[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:16

Bianca: moeilijk om dat aan kinderen uit te leggen, maar wel heel belangrijk.
Aks: inderdaad zoals Bianca zegt, gewoon gaan.
Baudy: nuttige behandeling dus.

Net terug van dierenarts. Onze hond heeft een gebroken teen. Duurt 6 weken voor dat weer aan elkaar gegroeid is, tot die tijd rustig aan. Dus wordt weinig wandelen met hem in Kaatsheuvel, waar we over 3 weken een week op de camping staan. Heb nu voor een week pijnstillers meegekregen. Voor zo'n grote hond is het een enorme belasting voor de goede poot, want die draagt nu 2/3 van totale gewicht in zijn uppie. Nou ja, hopelijk knapt hij snel weer op. Hij ligt nu dag en nacht binnen, terwijl hij nooit binnen wil zijn. Arm beest.

Beukenhaag om nieuwe rijbak is klaar, nu hopen dat alle plantjes aanslaan (de man die ze plaatste had er niet veel vertrouwen in, beetje vaag verhaal)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:23

@Biancao: :(:) :(:)

@Tine: arme hond :(:) . Wij zijn vorig jaar (vriendin en kids) ook op een camping dichtbij de Efteling geweest, was erg leuk :j . Hier zijn vorig jaar de beukenhaag om tuin en rijbak prima aangegaan, alleen langs de wei (naar het fietspad toe) niet, palen gingen daar ook erg lastig d'r in en laurier in het verlengde doet het ook slecht, ik heb nog altijd de hoop dat het wat wordt en verwen ze iig met mest.

@Aks: oeh, dat ken ik, dat je niet wilt gaan, maar toch doen, hoor :j .

@Baudyh: mondje maar even rust gunnen idd.

Veronie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:10

@Tine, krijg je subsidie voor het aanleggen van de beukenhaag? En hoe pak je zoiets dan aan?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:30

@ Bianca kan me voorstellen dat het moeilijk aan kinderen uit te leggen is. Dood gaan gebeurd toch gewoon. Je weet toch niet van te voren wanneer iemand door gaat. tja. lastig. Maar sterkte allemaal morgen. Denk aan jullie... :(:)

Dalerboy staat heel zielig op stal met een dikke mond. Heb hem net verteld dat hij nou vanavond verwend word en slobber krijgt. Hij mag wel gewoon eten van de tandarts. Maar ach hij mag ook best verwend worden. :9

@ tine, jeetje hoe hou je een hond rustig. Succes daarmee

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:32

biancacoo: heel veel sterkte morgen :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:50

@ Tine Harry komt niet. Die moet een wedstrijd volleyballen. Wel ben ik er met moeders.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:57

Baudy: hond heeft zoveel pijn, die houdt zichzelf wel rustig. Ligt al 2 dagen te slapen in huis. Gaat alleen af en toe wat drinken en geeft paar keer aan dat hij moet plassen. Verder doet hij niets. Ik mocht hem van de arts ook gewoon buiten laten, hij weet zelf wel wat kan en niet kan. Maar voor de zekerheid hou ik hem toch maar binnen. Hij is wel echt heel zielig nu.
Veronie: geen idee of je daar subsidie voor kunt krijgen. Ik heb gewoon landschapsbeheer gebeld (die hebben hier al heel veel werk verzet, oa, omheining van de zomerwei en aanleggen van hagen daar (om wind te vangen/schaduw te bieden). Die werken al heel goedkoop, omdat ze eigenlijk soort van sociale werkplaats zijn. Wij kunnen daar zelf echt niet voor werken, als we daar de tijd al voor hadden :D , dus dit is ideaal. Ze werken niet heel snel, maar het is wel goed en netjes wat ze doen.
Avaluna: mijn ouders staan al jaren op een voorseizoenplaats ergens op een camping daar. We hadden vorige zomer bedacht om eens met hele familie op zomervakantie te gaan, maar we kregen de agenda's niet kloppend, dus nu maar in de meivakantie. Manlief moet wel gewoon werken, maar goed, het lange weekend is hij er wel bij.

