[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:22

Stil is dat dan he Bianca. Onze zoon ging op 6 jarige leeftijd voor het eerst op kamp en gaat dit jaar dus voor de 6e keer op ponykamp, maar ik blijf het raar vinden hoor. Moet er dan ook niet aan denken dat hij over paar jaar het huis uit gaat. Man, dan val ik gewoon in een gapend gat.
Komende week gaat hij 3 dagen op schoolreis, dus zit dan ook 3 dagen alleen (maar heb het retedruk, dus zal me niet veel alleen voelen haha)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:30

Vond hier de overgang naar de middelbare school een hele grote, zijn ze opeens 5 dagen naar school en vaak lange dagen, zeker als ze daarna doorgaan naar hockey of muziekles. Zit je om een uur of 15.00 16.00 klaar te wachten tot kindlief thuiskomt niets aan. Vind het nog steeds raar hoor, is ook reden dat ik naast B&B iets anders wilde (school of iets anders) want dan duren de dagen zo lang. Moet er ook niet aan denken dat hij over een paar jaar de deur uit gaat, zoonlief is nu 15. Lijkt me zo raar!

Gisteren iets gegeten wat niet goed was denk ik %) :r erg jammer we hadden vandaag leuke dingen op het programma maar dat gaat nu ff niet

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:44

vhu..ik moest idd al wennen dat hij een continue rooster kreeg..van 8:15 tot 14:00 naar school....hahaha...
Tijd voor andere dingen..ik vermaak me wel....maar toch is het wel heeeeel stil en leeg dan... -O-
Tine 3 dagen schoolreis..dat is ook pittig ! wel heel leuk, waar gaan ze heen ?

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:50

:x ik blijf het ook moeilijk vinden. Vooral toen Michael 3 weken naar Japan ging. Zonder de Mamma.
Maar de tweede en derde keer werd het steeds een beetje gemakkelijker.
Toen hij ging studeren, was hij nog vaak thuis, maar nu hij een vaste baan heeft als software engineer (in Nederland gelukkig en niet in Japan), zie ik hem alleen s morgens vroeg en s avonds bij het eten.
Het zal niet lang duren voor hij definitief uitvliegt.....voor mij hoeft het nog niet. :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:52

Bianca, ze gaan naar De waddenhoeve in Noordpolderzijl.

Vandaag veel werk verzet hier. Vanmorgen om half 9 stond de paardentandarts al voor de deur. Rembrand is zo'n bikkel, die kan gewoon zonder verdoving electrisch worden behandeld. Amerigo's gebit was nog zo goed dat behandeling niet nodig was. En de dames lieten zich, wel verdoofd, keurig behandelen. Daarna aan de slag in de tuin. 250 plantjes onder de heggen geplaatst (bodembedekkers). Gaat er straks mooi uitzien en scheelt veel onkruid wieden. We hadden er iets teveel, dus ook nog voor het huis en de schuur plantjes gezet. Amerigo is vanmiddag nog op stap geweest met zijn bijrijdster. Ze hadden familiedag met het thema wildwest, dus ze hadden gevraagd of Amerigo even mee mocht.
En ook nog met huishouden bezig geweest. Nu nog eten koken en dan met de voetjes omhoog.

Zoonlief heeft vanmorgen ook nog Jur Vrieling zien springen, die startte op de springwedstrijd van onze vereniging dus daar wilde hij wel even naar toe ;-). Morgen zelf met pony naar de wedstrijd. Andere ruiter gaat dan op Sam rijden in de hoop dat ze het stoppen op de dubbel kan doorbreken. Want het is niets lichamelijks. Deze ruiter is net iets ouder, sterker en veel meer ervaren dan zoonlief. Hopelijk krijgt ze het opgelost.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:23

Ik ben vast een ontaarde moeder, maar ik vind het heerlijk dat ik elk jaar iets meer vrijheden terug krijg :D .
Vorig jaar ging de tweede zoon 3 weken naar Peru met Global Explorations, dat was wel ff wennen en traantjes toen hij terug was. Nu wil de oudste voor 6 maanden naar Australië, maar die moet ook echt wat van de wereld gaan zien. Vinden we in zijn geval wel heel belangrijk.
Dochter van 15 ligt nog aan de ketting :') , maar het feit dat ik nu SWM - weekenden weg kan om te groomen (en in de toekomst rijden) .... daar heb ik 6 jaar naar uitgekeken!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:42

Ik heb nooit beperking gevoeld mbt wedstrijden of iets anders, dus wellicht dat dat een verschil maakt
? Hij ging gewoon overal mee naar toe. Ook sgw

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:43

Nou heb ik geen kinderen, maar dat lijkt me dus het vervelendste, dat je zooooveel vrijheid moet inleveren. Je krijgt er vast ook veel voor terug hoor, maar dat lijkt me wel een dingetje.

