[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:44

Mooi topic Rianne, leuke foto's!!

VHU een set erbij is dan wel handig. Dat proefdraaien doet zijn werk wel goed!

Mooi dekje Assie!
Pony's vanmorgen nog een beetje schoon en in de knotten?

Ik heb een nieuwe menzweep en handschoenen gehaald bij de divoza, kortingsdagje, scheelde me toch €22,50 in totaal. Heb wel een duurdere menzweep gehaald, maar het gewicht is voor mij heel belangrijk.
Vanmorgen poosje bezig geweest mijn schaar weer scherp te krijgen, hij was stomp en hij knipte niet goed meer. Ook na het gewone slijpen was hij nog niet te oude. Nu ook maar een poosje over de wetsteen gehaald en dat werkte goed!
Emas (fjord) staat er weer keurig bij, nou ja, qua manenboog dan. Ook wel gepoetst, maar daar is momenteel weinig eer aan te behalen. Moet eigenlijk ook haar baard nog wat bijtrimmen.
Tea heb ik deze week weer helemaal kortgeknipt. Was aan het wikken en wegen om haar manen te laten groeien, maar toch maar weer helemaal kort. Mijn handjes gingen veel te veel jeuken. Dat moet nu eerst weer aangroeien voor er weer een nette boog op kan.

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:50

Mooi overzicht Rianne. Leuk om later terug te lezen.

VHU is aan het bedden wisselen. Lijkt me idd wel handig om een paar extra setjes te hebben. Ik vind het wel leuk om te lezen van jullie proefdraaien. Als lief en ik ooit naar Blijdorp gaan, dan komen we ook een nachtje slapen.

Jeskim heeft fjord geknipt. Ik mag niet meer knippen van mijn lief en de Penny's. Als ik klaar ben met knippen, dan ziet het er namelijk ongeveer uit alsof er een meisje van 5 jaar haar Barbiepaard heeft bijgeknipt (=schots en scheef) :+ .
Waarschijnlijk doe jij het een stuk netter :D

De knotten zaten er nog in en de dames waren ook nog soort van schoon. De Haflinger kreeg een keurige dubbele hengstenvlecht en heeft zich op wedstrijd superbraaf gedragen. Dat was dus een hele blije Penny.
Tentsi had net 2,5 week stil gestaan in verband met haar spierverrekking. De dierenarts had gisteren groen licht gegeven voor een B-proefje zonder galop en Penny2 wilde héél graag, dus we zijn maar gewoon gegaan. Tentsi was helaas zó debiel fris dat de rem een beetje zoek was. Door dat hele frisse liep ze ook niet helemaal lekker, dus is Penny maar niet gestart. Jammer, maar helaas.
Volgende keer beter.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:37

Vandaag bij de ponys een groep Syrische kinderen gehad die kwamen knuffelen, rondje stappen en even onbezorgd spelen. Erg leuk :)

Blijdorp moet je echt doen Assie. Super dicht bij VHU :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:38

Assie de penny's???
Hier van buurmeisje een deken te leen om te passen. Heerlijk zo'n buurmeisje met een pony die even groot is. Deze week gaat ze mee en misschien gaat ze haar ook inrijden en helpen met beleren. Ze wil ze graag met die van haar in 2-span zetten. prima toch.

fjord knippen lijkt mij heel moeilijk. Ben blij met mijn langharen wat dat betreft.

Ik heb nog twijfels over een wagen van HCA met een bokhoogte van 1.20m. Is 3 uur rijden van ons uit, dus eigenlijk zou ik graag echt zeker willen weten dat het gaat. Nog iemand die wil meedenken. pony is vandaag gemeten 1.34m http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... n=ASQ_MAIL

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:43

Penny's klinkt wel geinig!

Wat leuk, Keet; fijn voor die kids!

Romeo is zo'n kleine 10 cm kleiner dan de jouwe en ik meen dat mijn bokhoogte 1,10 is. Lijkt me zo op de foto wel ook weer zwaar; wat is het gewicht? Leuk zo'n buurmeisje. Hier is helaas buurmeisje verhuisd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:45

Die van mijn ouders is 1.25 en loopt voor een wagen van 1.15. Die HCA heeft een b pony voor gelopen. Als ik in de buurt woonde ging ik gewoon kijken en voelen hoe ligt hij trekt, maar wellicht heeft hier iemand ervaring ermee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:46

Bokhoogte is prima voor jouw pony, maar ik ga met Ava mee: ook deze lijkt mij aan de zware kant

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:50

Ik weet niet of ie voor een redelijke prijs erop staat, anders zou je de gok nog kunnen nemen en hem doorverkopen als ie niet past? Ze zijn wel redelijk waardevast die HCA's toch?