Ze denken dat deel van haag niet zal aanslaan omdat de wal waar ze in staan te los is, deels uit zand bestaat en ze zijn bang dat de wal bij hevige regen wegspoelt. Dus, ik heb wel regen nodig (nog steeds, hier zijn echt 4 druppels gevallen ofzo), maar dan heel gedoseerd. Nu maar weer aan het sproeien (bak en nieuwe aanplant)

Net de tandarts maar afgebeld, zoonlief ligt met koort op bed. We moesten allebei voor controle.
Vast takken van een boom gesnoeid, zodat vrijdag de vrachtwagen met houtsnippers goed de bak in kan rijden. Helaas krijg ik niet alles zelf gedaan. Twee dikke takken zitten te hoog en ik durf niet en op een ladder te staan en te zagen, dus dat moet even iemand anders doen.

Nu ga ik snel paarden vangen en terugbrengen naar de winterwei.

Edit: Lanouska, dat is jammer, had gerekend dat hij met 2 of 3 zou starten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:05

Tine dat is zooo sneu als ze een gebroken teen hebben....arm dier..ik hoop dat pijnstillers wel wat helpen.
hier ook een halfwassen beukenhaag door slechte ondergrond...maar hij is best nog redelijk ! komt vast wel goed...wel water geven eerst nu het zo droog is...maar lukt vast wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:29

We hebben om de oude bak en rondom het terras bij het huis ook allemaal beukenhaag, die zijn het ook gaan doen, dus ik hoop dat het meevalt.

Nu moeten ze dagelijks water krijgen (tenzij het ooit nog gaat regenen, dan mag ik overslaan ;) )

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:31

@ Tine. Helaas. Wedstrijd had te maken met promo of degradatie of zo iets.. dus kon Harry niet weg blijven.

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:36

Tine, ik heb ooit ergens eens iets gelezen over subsidie in Groningen vanwege alle foeilelijke omheiningen van lint en koord.Als je een natuurlijke omheining zou maken van bv. beukenhaag zou dat heel goedkoop kunnen. ik zal nog een zoeken op internet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:02

;( heel veel sterkte morgen bij afscheid van Vamor Biancocoo... :(:) 19 jaar bij elkaar zeg, dat is niet niets....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:10

Hier hebben we de haag gekregen, maar moesten wel zelf planten (niet in het noorden, trouwens :D ).
Volgens mij schijnt zand zelfs goed te zijn voor de beukenhaag, maar goed, als het te los is zou het natuurlijk weg kunnen spoelen, voordat ie geworteld heeft, bij mijn weten is het ook het best hem laat in het jaar te zetten, maar goed, is echt zoiets waar eenieder weer een andere mening/theorie over heeft := , hahaha, is net wat ze mij toen hebben wijs gemaakt.
Ben nu ook 2 keer met vriendin en kids kort weg geweest, dochter wilt nu graag met papa d'r bij, tja, zal dit jaar niks worden, want we hebben hier nog flink wat plannen, volgend jaar maar op tijd iemand zoeken voor de boerderij en gaan.

Beterschap voor zoonlief, Tine en voor Biancao nog een extra knuffel :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:29

Biancacoo, ik denk aan jullie.
Ook een knuffel voor zoonlief, wat rot ook voor hem.
Ik zat in groep 4 toen we ons hondje moesten laten inslapen toen, en kan me dat allemaal nog zo goed herinneren.. :(:)

Ik ga mijn best doen morgen te gaan naar dat assessment.. Maar ik vrees echt dat het verloren moeite is..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:37

Roosvicee voor Aks :(:)

Ollie heeft lekker twee uur op de wei gestaan, je ziet aan haar dat ze het heerlijk vindt, zo'n tevreden blik <3 ze liet me wel enorm schrikken, ging heel hard rennen en bochtje draaien....te krap bochtje dus ze ging giga onderuit (en stond snel op) :oo vertelde stalgenootje....ik heb het zelf niet gezien. Maar toen ik naar haar toe ging liep ze gelukkig vlot naar me toe.

Hier soort van in elkaar gezakt na lange werkdag met allemaal vergaderingen en cijfer-administratie-geneuzel dus achter de pizza en ff niets }:0

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:46

Biancacoo nogmaals sterkte, ook voor je zoontje!
VHU lekker aan de pizza!
Baudyh arme db met een zere mond...
Tine ik hoop dat de haag het houdt! En geef je hond maar een knuffel extra met zijn gebroken teentje...
Avaluna alvast op zoek naar boerderij oppas voor zomer 2014 ;)
Aks succes met assesment!

