[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:33

oei dat is dan inderdaad neit goed.
mijn schoonmoeder heeft het tegenovergestelde. botverkalking...
die moet morgen alweer geopereerd worden. zit aan zware bloedverdunners. 1 fout en ze bloedt dood... zit dus al een week met pijn in mijn buik. (niet dat ik haar dat vertel := )
Ik wist niet eens dat dat kon maar tis nog langer niet op mij van toepassing.
het vaatdoekgevoel ken ik overigens ook(Buikpijn kan daarvan ook zijn _O- )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:34

heb je kalk tabletten voor,
nee hoor, vind het niks erg.

als t er idd uitkomt, ga ik wel goed gesprek aanvragen bij huisarts hoor.
er is vast meer dan alleen botontkalking enzo waar rekening mee moet houden.

maarrrr, geen buikpijn meer, halleloeja!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:35

oei rianne, das spannend, duimen dat goed gaat allemaal..

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:35

@ Bicci ik hoop daar nog voor vele jaren geen last van te gaan hebben ;)
(zou qua leeftijd absoluut niet goed zijn :D

hier is met man en macht iedereen bezig om stormschade op te ruimen en huizen en gebouwen te repareren.
echt fijn dat iedereen elkaar helpt hier in de buurt.

qua paarden is het wat pech want vanwege een hoop risico bomen mogen ze niet naar buiten :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:37

hihi idd scc, wacht jij daar nog maar ff mee

haha, rijmt!!

fijn helpende buurtjes :))

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:37

bicci schreef:
oei rianne, das spannend, duimen dat goed gaat allemaal..

jaa vorig jaar hartinfarct gehad.. dotteren mis gegaan...
vandaar nu nog meer bloedproppen en problemen.
vind het ZO erg voor mijn vriend... hij houdt zich sterk maar stiekem is ie verdrietig.
ben wel ff blij dat ik het eindelijk kan opbiechten :o
@scc wat fijn dat er buurtjes helpen!
zie je niet overal meer ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:38

hier kun je alles opbiechten, is fijn topic met fijne mensen hier.

en als je niet ontopic durft, zijn er verschillende waar je per pb terecht mag hoor,
gewoon ff topic in roepen, bij wie mag ik ff prive???

komt helemaal goed dan :))

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:44

hihi bedankt. Ben benieuwd hoe mn vriend het houdt. maar als er iets gebeurt zal ik ff update doen.
overigens ga ik 2 november naar de paardenmarkt in barneveld kan ik vast ervaring opdoen. Ben niet van plan een pony mee te nemen(lijkt me verstandig) nog tips hoe dat te doen? :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:48

@scc; hopelijk alles gauw opgeknapt/gerepareerd en veilig verklaard..

@bic; succes met vaatdoekheid

@rianne; sterkte met schoonmoeder

Biancacoo met stuiterwoefs die na een rustig rondje in 't bos de smaak te pakken hadden en last hadden van :):) energie :))

Las over vliegtuigen en landingsbanen

Vriend van manlief van ipsilonka nog altijd in het ziekenhuis, ook nog altijd op intensive care? :(:)

Zo.. Vandaag weer heel de dag gewerkt. had ik niet verwacht moet ik bekennen :o
Beetje vreemd gesprek gehad ook vandaag.. :?

Na het werk naar stal geweest, Dids lekker aan de dubbele longe, redde ik precies met daglicht! :)
Op terugweg langs het bos schrik van m'n leven... 2 koeien/runderen losgebroken, langs de weg. Schrok me de rambam.. 112 gebeld, die vonden 't niet dringend genoeg... Prima jongens, maar wat moet ik nou dan? ''Ja ga maar gewoon naar huis hoor''
:oo :?
Weten jullie wel dat je doodgaat als je tegen zo'n koei rijdt in 't donker, ze hebben geen licht op he die beesten?..
''ja we hebben nu geen wagens beschikbaar''
(koeien lopen op weiland van natuurbeheer, maar zijn ingeschaard door een huurder, dus ook geen huis in de buurt waar ze bij hoorden ofzo..)

>;)
Vreemd!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:49

persoonlijk ben ik geen voorstander van paardenmarkten.

de dieren moeten hoop gesleep laten welgevallen, vind het volksvermaak die niet meer van deze tijd is.

solly :o

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:50

@aks: dat is inderdaad wel heel vreemd... kon je niet naar een boerderij in de buurt? even vragen of ze een koe missen?
@bicci: tja ik wilde het toch een keer meemaken in mijn leven.. ben er ooit geweest maar was zo jong dat ik me niks kan herinneren.
nu las ik wel dat de ponys die niet worden verkocht toch vaak naar de slager gaan? :(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:52

Rianne1994 schreef:
@aks: dat is inderdaad wel heel vreemd... kon je niet naar een boerderij in de buurt? even vragen of ze een koe missen?

ja dat kon :+
Maar die koeien horen niet bij het melkvee wat de dichtstbijzijnde veehouder daar heeft...
Die koeien waren er gisteren losgelaten, toen vielen ze me op. 1 van de 2 was namelijk een behoorlijk indrukwekkende stier :wow:..