Vhu sterkte.
Bianca geniet nog even van de rust ;)
Belker heeft een hele knappe stippel.
Tine laat sam even temmen met springen. Leuk dat ook fabels voor de wagen gaat. Gaat ze naar Sjoerd?
Marga, heb jij nog wedstrijden op de planning staan met je Shetten?
Nouvel: zijn jullie alweer lekker aan het mennen?

<3 <3
Zo verliefd op mijn paard.
De eerste keer weer tussen de kegels sinds ons ongeluk een jaar geleden en ooo wat vond ze het leuk. Oortjes strak naar voren en heel fijn aantrekken, terwijl ze toch heerlijk op me bleef wachten. Lekkere clown.
Zo kwamen we het hele parcours prima door, de enige foutjes ontstonden doordat ik niet had verkend van tevoren. Het ging om vertrouwen deze les en dat ging eigenlijk prima.

Wel een beetje jammer dat de galopknop daarna kapot was, maar daar gaan we gewoon gezellig aan werken. Zou saai zijn als alles meteen goed ging toch _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:02

Assie ..... ik lever eigenlijk ook geen vrijheid in...zoon gaat lekker mee altijd .. en ik kan niet genieten van de stilte.... heb juist geen rust als we niet met z'n 3-en zijn...we hebben zelfs nig nooit een oppas voor hem gehad.
Wennen dus...haha omgekeerde wereld..

Wat fijn dat het zo goed ging tussen de pionnen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:51

Assie, ze gaat inderdaad naar Sjoerd. Uiteraard zou ik zeggen hihi. En ik vind niet dat ik veel vrijheid heb ingeleverd. Hij ging en gaat overal gewoon mee naar toe.
Eerder ging ik wel alleen op buitenrit, dat doe ik nu nog zelden, want ik vind het niet meer leuk. Veel gezelliger als hij er ook bij is. Maar verder heb ik weinig dingen die ik niet meer heb gedaan. Toen hij 6 maanden oud was, ben ik gewoon weer begonnen met rijden/mennen. Hij lag/zat gewoon in de kinder/wandelwagen in de hoek van de bak of buiten de bak. Ik denk dat het ook is hoe moeilijk je het jezelf maakt. Heel vaak hoor ik: ik kon niet meer rijden door baby. Nou, ik heb het gewoon wel gedaan, is nooit een probleem geweest.

Net met zoonlief zijn tas ingepakt voor kamp en nu even lekker bankhangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:09

Heb het nooit gevoeld als vrijheid inleveren hoor, heb er (meestal) enorm van genoten en dat doe ik nog steeds. Maarrrrr wil wel ff kwijt dat Gem drie kids heeft en man op de binnenvaart en Janouk, Biancacoo en Tine en ik hebben er een. Da's wel andere koek :7
En als je kind het paardrijden ook leuk vindt scheelt ook nogal wat. Han vond het allemaal wel aardig, of gezellig, beetje rommelen in het zand en wat klooien met de tractor etc of af en toe mee op de kar met de pony's maar hij is echt geen paardenjongen.
Als Bart in het buitenland zat en ik 'alleen' met Han was het soms knap ingewikkeld allemaal, wilde hem ook niet altijd overal mee meeslepen en ook niet steeds bij oppas etc, tja dan komt alles wel eens in de knel. Maar goed, that's life :D

@Gem ik vind het af en toe ook heerlijk hoor dat het steeds 'vrijer' wordt :P Dochter aan de ketting := :))
@Assie super joh, wat fijn voor je +:)+

Vanmiddag toch nog lekker met Cathey kunnen rommelen maar ben nog steeds niet helemaal 100%...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:21

Is zeker zo vhu.... 1 kind of meerdere...een groot verschil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:46

1 kind of meer maakt zeker uit. Door de week ben ik wel ook alleenstaande moeder want manlief is door de week altijd van huis

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:01

Mijn kinderen hebben hun eigen hobby's .... geen eentje die er voor voelt om met moeders mee te gaan op wedstrijd :D . En gelijk hebben ze! Oudste zoon heeft de scouting, tweede voetbalt en dochter danst. En idd, man is weken van huis. Heb altijd gezegd: mijn tijd komt wel weer :j !

