[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:32

@ Aks: nog een late gelukkige verjaardag! Gisteren niet op de computer geweest, dus moet het maar een dagje later... Hopelijk heb je een leuke dag gehad!

@ VHU: wat vervelend zeg van Juul, veel sterkte :(:) Misschien is het toch beter voor het paardje, die toevallen moeten ook niet niks zijn voor het dier.

Even kleine ego-post: Ik ben geslaagd!! Met andere woorden: ik heb mijn diploma!!! *\o/* *\o/* *\o/*

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:33

Oh ja vervelend, van die knuten zijn dat geweest........heb je hetzelfde verschijnsel wat veel paarden ook hebben.......alleen zie jou nog niet met je billen tegen iets aan staan schuren :=
Zou een prikweg ofziets gaan halen (als je dat er nog niet op gedaan hebt)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:36

@ Sander_lotte, mag wel hoor een ego post :D
Gefeliciteerd *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:42

_Dingetje_ schreef:
Oh ja vervelend, van die knuten zijn dat geweest........heb je hetzelfde verschijnsel wat veel paarden ook hebben.......alleen zie jou nog niet met je billen tegen iets aan staan schuren :=
Zou een prikweg ofziets gaan halen (als je dat er nog niet op gedaan hebt)

Niet? :')

Geloof me, heb net heerlijk tegen de deurpost aan staan schurken (ja ik meen het :P )
Jij zegt ook al dat het knuten zijn..
Maar ik dacht altijd dat die klein waren? 't zijn wel muggen die je ziet zegmaar. We hebben ze door m'n broek heen zien vreten namelijk (een spijkerbroek notabene -O- )

Heb er uiercreme met teatree op gesmeerd, dat helpt op zich wel. Maar het is net onder m'n broeksband zegmaar.. broek aan betekent dat het erlangs schurkt :=

@SL; wat gewéldig!!! :D Je diploma :):)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:41

Aks loopt zonder broek ivm grote bulten op haar kont hihihi.

nee eigenlijk niet grappig sterkte met de jeuk !!!

S_L Gefeliciteerd !!! echt super zeg !!!!

Dingetje jij gaat nog wel veel doen vanmiddag. Ik houd het bij pony wassen/vlechten en kar wassen. En dan de zooi alvast een beetje inladen.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:50

sl gefeliciteerd!!!

een :(:) voor aks, vooral omdat ik 1 klein muggenbult heb xD en zat naast haar op de sulky :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:51

Crazymel schreef:
vooral omdat ik 1 klein muggenbult heb xD en zat naast haar op de sulky :+

_-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:01

't Is wel het beste voor Juul hoor, die toevallen kwamen steeds vaker, van de week een aantal keer... en hij kwam elke keer wel weer bij, maar het is natuurlijk wachten op de keer dat hij wel verkeerd neerkomt of zijn been breekt bij het opstaan. Heb er goed vrede mee. Hoop dat mijn paard zo oud wordt op zo'n manier. Wat je zegt Aks, als je had gezegd dat hij 8 was had je het ook geloofd. Wat een ijzervreter was die dame.

S_L super gefeliciteerd *\o/* fijn voor je zeg! Ik ben het even kwijt ga je nu werk zoeken of ga je nog verder studeren?

Die muggen moesten jou dan wel hebben Aks, Mel is blij dat ze jou opgevreten hebben :P

@Maisie Peter is inderdaag geen 'losse lijntjes beleerder', ik sta vaak verbaasd van hoe goed dat net beleerde spul vaak al voor de wagen loopt na een paar keer. Die mensen hebben zo'n enorme ervaring en gevoel voor die pony's/paarden. Vind ik mezelf vaak een enorme stuntel bij hahaha.

Nou ik hoop dat we de menwagen op de auto krijgen want ik heb de pick up weer mee. Andere auto's waren allemaal verhuurd. En ik huur tegen vriendentariefje maar dan krijg ik wel de overblijvertjes :+ naja in het ergste geval pikken we de trailer aan waar de menwagen instaat en breng ik die vanavond weer terug. Maar hoop echt dat het lukt.

