[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:41

Nee, was al donker in de stallen en dat werkt niet zo op de foto :+
Als ik weer eens overdag er ben zal ik kijken of ik een foto kan maken :)
Krijg je allemaal dit soort vage fotos: Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:52

dat zijn nou net de leukste :') _O-

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:55

Charmante foto :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:59

zeg eens.. als ik vandaag bij de gebakkraam oliebollen haal, dan zijn die morgenavond nog wel lekker toch? (als ze dat redden :P ) ?

wat doen jullie met oud op nieuw trouwens? mijn vriend schoot in de stress toen ik vertelde dat ik naar dids wil iig, om te kijken hoe het met 'm gaat.
moet op stal ook nog even zeggen dat ik graag wil dat hij gewoon buitenblijft.. (hun eigen paarden gaan binnen, maar ik wil dids net als altijd lekker buiten hebben)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:01

Vast wel toch? :=

Ik ga met oud en nieuw de staatsloterij winnen :j

Tryggur staat ook gewoon buiten met oud en nieuw, gaat tot nu toe elk jaar prima, maar staat ook net buiten het dorp dus hij hoort en ziet het wel, maar er zal niet snel wat bij hem in het land terechtkomen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:06

Ponys blijven gewoon buiten, staan aan een landweg. Lotje staat in de opfok ook langs een landweg.

Lot is zo charmant :+

Heb net maar weer een advertentie geplaatst voor een verzorgstertje. Weer eentje die om de haverklap niet komt opdagen.....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:10

nee wendy! mijn vriendje ging 'm winnen! :D
ik heb al 'n auto voor 'm uitgezocht O:)

Dids mag van mij ook buitenblijven, dit wordt de 3e jaarwisseling, maar hun eigen paardjes gaan binnen omdat de moeder van 1 van de 2 zichzelf met de jaarwisseling jaren terug in puin heeft gerend in de omheining...

he balen evelli..
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 30-12-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:11

heel vervelend dat haar moeder in het gips zit, maar ik had erop gerekend dat ze gewoon elke dag even gecontroleerd worden en gevoerd......

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:17

Ik doe niet aan verzorgsters :n Laatste tijd ook weer steeds van die meidjes die Tryggur wel willen verzorgen..
"Ik zoek een verzorgpony"
"Oh, succes ermee :) "
:') :))
En ik begin er denk ik ook niet meer aan om paarden van anderen te doen :n Van de zomer een ijslander voor iemand doorgereden en zou ik als ik 'm weer 'normaal' kreeg mogen blijven rijden, en vervolgens nooit meer wat van gehoord, want nu durven/kunnen ze er zelf weer op :7
10 jaar paard van iemand verzorgd tijdens vakanties en vervolgens krijg ik te horen dat ik zelf een zenuwachtige rotpony heb en dat ik tóch niks kan (oh maar ben wel al al die jaren goed genoeg om voor jouw paard te zorgen?)
Nee, voor mij niet meer :n

Oeh nieuwe auto wil ik ook wel O:)
Laatst m'n Ibizaatje ingeruild en een Swiffie gekocht (wilde wat kleiner ivm maandelijkse kosten) maar tis toch niet echt 'mijn bakkie' nog dit :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:22

Ik heb een starletje en ben er enorm blij mee :D

Heb wel meisjes nodig, kan niet elke dag zelf naar mijn ponys toe :n en is voor de ponys ook leuk als ze doordeweeks iets meer krijgen als alleen een aai over hun bol

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:22

ach de mensen die jouw pony afzeuren zijn gewoon jaloers joh! :)

zelf een nieuwe auto wil ik niet _O- blij met mijn bolleke :))
Afbeelding
als ik die ooit moet achterlaten ga ik hard huilen denk ik :P

ik ben nogsteeds blij dat ik 3jr terug dids ben gaan verzorgen :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:25

Als het maar rijdt en droog zit :D Ik heb gewoon een oud ragbakje :))
Neemt niet weg dat ik best wel autogek ben en een behoorlijke lijst heb van auto's waar ik weg van ben O:) :))

Ah dan is het wel fijn ja :j
Ik heb zelf vroeger ook verzorgpony's gehad hoor :j En veel van geleerd enzo :) Maar nu afgelopen zomer echt een paar rotervaringen gehad met mensen waar ik altijd voor klaarstond dus ik heb nu zoiets van ik heb m'n eigen paard, daar zorg ik zelf voor (met behulp van m'n pa die gaat als ik moet werken, die is ook helemaal gek op Tryggur :j ) en verder vind ik het allemaal wel best :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:29

