[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:50

Tine, bij merries moet je de uier koelen met een pisstraaltje (niet te) koud / koudlauwig water. Vooral níet melken! Schraal zetten, veel overjarig hooi tot de melkproductie voorbij is. En verder ... geiten zijn idd kolerebeesten :') . En nee, ik vind ze óók niet leuk. Over het slecht eten: de tanden kunnen de boosdoener zijn en geiten hebben ook geregeld kaakontstekingen en kunnen net als paarden enorme proppen maken.
Tot zover mijn zorgboerderij-ervaringen :D .

Amoor welkom. Hangt dat borsttuig niet veel te laag? Of is het alleen die roze longeeronderlegger die zo laag hangt?

Biancacoo: Ik durf het nog niet té hard te roepen, maar volgens mij heb ik mijn paard weer 'terug' ... heb vandaag 'alweer' zo knettergoed kunnen trainen dat ik me bijna afvraag waar en wanneer het weer misgaat. En tegelijkertijd waarom de knopjes zoek waren / waarom mijn vingers te dik werden om de knopjes in te drukken / waarom het dan zo lang moest duren voordat er iemand binnen een maand (lees: vier keer les) de boel weer op de rit kreeg. Maar okee ... morgen les en ik heb de lesgevert alvast maar een filmpje gestuurd van een stukje training van vandaag. Voor het geval the good feeling morgen opeens 180 % omdraait :D .

Ik ben een beetje asociaal in de antwoorden, heb zo weinig tijd! En dat terwijl ik al die tijd corona-'rust' ervaar.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:51

Het is een beetje een raar verhaal Tine want als het al 3 mnd geleden in dat de geit jonge geitjes had en die zijn er gelijk bij weggehaald dan had ze geen vol uier meer gehad.
Ik weet het niet bij geiten maar bij merries geef je ze dan geen krachtvoer meer en zet je ze op een kaal land liefst ook geen hooi. Ze lopen dan het uier weg.
Zeker niet stimuleren door melken ook geen waterstraal. Niks er tegen aan. Niet masseren of zo.
Het feit dat ze nu na 3 mnd. Of een uier heeft zegt dat er meer aan de hand is. Misschien zit er wel al een ontsteking in. Maar jou kennende ga je daar wel achteraan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:58

De jongen zijn er niet gelijk bij weggehaald hoor. Bij Annabelle (de grote) werd tot de dag van afhalen nog gewoon gedronken. Er was nog een lam (van de 4) van haar daar (die houden ze), maar andere lammeren uit de kudde dronken ook gewoon bij haar, ze heeft altijd heel veel melk. Bij Judith (de manke) zijn de lammeren 3 weken geleden weggehaald, omdat ze te wild werden voor haar. Iemand hier had inderdaad geschreven dat lammeren bij geiten gelijk worden weggehaald, maar dat is niet zo. Tenminste niet bij deze mensen, en ook niet bij mijn buurman die boergeiten heeft. Daar lopen de lammetjes ook gewoon nog bij de mamma's. Bij geiten mag je geen krachtvoer geven en geen gras. Juist wel weer hooi. Maar ja, dat geen gras is even geen optie hier. Maar goed, de da zei dat het er prima uitziet.

Vanmorgen een goed gesprek gehad met mijn huisarts. Ik moet nu proberen de medicatie af te bouwen en volgende week doorgeven bij welke dosis het nog te doen is. Dan gaan we verder kijken. Hij weet/snapt niet wat het is. Spondylose geeft geen acute klachten, spit zou nu over moeten zijn en mijn spieren zijn te soepel om dat te kunnen zijn. Bij hernia zou ik ook andere klachten moeten hebben, die ik niet heb. Maar goed, er wordt nu werk van gemaakt, hij was heel blij dat ik zei dat ik me niet serieus genomen voelde en dus langs was gekomen.

Nou, ik ga even wandelen met de honden (een voor een helaas nog steeds), dat verlicht de pijn in ieder geval

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:14

<3

Afbeelding

Afbeelding

Strengen moeten nog gaten bij. Paar keer alles erom en er af om zowel tweewieler als tuig af te stellen. Zo braaf.

Sorry ook beetje ego post :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-06-20 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:39

Oooh wat een leuk dier vhu! <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:39

Idd wat een leuk dier VHU. En wat gaaf, ooh je gaat straks weer mennen, wat fijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:51

Wat een ongelooflijk knap paard VHU. Echt een plaatje en ze heeft zo'n lieve blik in haar ogen <3 <3

De twee dames schuilen nu samen in een hokje, zo schattig.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:23

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:25

Ik kom naar je toe Tine voor de pot met goud!!

Toch altijd weer slimme dieren he die geiten :7 :)) vind het ongelovelijk hoe Judith al is opgeknapt in zo'n korte tijd +:)+

Ben best wel benieuwd naar hoe Inova er nu uit ziet voor de wagen Gem. Soms kun je zo zitten klunsen super dat je dan hulp hebt zodat je haar er weer fijn voor krijgt. Na zo'n rare periode is het dan dubbel genieten.

