan, hoort toch niet bij een wedstrijdpaard. Maar maakt mij niet uit, ik vind het mooi en het is in de winter lekker warm en in de zomer handig tegen de vliegen. Ik heb er geen last van met de dekens, ze hebben beide halsstuk op, maar ik laat het gewoon los eronder zitten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 10:38

Ik wil nog even ding zeggen over het meelezen/reageren. Degene die zich nu aangesproken voelen hoeven dat niet te doen. Jullie reageren wel op iedereen, niet altijd, ivm gezondheid ed, dat is ook niet het probleem. Het gaat om degene die alleen maar korte zinnen over zich zelf neer zetten en nooit een keer op een ander reageren.

Als er veel gepost is wat niet altijd relevant is om op te reageren dan doe ik dat ook niet. Hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

Zie ook nog een keer de post van Buck.

Patrick was op het werk maar mocht weer naar huis.

Sterkte Tine

Buck ik heb geen idee hoe je hem hoger kan laten lopen

Exeem is inderdaad vervelend. Gelukkig bij ons op stal heeft er geen een last van. Veale begint al lange manen te krijgen.

Succes Buckje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:42

hihi, ik heb eerlijk gezegd nooit gemerkt dat er mensen zijn die alleen maar over zichzelf schrijven. Doet iedereen wel eens, maar heb nooit gemerkt dat er mensen zijn die nooit op anderen reageren. Zit dus lekker op te letten. :+ .

Als het lukt (mooi weer is), zal ik vanmiddag Rembrand is even met zijn mooie geschoren velletje op de foto zetten.
Mijn instructrice noemde dit model autobumper. Maar ze vond het niet zo lelijk als dat ze had verwacht. Nou ja, en anders zal ze er toch tegenaan moeten kijken hahahaha.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:42

Napie schreef:
Ik behoor denk ik ook tot de groep van binnenvallers, trachten ergens op te reageren, mijn eigen babbel neerzetten en vervolgens af en toe stilletjes meelezen. Ik probeer wel te reageren maar soms dan is iets alwer drie pagina's opgeschoven en reageer ik op een oud onderwerp.

Zo hier ook hoor... Probeer het echt wel bij te houden door middel van meelezen, maar soms kan ik niet overal op reageren. Sorry ;)

Beterschap Tine en Patrick!

Buckje dat viel bij mij ook gelijk op dat de springriem strakker moet, of je moet hem eraf halen, zo heeft het geen nut. Vind Buck wel heel netjes lopen hoor... Kan verder niets meer aanvullen dan de tips die je al gekregen hebt.
Toch wel grappig eigenlijk dat de borsttuigen zowat even breed blijven als bij een full of cob tuig. Als je Buck nu vergelijkt met een paard met zo'n empathie (toch?) borststuk, dan heeft hij wel een joekel :D

VHU ik denk dat je het wel gaat redden hoor... Met de wagen. Mijn mw is volgens mij ook 1.90 mét achterplank. Als ik die weghaal issie volgens mij 1.70. Meen het ooit eens opgemeten te hebben.

Jenna heeft ook vanaf haar schoft tot de helft van de hals een kleine 3cm manen, daarna gewoon normale lengte. Heb dr flink ingesmeerd met laurierzalf, merk wel dat het veel rustiger is geworden.
Nou dames, ik moet op zoek naar een andere stal om de beide Welshjes neer te zetten. De shetties blijven daar staan, de koets (evt) en trailer ook, mag ook gewoon daar in de wei blijven rijden.. Maar hij wil de oude grote shet gewoon ruimte geven. Geef hem groot gelijk, maar baal er wel van.
Vond het zo raar, heb gevraagd of die pony er mag staan (in september) en vervolgens zie ik hem nooit meer. Anders komt hij altijd even kijken of een praatje maken, maar nu... Heb hem al een maand niet meer gezien! Ik ben al extra meerdere keren per dag gegaan, op wisselende tijden, maar nooit zag ik hem. Gisteravond wéér. Zag dat de paardjes nog hooi moesten hebben dus ben net zo lang wezen wachten tot hij op kwam dagen. Ik wilde gewoon eindelijk eens een antwoord hebben. Snap best dat hij nee wil zeggen, maar zég dat dan gewoon en verstop je niet. Was dus erg laat thuis (weer niet kunnen strijken) :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:48

Ienepien: vervelend dat je weg moet, vooral omdat je zo lang op antwoord hebt moeten wachten. Denk dat hij het gewoon niet durfde zeggen.

Wat vreselijk dat je je strijk nu niet hebt gedaan. := . Is hier ook altijd zo'n gevalletje: kan wel wachten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 10:58

Ik ga als ik fit ben vanavond even naar veale. Ook even ohz.
Als mijn ouders vanmiddag mee willen gooi ik hem even voor de kar.

Moet zo eerst het huis opruimen en daar heb ik zo geen zin in.
Ik lees dat er meerdere last van hebben. De strijk wordt voor ons gedaan.

Vervelend lienepien dat je op zoek moet naar een ander plekje. Hij durfde het vast niet te zeggen

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:14

Hoi allemaal. teriwjl ik op het werk zit te wachten tot de server weer mee wil werken zal ik eens netjes reageren.