Naaltje: Is ook zo hoor! Maar ik verzorgde het paard van die vrouw al jáááren en afgelopen zomer hadden Tryggur en ik onze eerste Trec wedstrijd. 1 keer kunnen oefenen en bij mij héél veel zenuwen, waardoor ik zelf gewoon in een aantal dingen niet duidelijk was en waardoor het niet helemaal perfect ging. Maar evengoed was ik súpertrots! En kwam de ring uitrijden en werd compleet de grond in getrapt dat we niks konden enzo. En al vaker gezeur over dat het een zenuwachtige rotpony is en blablabla (tis een druktemakertje, maar hij zal bijvoorbeeld nooit bokken of stijgeren!) en dit was echt de druppel :) Gezegd dat ze niet zo negatief moest doen en als ze kwam om het voor mij te verpesten beter kon opsodemieteren. Nooit meer wat van gehoord :n

Ik moest ook bijna huilen bij het afscheid van m'n Ibiza _O- Heb nog een foto gemaakt toen ik 'm bij de garage achterliet :') :)) Alle stoere mannen om mij lachen :))
Afbeelding
Ouwe toet en nieuwe toet samen :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:36

mijn vriend zeikt bollie af omdat het een onveilig rotding is (oke, dat is ook zo :') ) maar mooi niet dat ie weg mag.. :P

zo ik ga wat boterhammetjes smeren, benieuwd of ik ze proef :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:52

Ik ga echt niet meer op zoek naar bijrijdsters en/of verzorgsters.
Ze hebben veel "vrij", bijna altijd wel, maar komen volgens mij echt niks te kort en het scheelt mij ontzettend veel ergernis :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:34

Ik had altijd een hele goede, kwam altijd en wist hoe alles moest.. helaas om de een of andere reden nam ze de overhand en ging moeder er mee bemoeien, (vertellen wat ik niet goed deed met me pony enzo) Bah geen zin in.. toen gestopt en opzoek naar iets nieuws te gaan.. of ze komen uitproberen en rijden en vertellen ze de volgende dag dood leuk, het is te ver..maar wel lekker rijden en mijn tijd verdoen.. of ze deden het een maandje of 1 a 2 en dan stopte ze weer.. denk dat de meiden van tegenwoordig niet weten wat het inhoud..

Nu had ik 3 meisjes.. 1 van 14 die dinsdag deed, en 2 van 11 die het samen deden op woensdag. Meisje van 14 is ermee gestopt sinds gisteren en die 2 van 11 blijven volgens mij wel eventjes hangen. :D.. Ze doen het erg leuk met rivaldo en vragen ook alles aan me als ze iets niet weten.. Dat vind ik erg fijn en ze rijden hem leuk en vullen elkaar aan als de een iets niet weet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:35

hmmmmn misschien heeft het vriendinnetje van het overgebleven verzorgstertje wel zin. Heb haar een mailtje gestuurt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:38

Bij ons blijven ze ook gewoon buiten staan. Vrees dat ze gewoon de boel afbreken als ik ze binnen zet, zijn ze echt helemaal niet gewend. Er wordt nu al aardig geknald maar ze kijken niet op of om. Ga ook niet kijken midden in de nacht, ga lekker aan de champagne en vanaf ons dakterras het vuurwerk bij de Erasmusbrug bekijken. En daarna de straat op buurtjes feliciteren. Bij ons hebben ze op de kruising altijd een groot vreugdevuur en muziek, erg gezellig.

Verzorgers en bijrijders, praat me er niet van. Heb nooit een goede gehad en heb het toch al heel vaak geprobeerd. Hopeloos. Komen ze eerst wel, is het opeens weer te koud, te warm, paard is niet goed, of te goed, zadel is niet goed, of ze willen perse buiten rijden in vliegende galop, en dan komen ze opeens niet meer of allerlei smoezen van regen, wind, spierpijn, spit, verkouden, griep, etc. enz. Nu zou ik het echt heerlijk vinden als ik wel iemand had die een of twee keer per week alles deed maar als je er dan een hebt is het al een godswonder als ze de stal willen doen. Laat staan dat ze zoals het bij ons gaat de mest uit de paddock moeten halen en even alles controleren, hooi klaarzetten, water doen. Die stadskinderen zijn dat ook echt helemaal niet gewend. Die denken volgens mij dat een pony met een zadel op geboren wordt of zoiets. Ben zo superblij dat ik mijn eigen stukje land met stallen heb en alles gewoon zelf doe.

