[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:01

super van het boodschappen doen tine!!

Nou dan nog een vraag over paarden :P
Afbeelding
Rechtse voorvoet, aan de buiten (!) kant.
De ''scheur?'' begint aan de bovenkant, en gaat naar onder. Ik vind het een heel raar ding..
Ponylief niet overigens, die vond het niet zo boeiend, loopt nog prima etc..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:09

Zou je Dennis moeten vragen, heb er geen verstand van. Solly.

Ik wilde eigenlijk nog met Rembrand gaan mennen vanavond, maar denk niet dat ik dat ga redden. Zoon moet nog naar bed, ik moet auto nog inpakken voor morgenochtend. Alle potplanten en nieuwe planten moeten nog water.... Weeeeeeerrrr een dag vrij, zucht....

En starttijden voor volgend weekend zijn bekend. Moet om 10.40 dressuur en 11.10 de vaardigheid. De tijden voor de marathon worden vrijdag pas bekend gemaakt, maar die is pas op de zondag. Ben blij met deze tijden. Hoef niet idioot vroeg op, kan voor de dressuur begint nog mooi de vaardigheid verkennen, dus hoef niet ook nog op vrijdag op en neer te rijden (is toch bijna een uur rijden, enkele rit). Na de vaardigheid dan uitgebreid de hindernissen verkennen. Ben heel benieuwd hoe het gaat. We hebben ons doel bijgesteld, we gaan nu voor 1 verliespunt (vorige keer gingen we voor 0, maar kregen er 2, dus de lat maar iets minder hoog gelegd :D ).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:15

Tine komen nog wel enkele kleine wijzigingen waarschijnlijk. Ik heb ze net op startlijsten gezet.
Kreeg helaas dressuur en vaardigheid niet op een bladzijde, dus dan maar zo.

Ik ga namelijk ook gewoon starten. Ik ga voor de 0, dus geen verlies en geen winst. Na de teleurstelling van afgelopen zaterdag.

Ik heb vandaag les gehad, zeemleer om bit gedaan en leidsels in de ringen. Hij liep super.
Zondag dressuurproef rijden, hopelijk doet hij het daar goed, dan heb ik vertrouwen in Leek.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:22

Aks..is dat niet een scheurtje waar een oude hoefzweer naar buiten gekomen is ?? had vamor een jaar geleden.. zag er ook zo uit..is er vanzelf weer uitgegroeid..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:47

Tallechie: ik ga ervan uit dat er nog wel wat wijzigt in de lijsten, hou het goed in de gaten, maar dit lijkt heel prettig zo. En wat dapper dat je toch weer gaat starten met Veale. Je bent wel een doorzetter hoor, tjonge, ik geloof niet dat ik zoveel moed zou hebben. Misschien kunnen we dan zaterdag nog wel samen verkennen.

Nou, verlichting van de trailer werkt, dus alles staat klaar voor onze buitenrit morgen. Ben heel benieuwd of pony zich weet te gedragen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:02

Goedenavond,

@SL_ gefeliciteerd *\o/*
@Tine, veel plezier morgen op buitenrit met zoonlief :j
@VHU, Mmmm lekker bij het restaurant met 'De twee gouden boogjes' gegeten :9 , met verjaardagspartijtje van zoonlief zat ik daar ook... lekker koffie te drinken :)) , moet jij nu ook morgen rijden of zondag ? en jammer dat je niet naar Rhoon komt... had ik wel gezellie gevonden :):)
@Aks, is 'lekker bevonden' en goed uitgerust met een paar extra bulten nu _O-
@Bicci is ook lekker uit eten geweest :9
@PrinsjeH, lekker gelesd vandaag ? toch .... ? ;)
@Frensie... en snurkende Beer... hoe herkenbaar :)) wij passen regelmatig op de labrador van mijn zus en die kan ook zoooooo verschrikkelijk snurken :7

Brutus staat geblingt en in de knotten bij, brood net gesmeerd, auto gepakt dus we kunnen morgen hopelijk om 6.00 uur vertrekken :+ . Groom heeft avonddienst en zal vanavond rond 0.00 uur hier zijn, zodat ze nog een paar uur kan slapen :z Pffff je moet er wat voor over hebben... hopelijk schuurt Brutus zijn vlechtjes er niet uit , want normaal vlecht ik de ochtend zelf maar dat ga ik écht niet redden morgenochtend :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:05

Aks: Ster had zoiets een jaar of 3,5 geleden ook. Was een oude hoefzweer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:06