Buck: veel tips heb ik niet. Maar misschien ben je er teveel mee bezig. Werk eens aan het voorwaartse en laat de voorkant een beetje meer uit je gedachten.

Ienepien: balen dat je weg moet. heb je al ideeën waar je naar toe kan?

Zomerexeem: hier er geen last van. Petra heeft meer last van einde zomer jeuk. Zij gaat telkens aan het einde van de zomer lopen schuren (net als alles weer op gelijke lengte is) Moet eerlijk zijn dat ik een pony met exceem niet zou kopen (als het later naar boven komt, zou ik hem er niet voor verkopen)

Tine: je maakt ons wel nieuwsgierig naar autobumper foto's :-)

Beterschap aan de zieken (als ik het goed heb Patrick en Naaltje)

Tallechie: hoe gaat het met de zwangerschap? Niet te ziek? Al aan de kinderkamer begonnen?

Naaltje: Gekke Diddle in de stal met plastiek. Van een onverwachte schriktraining gesproken.

Vhu: van auto's heb ik geen verstand. Maar meten is weten :-)

Bitjes: ik men met een enkelgebroken trensje van 10,5. Mijn normale winkel heeft ze niet in deze maat. Kwam er overlaatst toevallig eentje bij de boerenbond tegen. Heb het meteen meegenomen. Hoef nu niet meer te wisselen tussen menhoofdstel en longeerhoofdstel.

Rammelkar van Joram: het rammelen op zich zie ik als een goede training voor lawaai. Maar als je pony/paard het echt op zen zenuwen gaat werken omdat het te lang duurt, kan je misschien beter aan de hand werken met een rammelend iets. Het continu schudden is natuurlijk niet bevordelijk ivm comfort voor menner en paard.

Ik zit zelf enorm te balen. Het is al enkele weken verschrikkelijk druk op het werk en op onze bouw (over 2 weken komen ze chappen). De pony staat dus al veel te lang stil. Ik verlang er nu echt naar om een ritje door het bos te doen.

De server is terug online dus ga verder werken.

Saluutjes

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:33

Babs, wat is chappen?
En wat betreft ritje: wat een heerlijk weer!! Heel af en toe een klein buitje, maar volop zon!

en wat betreft zomereczeem: mijn pony heeft het ook alleen in de voor- en nazomer heel erg, maar eigenlijk laatste 2 jaar vooral. Eerder nergens last van gehad. Ze staan nu ook in de buurt een stilstaande vijver, het water is niet in beweging. Een bron van muggen natuurlijk. De nieuwe pony heeft ook zomereczeem, staat dus constant met eczeemdeken op. Ook heeft hij voernijd, maar denk als ie in andere stal staat dat het al veel beter gaat. Op zijn huidige stal kunnen de pony's met de hoofden bij elkaar komen. Denk dat daar het probleem zit.

En ook ik kijk naar een ander bitje, wil een normaal trensje proberen om te longeren, maar idd, de goede maat vinden. Gister stond ik in de Welkoop toen zag ik 2 maten: 11,5 en 10,5 maar toen wist ik het niet meer :?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:44

Babs je hebt het er maar druk mee :-)

Met de zwangerschap gaat het goed. Geen klachten. Alleen als ik naar het werk ben geweest (dus 5 dagen) ben ik kapot als ik thuiskom en blijf ik dus ook thuis. Veale loopt dus alleen op vrijdag en zaterdag. Maar volgens mij vindt hij het niet zo erg.

We gaan zaterdag 'shoppen'. Heb een goedkope website gevonden waar we alles gaan kopen, alleen vriendlief wil wel het een en ander in het echt zien.

We kunnen alleen nog niet met de kinderkamer bezig, we gaan eerst verbouwen. Komt een kamer extra beneden, en de douche wordt aangepakt. De verbouwing is als het goed is aan het einde van het jaar klaar en kunnen we dus in januari de babykamer doen. Wel bestel ik het alvast maar kan pas na de verbouwing in elkaar gezet worden.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:58

Chappen is dat spul dat ze op de vloer doen vlak onder de tegels. Eerst leg je een betonnen dek. Hierop worden de muren gezet. Op de beton komen dan leidingen (voor stroom water en verwarming) te liggen. daarbovenop komt dan isolatie en op die isolatie komt dan chap. Op de chape kan dan de vloerbedekking (tegel met lijm, ondervloer en parket,...)

En inderdaad het is vreselijk druk. De ponys krijgen smorgens en s'avonds hun eten en meer zie ik ze niet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:41

@ Tallechie: natuurlijk mag je een keer meerijden. Roep maar een datum, als ik vrij ben van het werk dan is het geen probleem.

Zomereczeem: Nick was dit jaar ook aan de beurt. Nooit gehad en nu in 1 nachts een halve manenkam eraf. Het groeit nu weer maar het ziet er even niet uit nu. Hero heeft een enorm dikke bos manen.

Net weer een opleiding afgerond.
Volgende project: computermedewerker endurance