Wordt weer in hoog tempo gekletst hier.
Zag mooie fotos, goede wedstrijd resultaten, drukte ivm verjaardag/tractaties. Een groom die naar Groningen gaat verhuizen (waar waar waar, kan nog wel een goede groom gebruiken!!!!!! Wij rijden bij vereniging in Onstwedde)
Geiten zijn erg leuk hoor, alleen breken ze makkelijk uit. Ze kunnen niet tegen de regen ivm hun vacht. Ze hebben hier wel een dikke vacht door de winter, maar hij is niet waterdicht. Paarden en honden hebben zo'n vetlaag, om de vacht af te kunnen sluiten, hebben geiten niet.
Thabors wang is weer bijna normaal. Instructrice heeft er vanmorgen naar gekeken. Lijkt toch het meest op een blauwe plek/bloeduitstorting. Had er gisteravond arnica op gesmeerd en is nu bijna goed. Wel gek, dus ik hou het maar in de gaten. Heb Thabor vanmorgen gelongeerd. Ging heel goed, totdat ik bijna viel. Hij slaat nogal wat kraters in de bodem met zijn voetjes, ik struikelde en ging plat. Daarop ging Thabor in volle galop ervandoor. Ik had longe nog wel, maar het duurde wel heel lang voor hij weer terugkwam. Dood eng. Niet dat ik bang was van hem ofzo hoor. Maar waren meerdere momenten dat ik hem bijna niet meer kon houden. Had de uitgang niet dichtgedaan en als hij daar langs kwam liep hij goed over de schouder weg. Brrrr. Maar goed, is goed gekomen. Na een poosje stappen weer aan het werk gezet en toen ging het goed. Daarna er nog achter gelopen. Ging ook goed. Nadat ik longeerspullen eraf had gehaald weer naar de bak gegaan. Bij de bak hebben we een springhokje staan, daarnaast 2 staanders met balken en zeil erover gezet om een soort trailer na te bootsen. Daar het trailerladen mee geoefend (hoef ik die engen klep ook niet steeds op en af) Ging heel goed. Als ik dit zo nog een week oefen, ga ik het weer op de trailer doen en dan lukt het denk ik wel. Maar dus nog niet naar les, hij moet dit eerst goed doen. Beter nu even goed de tijd nemen als straks achterop raken.
Ik had trouwens bij Divoza broekriemsnelsluitingen gekocht. Hoe bevestigen jullie die? De snelsluiting aan de boom of aan de broek?