[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:57

@Tallechie: gelukkig gaat het beter met het paard. Wat balen dat ze weer hebben afgebeld.

@Naaltje: vreselijk zulke mensen, goed gedaan.

@Prinsje: wat leuk, studeer je rechten in deeltijd? Heb ik ook nog over na gedacht om te doen.

@Tine: wat ontzettend goed, toppaardje Thabor!

Hier niet echt paardennieuws, komt weinig van terecht door vanalles en nog wat.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:01

hey Avaluna, yep ik doe een poging tot het volgen van de rechtenstudie... maar dan aan de OU, hier koop je per cursus (of per 3 tegelijk) in en hoef je geen schoolgeld per studiejaar te betalen. Zo bepaal je echt je eigen tempo en ik moet zeggen dat de begeleiding en het studiemateriaal echt goed is. Leuk om zo beetje te verdiepen op sommige onderdelen van mijn werk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:05

Prinsje: ou heb ik ook eens getracht, idd goed studiemateriaal en zeker interessant, maar ik heb heel erge faalangst :o en voor mij was het ietwat te vrijblijvend, vond dat ik het nooit goed genoeg beheerste en durfde niet op tentamen. Deeltijd met contacturen en dan ook meer direct contact met studiegenoten is beter voor mij, dan schrijf ik ook in als de anderen tentamen doen. Is echt erg, ik ben echt een ramp, als ik mezelf kan inschrijven wanneer ik zelf wil, dan komt er niets van... :o , vreselijk lastig.
Ben in het verleden wel eens als beste geslaagd, terwijl ik eigenlijk niet wilde gaan, omdat ik vond dat ik het niet genoeg beheerste, maar ja, ik had gezegd dat ik zou rijden, dus toch maar gegaan :') .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:10

dat vrijblijvende is idd wel een valkuil hoor! En als ik echt een studieplan had met het idee dit binnen een aantal jaar af te ronden, zou ik hier ook niet voor kiezen :n
Je moet altijd aanbieden te rijden jij, :+ Maar zonder gekheid, niet fijn zo'n faalangst! Studeer jij ook op dit moment???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:01

stoer prinsjeH, zo'n vrijblijvende studie! Ik hoop zoiets ooit ook te kunnen. Voor nu ben ik daar nog te ongeordend voor :)

hee, 'twas heel de avond droog!!!! We hebben lekker met dids gespeeld :)) Hij was zo lief :+:
En nu weer thuis.. Maar wat drinken n dan met een boekje naar bed ofzo..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:06

Nou, hier komt het echt met enorme bakken naar beneden. En niet even een dikke bui, maar gewoon al heel lang. En als ik berichten moet geloven, blijft die wolk hier nog wel een poosje hangen ook.

Heb zondag wedstrijd in Ruinerwold, daar is de bodem altijd al nat, maar vrees dat het nu wel heel zwaar gaat worden. Maar even afwachten.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:36

ik ben er ook weer

@ tine knappe thabor
@ tallechie balen van je stage
@ naaltje met dids gespeeld
@ bianca hooi niet binnen maar wel droog en verkocht
@ prinsjeh bezig met een rechte studie
@ avalune niet echt paarden nieuws
@askazita heeft weer met eigen paard gemendt
@ ipsilonka is nog op vakantie maar zaterdag start A

ik heb vanavond weer met uzma gereden in de stromende regen zonder nat te worden :j rara hoe doe je dat ? ik had me lange regen jas nog in de vrachtwagen liggen en daar kun je dus ook mee paard rijden... maar uzma liep echt heerlijk dus als ie zaterdag ook zo loopt ben ik tevreden

om 8 uur werdt het droog in coevorden en hadden we dus wel gewoon menles om half 9 ik heb weer met okkie gemend en die liep ook erg lekker daarna hebben we binnen de filmpjes van driesum wouterswoude gekeken ze zien er wel aardig uit maar H en ik konden nog een heledoel verbeter punten vinden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 05:53

leuk dat je filmpjes kon nakijken! :) dat lijkt me heel leerzaam :j

Overigens was Diddle zijn pootje gisteren weer gewoon ''dun''. En dat ondanks dat hij een paar open wondjes had aan zowel voor als achterbenen, ik vermoed van het open bijten door de jeuk..
Als het nu de komende dagen weer dik wordt ga ik het toch wijten aan triestheid door het alleen staan ofzo :=

Verder voel ik me echt totáál niet lekker vandaag... Ben hartstikke misselijk... Maargoed, misschien gaat dat nog over ofzo, zometeen gewoon werken..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 06:40

Goedemorgen,

Eindelijk weer een goede nacht gehad. Daan wilde eerst niet slapen, maar om 23 uur in slaap gevallen. Half 8 was hij wakker.

