[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:12

mijn vader vind alleen lotje leuk (mijn tinkermerrie)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:24

Ik ga straks bijlezen, maar weet iemand van jullie of je hoofdstellen mag invetten met 'arachideolie' :+ ?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:28

orchideeenolie bedoel je?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:32

nee, ze schrijft het volgens mij wel goed, is pinda olie

maar vraag me af waarom je het zou doen :n
speciaal zadelvet is echt niet zo duur
olieen die er niet voor gemaakt zijn, zijn slecht voor de stiksels!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:43

hihi kende het niet :).. zou ook gewoon normale olie of vet kopen wat er voor gemaakt is.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:34

met je verzorgster afspreken dat ze de eerste maand alleen maar mogen verzorgen en mesten en daarna pas mogen rijden doet wonderen met niet werkende penny-meisjes ...
die komen namelijk niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:35

Ze kunnen dus niet rijden op mijn ponys ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:48

zo doet een vriendin het van mij op stal ook altijd,, eerst helpen en wat longeren daarna na een maandje pas rijden onder toezicht.

Ik deed altijd gelijk rijden (omdat ik gelijk wil zien wat voor vlees je in de kuip heb) daarna de eerste maand elke keer met ze samen gaan en het daarna loslaten.. maar zie inderdaad wel wat in jou tactiek ykja!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:01

zag net dat er een cursus werd gegeven in de krokusvakantie voor kinderen (tot 17 jaar ongeveer) ik kom dan 100 euro goedkoper uit, ben wel heel klein en je zou me zo 17 kunnen schatten maar wordt dan in die week al weer 19 :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:01

ik kan dus ook niet elke keer met ze afspreken omdat ik fulltime werk :\ alleen in het weekend en dan heb ik het meestal zo druk dat ik me niet aan afspraken kan houden in dat opzicht

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:09

ja dat is moeilijk,, heb ik ook vanwege school en stage in aalsmeer en ik lang moet reizen om weer op stal te komen. Er lopen vast nog lieve meiden/jongens rond die graag willen verzorgen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:12

vriendinnetje van het verzorgstertje wat er nu nog wel blijft heb ik gemaild

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:53

Ik bleef ook altijd de eerste paar keer erbij hoor, om te kijken hoe het ging. Maar ja, een bijrijdster heb je vooral omdat je zelf dan niet kunt :+ en dan begon de ellende meestal als ik er niet meer bij was. Paard in de stress, vieze stallen, spullen aan gort, zeggen dat ze komen en ze komen niet ;( Moet eerlijk zijn, heb 1x een hele fijne meid gehad. Maar dus een stuk of 6, 7x echt waar ik uiteindelijk niets aan had. Maar goed...als je het niet probeert weet je het ook niet. Maar we proberen het even niet meer ;)

@Rivaldo, dacht dat je je koetsiersbewijs al had? Heel verstandig denk ik hoor om even pas op de plaats te maken. Ik ben ook superblij dat ik volgende week start met het koetsiersbewijs. Weet ik tenminste officieel zo'n beetje hoe het moet. Kan daar ook extra lessen nemen, of daarna nog lessen, zodat ik een beetje handig word. Merk al wel dat het beter gaat, met aanspannen en met die enorme leidsels (zat eerst steeds met een berg leidsel in mijn handen, of ergens om mijn benen :o , nu stap ik tenminste af zonder dat ik zo'n beetje opgehangen word :D ).

@Avaluna, onze Han is ook zo ongeveer een bijrijdertje ...zat vanochtend als een soort Ben Hur op de sulky, hij vond het prachtig. Maar ik vind het wel koud voor dat grut nu hoor... Han is bij onze shetlander die we toen hadden enorm hard gebeten en zelfs een keer heel hard getrapt, toen was het mannetje (hij was toen 3,5) echt helemaal klaar met de pony's. De paarden vond hij altijd wel leuk. Sinds we Freddy (AMHA / Appaloosa) hebben vindt hij het gelukkig weer leuk. Dit was de een van de eerste keren dat hij weer met een pony durfde en wilde lopen... (ik sta ernaast met de haflinger die we toen nog hadden, ben dus ook erg blij dat hij dat weer wilde)
Afbeelding

Met Freddy kan hij verder nog niets, die is nog maar 1,5. Simba is een geweldige kinderpony. Zo braaf, staat keurig stil, oortjes vooruit, trapt niet, bijt niet, laat zich goed pakken, echt geweldig. En dat terwijl het wel een hengstje is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:08

Wel leuk om te horen dat je het al dacht dat ik het al had (ik vat dat op als een compliment :D)

Ik moet ook nog beginnen, maar kijk al heel erg af van hoe andere het doen en lees ook veel over mennen hihi.
Binnenkort begint het echte werk :D
Heb net ook alle mensen in omstreken een mail gestuurd of ze nog les geven en mij willen lesgeven na mijn koetsiersbewijs.

