[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:06

zo ted zijn stal verbouwd(ging net met mijn zere rug) van 3 x 3,6m nu 3 x 7.2m.Nou daar mag hij toch reuze blij mee zijn.
Dalerboy even lekker gelongeerd en zelko buiten gedaan.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:10

tine10 schreef:
Prinsje: slipjacht??? Sorry, wil niet vervelend doen, maar heb je nog nooit gehoord over veel onder het zadel rijden en al helemaal niet over springen. Is dat dan wel verstandig? Moet je toch best goed voor kunnen rijden hoor. Zou erg vervelend zijn als je een ongeluk meemaakt.

Ook een beetje mijn gedachte... :o

Lanouska een geheim aanbidder!!! Welke kleuren wordt de marktwagen? Volgens mij is het hartstikke gezellig in jullie team!

Ik heb net een klein beetje gereden. Gwin is van mening dat ze, als ze eenmaal heeft mogen draven en galopperen, niet meer kan stappen. Dus ik heb gedraafd, op één hand beetje gegaloppeerd en toen net zolang geprutst tot ze redelijk rustig aan het stappen was zonder telkens in draf te dribbelen. Heeft zeker 15 minuten geduurd en daarna maar gestopt. Want als ik dan weer ga draven ben ik weer terug bij af. Komende tijd maar even extra tijd aan besteden.

Nu even uitrusten, straks dienst overnemen. Deze week heb ik 6 diensten (5 nacht, 1 dag), dat zijn er wel wat veel. Maar meer diensten = meer geld ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:37

fijn die bezorgdheid :D

maar gelukkig heb ik wat meer vertrouwen in mijn eigen rijkunsten dan jullie kennelijk :P En wordt er tijdens slipjacht alternatieve route voor de niet-springers uitgezet door de vereniging, want springen is niet mijn ding...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:43

ha spannend lanouska !! leuk toch !!
Okki mee, ook geweldig en Uzma....die springt zo graag in galop aan geloof ik toch ?? :+

slipjacht....kan heftig zijn. :j hoeft niet met alternatieve route's enzo. /3

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:45

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:49

PrinsjeH schreef:
fijn die bezorgdheid :D

maar gelukkig heb ik wat meer vertrouwen in mijn eigen rijkunsten dan jullie kennelijk :P En wordt er tijdens slipjacht alternatieve route voor de niet-springers uitgezet door de vereniging, want springen is niet mijn ding...

Maar hadden we dat dus wel goed ingeschat. We horen je nooit over springen en bij slipjacht ga ik er dus wel vanuit dat je dan ook gaat springen ;) Anders is het niet zo zinvol om met een slipjacht mee te gaan. Dan kun je beter meedoen met een of andere toch. Heb je wel ervaring met langere buitenritten?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:59

haha, maar deze is wel errrrug leuk georganiseerd, juist voor de minder ervaren ruiters met keuze in lengte van de jacht (verschillende stops waar je eindpunt van kunt maken) :* Anders kun je idd mee met een willekeurige teugel en/of leidselrit... maar da's leuker met de kar :))

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:50

Goedemiddag allemaal!

Beetje framblij, :+ heb lekker gereden met Pink, haar weer eens gewassen, we hebben tenslotte een zaterdag een wedstrijd!
Beetje framboos, _-:( ben vanochtend in het ziekenhuis geweest, mijn voet die gebroken was (links) daar heb ik een ontsteking in, heb nu pillen om de ontsteking weg te krijgen en ze gaan daar volgende maand nog een scan van maken.
Rechterknie is overbelast, mijn knieschijf is aan slijtage onderhevig, door dat ik nu teveel met rechts heb gedaan, is dat mijn straf! Dus rust houden moet ik van de arts.
Wat een lol! ~~}> Maar goed het goede nieuws is, dat het allemaal goed moet komen en ik wat minder moet lopen. Helaas moet ik morgenavond verkennen, dus dat wordt lastig! ^)

Vind het heel grappig dat jullie het zo goed vinden hoe ik mijn samenvatting maakt, maar dat is heel eenvoudig, ik heb gewoon een word bestand geopend, en daar typ ik dan terwijl ik lees wat jullie schrijven gelijk in mee!
Kan alles dan nog even checken, en dan kopiëren en plakken! :')
Zo heeft iedereen hier zijn eigen goede (en waarschijnlijk ook slechte)kanten! :j

Allemaal bedankt voor de goede wensen voor mijn verjaardag! Ik zag gisteravond dat er een kadootje bij mijn naam stond, hoe komt dat er ineens? *\o/*

@baudyh: aangespannen is wat anders dan mennen! Ik snap ‘m. moest wel even nadenken. -:)
Toch ook weer een nieuw paardje, is dat om mee te mennen, of aangespannen te rijden!
Is goed bezig, ted heeft weer een grotere stal! +:)+

@buckje: is heel handig, verbouwt zo een deken, goed hoor, heeft nu een knappe dame in merkkleding! :P Deed het vroeger ook wel eens, een deken maken of vermaken, maar kan me nu er niet toe zetten.