Gedoe Tine met je rug. Echt naar. Rug is zo lastig. Sterkte in het hele proces :(:)

Wat grappig Chamion die reactie van de pony hahaha.

Pepijn zo dapper zijn best doen in de werkelijk ge-wel-di-ge bak (ben niet jaloers hihi). Hij is zo leuk.

Nou kan verkorte strengen woensdag, misschien eerder, ophalen. Maar ga vrijdag met vakantie dus vrees dat ik Jenn voor die tijd niet meer ervoor kan zetten. Heb er onderhand weer vreselijk veel zin in :D

Zoonlief had gekookt vanavond :D ook alle boodschappen gedaan etc. heerlijk rustig hier dus (soms lijkt het alsof de opvoeding is gelukt :)) ).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:14

VHU wat een knapperd <3 Had haar nog niet gezien, is heel anders dan je vorige paarden/pony's :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:51

VHU wat ziet Jen er goed uit, dat wordt een prachtige combinatie.
Ga je je niet afvragen wat zoonlief van jou wil? Of is de opvoeding inderdaad gelukt.

Tine geiten houden niet van water. Noem mij mafje altijd een geit die staat ook met de eerste druppel onder dak.
Succes met het uit puzzzelen wat de oorzaak is van jou rug. (matras? bleek bij mij de boosdoener)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:32

Nou, ik heb altijd wel gekke geiten. Blanca bleef altijd in de regen buiten. En Isabelle en Annabella gaan ook pas schuilen als het echt hard regent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:21

Citaat:
Ga je je niet afvragen wat zoonlief van jou wil? Of is de opvoeding inderdaad gelukt.

:))

@Jenkins ik verzorgde haar en ze moest verkocht. Vond ik zo zielig :o wilde eigenlijk geen paard meer, dus dacht ik ga er een verzorgen. Nou je ziet het, hopeloos }:0 zo kom ik er nooit vanaf :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:24

Hahaha meant to be dus.. jij mag niet paardloos zijn :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:26

Nee het lukt me gewoon niet hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 11:27

Vhu supergaaf, gebruik je geen broek bij Jenn ?
Deed ik altijd wel bij de tweewielers, en schuifbare draagriem... maar dat heeft niet elk schoftje.
Ziet er echt mooi uit, hoop dat ze zo cool in haar koppie blijft en verder beleren super gaat.
Gem, fijn dat Inova goed gaat !
Tine, mooie geitenhokken !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:59

Niet alleen katten hebben personeel heb ik ontdekt. Ook geiten hebben hun bedienden .
Vanmorgen het schuilhok van Judith maar verplaatst. We hadden hem op een mooie plek gezet, goed uit de wind. Maar ja, dan kon ze haar vriendinnen niet zien. Dus bleef ze in de stromende regen in het hoekje van de wei staan om naar Isabelle en Annabelle te kijken. Zou een beetje jammer zijn als ze door de regen ziek zou worden en dood zou gaan, dan zou alle moeite voor niets zijn.
Dus het hokje maar verplaatst en de ingang naar de andere kant, zodat ze de andere dames zou moeten kunnen zien. Hopelijk gaat ze er nu wel in.

Afbeelding

En verder zien we nog steeds iedere dag vooruitgang. Ze wordt achter steeds rechter en sterker en ze gaat de rechtervoorpoot ook steeds meer gebruiken. De tip van de dierenarts om coolinggel te gebruiken lijkt te werken. Drie keer per dag smeer ik de hele onderpoot in.
Manlief moet binnenkort aan de slag om de afrastering hondproof te maken, zodat ze dag en nacht buiten kan blijven. Nu kan ze alleen naar buiten als de honden binnen zijn.

En vandaag weer even op Thor gezeten. Het lijkt goed te gaan met de pijn. Verder bezig met het afbouwen van de pijnstillers. Later vandaag nog weer even Rocky voor de sleep. De menkar is al schoon, banden opgepompt. Vanmiddag nog even smeren, en dan maar een afspraak maken voor de volgende stap.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:23

Volgens mij had Judith het niet beter kunnen treffen Tine. <3
Wat een fijn plekje heeft ze bij jou!

Hier gisteren weer gaan scannen, Olivia is eindelijk hengstig (zat al een hele week een mooi ei, maar ze werd maar niet hengstig) dus morgen gaan we insemineren.
En Ariel is gisteren op 17 dagen drachtig gescand. :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:30

Afbeelding
Zo ff kijken of julia ook nog het tuig past.op naar de volgende stap voor de wagen(best lastig als ik altijd alleen op stal ben)
Tine wat ben je een topbaas voor de geit.
Vhu wanneer gaat jen voor de wagen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:40

Vind de Judith-story ook zo aandoenlijk <3

Mooie Juul voor de wagen, past nog goed toch?