Ohja ik zag voor jou ook een paar in regio rotterdam, mocht je het willen laat het even weten :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:16

ik heb ook nog maar sinds dit jaar mijn koetsiersbewijs. 1e pony samen met ervaren man beleerd en daarna gelijk gaan lessen. Achenbach gebruik ik niet maar vond het verder wel leerzaam.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:20

het lijkt me best ingewikkeld, al men ik opzich wel vaak met 1 hand maar dan op een eigen creabea manier hihi.. ik weet zeker dat ik veel zal leren van zo'n cursus.. :D

Ik ben ik februari jarig :D.. en mijn ouders vertellen net dat dit hun een leuk kado lijkt om wat mee te betalen :D :D :D.. Vind het erg leuk dat ze het zo leuk voor mij vinden en het motiveren :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:25

achenbach valt best mee hoor :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:29

oke :D.. heb vandaag mailtje verstuurd naar gonny en hoop zo binnenkort te kunnen beginnen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:46

@Rivaldo, ik zal je mijn e-mail adres even pb'en +:)+
Achenbach vanaf een plaatje leren lukt mij niet, heb de plaatjes regelmatig bekeken maar als ik op de sulky zit lijkt het toch heel anders }:0 Volgens mij ben ik een beetje blond wat dat betreft, heb ook 3x over mijn rijbewijs gedaan :o
Misschien dat ik het met die mentoestellen wel zo doorheb, hoop ik dan maar.
Maar het op/aftuigen gaat al best wel soepel en ik weet in ieder geval ook een tuig dat compleet uit elkaar is gehaald weer in elkaar te zetten (kostte wel een avond maar goed :o?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:05

optuigen lukt mij ook super, heb goed afgekeken toen de verkoper het bij mijn pony op deed. Of het de goede volgorde is dat weet ik niet :P.. maar dit is gewoon even leren en je hebt het door! Wanneer begin jij?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:30

8 januari ... in Zoetermeer bij Hanemaayer. Hebben allemaal hele grote paarden :wow: Ben er van te voren wezen kijken en ze gaven een hele rondleiding langs alle koetsen, de paarden enz. Toen had ik wel zoiets van ben blij dat als ik ga mennen dat er nog een instructeur op de bok zit want die peerden benne wel heueuuel groot!
Maar de eerste paar keer is het droog mennen achter zo'n mentafel en theorie -:) Ik heb het boek ook al, dat van de paarden, wagens en tuig enzo heb ik al wat doorgebladerd maar dat van het verkeer, tjeee da's ook wel erg lang geleden dat rijbewijs van mij :7
Ik vond ze erg aardig en ze geven ook gewoon menlessen, dus als ik dan nog meer wil of wat handiger wil worden kan dat ook met hun paarden. En wat helemaal super is is dat ze ook op afspraak werken, dus geen vaste lestijden. Daar ben ik extra blij mee want ik kan eigenlijk heel slecht 's avonds.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:41

Heb net een mailtje terug gehad van een van de mensen die ik gemaild had voor lessen :D.. positief en een mooie site en ook nog is 20 euro goedkoper per uur.. en geven ook half uur lessen. Ook zie ik dat ze les geeft op verenigingen. Zo kan ik toch met mnijn budget elke week gaan lessen of 3 keer per maand ofzo :D dit is haar site: http://www.stalklomp.nl/1/1/Home/ en als er ook nog is meer mensen mee willen doen (2 combinaties of 1) dan is het maar 12 euro per keer per uur ongelovelijk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:21

Zo wat gaan jullie snel. Heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden.

Naaltje is ziekjes en is bij haar vriend en ouders waren op bezoek. En is blij met autootje.

Verzorgers heb ik ook niet, begin ik ook niet aan. Dan heeft hij maar een paar extra vakantiedagen :-)
Hij wordt goed verzorgd en komt gewoon buiten.

Hij staat s nachts op stal en dat zal nu ook gebeuren met oud en nieuw. Dit is het eerste jaar dat ik veale heb met oud en nieuw. Weet dus niet hoe hij reageerd.

Wel zit ik met de kat. Die is normaal veel buiten, maar durf hem eigenlijk niet buiten te laten. Denk dat ik hem vanaf vanavond een uur of 23.00 binnen houdt. Tot aan vrijdag avond.

Ik zal zo ook even heen te rijden. Tot later

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:23

leuke foto VHU!
mijn nichtje wil binnenkort weer een keer met dids rijden, pony vindt dat prachtig van die kleintjes :D

even thuis geweest, winkelcentrum in geweest om dropjes voor m'n keel, oliebollen en m'n horloge :):) die is gemaakt

dids weer alleen gevoerd.. beest i net zo'n moddermonster dus daar is geen eer aan te behalen :P
stalhouder is morgen niet thuis, dus vanavond maar een goed gesprek houden met vriendje O:) óf net voor 12u of net erná wil angela op stal zijn ..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:28

ben nog helemaal vergeten beterschap te zeggen naaltje!

Er kwam via hyves een 4spanrijder naar mij toe en had gereageerd op rivaldo voor de slee. Erg leuk om zo menners te ontmoeten. Hij heeft 4 mooie zwartbonte pony's ervoor lopen!