@tine10: lekker gezwommen met haar zoon. En gaat het megadruk krijgen.
Heeft je zoon ook wel eens rust? :):)
Heeft problemen met een skibroek knoop!
Arme tine, ik kan het gevoel! _-:( Ik val nog wel eens, of ze rukken aan mijn arm en dan moet ik los laten. Af en toe ben ik ook gefrustreerd, maar dan kijk ik maar naar wat ik wel kan.

@gem: heeft voor niks de meter laten komen, en is nog harstikke duur uit ook! :(:)
Die ster, die kan zich lekker druk maken! Meestal als je een wedstrijd gaat rijden, kijken ze nergens meer naar, dan is het zo druk aan alle kanten dat ze dan teveel invloeden te verwerken krijgen.

@bicci: we houden je in ieder geval bezig, dat is ook wel goed voor je! :(:)

@happytime: lekker beestjes verjaagd, als ze er al waren! }:)

@sander-lotte: gefeliciteerd met je goede cijfers. Fijn dat het weer goed gaat met Zhora. :)

@ingridm: heeft het een beetje druk. Gaat dus weer de goede kant met haar op! *\o/*

@prinsjeh: ik heb het eigenlijk ook druk, moet mijn vluchtplan nog afmaken en ook hier heb ik een jaarafsluiting, doe ik zelf, maar moet ik me wel toe zetten, maar vind het leuker jullie dingen te lezen en een verslagje te maken! :o
Wat lijkt me dat leuk zo’n slipjacht, als ik al kon rijden ohz dan ging ik gelijk mee! :))
Tine is wel streng tegen je, maar ze heeft wel een beetje gelijk, je moet wel uitkijken hoor. Dit is het jaar waarin we onszelf proberen heel te houden! :)

@maisie: pony’s effe lekker blubberen! Morgen naar de tandarts en pony’s naar de smid, wordt weer een duur dagje. Hopelijk doet de tandarts je geen pijn! :\

@biancacoo: krijgt er steeds meer zin in om met de husky’s op pad te gaan, nu weer mooie spulletjes binnen. ;)
Heeft met dezelfde knoop problemen!
Mijn man heeft ook strooidiensten, maar hoeft niet meer te strooien, het is hier in het westen zeker warmer (waar woon jij dan)

@frensie: heeft een privé rolschaatsbaan! En is ook nog een super zwemmer!
Ook weer gereden, en verdient goed aan haar diensten! Waar haal je al die tijd vandaan? Je bent altijd wat aan het doen!

@ollie: arme jij ook al hoofdpijn, komt wel goed hoor! :(:)

@janouk: ik weet het, Pink is maar 1,54 en best tenger en dan vragen ze ook altijd verbaasd waarom ik bij de paarden rijd! Vaak is het moeilijk schattten, hoe hoog de schoft nu eigenlijk is van een paard! -:)

@avaluna: ja mondelinge afspraken blijven moeilijk, als er zich problemen opdoen! _-:(

@tallechie: daantje gaat al beter slapen maar houd moeders nog wel wakker! :Z

@lanouska: heeft een echte aanbidder! <3

Kreeg vandaag ook een heel rot bericht te horen, mijn neef is overleden, vanochtend! ;(
Hij is 46 en had een agressieve vorm van kanker. Vorig jaar met december 2010, werd hem verteld dat het goed ging komen en ruim een jaar later is hij overleden.
Door hem heb ik geleerd niet te zeuren, hij heeft heel wat moeten door maken het afgelopen jaar, en dan nu zomaar over!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:05

@ baudhy op zaterdag is een show met het het 4 span en nog meer aanspanningen. op zondag is er een officiele dressuur en vaardigheids wedstrijd en een hobby klasse waar je dus geen startkaart voor nodig bent en daar doe ik ook aan mee.

