[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:13

@ tallechie leuke foto's met je opa !!!

@ rivaldo mooie foto van je span krijgen we er nog meer te zien?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:25

ffies snel want ik wil nog even gaan mennen met Bruutje en Simba wil ik nog even longeren na zo'n intensief weekend. Hier iemand interesse in gratis kaartjes voor het typisch 80 feest in de Brabanthallen in Den Bosch ? het is 1e paasdag 's avonds, ik zou er heen gaan echter heb ik een onverwachts etentje 's avonds dus red ik het niet meer om die kant op te gaan. Het zijn e-tickets dus ik kan ze zo mailen....
http://www.brabanthallen.nl/evenementen/typisch-80

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:55

:o
Mag ik heel even uit mn meeleesmodus??
Wie weet is hier nl nog een geïnteresseerde...
[EA-CO] Talentvolle E-pony te koop

Thanks, en sorry maar kruip ook gelijk weer in de meeleesstand want ik hou et tempo hier niet echt bij.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:03

@ ollie: veel plezier met mennen!

@ Laura: ziet er goed uit!

@ tine: met die snelsluitingen kan ik je niet helpen, ik weet ook niet precies hoe het zit :D Ik heb enkel snelsluitingen voor de strengen, de sluitingen laat ik gewoon aan de zweng hangen. Ik weet dat als ik de sluitingen aan de strengen zou laten hangen, dat ik mezelf eraan bezeer. Ik zie het zo gebeuren dat er een sluiting tegen mijn knie slaat als ik met het tuig rondloop :D (al is het maar 2 meter)

Is het overigens niet vervelend om snelsluitingen aan de broek te hebben? Slaat dat niet voortdurend tegen de burry? (bij enkelspan dan) Ik denk dat ik gek zou worden van het geluid :D

Even een update over de honden: ik heb een hoog oplopend weekend gehad. Ik heb ruzie met een oom en tante die erop staan dat we Zhora weg doen/laten inslapen.(die mensen denken alles van honden te weten maar is alles behalve zo) Mijn vader heeft vandaag op het werk enthousiast het verhaal gedaan wat er gebeurd is tegen iemand die 3 pitbulls heeft, de man was aan het wachten op het hoogtepunt maar het kwam niet. :o Hij zei heel droog tegen mijn vader "Nou en? Dan moet je thuis maar eens komen kijken, zulke aanvaringen zijn hier dagelijkse kost! Kan heus geen kwaad hoor!" Dus mijn vader snapt nu echt wel dat het normaal is dat honden weleens uithalen naar elkaar, ook mijn moeder begint bij te draaien. Dat is voor mij het belangrijkste, wat de familie denkt kan me niets schelen, zolang ze hun gedachten maar voor zichzelf houden. :+ Die collega van mijn vader zei ook dat bijtende honden(onder elkaar) NIETS heeft te maken met het bijten naar mensen, en ik ben er heel erg blij om dat die man dat gezegd heeft tegen mijn vader, want naar mij luistert niemand...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:15

het heeft er in zoverre mee te maken dat je er niet tussen moet staan, omdat je dan sneller risico loopt (denkt aan ?kleine? neefje)
fijn dat ze wat kalmeren

mooie foto laura!! :D
ja mijn laptop doet weer normaal. raar ding :+ was aan 't proberen wat te downloaden, en dan vind ik altijd virussen _O-

zo!!! :D 12 kilometertjes gedaan in 1,5 uur :D met een 25 jarige ijsco, nou dids moest flink lopen om haar bij te houden, pittige turbo tante :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:40

@ Naaltje: ja inderdaad, voor dat neefje van 12 was het inderdaad een risico, hoewel Zhora enkel op Zoë gericht was. Maar toch, per ongeluk een hap kan genoeg zijn. De regel "er wordt niet gespeeld met de honden als er bezoek is", blijft vanaf nu wel gelden. Zhora is nu eenmaal geen Chihuahua en er zijn risico's aan verbonden als ze te fel opgaat in een spelletje.

12 km in 1,5 uur, dat is mooi :D Heb je nog gesprongen met Dids?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:45

nee niet meer gesprongen na m'n les van vorige week :D
Om heel eerlijk te zijn ook maar 1x meer gereden :) maar hij doet het er goed op

:D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:51

Maakt ook niet uit hé, was gewoon even benieuwd :D Wel nog gaan mennen?

