[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:31

@VHU; het was het draaibare lamoen wat dus plots verdraaid stond :P Dus geen onherstelbaar gedoe. Alleen lastig terugzetten als je niet de sleutels bij je hebt :P

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:39

op de val reep nog even
@ aks gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:34

hallo kom me even melden :D leef nog wel, maar een beetje druk, morgenochtend vroeg naar heijenrath voor een wedstrijd.
vorige week al mijn cursisten examen gedaan 2 gezakt van de 17 dus dat mag wel.
ga nu gauw slapen, lees volgende week een beetje bij _/-\o_

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:48

Goedemorgen allemaal!!

Aks better late than sorry, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Balen van het lamoen!!

Kiss succes met je wedstrijd, goed resultaat maar 2 van de 17 gezakt.

VHU %) dag gehad...

Maisie hoe is het nu met Ferro?

Zag weer een goed weeg resultaat van Ollie voorbij komen! *\o/*

Tine nóg meer gedoe met de auto... -O-

Ik heb gisteravond en vannacht dienst gehad en heb nu nog dienst en het was erg druk en chaotisch... En ik ben nog niet klaar, verwacht zo nog een stel telefoontjes van ambulances die naar de TT gaan om daar te werken, die melden zich aan bij mij. En nog wat opdrachten opruimen en klaarzetten. Vannacht pas laat gaan slapen en paar keer gebeld, gelukkig verder wel goed geslapen.

Zometeen ook nog menles. We gaan waarschijnlijk in het land mennen. Gister al ohz gereden in het land, maar er zaten vrij veel dazen waar Gwin echt pissig van werd. Ohz kan ik die nog wegslaan, voor de wagen niet, dus als er weer veel dazen zitten, kunnen we beter naar de binnenbak gaan.

Fijne dag allemaal!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:22

Goedemorgen +:)+

@ Aks Jemig, flinke kracht op je lamoen, dat hij zo scheef is. Ik hoop dat je hem weer helemaal in vorm krijgt.

@ Kiss succes met je wedstrijd!

@ Maisie Wat gaaf dat Robin het zo goed doet! Foto's?

@ Tine :(:) het houdt niet op met die ^%%$$# auto.

@Ollie Jemig, blijft er nog wel iets van je over? Paul zei al: die Olga doet er alles aan om mij en Janouk voor te blijven op de districtskampioenschappen. Nu is de gewicht verdeling voor Janouk nog meer in het nadeel. En ze vindt het al zo zwaar :Z

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:23

Goedemorgen allemaal :D

@ Ollie, vind dat je een pluim verdient, zoveel pakken suiker al kwijt, echt ontzettend knap *\o/*

@ Kiss veel plezier op Heijenrath

@ Frensie, je treft het beter met het weer voor menles, dan gisteren :D

@ Tine echt leuk om met je zoon pas de deux te gaan rijden :D

@ Maisie, wat een knappe pony die Robin _/-\o_ Fijn dat die zondag naar huis komt, je krijgt het er nog druk mee ;)

Vandaag druk programma, eerst nog even mijn best doen op mijn werk :+ Daarna nog ff proefjes oefenen met de Pown, karretje oppoetsen, tuigje nog een doekje over (waarschijnlijk doet vriendje lief dit wel)........dan die Pown een flinke wasbeurt geven en invlechten....vrachtwagentje alvast inladen met troep........vanavond nog ff verkennen dus Masie en Ollie misschien al tot vanavond :) Heb al wel een beetje last van zenuwen, als ik er alleen al over nadenk wat ik allemaal moet doen....... -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:34

Goedemorgen

Dingetje: succes met de voorbereidingen
Janouk: Paul ook op dieet??? :Y)
Frensie: dat klinkt wel als heel veel diensten achter elkaar ;(
Kiss: dat is een mooi resultaat hoor 2 van de 17 gezakt. Natuurlijk wel jammer voor die 2.
Lanouska: :wave:
Aks: lekker ritje gemaakt, met wat hobbels in het traject. Maar wel een heel koel paard.
Gem: weer onder een steen, en les gehad in de hitte

Nou, wordt weer een rare dag vandaag. Hoop dat ik nog iets met de paarden kan doen. Zo naar school, dan even bij dokter langs (dieet evalueren), dan bus naar garage. Krijg gelukkig een leen auto mee. Als ik weer thuis ben, haal ik alle paarden naar huis en gaan ze met zijn drieen in de winterwei. Ik hoop heel erg dat dit goed gaat, dat ze weer lekker met drie bij elkaar kunnen. Als het goed is, wordt de zomerwei vandaag of morgen ook gemaaid, zodat we volgende week kunnen hooien. Ben benieuwd....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:09

fijn tine dat je dan at last kunt hooien!