@ bianca ja dat is uzma die zo makkelijk galoppeert. wat ie na de lessen bij gerard niet zo heel vaak meer doet *\o/*
mijn overweging om uzma mee te nemen is dat ie niet overal van schrikt en dat doet okkie wel

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:22

Och jeeee Kiss..... das veel te jong om te sterven ;( :(:) ! Gecondoleerd en sterkte!
Maar ponymeter is niet voor niets gekomen hoor, D - pony's moeten sowieso gemeten worden om E - maat uit te sluiten. Maar prijzig vond ik het wel... stamboekopname regio Zuid vond ik te lang duren, dan had ik voor begin mei niet eens meer kunnen starten.

Een geheime aanbidder voor Lanouska, leuk! Ik heb ooit een ansichtkaart gehad met een giraffe en een muis erop, waarbij de giraffe zei: "ik omhels je uit de verte". Aanbidder zal dus wel ver weg gewoond hebben, maar weet nog altijd niet wie het was :+ .

Hier ook iets minder nieuws (hoewel jullie mij er geen sterkte voor hoeven te wensen): mijn schoonzus haar tweede relatie is na ca 8 jaar nu ook over... heeft 2 kinderen uit haar eerste huwelijk, en eentje van haar huidige ex.... ze is zelf zó leuk, maar ze treft het gewoon niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:37

kiss, heel veel sterkte!!!
vreselijk nieuws voor jullie...

verder wel beetje bij gehouden met bijlezen, maar zodadelijk erg druk,
manlief is opweg naar huis en als die er is wil die gelijk naar stal,
de nieuwe (2de hands) trailer zien die vandaag heb gekocht!!!!
:D :D :D

ballonnen-bicci-tussenstand; met koppijn begonnen, in de loop vd dag ging steeds beter, zelfs even heel dragelijk.
nu btje moe aan het worden, dusjah.

als vanaaf nog redelijk gaat, ga ik even netjes proberen te reageren op 1 en ander...
als koppie mee blijft werken dan dus .

manlief stapt binnen,
tot latexxxxx

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:42

Ik ben ook weer een beetje bijgekomen. Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest, vanochtend de administratie gedaan. Nu nog verder met de administratie en dan vanavond maar aan de studie.

Morgenochtend mijn vader helpen bomen zagen en verder ziek ik het wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:59

Ga weer even mee op samenvatting van Kiss, en zo'n ontsteking in je botten (is het dat trouwens?? mijn interpretatie maar is misschien niet juist?) is enorm pijnlijk en moet je echt voorzichtig mee zijn. Het kan chronisch worden ben je echt heel ver van huis en kun je echt lange tijd geen parcoursen meer verkennen (hier ook een strenge toon vanwege eigen ervaringen hiermee :o wat zijn we streng voor elkaar maar wat je zegt: we hadden toch afgesproken dat we heel zouden blijven (of worden :P ) dit jaar ;) ).
Wat afschuwelijk nieuws... ;( kanker is zo'n K-ziekte |(
Gem's zusje weer alleen....wat naar he. Mijn zus is een aantal jaar terug gescheiden en is helaas tot nu toe ook de ware niet tegengekomen, gun haar zo een fijne relatie, geweldige meid maar ze treft het gewoon steeds niet, snap je soms niet he.
Jeetje Bicci hebben jullie er al eentje, dat is snel zeg, wat stoer!
Tallechie gaat helpen bomen zagen wow da's ook stoer!
Lanous hoe is het met je hoofd/oren? Eindelijk er vanaf? We willen natuurlijk wel foto's van een blitse kar/kraam/...hoe noem je zoiets he :+

Hier lange dag achter de rug met vergaderingen, gesprekken en overzichten maken, cijfers invoeren etc etc en dat vrijwel zonder stem, met nog steeds snothoofd maar goed, we zijn lekker opgeschoten en *\o/* ik heb nu vakantie. Volgende week hele week vrij, zoonlief is dan nog niet vrij (week erop wel). Op zich niet handig maar ik moet eerlijk zeggen.... 't klinkt nu wel erg aantrekkelijk :o

Morgenochtend komt groom en gaan we ritje(s) doen. We beginnen bij Bente en als ik dan nog puf heb ook nog met de poowns.
Iedereen fijne avond!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:08

Kiss gecondoleerd en sterkte voor jou en je familie!
Doe ook voorzichtig met je voet! Kan je niet met een mountainbike verkennen?

Valt best mee hoeveel ik doe hoor Kiss, ik heb vandaag ook nog lekker een filmpje gekeken. Ik heb een tijdje terug gerevalideerd, vanwege hypermobiliteit en vermoeidheid. Het gaat nu zoveel beter dat ik er lekker van geniet! Dus ik ben wel een stuk actiever dan een paar maanden geleden. En doordat ik 's nachts werk, heb ik overdag lekker veel tijd.