Even een spammetje van Zhora <3 Foto is gisteren getrokken
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:55

mooie foto :j

nope mennen ook niet, dat is momenteel zwaar ondergewaardeerd, groomgebrek..
hoop dat tass binnenkort tijd heeft, en zin :))

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:59

Dat groomtekort, ik ken het :j
Hoewel het de laatste tijd zeer goed gaat. Met de koets gaat ofwel mijn vriend mee, ofwel vriendin van me. Mijn nicht die Romeo ohz aan het rijden is, vindt Romeo helemaal geweldig en komt ook met plezier rijden. Dus Romeo heeft zijn beweging wel.
Morgen gaat mijn marathonwagen binnen bij de garage voor onderhoud (remblokjes vervangen), dan kunnen we er weer tegenaan!
Leuk trouwens als je met bokkers kunt afspreken :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:04

kaartjes zijn vergeven ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:16

Pfffff bijgelezen, sort of..... dit ga ik niet bijhouden hoor!

Ik zag dat SL problemen heeft met haar honden, of beter gezegd: met haar ouders. Moeilijk hoor..... ik had 13 jaar geleden ook een hond met welke ik kon lezen en schrijven. Mijn man had echter al eens een flinke hap te pakken gehad, en toen onze oudste zoon geboren werd, flikkerden de hond zijn ogen zo verschrikkelijk..... ik heb hem niet gehouden ;( . Wil niet op de voorpagina van de Telegraaf komen om redenen die je je kunt indenken.

Prachtige foto's gezien van Ollie en Lanouska, wat een mooi span en spannetje!

Tallechie: een keizersnee moet je echt de tijd gunnen om te herstellen! Gewoon doen wat je geadviseerd wordt vanuit het ziekenhuis, en die weken zijn echt zo om! Foto's van opa + kleinkind zijn om in te lijsten :j .

Tass: is dat Aiden van Pauk? Wat een beer wordt dat al!

uhmmmm, nu moet mijn oude brein gaan nadenken....... weet het ff niet meer!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:21

jeetje wat word zhora al groot!!!

en effe een ego bericht
Ik heb een nieuwe fotocamera :):)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:21

Zhora is mooi <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:27

sorry niet bijgelezen en niet bijgereageerd...

even ego ook nog eens... :+

Fifi is gisteren in de omheining gesprongen toen ze schrok van een losgebroken paard en een paal is door haar buik gegaan en langs de ribben er hoger weer uitgekomen...
Ze heeft een enorm buikwond en hoger een gat, verder wat kleine verwondingen aan de benen...

Er lijkt van binnen gelukkig niks beschadigd, alleen spier- en bindweefsel.
Ze zijn 3,5 uur aan het opereren geweest en het lijkt goed te zijn gegaan.
Ze moet nu min. 2 weken in Utrecht blijven, dus we moeten nu afwachten...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:31

Grote genade Nouvel, lees je post nu nu ik die van mij dus heb gepost, wat een drama! Arme Fifi arme jij :(:) :(:) :(:)

Had dus ook nog bericht geplaatst, ben helemaal gechoqueerd door het bericht van Nouvel, jeetje.

** bericht **
@IT dat worden dan weer mooie ITP's :D
@Tine wat een avontuur met 't peerd. Moet zeggen dat dat ook een van de redenen is dat ik vrijwel niet meer longeer, ik ben onhandig en heb niet echt goede coordinatie als ik longeer / rondloop door zandbak en ben als de dood om me te verstappen met die knieen van me. Gelukkig goed afgelopen en voortaan dus hekje dicht ;)
@Poeltje jeetje zeg wat een verhaal tandem aan de rel. Vwb de wagen, het is geen technisch mankement lijkt me, hoop dat ze iets eraan willen maken / het te repareren is. Wagen heeft zo wel vuurdoop gehad pffff.
@Tallechie, je opa straalt maar jij kijkt ook zo trots in de camera, je ziet er goed uit zeg, top hoor!
En ik lees nog wat hondenverhalen, groomtekorten en een prachtige foto van tum&rivaldo in actie 8-) Rest ben ik even kwijt :+

Citaat:
Haha lekker popcorn tracteren, daar heb ik nog nooit van gehoord geeft ie iedereen een bakje of iets dergelijks?

We hadden van die feesthoedjes van karton, die omgekeerd, daar dan popcorn in. Dus als ze dan de popcorn ophadden konden ze het hoedje nog opdoen :+ Was groot succes :D
Vanmiddag schoonfamilie op bezoek, was ook erg gezellig.
Dus stressdag 2 afgesloten *\o/*

Vanochtend nog gemend met Rizanta. Ze was wat 'rillerig' maar denk dat dat kwam omdat ik natuurlijk zelf ook wat onder spanning stond. Dan neemt ze af en toe van die tussensprints of reageert wel heel heftig op mijn 'draf' commando :roll: Aan het eind lekker rond laten sjouwen door de bak, en toen maar afgesloten.