@Aks dacht ook direct aan een doorgebroken hoefzweer.
@Tallechie hoop dat je met Veale de juiste knoppen weer hebt gevonden :j
@Tine ik vind het knap hoor als je deze wedstrijd op -1 zou uitkomen. Natuurlijk is Rembrand ver met dressuur en heb je ervaring met vaardigheid maar tussen die hindernissen is toch echt andere koek. Wij gaan dit jaar nog meedoen in Gilze (eind augustus) en misschien nog een (denk Strijbeek, ergens in oktober) en dan bij de recreanten/hobbyklasse. Dat zijn geen KNHS wedstrijden, wel wedstrijden met heel veel starts maar dan heb je wegtraject, vdh en marathon, dus geen dressuur. Erge leuke wedstrijden om die 'hinderniservaring' op te doen.

Heb nu dan eindelijk een wagen waar het ook mee kan *\o/* wagen past perfect op de pick up heb nog ruimte over. Het idee is dan pickup en daarachter de trailer, kan alles tegelijk mee :D mochten we op wedstrijd willen. Eindelijk alles dus nu zover dat dat goed te regelen is.

@Ollie .... ik ben niet zo'n enorme wedstrijdganger (meer) merk ik al wel hoor. Vind het echt te veel gedoe en ik word er gewoon ontzettend moe en daardoor chagarijnig van, denk ik waarom wil ik dit allemaal, zeker met al die regen en modder, wat een gedoe :o al die was en het geregel voor thuis. Dacht dat ik 2x per maand zou gaan redden maar 1x per maand is denk ik realistischer. Dus deze maand juli de endurance en dan in augustus Gilze, september weer endurance ergens en oktober dus Strijbeek. Lijkt me aardige planning :7

Moet daarbij heel eerlijk zeggen dat ik Rhoon nog steeds niet zie zitten, ik moet daar vreselijk aan Rizanta denken. Zal volgend jaar wel beter zijn maar kan het nu nog niet aan. Misschien erg watterig maar ja zo zit ik nu eenmaal in elkaar. De wedstrijd die ik 8 juli in gedachten had, maar dus niet ga doen, was Prinsenbeek.

Van de winter hoop ik ook wat indoortjes te kunnen gaan doen, lijkt me erg leuk. Of met de poowns of met Bente, durf ik ondertussen wel.

@Biancocoo ik heb inderdaad de wagen gekocht die van Nouvel was en later van Pantharei. Is dus ook een Wijkmans, en dan een luxe uitvoering. Wagen ziet er super goed uit, loopt heerlijk licht, moet alleen denk ik wat wennen aan de bokstoel, die is hoger dan ik gewend ben (maar 15 cm hoor maar toch) en staat iets schuin. Het lijkt lekker te zitten maar goed, mocht ik het vervelend vinden (weet niet hoe mijn benen het vinden op langere afstanden) dan laat ik hem alsnog anders zetten, moet er dus wat geklust worden. Ik hoop dat ik Bente er morgen voor kan zetten, zal ik Han vragen wat foto's te maken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:23

Heb ik nou serieus een exemplaar paard wat niet reageert op een hoefzweer dan? :=
Heb nooit wat gemerkt. Maar wel blij dat zijn ''ding'' dus onschuldig blijkt!! :)

Wat super van je groom ollie!
En VHU, geweldig dat je wagen op je pickup kan!! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:32

Kan hoor Aks, ik heb ook zo'n paard gehad. Weet niet of het aan het paard ligt dan of dat je hoefzweren en hoefzweren hebt zeg maar, dat het er dus aan ligt hoe / waar die zweer zit.

Ja tof he. Denk dat Diddle ook heel goed voor nieuwe wagen past :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:34

Akshay schreef:
Heb ik nou serieus een exemplaar paard wat niet reageert op een hoefzweer dan? :=
Heb nooit wat gemerkt. Maar wel blij dat zijn ''ding'' dus onschuldig blijkt!! :)

Ster is gewoon een kleinzerig typje :D !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:52

bicci schreef:
hier vanavond uit eten..
had liever naar foute party gegaan van Q-music...majah
werk van manlief blieft de dames er bij.
is vanuit zn werk.

zo....nu de waarheid,
hadden aafje uit voor bianca georganiseerd ivm zwangerschap :)
kon nog niet vertellen antuurlijk, was verrassing,hihi
hebben heerlijk ge-wokt he ng-tje?

edit, foto's volgen morgen :) ,
bleutooth werkt nu niet mee :-(
Laatst bijgewerkt door bicci op 29-06-12 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:55

Gem schreef:
Akshay schreef:

Die kun je misschien ook maar beter hebben dan zoeen als ik dus blijkbaar heb!
Als ik iets zie ben ik te laat gok ik := Want voor die dan iets laat zien..