En het spijt me heel erg, maar ik ga niet in m'n eentje in het pikkedonker daar aan de rand van 't bos staan te wachten of zwaaien dat mensen moeten uitkijken.. Als zelfs de mensen die daarvoor betaald worden 't niet boeiend genoeg vinden?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:54

@aks: ik moest stiekem toch even gniffelen := ben een beeldende denker dus zie het helemaal voor me _O- en tja ik zou het waarschijnlijk ook niet doen... :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:58

Ik ben bang genoeg voor rundvee om die niet te durven opjagen/hanteren dus dat ging 'm niet worden.
Mormels waren ook helemaal niet in paniek ofzo hoor, ze hadden 't wel naar hun zin.. (Die stier vast helemaal, want zijn partner in crime was vrouwelijk :9 )
Ik was echt zo verbaasd..
Even gewacht tot pa er ook veilig langs was (die kwam van zijn werk) en meer kon ik niet doen.. Al moet ik me inhouden om niet te gaan kijken of ze al gevangen zijn.. Houdt me toch bezig :=

Paardenmarkt ben ik overigens nog nooit geweest, zou denk ik niks voor mij zijn ook..
En dat paarden daarna naar de slacht gaan.. tja.. Is misschien niet sociaal geaccepteerd wat ik daarop ga zeggen, maar zijn ze dan niet beter af dan ergens te staan verpieteren bij iemand die ze eigenlijk niet wil? :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:05

Ja dat denk ik wel. Afhankelijk van wat ze anders krijgen dan de dood..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:06

eens met naar slacht hoor, ipv verpieteren, maar vind tussenstop paardenmarkt dan ook beetje onnodig voor zo'n dier.

en voor wie denkt das t dier zn laatste kans...
hoeveel ellende word er daar niet gekocht?
vol gestopt met medicatie zodat t recht loopt etc?

helaas blijven mensen erheen gaan, want we zijn nu eenmaal paarden-liefhebber..

ik als paarden-liefhebber blijf dus zeer bewust weg ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:11

Vind paardenmarkten niet van deze tijd en doe ook niet met die handel mee. Doe ze nog liever zelf naar de slacht dan dat ik ze daar naartoe zou brengen. Al die dronken mensen er omheen, kermis en gedoe, arme dieren.
Als je dan 'dieren wilt redden' doe dat dan door daar vooral niet te kopen. Want zo lang er mensen kopen, zullen die markten er zijn. En doneer je geld aan een goed doel of zoiets. Of zorg zelf goed voor je pony / zorg dat die daar nooit terecht komt.
Maar goed, is mijn idee hoor.

Mijn vorige paardje Bente is als veulentje verkocht op de Zuidlaardermarkt. Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds het idee heb dat haar soms zo rare gedrag misschien daar wel is ontstaan...

Wat een idiote reactie Aks op de loslopende koe/stier, wat vreemd...

Verder hier lekker gewerkt, nu aan glas wijn en pasta'tje, beetje Big Bang kijken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:24

Hoe de honden hun overtollige energie kwijt kunnen.. die raken ze een beetje kwijt door stoeien....en spelen....en ravotten...verder niet..
ze apporteren niets dus dat ballen gooien..neej dat word hem niet..een bal word als prooi gezien en in 1 stuk doorgeslikt ik heb maffe overenergieke speedyhusky's niet het modelletje...showhusky....dus dat doe ik maar niet..bal halen owkee.maar terugbrengen hooooo maar.. ^)
zijn in meerdere opzichten echt geen gewone honden...hahaha...
Aks..ik zou die koeien ook niet weg gejaagd hebben..ben ik veel te bang voor....supergaaf koeien...van een afstand met hek ertussen...vind ik ze geweldig mooi....

paardenmarkten....vre-se-lijk..