Als er kinderen langskomen voor de ponyschool (wat we zo af en toe hebben) vragen ze ook wel eens of ze langer mogen verzorgen, maar ik begin er dus ook niet meer aan. 't Komt er bij mij toch altijd op neer dat ik de rotzooi zit op te ruimen en anderen lekker met de pony's of paarden aan de slag zijn. Komt natuurlijk ook door mezelf, zou ik veel strenger moeten zijn maar daar heb ik dan weer geen zin in doe het wel voor m'n lol zeg maar. Vind het ook altijd wonderbaarlijk dat er blijkbaar mensen zijn bij wie het wel lukt en dat die ook nog verzorgers hebben die er blijkbaar wat voor betalen.....

Het was vandaag wel errrrug fris , }>
Nog wel even gemend, op het weggetje, met Simba en ons zoontje, gaat steeds beter :D
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-12-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:39

Vorig jaar had lotje haar boxdeur aangepast tijdens O&N :+ stond dan ook niet verschrikkelijk stevig vast oid, maar toch :D
Beest had waarschijnlijk nog nooit van vuurwerk gehoord :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:45

Simba en Freddy zijn zo vreselijk eigenwijs en stoer, die gaan gewoon kijken denk ik. Ze schrikken met wandelen ook niet van harde geluiden. Alwyn geen idee maar als de rest een beetje rustig blijft dan blijft hij ook wel bij ze staan, hoop ik dan maar :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:47

aan de ene kant heb ik geen zin om weer die hele tijd te gaan zoeken naar iemand die geschikt is. maar zou het wel fijn vinden als ik 1 keer in de week extra onder het zadel wordt gereden. Ga dus denk ik maar nog een oproep doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:50

ik wil rond 'n uur of 11 even gaan kijken :) voor m'n eigen gemoedsrust :)
wil dit jaar fotos van 't vuurwerk :D statief en camera uitproberen :)

ik ben zelf aantal jaar verzorgster geweest :) maar durf van mezelf te zeggen dat ik best een brave was :)
heb voor de tuiger op stal vorig jaar een muts gevonden, ze kon rijden zei ze
niet dus..
was het -15 liep ze met zo'n navel-jas te emmeren dat ze 't koud had.. van de 15 keer dat ze afsprak te komen kwam ze er 16 niet... als ze er was was ze in staat 't zadel achterstevoren op 't paard te leggen.. kreeg 't beest niet eens in draf.. dan ging ik erop en was er niks aan de hand.. :')
toen ik zei dat ze niet meer hoefde te komen heeft ze me nog lopen bedreigen want ze wist m'n paard te vinden.. lekker zo'n jong :')
voor dids wil ik het niet, dan heeft ie maar een paar mensloze dagen in de week zitten waarop ik alleen eten kom brengen en een aai over z'n bol geef :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:52

@Rivaldo, heb je al iemand gevonden die af en toe eens met je meewilt op de wagen, je oproepje bij eenmaal andermaal? Ik had er ook een geplaatst en heb een hele leuke reactie gekregen, ze komt volgende week zondag kijken. Misschien als je iemand hebt die 1x per week wil rijden, dat die ook wel regelmatig met je mee de wagen op wil?

Ik zou zelf wel graag 1x per week een paardje willen rijden (beslist niet meer, dat lukt niet meer) maar goed, jouw Rivaldo is niet mijn maat zeg maar ;) Misschien ga ik op die van degene die me gaat helpen met het mennen, is enorme tinker. Lijkt me erg leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:52

Ik heb zelf voor een bijrijdstertje gezorgd, samen met mijn man dan...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:11

neej heb er eigelijk niet een reactie op gehad.. de meiden die hem op woensdag rijden willen wel heel graag mee, maar ik vind ze net even te jong om snel te kunnen handelen als we onderweg zijn. Heb wel samen met ze in de bak gemend dat vonden ze leuk.. een vriend die wel is mee gaat heeft een eigen pony gekocht en denk dat het na eind januari ook minder zal zijn dat hij kan komen, dat is logisch.. mijn moeder wilt graag wel is mee, maar is vrij angstig, dus die wacht nog even,, mijn vader wilt het ook wel is doen maar je zal hem geen plezier er echt mee doen denk ik.. al was hij wel een hele goede groom toen wij rivaldo voor het eerst in aalsmeer voor de wagen gingen zetten.. hij deed hem zo de trailer in en wagen in orde maken enzo.. dat was wel heel leuk om te zien :D.. hij is er wel blij mee of is te helpen :P.. maar.. wekelijks mennen zie ik hem niet doen.

Op dit moment rijd ik ook niet buiten, vanwege het weer en vuurwerk en dat ik ook iets te snel ging voor mijn gevoel. Ga van de week contact opnemen voor mijn koetsiersbewijs en ga bij een manege 1 keer in de maand naar de menavonden met rivaldo :D