Bicci gefeliciteerd met je nieuwe trailer! Valt het paracetalolletjes afkicken mee of tegen?

Gem hoe duur was die meting? Mag uiteraard pb. Gwin is rond de 156-157 dus die moet dan ook gemeten worden zou ik willen wedstrijden mennen?

PrinsjeH met zo'n alternatieve route klinkt het een stuk beter! Veel plezier! Wanneer is het?

VHU geniet van je vakantie!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:18

@ vhu hoofd/oren is nog niet te best. nog steeds oorpijn moet dus morgen weer even naar HA bellen en afspraak maken.
hoofd is vandaag erg slecht, die had gister door een foutje van beide kanten een botsing met vrachtwagen en harry en toen zag ik toch duidelijk even sterretjes %).
maar met pijnstillers wil er een heleboel :j
wij noemen het nog steeds de marktwagen maar hij moet nog een naam krijgen, als die af is zal ik een foto maken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:32

Ai da's minder hoofd-vrachtwagen botsing :n

Moet zo nog een enorme hoeveelheid vruchtenbowl maken voor het carnavals feest van zoonlief morgen op school. Zoonlief is druk de bananen snijden en druifjes afplukken....ik zit aan de kiwi's en mandarijntjes :9

Ik zou van het weekend de endurance training doen maar ik ga afzeggen, ben echt gesloopt vandaag... moet maar kijken of het mennen uberhaupt gaat morgen -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:37

Frensie: als ik alles goed begrepen heb, hoef je Gwin niet te laten meten. E - pony's worden bij het mennen tot de paarden gerekend, en paarden hoeven sowieso niet gemeten te worden. Maar voor de rest: correct me if I'm wrong! Ik moest 25 euro betalen, inclusief reisgeld, en de metert moest 10 km rijden. Maar goed, het is voor Ster maar eenmalig.

VHU: lekker :9 !

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:40

Frensie die metingen zijn verschillend qua prijzen. Ligt aan de afstand. Vorig jaar heeft het me 35 euro gekost. Dit jaar 12,50

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:49

Ach, dit jaar ga ik toch nog niet wedstrijden mennen. Misschien volgend jaar.

Jammer dat je niet gaat zondag VHU! Maar je gezondheid gaat voor!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:07

@Frensie: is 3 maart a.s. En de alternatieve route is idd stukken leuker :D Voor de wijntjes-liefhebbers (ik ben geheel onthouder, lust geen alcohol) is er een sherry-stop, een port-stop met knisperende haardvuren etc. etc. klinkt allemaal 'sehr gemütlich' :)) Heb waarschijnlijk 2 stalgenootjes gevonden met interesse *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:12

@Kiss: vreselijk van je neef, heel veel sterkte :(:)

Ben het verder even kwijt... zag nog iets met schoon-/zussen die het niet treffen, of meer dat ze niet zo'n goede keuzes lijken te maken := .

Beetje laat, maar m'n lasagne is net klaar, snel eten, dochter onder de douche, die heeft morgen ook lekker de hele dag carnaval op school.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:12

morgen foto's hoor, van de nieuwe briez-mobiel :)
manlief vond hem ook erg mooi en goed uitzien..

nu net hapje gegeten en al wel iets voller ballonnetje, maar nog goed te doen.
of ik wen er aan, of het word serieus minder heftig... 1 van de 2 dan toch.

afkicken van de para geen last van...
zijn ook niet verslavend...
het koppijn negeren is kei-veel lastiger.
en dat loste ik natuurlijk op met para, heb een ander medicijn gehad, maar das een zusje van morfine.
nou
daar begin ik gewoon niet mee...
mij klinkt dat te verslavend..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:14

Prinsje: mjammmm port.... sherry vind ik daarentegen niks :r

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:26

Even egopost. Lees later terug.

Heb hometrainer eindelijk in elkaar. Leuk ding. Alleen, niet voor de gemiddelde nederlander. Ik ben 1.75, maar dat ding is dus echt voor italianen gemaakt. Zit met knieen in mijn nek.

Moet nu weg naar theater (alleen ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:33

Wat is het toch lastig als je hond alleen maar paardenvlees mag hebben. Ik ging vanmiddag naar de slager, deze was geopereerd en had dus niet geslacht. Maar we hebben nog maar vlees tot dinsdag. En kunnen pas vanaf vrijdag nieuwe krijgen. Ben nu van alles aan het nabellen en mailen om maar voer te krijgen.