De fries heeft nog steeds niet gemest.

Super lanouska
Super van dids.

Iedereen veel plezier vandaag. Ik moet veel doen, zie wel wat ik doe

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:21

ARGHH!!! hele mooie samenvatting getypt, blue screen! :(
Samenvatting is dus weer mooi voor de volgende keer.

Sterkte voor paardje van stalgenootje van tallechie :(:)
En sterkte voor naaltje, misselijk aan het werk...

Gisteren Stormpje een zadeltje op gelegd. Daar was hij iets minder cool mee dan met het tuigje; hij heeft eerst aan de longe 1,5 cirkel geprobeerd om het zadel eraf te werken (wow, en dan kán hij me creatief bokken zeg...) en daarna besloot hij dat het niet ging werken heeft hij keurig stap, draf en galop linksom en rechtsom zn rondjes gelopen :+ Knappe poownie!
Hij droogt ook wel heel knap op, zelfs zn hoofdje wordt nog mooi!

Groetjes, lacuna

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:47

Sterkte tallechie en naaltje.

Bianca gefeliciteerd!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:55

@Naaltje: oooh, wat vervelend, hopelijk is de misselijkheid weggetrokken en ben je weer fit. Ben benieuwd hoe beentje van Dids zich ontwikkeld, zo jammer dat 'ie uit de kudde moest terwijl het toch wel lekker ging! /3

@Askazita: die kwam zomaar voorbij vliegen om Bianca te feliciteren :D

@Lacuna: lekker bezig met Stormpje, fijn hoor!

@Lanouska: in de nattigheid lekker droog gereden door de lange jas :+ Hopelijk blijft ie zo lekker lopen!

@Tine: balen van de regen, hier redelijk goed wel, nu zelfs zonnig. Succes vast voor ruinerwold (? heb ik dat goed onthouden... hoop 't)

Bianca gefeliciteerd!

Ik ben klaar met werken en ga nu eerst boodschappen doen en dan naar Har, kijken of ik al kan rijden en of ik daar eigenlijk wel zin in heb :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:18

Bedankt !!

vanmorgen zoontje en man koppelviswedstrijd, ze zijn 3e geworden, zo leuk om te zien !!
gisteren was hij al 3e in de optocht, verkleed als ridder en zijn skelter van kartonnen paardenhoofd voorzien, die hij zelf beschilderd had.

tallechie ik duim nog steeds voor de fries, heb wel bijgelezen verder maar ben druk, krijg zo visite en moet de honden nog gaan wandelen zometeen.

Hooi is allemaal binnen.

nu is het nog lekker weer, geniet er nog van zolang het gaat, veel plezier vandaag, en succes allemaal, ga later alles nog bijlezen sorry......

Groetjes en fijne dag allemaal !! :j *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:19

Bianca gefeliciteerd.

Super van je zoontje. Super van je hooi

Ik heb vanochtend nog niks gehoord. Ze zou om 10 uur bellen, waag er maar even een smsje aan.

Hier is het ook lekker weer, ben nog niet buiten geweest, want ben aan de studie.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:24

Bianca gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Hier even een vraagje:
[VS] Van voer veranderen bij tijdelijk meer inspanning?
Zou leuk zijn als jullie even zouden lezen, vraag is best simpel: Moet ik Endurix (Cavalor) geven ipv Tradition (Cavalor) nu ik tijdelijk meer aan het trainen ben met Romeo?
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 04-08-11 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:45

happy BDAY!!! :D :):)

@prinsjeH; over 2 weken komt de osteopaat sowieso kijken en dids helemaal controleren. Even afwachten wat hij ervan zegt, en anders ga ik gewoon de dierenarts nog eens bellen :)

zo, ben thuis, voel me echt niet goed, werd ook heel erg duizelig en afwezig.. Dat vind ik echt geen goed plan als ik in dure autos van andere mensen mag/moet rijden..

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:04

Biancacoo gefeliciteerd!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:58

bianca gefeliciteerd

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:46

Zo zeg, jullie gaan snel met dit topic *VROEMMM* en daar gingen weer 10 pagina's :=

Bianca gefeliciteerd

Vandaag heerlijke menrit gemaakt met een vriend, ze doet het steeds beter, alleen gaat af en toe uit zichzelf stilstaan, dus alleen rijden zit er buiten nog even niet in.