De Penny's zijn de verzorgsters van onze paarden. Het zijn twee zusjes van 17 en 15 die al sinds hun 8e en 6e bij mijn vriend de pony's komen poetsen/knuffelen/rijden. Het zijn schatten van meiden, die best leuk kunnen rijden, maar echte Penny's (in de beste zin van het woord). Roze dekjes en lange vlechten in manen. Dusse... de Penny's ;) .
De jongste rijdt mijn merrie en de oudste rijdt die van mijn vriend. Wij betalen de helft van de lessen die ze wekelijks met onze paarden hebben en in ruil daarvoor zorgen zij dat onze paarden soepeler worden onder het zadel. Ook handig, want de jongste vindt het ook leuk om bij mij te groomen in de vaardigheid/marathon, dus dat is mooi meegenomen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:50

Al weet ik dat HCA super rolt sonjim ... voor Recreatief lijkt mij het een leuke wagen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:55

Is ook puur recreatief en de prijs is heel mooi, zo'n zelfde staat er ook op voor het dubbele bedrag.

Assie ik dacht ook aan de gok nemen maar het is wel 250km rijden enkele reis oeps.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:04

Ik zou het doen HCA is een goed merk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:17

HCA is idd een goed waardevast merk. Beetje zwaar is niet erg als het maar goed rolt. Die Aars is gewoon super super zwaar, da's geen doen maar een HCA is ff nog weer andere kwaliteit (en materiaal). Kijken anders of je de benzinekosten er nog ff af kunt pingelen :)*
@Assie van harte welkom, als je mijn facebookpagina 'liked' kun je een beetje volgen wat er allemaal is (en zo af en toe zal ik er ook speciale aanbiedingen geven :$ ). We zitten echt heel dicht bij Blijdorp, half uurtje stevig doorwandelen en je bent er (de 'oude' ingang).
Hier boekweitpannenkoeken geprobeerd te bakken ivm als mensen glutenvrij/brood/tarwevrij willen ontbijten. Zijn best lekker. En makkelijk te bakken. Met wat fruit en noten plus (soya/speciaal)yoghurtje heb je dan toch fijn ontbijtje.
En morgen eens zelf brood bakken. Hebben mensen hier een broodbakmachine? Is dat handig?

Vandaag niet naar Ber geweest was erg moe en had het steeds vreselijk koud. Proefslaper van vanavond zei uiteindelijk wegens omstandigheden af, vond het niet zo erg eerlijk gezegd, ff rust :+ Manlief en zoon zijn naar hockey, wedstrijd was laat. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verwarming even heel hoog te zetten nu is alles lekker warm heerlijk (totaal onverantwoord maar goed soms wil je gewoon wat :o ).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:22

Vond brood uit de broodbakmachine vroeger echt niet te eten :+ liever brood van een goede bakker :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:24

Even lekker tijd voor jezelf, Vhu. Ik heb een broodbakmachine; erg fijn; timer instellen en bij opstaan die geur en lekker warm brood.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:26

Een vriend van mij had een broodbakmachine. Wanneer ik bij hem bleef slapen bakte hij daar dan goddelijk lekker brood mee. Hij deed er stukjes chocola, banaan, walnoot en rozijn door bijvoorbeeld. Fantastisch lekker, maar zo vullend dat je na één plak wel volzit :+
En dan die hééééérlijke geur als je beneden komt 's ochtends. Zó lekker. Het water loopt me al in de mond als ik eraan denk.

Hij had er één met 'n timer. Dus 's avonds alles in het ding gooien. Timer aanzetten en dan zorgt het apparaat zelf voor het mixen, rijzen en bakken. Ik vond het best handig. Zeker voor het soort 'speciale' broodjes dat hij dan maakte.
Voor gewoon alledaags brood zou ik eerder naar de warme bakker fietsen :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:54

VHU lekker druk met b&b ,ik haal maar brood want met de broodmachine vond ik het brood op dag 2 echt niet lekker meer :(
gem; hoe bevalt de wagen? heerlijke kilometers aan het maken met moos?
wagens.....ik heb nu een lichte wagen en bevalt me wel voor enkelspan maar als straks de 2J's aangespannen gaan lopen,moet ik wel wat zwaarders hebben of....mijn groom extra te eten geven
verder ff alles vergeten Y;( sorry
hier sun,wagen en tuig klaargemaakt voor weer eens na 3 maanden een dressuurwedstrijd,weinig kunnen trainen met al die regen dus op hoop van zegen dat sun een goede dag heeft en ik alles netjes overbreng aan haar :list: en nu maar duimen dat de wind morgen mee gaat vallen,is maar een paar kilometer rijden maar toch.....
allemaal een prettig weekenden lol met de knol....en hussen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:19

HT, je kunt ook een stalen plaat laten aanbrengen op je wagen. Dan kun je hem naar believen gebruiken voor enkel en tweespan. Doet stalhouder hier ook.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:28

Dankje ht, jij ook een fijn weekeind, ik hoop dat de wind mee gaat vallen.....maar t waait hier al flink...
vhu, ff rust...extra beddengoed is idd dan wel handig.
ik bak soms ook brood, zonder broodbakmachine, maag blijft machtig en ik krijg t niet goed gerezen.... :(

hca zijn erg fijne wagens..ik heb ooit een vandermee gekocht..678 km voor gereisd....was t wel waard.
hca ervaring met de sulky, erg fijne wagentjes.

