[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:18

tallechie schreef:
Heb geen ervaring met kleine bitten, veale heeft 13,5 ;-)

_O- zou wat zijn, zo'n groot paard en dan een minibitje erin :=
ziet nu zo'n paard met vissensnoetje zo'n naar binnen gezogen bekkie :P

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:19

De liverpool reageert hij wat panisch op is een gevoelige vent in zijn mond. Ik gebruik nu een dangerstang, daar loopt hij lekker op (dubbelgebroken bit wat zich vastzet als je ingrijpt) ik dacht aan een ongebroken trens of iets dergelijks.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:19

Haha ik zie het ook al voor me :-)
Die tuiger die ik hiervoor had, had een nog groter hoofd. Daar heb ik de frontriem speciaal van moeten laten maken.

Dan weet ik het ook niet, misschien kunnen ze dan inderdaad verder in het ziekenhuis kunnen. Is wel logische verklaring natuurlijk, maar is zo vervelend als je zo vaak hoofdpijn hebt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:20

tallechie, bedankt voor je idee :j
is wel een plan inderdaad.
ga ik morgen ook maar eens doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:23

Ik heb veale ohz op een enkelgebroken trensje lopen en voor de kar op een liverpool. Verder ook nog nooit een ander bit geprobeerd, kan je dus niet helpen.

Bij veale werkt het wel goed. Als hij braaf is en ik heb alles gedaan wat ik wilde doen stop ik gewoon. Soms na 20 min, soms na een uur en soms na 1,5 uur. Zo houdt je het ook leuk natuurlijk. Het is dat je zover weg woont anders had ik je graag geholpen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:24

tallechie schreef:
Haha ik zie het ook al voor me :-)
Die tuiger die ik hiervoor had, had een nog groter hoofd. Daar heb ik de frontriem speciaal van moeten laten maken.

Dan weet ik het ook niet, misschien kunnen ze dan inderdaad verder in het ziekenhuis kunnen. Is wel logische verklaring natuurlijk, maar is zo vervelend als je zo vaak hoofdpijn hebt

blij dat dids z'n kop zo klein is.. hij heeft qua breedte cob, en qua oren-neus afstand pony. Dus dan zijn 2 hoofdstellen te combineren of wat vermaken :P

vandaag trouwens geschuild met dids, was aan het pluizen aan z'n staart toen 't ging hozen.. maar moet 1,5 minuut lopen naar de wei.. Dus ben een lege box in gedoken, heel de vloer bedekt met kuilplastic.. beest loopt zo naar binnen en gaat tussen 't plastic restjes zoeken _O- die gezichten :P En dan daarna 'n paraplu opsteken en met paard naar de wei lopen :+ (die mensen lachen zich vast 'n breuk om mij... :+ )

naar 't zh gaat volgende week geregeld worden. moet 'n dag vrij van stage, wil meteen tandarts/dokter/hoefsmid (voor dids dan die he :P ) doen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:28

Ik heb bij beide hoofdstellen alles op zijn laatste gaatje en hij heeft maat full. Halster is ook op het grootst. Deken is op het grootst. Duur paard hoor :-)

Zien ze een keer wat anders dan normale mensen :-)
knap van dids dat hij meeliep.

Is wel makkelijk als je alles op 1 dag kan doen inderdaad.

Ik ben morgen en vrijdag vrij. Morgen crematie van buurman, vrijdag notaris en aannemer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:20

@Tallechie, vind het erg meevallen bij Veale, maat 13.5. Mijn haflinger van 1.56 en zeer breed :+ had bitmaat 14.5 , hij had hoofdstel maat full en die had ik dus nog breder laten maken (iets van 3 cm).

Van mij mag iedereen in -en weer uit het topic vallen, zoete inval zeg maar, en sommige mensen zijn nu eenmaal meer meekletsers dan anderen. Zijn hele onderzoeken naar geweest, iedereen is nu eenmaal anders (ik heb dat fenomeen bestudeerd en er ook onderzoek naar gedaan, heel interessant, want mensen die maar af en toe posten zijn bijvoorbeeld heus niet minder betrokken, het is gewoon een andere stijl). Helemaal op zich staande reacties en dan niet voorstellen vind ik ook wel bijzonder :+ Maar het topic is toch ook om dingen te delen die je met aangespannen (achtige :+ ) dingen meemaakt...zoals bijv loslopende pony's, jeetje Napie wat een monstertjes zijn het toch af en toe }>

En dan heb je ook gewoon de meelezers die nooit wat posten, of de mensen die heel veel posten en minder lezen :+