Afbeelding

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:09

PrinsjeH haha ja ;)
SCW Leuke foto

Ik heb eergisteren Asmiro's stal even uitgespoten drinkbak weer schoon gemaakt en gisteravond vast weer vlas ingedaan,
en morgenmiddag even naar de winkel veiligheids ligtogen kopen en morgenavond halen we hem om :D
en dan moet hij zaterdag of zondag voor het eerst voor onze kar :)
en we moeten naar horse event en krijgen een clinic van Lammert Haanstra;)
Laatst bijgewerkt door askazita op 04-08-11 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:18

Leuke foto, jammer dat pony stil gaat staan. Als je dan de zweep aan legt gaat ze ook niet naar voren?
askazita leuk hoor.

Ik twijfel nog als ik vanavond naar stal ga.
Ik moet morgen met Daan naar het ziekenhuis. Hoefsmid komt, moet de hindernissen verkennen, tuig poetsen en auto poetsen. En eigenlijk het huishouden ook nog. Dus misschien dat ik vanavond ook nog wel wat ga doen.

Ben om 4 uur met daan op de bank gaan liggen. HIj was ontzettend moe maar kon niet slapen, dus lekker bij mij gelegen, maar ben zelf ook in slaap gevallen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:20

@ Biancacoo: van harte!
@ SCW: leuke pown
@ Naaltje: lekker naar bed gaan!

Vanmorgen is de fysio weer langs geweest voor Rembrand. Tijdje terug is hij 3x door osteopaat behandeld. Zie niet zoveel verschil, maar volgens instructrice liep hij wel beter. Maar hij bleef (blijft) maar slepen met dat linkervoorbeen (verlamde been). Osteo kon daar niets mee, dus fysio is weer geweest. Ga hem nu weer iedere dag electrotherapie geven en nu maar hopen dat hij dan been weer beter optilt. Hij loopt niet kreupel hoor, en bij wedstrijden is ook niemand (jury of wie dan ook) die er iets van zegt, maar ik merk gewoon dat het been meer blijft hangen. IJzer was ook weer meer afgesleten dan de ronde ervoor. Hoefsmid merkte ook dat hij bij optillen van been heel snel verzuurt. Fysio heeft hem massage gegeven en vanaf morgen mag ik hem dus weer "onder stroom" zetten. Tijdrovend klusje, maar goed, voor het goede doel. Werkte in het verleden ook (Utrecht had hem afgeschreven, loopt nu weer mee in de sport).

Ben nog steeds heel erg slecht. Vanmorgen om kwart voor 10 opgestaan (toch handig dat zoon aan het logeren is), fysio begeleid, daarna kort (licht werk) gemend en weer naar bed gegaan. Daar 4 !!! uur verbleven en nu maar weer opgestaan. Straks eten koken en nog iets met Thabor of Amerigo en dan maar weer naar bed. Voel me zo vreselijk nutteloos, maar ik kan gewoon echt niet meer momenteel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:22

Trouwens nog even een tip voor iedereen die het paard niet verzekert heeft en een eventueel groot bedrag niet kan betalen laat je paard verzekeren.

Die fries van een stalgenoot heeft paard niet verzekerd. Kosten gaan in de duizenden euro's lopen. Ze heeft het paard nog niet zo lang en dus de verzekering niet geregeld en daardoor moet ze zelf alles betalen.

Update van fries.

Paard heeft bloedwormen, gas is er nog niet uit en heeft nog niet gemest. Paard moet nu 3 dagen aan de antibiotica en dan kunnen ze pas verder gaan kijken. Dier moet er dus nog wel een week staan, want na 3 dagen mag hij pas weer gaan eten en dat moeten ze weer langzaam opvoeren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:24

Wij hebben geen van onze dieren verzekerd en gaan dat ook niet doen. Kun je beter zelf iedere maand wat geld apart zetten dan verzekeren. Heel veel dingen zijn uitgesloten. Mijn man heeft eventing gedaan, nou dan is die verzekering al helemaal niet te betalen. Neem aan dat dat voor Sgm ook zo geldt.

Maar goed, dat is onze mening.

Wel heel vervelend dat het met die Fries nog niet de goede kant op gaat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:48

@ tallechie: sterkte voor de fries! Hopelijk komt hij er weer bovenop!

@ SCW: leuke foto en mooie pony!

@ Baasje van Har (ik ben even knal vergeten wie het is :D ): Hoe is het nu met Har zijn singelwondje?
Bij Romeo lijkt de zinkspray te helpen :j