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:14

Dames geen ervaring met kinderen thuis, we zijn kinderloos. Wel is het fijn om samen met man de hobby's te delen, vroeger duiken en nu de pony's hij is een trouwe groom maar leest niet voor.

Assie fijn dat het goed gaat met jou paardje. Ik ga in juli met 2 span shetten officieel B dressuur gecombineerd met oefenmarathon dan in de zomermaanden doen ik met vaste steekster mee met het ringsteken, en in september de (grote) marathon twijfel nog in de impuls of officieel, startkaart is er toch. Doe dit allemaal bij de eigen vereniging.

Tine samen rijden is gezellig, en leuk dat Fabels op studie voor menpony gaat.

VHU heeft een leuke bij rij pony en moet beter opletten wat ze eet.

Janouk hou zoonlief liever thuis, niet te veel verwennen hoor.

Manlief laat nu de hond uit, en er staat er een te hinniken hoogste tijd voor :Y) vind mijn /3 hoezo gewoonte dieren. ~~}>

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:31

Gisteren bericht gehad van de voorbrenger dat Miepje het goed doet tijdens de trainingen. "Ze heeft geen haver nodig", zei hij :D . Nee .... dat zou ik ook niet doen :):) :):) :):) .

Vandaag naar de CAI Valkenswaard geweest. Mooie vaardigheid gezien, prachtige accommodatie van Boyd. Vierspannen was niet zo spannend; de winnaar stond wel vast (Boyd zelf). Tweespannen was tot de laatste rijder heel spannend. Echt genieten! Daarna snel naar huis, Hoefnet - bericht tikken .... :list:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:45

IK heb een beeld Gem :+ lekker dagje op pad voor jou +:)+

Cathey wordt een examenproject voor iemand die dezelfde training doet als training die bij paard van Nouvel heeft geholpen. Ben benieuwd :D (hou uiteraard zelf vinger aan de pols etc )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 04:53

@gem de accommodatie van Boyd is inderdaad heel mooi. Vorig jaar met de postkoetsenrit daar een sherrystop met aardbeienen slagroom gehad.

@vhu klinkt goed voor Cathay. Blijft ze bij jou op locatie?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:00

VHU training voor het trailerladen? Is een mooie oplossing.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:41

Ja op locatie, ze kan toch niet weg }:0
Wil eerst uitleg over hoe en wat precies overigens dus heb soort intake volgende week met paard, trailer en trainer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:20

Spannend vhu.
Gem weer druk geweest . En miepje hoeft geen haver..hahaha...
Zoon weer thuis, ze hebben 100 km ge-mtb'd
En vanmorgen gewoon op fiets naar school :)

Heb ontploft huis..moet aan de opruim..maar ben nog in ontwijkende fase

Succes allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:18

Ik ben benieuwd VHU.
Bianca heeft ontploft huis en zoon met topconditie
En Miep doet het ook goed zonder haver /3

Dat een klein spiertje in de rug zoveel pijn kan veroorzaken zeg. Pfff, slapeloze nacht achter de rug wist niet hoe ik moest gaan liggen. Gelukkig hebben we connecties, dus berichtje gestuurd naar fysio waar ik vanmorgen al terecht kon en het gaat alweer een stuk beter. Helaas wel weer de planning op de schop, menles moeten afzeggen (BAALBAALBAAL). Maar wel tijd gehad voor het begin met Fabels. Schoftje, rugriem en staartriem om en gaan met die banaan. Als de rest ook zo soepel gaat, loopt ze volgende week voor de wagen hahahah.
Nee, zo snel gaan we natuurlijk niet en een deel besteden we uit, Maar dit ging zovast lekker. Morgen de te kleine broek van Sam er ook maar aanhangen. Betekent dus wel dat ik nog weer op zoek zal moeten naar een passend tuig.

Nu snel lunchen en vanmiddag paar uurtjes werken.
Fijne dag allemaal

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:14

Ik zwaai even vanuit menkamp Steenwijk :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:32

Ipsilonka schreef:
Ik zwaai even vanuit menkamp Steenwijk :D

leuk, geniet ervan!!! *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:28

Vandaag was nog ff niet zo fijn. Morgen weer een dag dan maar. Wel na de les lekker een paar km door het bos gecrosst.