@VHU; klinkt logisch hoor! Zijn vorige weidemaatje (is verhuisd) werd afgelopen winter graatmager, had 2 haken op de kiezen. Die van mij stond vorig jaar obese te zijn, en die had een grafgebit waar de tandarts zich naar van schrok.. >;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:01

Wat leuk Bicci!

Zo ziet het er uit...
Afbeelding
hadden pickupje mee met zwaailichten tot groot vermaak van zoonlief hahaha.

Wiske met haar lange benen ...
Afbeelding
en ja.. het is dus een border x herder, zie een echt herderkoppie zo....
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:04

ziet er gelikt uit VHU!!
Hoe heb je 'm erop gekregen? Sterke vent of?? (die kar dan he :P )

En wis is cool :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:08

Akshay schreef:
Gem schreef:
Akshay schreef:

Het l*llige bij Ster haar hoefzweer was dat we toendertijd lang dachten dat ze bevangen was. Ze stond met 4 benen stokstijf, wilde niet of nauwelijks bewegen (behalve in de koele modder, voetje voor voetje). Er was niets aan haar hoeven te zien, kan me niet meer herinneren of ze warm waren.
Pas later, toen ze alweer prima liep en de hoefsmid kwam, zagen we dat ze een hoefzweer gehad had. Het was dan ook niet zo'n duidelijke scheur als bij jouw Diddle ;) , meer een horizontale kras.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:09

Wagen is er door stoere boer'nzeun opgezet met heftruck :P en heb hem er weer afgerold mbv oprijplaten. In principe moet je hem er met z'n tweeen op kunnen krijgen met goede oprijplaten maar ja, toen aangeboden werd dat hij er even op werd getild, ik vond het best :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:15

Gem schreef:
Akshay schreef:

Het l*llige bij Ster haar hoefzweer was dat we toendertijd lang dachten dat ze bevangen was. Ze stond met 4 benen stokstijf, wilde niet of nauwelijks bewegen (behalve in de koele modder, voetje voor voetje). Er was niets aan haar hoeven te zien, kan me niet meer herinneren of ze warm waren.
Pas later, toen ze alweer prima liep en de hoefsmid kwam, zagen we dat ze een hoefzweer gehad had. Het was dan ook niet zo'n duidelijke scheur als bij jouw Diddle ;) , meer een horizontale kras.

Ah oke, da's helemaal een uiterste inderdaad _O-
Ik had echt al vanalles bedacht toen ik die scheur/kras zag. Maar een hoefzweer oid is werkelijk níet in me opgekomen :o
Wel een trap/idioot met een vijl/mes in de wei/met achterbeen aan de zijkant gevangen voor etc.
Maar iets simpels als een hoefzweer heb ik Bokt voor nodig om te bedenken :P
Morgen maar 's kijken of hij nog met zijn pootje in een emmer wil staan voor me :) Even netjes schoonhouden maar :) Voor er vieze schimmeltjes of bacterietjes in komen wonen :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:51

Aks, ik weet niet meer of ik je al gefeliciteerd had.. lees wel mee in het topic alleen reageer ik vaak in mijn hoofd haha. (alsnog) Gefeliciteerd :P

VHU is dat je nieuwe wagen?! Wat een leuke! Wis is een mooie hond!

Ollie en andere wedstrijdgangers succes en veel plezier morgen!! Ik wil ook zo graag!

SL, Gefeliciteerd met het behalen van je Diploma! Je harden werken is beloond!

