Bij ons blijven ze ook gewoon buiten staan. Vrees dat ze gewoon de boel afbreken als ik ze binnen zet, zijn ze echt helemaal niet gewend. Er wordt nu al aardig geknald maar ze kijken niet op of om. Ga ook niet kijken midden in de nacht, ga lekker aan de champagne en vanaf ons dakterras het vuurwerk bij de Erasmusbrug bekijken. En daarna de straat op buurtjes feliciteren. Bij ons hebben ze op de kruising altijd een groot vreugdevuur en muziek, erg gezellig.
Verzorgers en bijrijders, praat me er niet van. Heb nooit een goede gehad en heb het toch al heel vaak geprobeerd. Hopeloos. Komen ze eerst wel, is het opeens weer te koud, te warm, paard is niet goed, of te goed, zadel is niet goed, of ze willen perse buiten rijden in vliegende galop, en dan komen ze opeens niet meer of allerlei smoezen van regen, wind, spierpijn, spit, verkouden, griep, etc. enz. Nu zou ik het echt heerlijk vinden als ik wel iemand had die een of twee keer per week alles deed maar als je er dan een hebt is het al een godswonder als ze de stal willen doen. Laat staan dat ze zoals het bij ons gaat de mest uit de paddock moeten halen en even alles controleren, hooi klaarzetten, water doen. Die stadskinderen zijn dat ook echt helemaal niet gewend. Die denken volgens mij dat een pony met een zadel op geboren wordt of zoiets. Ben zo superblij dat ik mijn eigen stukje land met stallen heb en alles gewoon zelf doe.
Als er kinderen langskomen voor de ponyschool (wat we zo af en toe hebben) vragen ze ook wel eens of ze langer mogen verzorgen, maar ik begin er dus ook niet meer aan. 't Komt er bij mij toch altijd op neer dat ik de rotzooi zit op te ruimen en anderen lekker met de pony's of paarden aan de slag zijn. Komt natuurlijk ook door mezelf, zou ik veel strenger moeten zijn maar daar heb ik dan weer geen zin in doe het wel voor m'n lol zeg maar. Vind het ook altijd wonderbaarlijk dat er blijkbaar mensen zijn bij wie het wel lukt en dat die ook nog verzorgers hebben die er blijkbaar wat voor betalen.....
Het was vandaag wel errrrug fris ,
Nog wel even gemend, op het weggetje, met Simba en ons zoontje, gaat steeds beter
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-12-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt