Kim, ik zou hem eerst eens lekker wat meer ervaren laten worden voor je eraan gaat knutselen.
ga nu topics bekijken.
Okay hierbij Buckje mijn toppertje!! Het zilco tuig zit nog niet helemaal goed is pas de 4e keer dat ik ermee aan het rijden was, 4 juni gaat hij naar de smid die gaat de riempjes voor mij inkorten zodat het er beter uit ziet en hij doet er netjes gaatjes bij inmaken. Dan kunnen de lichtogen ook een stukje hoger hangt de kar beter.

We rijden normaal altijd buiten!

Okay foto tijd smileeeeeee
Tijdje geleden heb ik toch verteld nooit te rijden en he zo af en toe niet te kunnen laten ?zoal vandaag dus! Nu wel een beetje boeten maar 10 minuten en het was het waart merendeel gestapt.

hihi Leuk hoor !
Bij de menlessen met de paarden proberen we ze ook altijd zo goed mogelijk voor de wagen te laten gaan, mooie aanleuning, buiging en zelf tempo bepalen (dus of vlot of juist verzameld etc). Alleen galopperen we dus niet met de paarden van de stalhouderij (laat ik het zo zeggen, dat is niet de bedoeling) want we rijden altijd op de weg.
De paarden lopen op zo'n dag echt heel veel kilometers, Zarah en Uniek waren vanaf 's ochtends dus tot 's middags een uur of 15.00 uur achter elkaar aan het werk. Doen ze ook wel stapstukken en af en toe halthouden maar ik denk dat ze bij elkaar wel zo'n 50 km op een dag of misschien wel meer mennen. En maar sjouwen die paarden, ongelovelijk wat een conditie.
beetje back-in-time gevoel
haha arme ik als dat niet zal gebeuren hihi..
Is een ideal luxe marathontuig, heb er een andere neusriem bijgekregen want de originele van ideal is lelijk!