Ik heb beetje gezeur met mijn schoonouders... altijd al niet echt goeie relatie gehad hoor, maar ik ben wijs en hou mezelf op een afstandje. Maar goed vorige week vrijdag kreeg ik dus te horen dat ik geslaagd was, ik ben toen langs mijn moeder gegaan in amsterdam want die was 3 weken daarvoor verhuist en ik had het nog niet gezien. Ik dacht ik bel mijn schoonouders vanavond wel op, als ik zeker weet dat ze thuis zijn van hun werk.
Bleek dus dat mijn schoonmoeder (overdreven emotioneel mens) mijn vriend had gebeld om te vragen hoe en wat. Maar mijn vriend werkte dus nam niet op en stuurde een bericht dat hij aan het werk was en later zou terug bellen. Hierop kreeg hij antwoord dat zij ook werkte. Dus 's avonds na etenstijd, belden wij terug om te vertellen dat ik geslaagd was enz, maar ze nam niet om en smsde later dat ze aan het werk was. Ik besloot naar Sil te gaan en haar telefoontje af te wachten, we wisten namelijk niet tot hoe laat ze dan werkte. Uiteindelijk belde ze om 23:00 een beetje gepikeerd op en heb ik dus verteld dat ik geslaagd ben enz. De volgende dag was het zaterdag en dat is de dag dat ik en mn vriend 's avonds vaak langs gaan. Dus ik dacht nou mooi kunnen ze me meteen feliciteren! Maar nee ze belde af want ze waren moe.
Nou was dus vanavond mijn schoonbroertje met zijn vriendin op bezoek en die vertelde dus dat mijn schoonmoeder aan het zeuren was dat ze het niet normaal vond dat ik niet belde en dat ze zelf moest bellen enz.
Nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk wel een leuke felicitatie of een bloemetje had verwacht oid.. Misschien verkeerd van mij, maar ik heb zelfs bloemetjes ontvangen van de mensen waarbij ik 1x in de 2 weken eens het huis schoon maak.
Heb wel meer van dit soort gezeur met hun en nu dus aan mijn vriend te kennen gegeven dat ik geen zin meer heb om er op bezoek te gaan en dat hij maar eens met zijn moeder moet gaan praten.
(ah klink als een ouwe zeur misschien, maar behalve door mijn vriend en enkele collega's van mijn werk ben ik door niemand persoonlijk gefeliciteerd met het behalen van mijn diploma. Ja "likes" op facebook genoeg.. maar zelfs mn "vriendinnen" hebben de moeite niet genomen. Ach dat zal dan wel het gevaar van fb zijn, geen persoonlijk contact meer :P )

Sorry voor mijn lange verhaal, moest het even kwijt :P
Owja Sil is ook nog weggerend vandaag op straat (ja alweer..) hij schrok met wandelen van een kapotte paraplu dat ik optilde en rukte het touw uit mijn handen. Gelukkig was het gras interessanter....

Ow en nog een nieuwtje! Heb een bedrijf gevonden dat op locatie komt en mijn lamoen kan verkorten!! Kost me ongeveer 75 euro :) Nu hopen dat hij snel tijd heeft.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 05:37

Veel plezier iedereen vandaag !!!

Wij zijn naar Vrouwenpolder !!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 06:41

Goedemorgen allemaal!
Alle wedstrijdgangers veel plezier en succes en neem lekkere winstpunten mee!!

Wij gaan samen een dagje sauna doen om onze trouwdag te vieren. Dus voor ons een ontspannen dag zonder paarden. :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:20

@ Jenkins; lang verhaal geworden! Ik verwacht gewoon niks van de schoonfamilie, kunnen ze me ook niet teleurstellen :) En ik heb dus geen fb of andere social media, omdat ik merk dat de sociale contacten er echt niet beter op worden.

Succes voor alle wedstrijdgangers! Veel plezier voor Janouk. Ik ga een ochtend omroepen bij springen ponies.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:43

balen jenkins, zulk soort schoonouwelui heb ik ooit ook gehad, pffffffffff
veranderd nooit, heb toen maar geleerd te acteren.
was makkelijker te doen of alles prima was, dan pogingen doen o zaken te veranderen namelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 07:44

Goedemorgen

Wedstrijdgangers, veel plezier en succes
Janouk: gefeliciteerd en een fijne dag
Jenkins: is niet leuk als zo weinig mensen je maar feliciteren. Hierbij dus iig van mijn kant felicitaties. VAN HARTE *\o/* . En wegrennende Sil is ook niet fijn. Wel fijn dat bedrijf langs komt voor lamoen
Aks: heeft een bikkelpaard, tja, past zich aan aan vrouwtje denk ik hahah
VH: mooie wagen en mooie Wis

Nu moet ik snel naar supermarkt, koolhydraatarm brood halen en dan op buitenrit.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:06

@tine :o
En buitenrijdze!! hier in het zuiden is het stralend weer, bij jullie hopelijk ook!

@jenkins, aan mij zou je een slechte hebben als je een bloemetje verwacht :+ maar de reactie is wel overdreven inderdaad.. Je eigen mams gaat toch écht voor met zulk nieuws toch? :=
Ik zou wat dat betreft hetzelfde gehandeld hebben. Sterker nog, ik zou er niet eens aan gedacht hebben ze te bellen daarover :=

Zo, taart mee en bikkelen bij de Volvo.. Zal benauwd zijn vrees ik...