Verder..sorry..moet nog bijlezen....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:53

Hier komt ook storm op.

Veel succes met Sun, HT

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:22

Gisteravond waaide het hier wel aardig, maar verder weinig van meegekregen.

Broodbakmachine is wel lekker. Heb er een gehad, maar ik gebruikte hem eigenlijk nooit. Het is ook het lekkerst als het vers is, daarna vind ik het al snel minder lekker, dat is de reden dat ik hem bijna nooit gebruikte.
Vriendin van me heeft hem een tijdje geleend en was er wel goed over te spreken. Nu heeft mijn zus hem, die vindt hem ook geweldig, vooral het seizoensbrood van Soezie (o.a. Welkoop). Vriendin heeft inmiddels zelf een nieuwe gekocht waar je twee kleinere broodjes in kunt bakken, dus een kleine bruine en een klein witte bijvoorbeeld.
Ik denk dat B & B gasten het wel zullen waarderen, dat zou ik wel doen tenminste!!

Mijn wagen mocht ook wel wat lichter eigenlijk, al heb ik niet het idee dat Emas er problemen mee heeft. Maar er mag ook een tweespan voor, zit een langboom bij.

HT gaat op wedstrijd, veel succes!!

@Assie. Ik denk dat ik het knippen wel aardig in de vingers heb :P . Knip ook de hengsten voor de keuring en natuurlijk de merries, veulens en ruinen. Ook een aantal vaste klanten waar ik naartoe ga voor de keuring om de paarden te knippen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:04

Jij knipt wat af Jeskim :) grappig. Vind het altijd erg knap zo'n mooie boog.

Hier vanochtend nog voor de storm en regen flink eind met honden gewandeld. Daarna naar stal, paddock uitgemest, stal gemest en Ber beetje gepoetst. Wilde gaan wandelen maar toen begon het te regenen en steeds meer te waaien. Dus ff bakkie gedaan en weer op huus an.
Heb besloten Ollie in januari weer terug te halen. Zodra het weer een dag aardiger weer is mis ik haar gigantisch ben ik ook weer direct af van die ideeen dat ik niet meer wil rijden :o :+ Ga gewoon weer lekker rijden en we kijken wel of en hoe we gaan starten komend jaar. Maar mis haar zo erg zie steeds haar koppie en die lange manen ...

En nu gaan we naar middagvoorstelling van Spectre 8-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:37

Vhu mist Ollie, :(:) logisch. En idd weer fijn gaan rijden met haar, dat ging toch supergoed !
jeskim knipt mooie bogen ! _/-\o_
Rianne maakt mooi fototopic.
storm bij ava....Hier nog niet....
Hoop dat de wind bij ht en sun meevalt.
tine, hoe gaat het met je nu ?

ik was vanmorgen even kijken bij een ander team die ging trainen, dat was gezellig.
is leuk om met mede geïnteresseerden over je hobby te praten, dat mis ik wel nu ik dit seizoen geen wedstrijden loop...
Verder. .zit ik niet zo goed in mn vel op dit moment.... niet leuk..Vooral niet voor de mensen om me heen... :o

Nou..ik ga maar eens de regendruppels in naar de honden..Misschien helpt dat..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:41

Lieve knuffel voor jou, Biancao.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:53

zo iedereen uitgewaaid hier? :brr:
ik vond het wel meevallen om met de trailer te rijden(nieuwe auto heeft ons op de bestemming gebracht _/-\o_ )
maar wat een regen kletterde op dat dak,groom heeft een mega-stem dus kon het goed horen :j 1ste proef was de protecol er niet...dus de 2de proef maar eerst gereden ,ging best lekker 182pt maar bij de de andere proef gooide sun met achterwaarts haar tong over het bit.... ^) mazzel dat met 1 hand de slangevolte 3 bogen .....kon ze niet hangen op mijn hand! maar zag aan de punten dat het allemaal 5jes waren tot ze haar tong weer zelf goed had gedaan _-:( dus 175 pt.
vandaag test gedaan met de warmtepleisters van action,1 op tshirt op buik en 2 op mouwen.die op mijn buik werd lekker heet.....handen viel wat tegen die werd niet zo warm,was mooie test tegen dooie vingers....
hey leuk vhu olli weer deze kant op, welke stal bij ber? of andere stal?
jeskim de fjorden kapper +:)+
biancacoo toch leuk dat je bent gaan kijken bij de hussenvrienden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:36

Bianca knuffel en dat contact mis je dan inderdaad wel lijkt mij.
Vhu dat je haar mist is logisch is toch jou meisje.
Vandaag de sulky verkocht en helaas de hca is verkocht terwijl ik al een afspraak had staan om hem op te halen.