Hier even stress... Ben gisteren vergeten mijn camera mee naar huis te nemen vanaf stal.. En ik heb geen flauw benul WAAR ik 'm heb gelaten op stal... Of ie binnen ligt of buiten bijvoorbeeld... Dus ik ga mezelf maar aankleden en eerst (met de auto) naar stal...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:21

@ Tine; was een beetje raar omschreven maar heb maar 1 dienst gehad, die duurt standaard van 17.00 uur tot 08.00 uur volgende ochtend.

Ben nu dus vrij!!! :D
Pas zondagavond weer dienst.

Ga lekker met de honden het bos in!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:37

Kiss, ik zal eens zien hoe laat je morgen dressuur en vaardigheid moet doen. Mijn lesmees rijdt ook, en daar wil ik ff naar gaan kijken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:52

succes allemaal met de wedstrijden van dit weekeinde.
Maisie, super dat robin het goed doet en naar huis komt !
Tine hooien...hier ook nog...dus even kijken of en wanneer het gemaaid moet worden..
verder...moet ik nog bijlezen......sorry........en moet aan het werk !! -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:31

Iedereen heel veel succes in Heijenrath of Vrouwenpolder! Mijn instructeur rijdt ook op Heijenrath... hoop dat het span nu langzamerhan gaat lopen zoals de gedachte is dat het kan lopen.... is nog jong span, staat pas dit voorjaar in deze samenstelling bij elkaar...

Wat vervelend Frensie dat er zoveel dazen zijn dat je in de zomer zou moeten uitwijken naar de binnenbak :\

Juul het oudste paard van onze stal wordt vandaag ingeslapen.... ze is 27 of 28 geworden. Was apart dier. Altijd actief, kijken, rondrennen echt tot op de dag van vandaag eigenlijk. Wilde niet lang op de paddock of wei staan, brak ze de boel af. Zag er tot het laatst toe ook nog heel goed uit. Maar ze kreeg toevallen, echt heel eng. Aks en Mel hebben het zondag ook gezien. Zo zonde. Zoals ze eruit ziet zou ze nog jaren meekunnen, maar met die toevallen kan ze zichzelf gaan beschadigen (ze viel om / ging ongecontroleerd liggen en dan helemaal schokken en trillen, kon daarna ook heel moeilijk opstaan) dus dan houdt het op.
Rust zacht dappere en altijd aanwezig Juul....

Afbeelding

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:38

een dikke :(:) :(:) :(:) voor vhu en stalhouder!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:40

:(:) :(:) Arme Juul....dapper besluit van stalhouder en stalhoudster...Sterkte hoor, zo'n bijzonder paard kun je enorm missen !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:56

Arme Juul, heel veel sterkte voor iedereen op stal.

Nou, ik heb weer een leenauto. Dit bedrijf snapt het wel, goed gevulde tank en degelijke auto. Eind van de dag is bus weer klaar. Dat het vanaf nu dan maar goed mag gaan...

Mag nog een week extra mijn favoriete dieet volgen. Omdat ik deze week ziek was/ben, is het niet te zeggen of dieet heeft geholpen qua energieniveau. Hij vond het wel heel raar dat ik helemaal niets was afgevallen. Tja, ik vond het ook wel jammer. Maar goed, nog een week aanmodderen. Is erg moeilijk om recepten/ingredienten te vinden.

Nu ga ik eerst de paarden naar huis halen, mogen ze samen in de winterwei staan. Manlief werkt vandaag thuis, dus ik ga hem even heel lief aankijken of hij wil helpen. Scheelt me weer 20 minuten ofzo...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:58

sterkte VHU, zal best een flink gemis worden, zo'n oud diertje... :(:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:00

:(:) Arme Juul en sterkte VHU

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:34

@ VHU zonde zeg van die toevallen. Lijkt me heel eng bij een paard. En sterkte voor vandaag met het
afscheid

Peter was gisteren al fanatiek zn presentatiewagen aan het wassen en de boel klaar aan het zetten.

