[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:22

Wordt weer in hoog tempo gekletst hier.

Zag mooie fotos, goede wedstrijd resultaten, drukte ivm verjaardag/tractaties. Een groom die naar Groningen gaat verhuizen (waar waar waar, kan nog wel een goede groom gebruiken!!!!!! Wij rijden bij vereniging in Onstwedde)

Geiten zijn erg leuk hoor, alleen breken ze makkelijk uit. Ze kunnen niet tegen de regen ivm hun vacht. Ze hebben hier wel een dikke vacht door de winter, maar hij is niet waterdicht. Paarden en honden hebben zo'n vetlaag, om de vacht af te kunnen sluiten, hebben geiten niet.

Thabors wang is weer bijna normaal. Instructrice heeft er vanmorgen naar gekeken. Lijkt toch het meest op een blauwe plek/bloeduitstorting. Had er gisteravond arnica op gesmeerd en is nu bijna goed. Wel gek, dus ik hou het maar in de gaten. Heb Thabor vanmorgen gelongeerd. Ging heel goed, totdat ik bijna viel. Hij slaat nogal wat kraters in de bodem met zijn voetjes, ik struikelde en ging plat. Daarop ging Thabor in volle galop ervandoor. Ik had longe nog wel, maar het duurde wel heel lang voor hij weer terugkwam. Dood eng. Niet dat ik bang was van hem ofzo hoor. Maar waren meerdere momenten dat ik hem bijna niet meer kon houden. Had de uitgang niet dichtgedaan en als hij daar langs kwam liep hij goed over de schouder weg. Brrrr. Maar goed, is goed gekomen. Na een poosje stappen weer aan het werk gezet en toen ging het goed. Daarna er nog achter gelopen. Ging ook goed. Nadat ik longeerspullen eraf had gehaald weer naar de bak gegaan. Bij de bak hebben we een springhokje staan, daarnaast 2 staanders met balken en zeil erover gezet om een soort trailer na te bootsen. Daar het trailerladen mee geoefend (hoef ik die engen klep ook niet steeds op en af) Ging heel goed. Als ik dit zo nog een week oefen, ga ik het weer op de trailer doen en dan lukt het denk ik wel. Maar dus nog niet naar les, hij moet dit eerst goed doen. Beter nu even goed de tijd nemen als straks achterop raken.

Ik had trouwens bij Divoza broekriemsnelsluitingen gekocht. Hoe bevestigen jullie die? De snelsluiting aan de boom of aan de broek?

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:27

Leuke foto's Tallechie!Trotse opa en mamma!!

Heb je nog overleg gehad met ha over die neusspray?

Zit te wachten op meubelmaker. Die zou tussen half 12 en 12 mijn secretaire bezorgen. Maar ga nu vrezen voor mijn middagslaap.

BAH

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:27

Aaahhhhh lieve foto's <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:39

geweldige fotos tallechie :+: :)

leuk tass naar de autorai :D collega van mij stond er zaterdag :)
Ik heb net even een auto naar m'n vriend gebracht, en met mijn frommelfiets terug. En verder is mijn laptop op hol nu... trojan horse, trojan clicker.. nie best :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:52

Dank jullie wel.
Tine nee ik heb nog niet overlegd. Zal straks even bellen. maar borstvoeding gaat nu weer goed, dus kolf nu niet af, maar moet straks natuurlijk wel gaan kolven als ik weer aan het werk moet.

daan ligt nu in de box, heeft een kabaal.

autorai, niks voor mij, heb niks met auto's, zolang ze rijden vindt ik het prima

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:01

dat is ook 't voornaamste aan een auto
hoewel, remmen is ook wel fijn :j :') (had er net een die beetje remde als een euh... niets :+ )

zo ik heb een AVP verzekering afgesloten, dat moest ik al een jaar doen, steeds vooruit geschoven, van de zotte natuurlijk :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:02

naaltje daardoor hebben wij vorig jaar dat autoongeluk gehad waarbij ik mijn hand toen gebroken heb.
Dat was met de auto van mijn schoonvader en die remde minder dan die van ons en daar hebben we ons op verkeken, waardoor we te laat met remmen waren.
dus remmen is ook wel makkelijk en sturen ook :-)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:06

Ik ben heeeeleeeemaal gek op auto's :P...