Altijd spannend dat weer drachtig krijgen van merries hier in het topic :)

Citaat:
Vhu supergaaf, gebruik je geen broek bij Jenn ?
Deed ik altijd wel bij de tweewielers, en schuifbare draagriem... maar dat heeft niet elk schoftje.

Het was meer dat ik geen zin had om dat hele tuig erop te leggen :P ik heb het hele tuig wel opgehad ook met slepen :) er zit wel een goede rem op de tweewieler, maar ik wil ook wel graag met broek hoor. Moet wel zeggen dat ik niet weet of ik hem er direct om hang vooral met het uitspannen is het weer een extra handeling, maar heb al wel snelsluitingen die ik kan gebruiken. Schuifbare draagriemen, nu je het zegt... niet aan gedacht en nog niet gecontroleerd. Zal ik nog even doen thanks voor de tip.
Ja ik hoop ook dat ze rustig blijft... ze is wel vlot hoor, stapt ook altijd lekker door, wil ook makkelijk aandraven en galopperen in de round pen met loswerken.

Zo morgen nog werken en dan *\%/* lekker ruim twee weken vrij *\%/*

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:28

Tine is de bediende van haar geiten :D maar is het nu naar de zin van de dames.

HT weer begonnen met Julia. Kan je geen groom meenemen naar stal?

VHU lekker 2 weken vrij. Gaat jou vakantie nog door?

Vandaag lekker gereden met Mafje en met rijvriendin en haar haf. De heren waren weer erg blij dat ze elkaar zagen, en wij bij gekletst.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:42

Wat een leukerd VHU!

Die geitjes zijn ook leuk!

En mooi Tine dat Judith steeds beter gaat.

Happytime, Julia mag er wezen hoor, leuk paardje!

Spannende tijden met merries die weer drachtig moeten gaan worden, hopelijk lukt t renske.

Hier hebben de jongens even vrij gehad en nu hebben ze allebei meteen een speklaag gekweekt. Dus ik moet weer aan de bak met ze. Zondag een nat pak gehaald met Alex en vandaag met beide pony's gewandeld. Nou ja, gewandeld, ze waren een tikkie enthousiast dus het was meer cani-cross in pony variant. We hebben nog nooit zo snel gewandeld _O-
Dit is een foto van zondag na de buien. En aan het einde van de rit, dus dan laat ik de leidsels wat meer vieren.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-06-20 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

Hihi Jorex heeft de beweging weer gehad.

Marga, klinkt gezellig.

Vhu geniet van je vakantie. Alle tijd om Jen in te spannend.

Ht staat goed zo'n tuig hoor.

Martine, misschien straks met de geiten mennen? O:)
En binnenkort de eerste stap met Rocky echt voor de wagen.

Ik had vandaag spontaan bedacht om eens dressuurmatig aan de bak te gaan. In de bak dus..
Schimpie had er heeel veel zin in _O- _O-
Afbeelding

Haha, ze ging gelukkig keurig aan het werk. Stelling was nog niet briljant, buiging was prima. En als kers op de taart hebben we beide kanten op gegaloppeerd, zonder groom en zonder dat ik bang was dat we zouden omvallen *\o/*
Ooit durven we heus alles weer.
En daarna heerlijk relaxed over de weg uitgestapt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:03

Wow assie wat stoer van je. En mennen met de geiten, dat wordt dan klaverblad toch met 3 _O- _O- _O-
Jorex heeft een stevige wandeling achter de rug en is nat geworden
Marga heeft lekkere rit gemaakt en bij gekletst
VHU heeft bijna vakantie. Lekkerrrrrr
Ht knappe pown
Renske, spannend met Olivia en Ariel drachtig.

Hoe gaat het met de rest??????

Ik ga zo weer werken. Hopelijk vanavond nog puf om met Rocky te slepen en even de menkar te passen. De kar is er klaar voor. Nu ik nog :+ Gisteren was ik helaas te moe om nog even te slepen. De pijn in de rug gaat goed, ben de medicijnen aan het afbouwen

Fijne dag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:17

En.....geslaagd.
Haha schoenen kopen met Meneer Anton. Echte kerel:zo geen zin in passen.

Maar met deskundige hulp van bokker Dennis van stal Denci hebben we hele mooie passende hoefschoenen gevonden voor Meneer Anton.
Voor ons gemakkelijk want Ciska is ook menner en weet wat we nodig hebben in de mensport .

Ik had geen idee hoe die hoefschoenen voelden, maar doordat we verschillende schoenen konden passen, konden we mooi vergelijken.

https://www.hoofwear.com/scootboot

Deze zijn het geworden

Afbeelding

Wat is dit.....?!?!
Afbeelding

De keuze is reuze
Afbeelding