Is een topic over stilstaan met optuigen/uitspannen e.d. op bokt. Vanochtend Rizanta zo super. Ze staat echt als een huis stil met in/uitspannen, kan ook alles alleen doen als ik zou willen. Kan zelfs de wagen op zijn plaats zetten, ze blijft staan totdat ik haar weer oppak <3 vind dat toch wel mega stoer :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-11 21:33, in het totaal 2 keer bewerkt

IvysToeter

jeetj! wat ontzettend poedersuiker (als ik dat zo mag zeggen)
arme fifi en arme jij.
was je erbij toen het gebeurde? je zal wel enorm geschrokken zijn.
kan me voorstellen dat je dit even wilde vertellen.

een :(:) voor jullie allebei.
en sterkte komende tijd.

mirror666

NOUVEL :oo
:(:)
ontzettend sterkte voor fifi :(:)
en jou

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:33

lekker van dat stilstaan VHU
Dids kon dat ook..
kon...

tegenwoordig gaat hij als een halvegare aan zijn touw staan trekken en proberen de boel te vernielen...
tot er daarstraks een tractor achter zijn kont aan het sjouwen, rijden, draaien en herriemaken was, en met achter zijn kont bedoel ik dan op 1,5 meter!
toen stond hij op rust, oortjes op standje goedzak.. alsof hij wilde zeggen ''sja, nu hoef ik niet uit te sloven, want nu ben ik sowieso al stoer'' ^) >;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:37

Geen idee hoe je hem dat weer terug aan kunt leren Naaltje?

Nouvel, was je erbij, hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ze een paal door haar buik krijgt?
Vind het echt heel erg voor jullie, jullie zijn zo geweldig met elkaar.
Wat zeggen ze in Utrecht over de risico's nu of wil je er liever niet over praten. Kan ik me ook nog wel voorstellen ook.
Vreselijk allemaal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:41

dids krijgt nu stalen neus op zijn bolle reet als ik hem op het juiste moment heb..
maar als ik ''EUUUUUUH!'' doe stopt hij ook al, schuldbewust >;) meneer is niet bang.. meneer is gewoon aan het keten :+

ik ben nu inderdaad ook aan het evalueren wat nouvel gezien moet hebben.. of stalgenootjes, maar ik word er gewoon helemaal naar van.. :\

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:44

Nouvel heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt! Erg schrikken zeg!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:48

Nouvel jee wat schrikken zeg. Hopelijk wordt ze weer helemaal de oude maar wat moet
jij geschrokken zijn :(:)

Nou ik heb vanavond nog even op de wei gereden met robijntje. Hij lijkt wel drachtig van al het
gras dus morgen maar een dagje uitbuiken op de kale wei. Verder energie genoeg dus dat is wel
mooi. Ben wel blij dat ik woensdag nog les heb.

Mijn pa had 1 van mn remmen uit elkaar gehaald. Zat van die tapijtsnippers van de bak tussen.
Remblokjes zagen er nog goed uit. Nu nog even ontluchten en remvloeistof erbij en dan kan ik
er weer tegen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:50

Bedankt voor jullie lieve reakties!

Ik was erbij, ik stond met het halster in mijn hand om haar op te halen om haar klaar te maken voor een onderlinge menwedstrijd...
en als ik dus 1 min eerder was geweest had ik haar vast gehad... -O-

Er kwam over de weg naast haar paddock (die hoger ligt dan de paddock) een pony met een lege wagen aangegaloppeerd vanaf de vereniging die verder op in de straat zit...
De pony werd snel gevangen, maar Fifi en de paarden in de paddock naast haar schrokken zo dat ze in volle galop naar de andere kant schoten.
Omdat Fifi haar paddock smal toeloopt kon ze daar niet meer draaien en dus ook niet meer remmen...
dus ze sprong, maar niet hoog genoeg, en ze kwam neer op een metalen paal van de omheining...

Ze hebben goede hoop dat het goed komt, omdat er inwending geen grote beschadigingen zijn.
Maar het zal tijd nodig hebben en we moeten kijken of ze weer een singel zal accepteren, een deel van de wond zit ook op de plaats van de singel...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:50

Jeetje Nouvel. Ik zit hier gewoon helemaal geschokt achter de computer. Wat een vreselijk ongeluk. Komt het wel weer helemaal goed of is daar nog niets van te zeggen. Heb dezelfde vragen als de rest. Hoop dat je het op kunt brengen om ons erover te vertellen, maar anders ook volle begrip als je dat niet wilt.

Heel, heel erg veel sterkte!!!!

Had een hoop te vertellen, maar even geen zin meer in. Is niet belangrijk.