let op...Egoprobleempje..misschien heeft iemand van jullie met levenservaring tip's voor me.
Ik moet echt iets aan mijn leven gaan doen....ik zit in mega dip..en weet niet hoe ik daar uit moet komen..mijn huisarts heeft me nu naar fysio gestuurd voor revalidatietraject voor fibromyalgiepatienten, ik moet er morgen heen voor intake gesprek..
maar fibro is niet mijn grootste probleem, ik eet gewoon te ongezond en veel te veel...ben toch alleen thuis, niemand die me tegenhoud...
ondertussen groei ik alleen maar..te veel dingen waar ik me mateloos druk om maak..en weet niet hoe ik daarmee om moet gaan....bah...

sorry..moest er even uit.. }:0

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:38

@vhu; wanneer moest je nou je plan gaan vertellen/verdedigen? :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:):) Hij ziet er zo gaaf uit he die pluizenbol van me :) hij werkte zo fijn mee. Echt prachtig <3

Afbeelding
Wollebaaltje :)) En dan te bedenken dat hij nog onder deken loopt en nog maar in stadium 1/8 van de wintervacht zit :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:45

:(:) Biancocoo.... knap dat je het opschrijft :(:)
Moeilijk hoor.... als je in zo'n mega dip zit.... wat mij helpt in moeilijke tijden is elke dag in ieder geval een ding doen waar ik eigenlijk geen zin in heb. Zodat ik dat toch gedaan heb. Ze zeggen dan wel doe wat je leuk vindt, maar ik heb ook wel eens in een enigszins depri tijd gezeten, of erge depri tijd :o en ik vond dan gewoon niets leuk, of de moeite waard. Maar ja, niets doen is ook niets en daar werd ik dan nog meer depri van.... Het huis wordt dan bij mij een zooi, ik eet dan dus juist niet dus dat schiet ook niet op ... maar bijv ook maar een raam netjes zemen of een bladzijde lezen uit een boek, of een tree schilderen van die trap die je moet schilderen. Hele kleine opdrachtjes. Of misschien ietsje groter als dat lukt. Opschrijven en afvinken. Heel flauw maar het hielp/helpt me wel.
En proberen structuur in die hele dag. Van 9-10 moet je x, van 10-11 y. Enz.

Hier nog even leuk ego berichtje :)
Hero heeft vandaag voor het eerst bij stalbazin aan de longe gelopen (die kan zo goed longeren _/-\o_ ). Paar keer gebokt maar daarna heel goed. Met bitje in en schoftje om en dus aan de longe. Ben heel trots op hem :D
Ollie had er geen zin in. Het blijft een bijzonder dier met dat werk aan de longe :roll: . De ene keer doet ze het super, de andere keer is ze een stijve horkerige plank, gek beest. Dan heeft ze er gewoon geen zin in... eigenlijk moet ik daar wel wat om gniffelen.... ze is dan echt zo'n koppige merrie.

Ik weet dan ook eigenlijk niet of het zin heeft haar te laten longeren, als ze zo'n bui heeft maar goed, dat weet ik natuurlijk niet vantevoren....

Wat een lieve pluis foto's Aks. Denk je dat de osteo goed is geweest? Is hij weer beetje oude mannetje?
Donderdag heb ik die verdediging / het gesprek, als ik daardoor kom moet ik nog voor een commissie van drie wijze mannen/vrouwen verschijnen en dan weet ik of ik 'door' mag... -:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-10-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:54

Lekkere wollie aks. Wel schrikken van de koeien.

Ik ben een beetje gaar ga zo maar naar bed denk ik.

Heb me net nog wel opgegeven voor de indoor kampioenschappen dressuur en
marathon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:01

goeie tip vhu..planning maken..ga ik doen.
hero knap gewerkt !! goed zeg !

Didd's blijft gaaf..wollebaal, t'is een schatje..volgens mij zelfde karakter als mijn Spip had..
superpaardjes !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:04

nog goede tip biancacoo,

wat je niet in huis haalt eet je ook niet op.

poging die gewenning van verveling etc op te vangen met lekker iets weghappen,
is het schema maken van vhu en daarnaast elke keer wanneer je happen wilt, groot glas water leegdrinken.
:))

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:39

Misschien iets minder conventioneel een glas lauw water.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:51

Ik ben ook erg gevoelig voor het hele
Leven. Oe dat klinkt best zwaar. Ik heb van die dagen dat ik een soort van bij moet tanken om alles weer aan te kunnen. Maar wat VHU zegt helpt. Alleen heb ik er wel een handje van om
Alles naar voren te schuiven. Gelukkig kan dat niet als je beesten of kids hebt. In mijn geval heb ik daarom ook bewust geen kids. Heb al genoeg aan mezelf ;-)
Maar ritme houden dat helpt. En veel leuke dingen plannen met leuke
Mensen.
En ja dat eten, helaas ook bekend. Niet in huis halen is de beste oplossing