Het regent hier zo ongelovelijk hard, lijkt wel of er twintig tuinslangen tegelijk op onze ramen zijn gericht....Peelrand route wordt helemaal niets zondag vrees ik }>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:28

Ff in nieuwe post want hele andere vraag.
We zijn ons aan het orienteren op auto waar in ieder geval de tweewieler makkelijk in kan. Komen nu wat pick up bestelwagens tegen. Zijn weer wat gunstiger in prijs dan de gesloten bestelwagens :$ Nu hebben die 'bakkies' dus verschillende afmetingen. Begint zo ongeveer bij 170 breed / 190 lang. Nu vraag ik me af, zou een pony marathonwagentje, spoorbreedte 1.25 langer zijn dan 1.90? Moet het morgen natuurlijk nameten maar wie weet weet iemand zo op dit late uur direct het antwoord. Ben zo nieuwsgierig :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:29

vhu ligt er ook aan de toon waar op sommigen reageren. Als het altijd gewoon 'vrolijk' is zou het geen probleem zijn, maar het ik ook vaak heel kort.
Als er wat is, is dat niet zo'n probleem, maar geef dat dan aan. Maar als je iets schrijft kun er wel om denken op wat voor toon je wat zegt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:40

Hoor ik ook bij de groep :o van de binnenvallers......

Ik lees wel altijd mee, maar heb niet altijd puf of tijd om te reageren.
Ik vind dat het ook moet kunnen dat je je verhaal kan doen of ergens op kan reageren zonder een hele samenvatting van reacties te maken.

Maar als ik niet welkom ben dan moeten jullie dat zeggen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:03

Patrick, nee totaal niet over jou! En het is niet doel gericht op personen de personen waar het over gaat weten dondersgoed wel dat ze alleen hun eigen mutje komen vertellen en daar reageer ik dan ook niet op. De een typt korter als de ander geen probleem maar ik doel daar niet over ik doel op de berichten van de personen die het alleen maar over hun zelf hebben en nooit op een ander reageren en dan bedoel ik dus ook echt nooit/weinig! Maar goed genoeg hier over, het gesprek in aan de orde geweest en hopelijk word er een beetje op gelet zo niet jammer dan. :)
Laatst bijgewerkt door Buckje op 20-10-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:04

Ik voelde me wel een beetje aangesproken :o

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:04

Nou das je niet recht hoor. :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:10

Affijn Buck.
Heeft iemand tips om het te verbetern van op de voorhand te lopen ? Ik laat hem nu meer voorwaarts wanneer hij diep gaat en vraag hem pas weer wanneer hij omhoog dreigt te komen. Hij blijft nu netjes laag maar gaat dus kruipen. Enig idee hoe ik het nog meer kan trainen ?

Zijn rechterhand is zijn moeilijke kan dit is ook wel te zien.

Afbeelding

Afbeelding
galopje
Afbeelding

Afbeelding
poging tot veruimen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:11

Over bit, al bij http://www.ruitersport.com gekeken ?
Naaltje nu bodem bedekt hebt met plastic loopt Diddle er nu wel zo in := Wel vervelend dat zo last hebt van hoofdpijn, hopelijk gaat gauw beter. Morgen komt de dierenarts om kiezen van Tobbe te doen, hij heeft best wel grote haken zag bij voorkiezen.

Rammelkar,
Ik ga voorlopig niet meer gebruiken. Voorheen ging super en had Tobbe ook erg veel vetrouwen in mij. Maar laats tijd is hij stuk schrikkerige geworden.
Nee, in plaats van kar ga ik weer even grondwerken/schrik trainingen me hem. Want om als paard zijnde voor kar te lopen die heel erg schud, lamoen heel erg schudt en eveneens onrustige leidsel voering, dan kan ik me daarbij zeker wel voorstellen dat best wel beangstigend kan zijn.
Goh heb weer eens wat geleerd :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:16

VHU: ik ben ook rustig aan het rondkijken voor een pick up achtige oldtimer auto (oke moet vrijdag bellen voor rijlessen, maar oke orienteren kan altijd :D) Ik dacht dat mijn wagen rond de 2 meter zat in lengte. Houd ook rekening met de hoogte als je een dichte bus neemt.

Patrick: fijn om te horen dat het toch aardig goed bloed is!
Buck: begrijp het soms wel inderdaad, maar ook ik heb niet altijd te tijd om alles rustig door te lezen en op te reageren, wanneer het lukt probeer ik het wel maar heb het zo druk :(

Net 2span gereden in de bak had daar een poortje met pionnen staan en heb hem wel op de raarste en korte manier genomen maar ze bleven elke keer staan :D Morgen of overmorgen moeten mijn beesies van het land en op stal :(.. Wat een rotweer he?