Ik wilde 8 juli een dressuur/vaardigheidswedstrijd doen maar het wordt me allemaal beetje te druk :o op mijn werk is het erg hectisch ik merk dat ik de tijd bij mijn paard graag wil ontspannen en even niet met wedstrijden bezig wil zijn. Heb die datum wel een groom, dan gaan we gewoon lekker buitenrit doen. Ook leuk :D of eigenlijk dus: leuker zelfs :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:02

Aks: :(:) Dat klinkt als een flink zitkussen, auwie.
Crazymel: jij bent denk ik voortaan in omgeving van Aks te vinden, zeker op buiten rit. Gegarandeerd mugvrij. Werkt beter dan atex of deet _O- (sorry, Aks :D )
SL: gefeliciteerd, moet lekker gevoel zijn *\o/* *\o/* *\o/*

Ben alweer vreselijk draaierig. Vraag me echt af of dit door verkoudheid komt (heb dit nooit eerder gehad, verkoudheid wel) of door dieet....

Ik ga zo buitenritje voor morgen uitzoeken, gaan zoonlief op pony, manlief op fiets en ik op Rembrand een ritje maken.

edit: moet een vreselijk gezicht zijn zo'n toeval VHU. Heb ooit een hond gehad met toevallen, dat was al niet leuk. Maar een paard dat zo neerstort, lijkt me echt vreselijk. Je kunt dan ook niet helpen om te zorgen dat ze zich niet bezeren ofzo.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:05

Dank jullie wel! Ben zo blij! Al dat werk is dan toch niet voor niets geweest!

@ Aks: sterkte met de jeuk :(:) Ik kan voorlopig nog van geluk spreken, ben nog niet aangevallen sinds mijn thuiskomst...
In Nieuw-Zeeland helaas wel, ik werd 's nachts wakker van de jeuk, ik werd zelfs krabbend wakker, soms tot bloedens toe (niet leuk om zo wakker te worden :o ) Geen idee welke beesten het waren, het waren iig geen muggenbeten van hier, ze waren echt minstens 3 keer zo groot!
Maar ik weet uit ervaring dat die kleintjes ook verdomd hard kunnen jeuken, en al zeker als het er zo veel zijn :oo

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:16

Hihi Aks, moest even drie keer lezen of je muggenbulten nu dan wél op je bil zaten en niet op je bRil ;)

SL gefeliciteerd!!!

VHU wat akelig voor zo'n paard en omstanders, die toevallen.

Hier net lekker een middagdutje op de bank gedaan, kwam niet echt aan slapen toe want die Beer kan snurken!!!! Niet normaal...

Straks paarden binnenzetten, moet stalletje nog doen en vanavond heb ik een BBQ.

Menles ging trouwens super goed! Zaten weinig dazen dus hebben in het land gemend. Ze liep heerlijk.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:23

@aks, ik heb ergens de tip gelezen dat je hooikoorts-alergie-tabletjes moet nemen,
dan zouden de pleken veel minder groot worden en minder jeuken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:24

@ bicci & Aks: inderdaad, dat doe ik ook als ik meerdere beten heb. Er zijn zomers bij dat ik zelf niet meer kan bijhouden hoe veel beten ik heb, dan neem ik ook altijd van die allergietabletjes, dat verzacht de jeuk overal.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:37

Geen hooikoorts :P Dus geen pilletjes voorhanden _O-
Het is nu wel te harden (geen spijkerbroek aan :') ) maar denk dat ik ze aankomende nacht allemaal openkrab :+ Klinkt namelijk bekend SL, ik maak ze snachts altijd helemaal stuk :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:39

dan als je kans ziet eens langs kruitvat of iets toch eens oppikken aks,
kennelijk werkt t nog ook..
:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:42

SL gefeliciteerd !!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Gem, LOL wat een leuke dingen kunnen die kids zeggen..boefgevangen !!! haha...
VHU even geen wedstrijden..groot gelijk..genieten zonder spanning.
Tine..leenauto en je bus klaar eind van de dag, dat zou zijn zoals het hoort.....duim voor je !
Aks...AUW.. :(:)
Frensie lekker BBQ-en !! hoop dat je het dan droog houd..
Crazymel ..is koelbloedig....geen mug die haar bloed wil drinken..
aks..jij ben zeker net als ik een wintermens ?? ik word ook altijd lekgeprikt...valt me op dat als je heel veel geprikt word..die mensen het goed kan vinden met winterse kou. :j
Maisie wat fijn dat Robin het zo goed oppakt..ben erg benieuwd naar een fototje van die knapperd voor de kar..
Tine...lastig met die recepten..bij weet hoe je eet.nl heeeeel veel recepten, maar denk niet dat je die kunt bekijken als je geen lid bent...
Frensie..hoe gaat het met Beer ?? groeit hard zeker.
benauwd weertje buiten...hooien doen we nog niet..blijft niet lang genoeg droog _-:(
loge-hondjes zitten lekker buiten..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:43

moet je die niet op doktersrecept halen dan?? Want dan is dat wel een idee. Hoe noemen ze dat dan, antihistamine zooi, zal eens googlen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:48