Vanochtend de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken en op Gwin geklommen. Ging niet zonder slag of stoot, ze liep te huppen, bokken, dribbelen, ging stuiterend door de bocht... Heb paar rondjes gestapt en op beide handen een volte gedraafd en toen vond ik het wel weer genoeg. Van de week maar weer keertje longeren.

Wilde vanmiddag Bieb rijden, maar zijn ijzer hing scheef onder zijn hoef. Hoefsmid is net geweest en we hebben de ijzers er onder vandaan gehaald. Even kijken of we het ook zonder redden. De wedstrijden die ik opgegeven heb zijn op zand, dus geen ijzers nodig en ook op gras kan je prima rijden zonder ijzers.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:55

Citaat:
en ook op gras kan je prima rijden zonder ijzers.

Dat hoop ik maar, want Thabor heeft ook blote voetjes :D

Frensie: weer op Gwin gezeten. Ondanks alle rare sprongen wel het idee dat ze goed liep? (voor zover dat te beoordelen was als ze zo gek deed :D )
Bianca: ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht, alvast heel erg veel sterkte voor morgen
VHU: vergadermoe
Aks: kom op, je kan het
Avaluna: nou, we hebben haag niet gratis, maar wel veel goedkoper als dat je het bij een tuincentrum ofzo zou kopen. Beuk houdt inderdaad van droge voeten, dus dan is zand niet zo slecht, maar ja, zit weer geen voeding in. Maar ja, we zitten hier sowieso op zandgrond, laagje aarde is maar dun hier. Denk maximaal 50 cm.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:59

tine10 schreef:
Citaat:
en ook op gras kan je prima rijden zonder ijzers.

Dat hoop ik maar, want Thabor heeft ook blote voetjes :D

Frensie: weer op Gwin gezeten. Ondanks alle rare sprongen wel het idee dat ze goed liep? (voor zover dat te beoordelen was als ze zo gek deed :D )

Heb met Gwin ook tijdje wedstrijden op gras gereden zonder ijzers, ging prima :)
Weinig kunnen voelen hoe ze liep, was allemaal vrij hectisch. De stukken draf niet het idee gehad dat ze onregelmatig liep.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:55

ik zit nog te leren... :\ wil slapen...
En wil 't halen... Maar of dat lukt..

Ik ben intussen ook helemaal uit mijn afstudeeropdracht.. :\ grr...

Nouja, moet nu nog het mariene ecosysteem (de zee, maar dat klinkt te makkelijk :P ) en dan schrijf ik even wat steekwoorden op voor mijn presentatie. Dan slapen en de wekker maar op half 6..

Heb waarschijnlijk wel te horen gekregen welke docenten ik heb O:) officieel kun je dat tevoren niet weten, maar met goede connecties die in docentenroosters kunnen O:) al denk ik niet dat het uitmaakt...

*stresst*

Heb al half flesje bach rescue leeg.. helpt ook niet :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:57

@Aks, heel veel succes morgen!! You go girl *\o/* Blijf geloven in jezelf :j :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:13

Vnaaf zoon + 2 vrienden opgehaald bij een meisje uit de klas. Ze had vandaag spontaan bedacht dat de klas bij haar pannenkoeken mocht komen eten. Ouders vonden het goed. Ontzettend, hoe deze klas zich samenpakt in moeilijke tijden. Dat is toch wel het grootste voordeel van social media +:)+ .

Aks: je kan het wél!!! :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 00:04

hoop dat jullie gelijk hebben!
Ik taai af voor vandaag. Ga morgenochtend nog even aan het doornemen :)
:z

@gem; wat een fijne klas heeft je zoon. Zonde dat ze zulke zware dingen moeten mee maken. Maar heel fijn dat ze in elk geval samen-samen zijn als klas!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 05:00

Dat klinkt heel fijn, Gemma :j <3 .

En Frensie weer op Gwin *\o/* , is altijd weer even spannend.

Ben het verder kwijt, geloof ik, het is vroeg of laat, is maar hoe je het bekijkt :oo

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:02

gewoon beste beentje voor zetten naald!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:27

Aks, kom op. presenteer jezelf met vertouwen!!!
Gem, heel speciaal, maar ook nodig dat soort dingen. Samen zijn
Tine, ik hoop ook dat het wat gaat regenen, ik wil het land nog een keer rollen maar dan moet het even wat natter zijn.
Ht goede wedstrijd gereden, welke jury was er?
Bianco heel veel sterkte vandaag.