Maar robin doet het echt braaf. Zeker zn hoofdhouding is al netjes. (kan zo een b proef lopen) maar hij moet natuurlijk wel nog veel sterker worden. Eerst volgende maand maar eens een lesje meepakken met
hem.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:44

Deze moet ik ff kwijt hoor :D . In de categorie "quote" van de dag!
Ik haalde zojuist de oppaskinderen op van de boerderij en vraag aan mijn vriendin: "Waar is Sjors (de shet)". Antwoord: "die staat op stal, hij is een beetje hoefbevangen". Zegt haar zoontje van bijna 3: "Ja, Sjors heeft een beetje boefgevangen" !! :D :') _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:03

@VHU; sterkte voor op stal, en voor jou ook
Ik moet wel zeggen dat ik het echt hartstikke respectvol vind dat ze Juul laten gaan en niet wachten tot het ''moet'' zegmaar. Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
Wat een knap paard nog.. als je zou zeggen ''die's 8'' dan geloofde ik het ook nog..

Goed, net terug van stal. M'n camera gevonden, hing gelukkig binnen, maar was niet echt slim van me :+
Heb in de wei lekker geknuffeld. Had 3 knuffelpaardjes, en heb zelfs bij een liggend dravermerrietje bij mogen kruipen.. Wish vergat dat ze me helemaal niet zo leuk vond, en mocht erbij komen zitten :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:59

@VHU, altijd vervelend om zulke beslissingen te moeten nemen :(:)
@Kiss, veel succes in Heijenrath +:)+ en natuurlijk ook voor de overige menners die daar gaan starten.
@Dingetje, ik ga vanavond geen parcours lopen voor de vaardigheid... zit nu op mijn werk en moet vanavond alles nog in orde maken (auto + Pony etc..) ook is het voor mij te ver weg om even heen en weer te komen...,ik zie wel of het verkennen morgenochtend voor 8.00 uur gaat lukken en anders start ik op goed geluk of misschien wel niet :+
@Aks, gelukkig lag je camera droog en heb je hem weer gevonden +:)+
@Tine, super dat je een leenbus krijgt... :):)

Nou mag nog een paar uurtjes werken en dan heb ik ook weekend..... *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:07

Citaat:
@Tine, super dat je een leenbus krijgt...

Nou, zo mooi is het nu ook weer niet hoor :D Heb een Peugeot 107 mee, maar wel een fatsoenlijk uitziende, met werkende ramen, sloten en zelfs airco en dus gevulde tank.

Ben aan het puzzelen wat ik toch voor komende week aan boodschappen moet hebben. Valt echt niet mee. Avondeten krijg ik nog wel wat leuks bedacht, maar ontbijt en lunch zijn gewoon erg lastig.

Nu eerst even slapen, ben zooo moe.

Paardjes staan heerlijk rustig te grazen in de winterwei. Amerigo is ondanks alles blijkbaar helemaal niet bang van Thabor, want hij ging gelijk vlakbij hem staan, ging ook uitgebreid liggen rollen. Lijkt erop dat castratie in ieder geval niet voor niets is geweest. Nu zeggen die paar uur natuurlijk nog niet alles, ze stonden eerder ook bij elkaar, maar het lijkt in ieder geval goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:23

haha, tine is makkelijk tevreden na die schroothopen :+

tjee... ik word echt gek... heb 18 muggenbulten.. gróte...
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
er staan er van de 18 zeker 10 op m'n kont >;)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:26

:= in je slaap met je billen buiten de deken gelegen zeker :+
Wel charmant als je de hele dag aan je kont aan het krabben bent := hopelijk ben je er snel vanaf

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:29

nee.. gisteren in het bos gemend.. Ze hebben gewoon door m'n spijkerbroek heen gevreten..
Het zijn ook geen leuke bulten.. ze zijn 1 cm DIK (dus bovenop de huid) en 4 cm doorsnee per stuk..
Het doet verdomd veel pijn...