[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:29

De cavaletti te groot voor 110? :( Dan moet ik opnieuw mijn zoektocht startten want ik was erover uit dat ik een cavaletti zou kopen..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:02

Mijn pony is 1.02m en dat vind ik al aan de grote kant voor hca. Check mijn profiel voor een foto.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:13

kionasuppie schreef:
De cavaletti te groot voor 110? :( Dan moet ik opnieuw mijn zoektocht startten want ik was erover uit dat ik een cavaletti zou kopen..

Je hebt ook de oxer nog.....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:32

Afbeelding
Afbeelding
Pony van 1,10 voor een HCA sulky met 19 inch wielen. Je kijkt niet over de pony heen maar je kan wel goed langs de pony kijken. Leidsels zitten op een goede hoogte
Laatst bijgewerkt door Napie op 02-05-14 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:34

Heb je daar misschien een zijfoto oid van? :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:38

Geplaatst

Afbeelding
En zonder water
Laatst bijgewerkt door Napie op 02-05-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:43

Dankjewel :) welke maat inch heb je als ik vragen mag?

Edit: sorry staat er gewoon bij, overheen gelezen :+ ik kijk er wel graag overheen maar geen idee of 19" wielen erg functioneel zouden zijn bij een pony van 1.06.. Ik begreep tenminste dat er 16" en 19" wielen zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:04

Ik twijfel of ik niet 19 inch wielen toch heb. Even nagekeken: ja correctie, het is 19 inch. Als je veel hoger komt te zitten krijg je de sulky niet goed in balans. Ander voordeel is een laag zwaartepunt. Ondanks een spoorbreedte van 1,10 kan ik knoerthard door de bochten.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:19

De oxer zou wel geschikt zijn? Wat is het verschil tussen cavaletti en oxer?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:21

kionasuppie schreef:
De oxer zou wel geschikt zijn? Wat is het verschil tussen cavaletti en oxer?

Oxer is de grotere versie van de Cavaletti, voor de rest geen verschillen naar mijn weten.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:23

Oke, Er staat dat de oxer geschikt is voor grotere pony's maar de cavaletti is dus eingelijk te klein?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:33

Cavalettie is echt voor mini's en oxer voor grote ponys.

bloemkool87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:02

Ik heb samen met mijn vriendin sinds vrijdag een HCA sulky. Hij heeft 19" wielen, RVS gesloten lamoen en een stoeltje als opties. Er staat een shet x welsh pony van 105cm voor. Nu stond er in de handleiding dat er een linker en rechter lamoen moest zijn maar ik zag geen verschil tussen beiden. Is er een wezenlijk verschil of maakt het niet uit?

Daarnaast vroeg ik mij af of er een manier is om je broek te beschermen tegen slijtage. Ik heb zelf geen rijlaarzen en het lijkt me ook fijner om met stevige schoenen er op te zitten. In plaats van de kabel gebruiken we nu nog even en stuk touw door de katrollen totdat we zeker wet dat hij helemaal goed afgesteld staat. Dit touw plus de veiligheidssluitingen schuren nu steeds langs mijn broek en na een rit van 1,5 uur zag je al een slijtplek zitten. Ik vroeg me af wat anderen met een HCA sulky hiertegen doen.

Tenslotte nog een foto van vrijdagmiddag toen Troy voor het eerst er voor stond:

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:05

Ik heb de strengen door mijn voetsteunen heen zitten, heb er geen last van dat het langs mijn benen schuurt.
Kan zo niet zien of je dat al hebt, dat kun je dus doen :j

bloemkool87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:11

Dat gaat niet werken omdat de veiligheidssluitingen precies ten hoogte van de voetsteunen zitten. Zit er aan te denken om op zoek te gaan naar een soort van leren scheenbeschermers.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:17

Iemand hier in het topic bij wie ik een HCA sulky uit zou mogen proberen? :) het liefst omgeving Arnhem..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:26

Dan de kabel/touw wat inkorten, langer maken?

Die van mij mag je best testen Ayla, maar die van mij is verbreed, dus zit niet zo comfortabel meer als de normale versie. (Is wel gigantisch stabiel, kun je echt keihard mee door de bocht aldus medebokker die 'm wel eens leent met haar supersnelle mini's voor de wedstrijden)
Als je daardoorheen kan kijken ben je wel welkom hoor. :j (Woon zeer vlakbij station lunteren , dus niet zover vanaf arnhem station)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:54

@bloemkool87, ik heb bontjes om mijn kabels. Helpt ook!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:15

Bij mij was het probleem van schurende strengen opgelost toen ik de voetsteunen verder naar voren deed. Dan zitten je schenen wat lager.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:16

Afbeelding

Bontjes om mijn snelsluitingen en een neoprene beschermhoes om mijn lamoen bij de bouten om het tikken tegen te gaan (ik hou niet van geluiden onderweg). Op mijn voetsteunen heb ik antisliptape wat wordt gebruikt bij het stuur van racefietsen. Bontjes zijn neusbontjes bij de ruitersportzaak vandaan, de neopreen hoezen en het tape bij de fietsenwinkel. Vaak heb ik ook kniekousen aan om mijn benen te beschermen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:38

Wisten jullie al dat je met een sulky mendurance mag starten? Bijv de wedstrijd in Wateren (zie mijn onderschrift) op 24 mei of de mendurance Etten Leur op 28 juni

bloemkool87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:41

Bedankt voor de tips! voetsteunen naar voren zetten gaat hem niet worden aangezien mijn vriendin een stuk kleiner is dan ik en zij er dan niet bij kan en geb geen zin om elke keer de lamoen te moeten verzetten. De bontjes, neopreen en antislip tapen ga ik zeker uitproberen. Was me inderdaad opgevallen hoe erg die snelsluitingen tikken tegen de lamoen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:46

Ben gisteren in Etten-Leur geweest. Mendurance is ook erg leuk om te doen!

Ik heb mijn Cavaletti nu laten verbreden naar 1.12 m. Dus mag er ook vaardigheid mee gestart!

De oxer vind ik in verhouding ook nog een te smalle spoorbreedte hebben, bovendien mag je daar dan ook niet mee starten, behalve dressuur (rest moet 1.25 m zijn)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:20

Anke, waar heb jij jouw cavaletti laten verbreden? En is dat makkelijk om te laten doen?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een sulky voor mijn shet van 90 cm. Ik wou eigenlijk gaan voor de cavaletti sport edition, maar daarvan is de spoorbreedt maar 95 cm en ik zou graag later vaardigheden willen starten waar je 110 cm voor nodig hebt. -O-

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:58

Ik heb een vraagje, ik wil heel graag voor mijn minishet een HCA sulky. Kun je als je die laat maken er ook zo iets bij je voeten/benen laten maken dat je er op kunt staan zo'n soort hekje dat je daarop kan staan. dat mijn hondje mee kan gaan rijden?
zoals bv op deze wagen (weet dat het een grote wagen is, maar is alleen voor het te laten zien)

Afbeelding