Naalt: Das niet best van je lappie hoor :=.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:12

Weinig/geen tijd om te reageren, af en toe lees ik wel wat bij.
Even melding voor Tallechie: wat een leuke foto's! Je opa straalt helemaal! <3 Mag ook wel met zo een knap kereltje :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:14

Tallechie, wat een lieve foto's zo met je opa :+: die moet je echt koesteren :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:25

Tine ik heb niet zulk soort sluitingen dus kan je niet helpen.
Als jij ze er wel op doet, wil ik wel even zien hoe jij ze er op hebt. Ik moet nu alles los maken of snijden, voor de marathon zijn zulke snelsluitingen toch wat makkelijker.

Vervelend van thabor, gelukig is het goed afgelopen.

Ik wist ook niet dat geiten niet tegen water konden, bij de boer waar ik de paarden verzorgde stonden ze gewoon in de regen, in de winter stonden ze binnen.

Ik had het niet gezien dat mijn opa zo trots keek, zag ik pas toen ik de foto's terug zag.

Ik was vrijdag met de studie bezig geweest en een samenvatting gemaakt, kan ikhet schrift nergens meer vinden.. kan ik weer opnieuw beginnen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:25

Tallechie: zou wel blijven kolven hoor, kun je rustig aan een voorraad opbouwen en je lichaam blijft er bekend mee.

Nog steeds geen bureau bezorgd. grrrrrrrrrrrrr

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:27

Tine daar dacht ik ook al beste aan dus zal vanmiddag weer even proberen. Moet even zien wanneer ik het beste kan kolven. voor of na de voeding.... wat een ellende zeg

Vervelend dat er nog steeds geen bureau is...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:29

@tine; die sluitingen moesten aan het ringetje van je broekriem, en met het riempje aan je ring van het lamoen. Dus broek-vastmaak-riempje en snelsluiting blijven aan je kar hangen.
Zo stond het in een topic pas op dit forum :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:39

@ poeltje me moeder gaat met haar paard naar biddinghuizen 1span paard klasse 3 een bont fries nr 910 wij met het 4 span gaan niet hebben 2 wedstrijden in het noorden
@tine naaltje heeft gelijk eigenlijk moet het zo dat in principe je broekriem in de zelfde stand blijft (maar natuurlijk wel wat korter) en dat je de snelsluiting aan je broek vast maakt en dat als je het los maakt je broekriem aan je lamoen blijft vast zitten
@ tallechie leuke foto's

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:22

Leuke foto's tallechie
Tine: Fijn dat het al wat minder is.
Naaltje: Is je laptop weer in orde? Mijn eigen computer is nog steeds niet te gebruiken door een virus :(

Hier alvast een foto toen we naar hindernis 3 gingen.
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:30

@ Tallechie leuke foto's
@ Tine ik bevestig ze aan het ringetje van de broek.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:40

Bedankt voor jullie advies. Maar ik neem aan dat jullie de broekriemen dan nog wel weer los maken en mee nemen? Lijkt met niet goed voor het leer als ik dat aan bomen laat hangen.

Bureau is er. Errrug mooi. Teakhouten secretraire, dus met zo'n rolluik. Sjiek de friemel.

Nou ik ga hier weer snel aan de slag.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:42

Tine foto???????

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:47

HA, leuke foto's tallechie van Daan en jou en je opa !! super toch ! en rivaldo, dat ziet er goed uit in de marathon !!

Tine, ik had ze ook aan het lamoen van de wagen hangen, maar goed, wagen ging altijd mee naar huis, dus geen probleem en waren zilco broekriemen, dus ook geen probleem als dat nat/vies/modderig weggezet werd :o
Vond het reuze handig met die pony, met Melody moet ik niet denken aan extra rammeltjes aan mijn wagen/tuig.... :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:52

Tine ik heb webtech en laat het er ook gwn aan zitten :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:07

Webtech bevalt me nu steeds meer hihi..
Zaterdag hebben we hem in een speciekuip gedaan met schampoo en autoschampoo paar uur laten weken daarna afspoelen en klaar :D.. heerlijk, zou er niet aan moeten denken om ook nog 2 tuigen voor een wedstrijd te vetten.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:35

L_Rivaldo: Leuke foto :).

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:47

Ziet er goed uit Laura!! grr volgend jaar ga ik zeker kijken! Volgens mij zijn er heel wat mooie aanspanningen langs geweest!