Citaat:
edit: moet een vreselijk gezicht zijn zo'n toeval VHU. Heb ooit een hond gehad met toevallen, dat was al niet leuk. Maar een paard dat zo neerstort, lijkt me echt vreselijk. Je kunt dan ook niet helpen om te zorgen dat ze zich niet bezeren ofzo.

Klopt heb het twee keer gezien bij Juul en je kunt niets alleen maar afwachten of ze of doodgaan of weer opkrabbelen. Moet zeggen dat ik niet het idee heb dat het paard dan 'bij zijn positieven' is of zoiets. Die ogen staan niet op 'kijken' maar zijn echt naar binnen gekeerd. Gelukkig is de grote dame nu bij haar oude baas, de vader van Peter.

Nou ik hoop vanavond even foto te kunnen posten van mijn nieuwe wagen *\o/* hier eigenlijk ook erge honger maar geen zin/tijd meer om boodschappen te doen dus dat wordt Maccen **sorry lijners** :P :+ :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:48

op doktersrecept zal vast ook kunnen, word misschien zelfs nog wel vergoed ook..
belletje waard.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:25

@ Biancacoo; ik zie het niet echt, maar mensen die Beer een paar dagen niet gezien hebben zeggen allemaal dat hij gegroeid is! Het gaat super! Alleen beetje jammer dattie in de tuin probeert mijn planten te slopen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:58

foei vhu !!! Hier gaat ook de frietpan aan heb het nog zo druk.
wou je naar rhoon volgend weekend? Ik ga ook niet wordt me ook iets te druk.

Frensie lekkere menles gehad !!!

Nou nog een uurtje en dan is het weekend. Ejn dan rennen en vliegen om alles op tijd af te hebben.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:04

hier vanavond uit eten..
had liever naar foute party gegaan van Q-music...majah
werk van manlief blieft de dames er bij.
is vanuit zn werk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:07

smakelijk Bicci!

Iemand van jullie die leuke ''moet je zien'' dingen weet in noord Spanje? :)
Ben invulling voor de vakantie aan het verzinnen :D
We gaan sowieso 2 weken :) Kei lief cadeautje van vriendje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:54

AKs: wat een lief kado. Geen ervaring met Spanje (zonne-allergie, dus is niet mijn vakantiebestemming)
Maisie en VHU: foei hahaha. Ik had vandaag voor het eerst geen honger. Moet niet gekker worden haha. Terwijl zoon aan judoen was, boodschappen gehaald. Liep zo langs koek en chocola, zonder dat ik het moeilijk vond. Het wordt nog wat hier.
Frensie: hij leert gewoon hoe hij moet tuinieren. Beetje bijsturen en dan is het reuze handig. (hier is het bijsturen overigens niet erg gelukt. Honden "helpen" met mollenvangen, wel op hun manier helaas)

Bus is klaar, dus morgenochtend met zoonlief zijn eerste buitenrit op eigen pony in het bos van Gasselte. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
Nog steeds heerlijke rust in de wei. Thabor heeft wel even bij kont van Amerigo staan snuffelen, maar ging toen weer grazen.

Heb trouwens nu ook koolhydratenarm brood gekocht. Man wat duur, maar goed, dan wordt ontbijt en lunch in ieder geval een stuk makkelijker. Hoef ik alleen nog maar moeite te doen voor diner en daar heb ik afgelopen week paar lekkere recepten van gemaakt, dus dat doen we deze week gewoon hetzelfde.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:55

Fijn kado van vriendje Aks *\o/* geen idee van spanje...echt niets weet ik daar van....dus kan je niet helpen..
Bicci uit eten..smullen maar..
en veel friet dus..hier ook al..echt slecht moet ik gewoon niet doen....
Frensie...heel herkenbaar dat je planten weinig kans maken....
Vhu...heb je de wijkmans gekocht die van nouvel was...las ik dat nou goed....ik dacht dat pantherei hier van bokt daar mee ging mennen...lijkt mij in ieder geval een superwagen !! maar graag een foto natuurlijk !! *\o/*