Heb ook de foto's binnen van maand geleden van de spelletjesdag, zal is kijken of ik ze in een topic kan zetten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:18

Mijn wagen is 1,50 lengte. Hoogte rugsteun 1,15 dacht ik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:18

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 06:28

verder als het voorwaarts rijden komen ik even zo snel niet.
Maar lees dat je daar al mee bezig bent.
Wat doet hij als je een keer je hand naar voren doet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 06:44

Ik behoor denk ik ook tot de groep van binnenvallers, trachten ergens op te reageren, mijn eigen babbel neerzetten en vervolgens af en toe stilletjes meelezen. Ik probeer wel te reageren maar soms dan is iets alwer drie pagina's opgeschoven en reageer ik op een oud onderwerp.

VHU: mijn marathonwagen ging met moeite in mijn VW transporter. Wielen zijn daardoor lichtelijk onzet omdat we die echt tussen de wielkasten moeten klemzetten. Daar is hij dus 1,25. Mijn kar is rond de 2 meter lang. de lengte ging net aan

Ik kan erop terug kijkend niet om nick lachen hoor. Mijn stalhouder ook niet. vandeweek heeft hij hetzelfde moeten doorstaan bij nick toen hij hem ging binnenhalen. Nick heeft een verleden van weglopen gehad. Die kon je geen twee tellen rustig aan een touwtje meenemen dan was hij weg. Ik dacht dat het eruit was maar helaas... het komt weer terug. Net als dat gedram voor de kar. Zo maar ineens is het weer een dribbelkont.
Trouwens over rare bitmaten gesproken. Nich heeft 13,5 cm

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:31

@buckje; moet je veel vragen bij 'm? Is buck zga recht voor de wagen of heeft hij daar nog moeite mee? :)

@VHU; geen flauw idee hoe breed echte wagens zijn, die van mij is eigenbouw :P en groter denk ik :P

@joram; nee was een andere stal :) had hem mee naar voor genomen, maar dan moet ik weer 1,5 minuut terug naar de wei lopen door 't open veld, had ik nie zin in :+
maar als ik de container vol mik met hooi staat hij er ook zo in, fjord he :')

goeiemorgen ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:41

Buckje, ik kan je helaas niet helpen. Wel lekker voorbeengebruik. :j

Las verder nog wat over bitjes en rammelkarren. Die van ons maakt ook wel geluid, alleen reageren de pony's er niet op. Ik irriteer me er meer aan dan de pony's. :D

Napie: Balen dat het terug is gekomen. Nu je het weet kun je er mooi wel alert op zijn. Hoop dat het een fase is.

Wij hebben gisteren Brunellie opgehaald. Was eerst niet zo weg van hem toen ik hem de eerste keer zag (toen was hij 2,5), maar hij is goed bijgetrokken. De broer van de eigenaar gaat hem nu eerst verder zadelmak maken en dan heb ik een erg leuk paardje om op te rijden.
Gisteren nog even op Kokkie gezeten. Veel gestapt en even gevoeld hoe hij is onder het zadel. Het is een echte draak, want toen ik naar de bak liep, draaide die zo om. :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:59

napie: heel herkenbaar dat wegrennen hihi.. zal vast wel iets van shet eigen zijn. Die van mij waren gisteren ook aan de ren gegaan nadat ik ze lief gevraagt had stil te staan zodat ik hun halsters kon pakken :P.. gelukkig rende ze hun stal in waar ik was ze dachten vast dat het etenstijd was :P

Bah wat een weer he! Nu maar dik aankleden voor naar mn werk

Poeltje wat leuk dat hij er is, maak je een foto?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:09

Goedemorgen.

Nou, ik ben dan ook een rare meelezer/schrijver hier. De ene keer reageer ik wel op alles wat iedereen geschreven heeft en de andere keer helemaal niet. Soms wordt er zo gruwelijk veel gepost (nu ook weer) dat het gewoon niet te doen is, overal op te reageren. Soms plaats ik ook alleen maar mijn eigen ding. Als dat niet wordt gewenst, ga ik wel weg. Ik ga me daar (niet meer) druk over maken. Inderdaad wat vhu zegt, als je niet reageert hoef je nog niet minder betrokken te zijn. Sommige verhalen vind ik ook wel minder interessant om op te reageren. Aan de andere kant, ik krijg ook heel vaak geen reactie op posts die ik typ. Als ik me daar al boos over moet gaan maken, waar blijven we dan......

Mijn gezondheid is momenteel bagger, dan reageer ik ook minder, kan ik gewoon even niet opbrengen. Dus ik kruip er zo weer in, nadat ik zoon naar school heb gebracht.
:Z