[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:24

Veel plezier IT.

Naaltje: Stuur maar niet deze kant op, ga zo naar stal. :=

Hoop voor dat het morgen droog in Nouvel. Zonde van je bosrit anders.

Ik ga zo naar stal, Kokkie onder het zadel rijden en dan daar eten en Brunellie ophalen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:27

ik ga zo ook naar stal, die buienzooi is hier weg, dus die zal ik zo wel weer treffen _O-
ik heb weer hoofdpijn, jammer, 't was net 2 dagen weg!...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:28

Teveel aan je hoofd, Naaltje? :(:)

Geniet ervan, ik duim voor je dat net zoals hier de zon gaat schijnen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:29

ik ga niks doen op stal, beetje voeren en kwallen :) hij maakt misbruik van me zo :P

Teveel aan m'n hoofd, weet niet.. Ga inmiddels de 4e week met hoofdpijn in... :=

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:31

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:31

Heb je dan geen migraine oid? Neem maar lekker een aspirine en ga maar lekker naar stal. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:34

zijn ze aan het uitzoeken :j maar m'n ''uitzoekmedicijn'' helpt niet, wat de indruk wekt dat het iets anders is.. moet 'k naar neuroloog enzo. volgende week maar afspraak maken, moet ook nog naar de tandarts, en dids naar de hoefsmid. dat wordt dus 'n vrije dag van stage :+
ik ga on the road :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:35

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:58

Naaltje sterkte met je hoofdpijn.. Vervelend hoor, zeker als ze geen middel hebben wat wél werkt.
Nouvel ook ik heb gestemd, wat heeft ie trouwens een mooie naam (hoe spreek je dat uit?) :o Blijf het een leuke foto vinden :D
Tine succes met de strijd tegen de klok...!
VHU ik hoop voor je dat je redelijk droog bent gebleven.. Nadat ik éindelijk bij de kapper ben geweest, kreeg ik me toch een flinke hagelbui over me heen!!
Marrianne hoe is het nu met Voice? Alvast succes met je wedstrijd!!

Pff ik word er zo gestoord van, heb nog steeds geen antwoord of die pony er mag staan. Denk dat ik voor de 2 grotere een andere stal moet zoeken. Wil de 2 kleintjes daar laten. Als ik ze daar weghaal neemt Domino me dat kwalijk, die is zo blij dat hij binnen kan staan als het regent! Ze hebben een grote inloopstal in de schuur, kunnen ze in en uit wanneer ze willen. Altijd als het geregend heeft, is Domino de enige die droog is.. :D
DA komt woensdag bij me om het spulletje te enten, kijkt ze meteen even naar het been van Jenna. Heb nog steeds het idee dat het nog niet helemaal goed is. Wilde gister longeren maar ze draaide weer zo raar in de stal + het feit dat de bak weer losgetrokken is dat je er dus flink inzakt, dat ik haar maar heb laten staan.

Morgen weer opbouwen voor een andere beurs, duurt t/m maandag. Maar daarna voorlopig even geen beurzen meer :) Wil daarna toch echt de pony hier hebben staan!

Hihi, 14 november wordt bij de menclub een soeprit georganiseerd, echter hebben ze er een andere draai aan gegeven. Ze gaan nu een mendurance-rit organiseren (met soep)! Ben heel benieuwd! :D Zijn 3 en een half uur onderweg, incl. pauze en op een tempo dat iedereen te langzaam vind. Nu weet ik niet of het in colonne is of ieder voor zich. Denk erover om met de nieuwe pony mee te doen. Leren we elkaar meteen goed kennen :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:20

Citaat:
Ze gaan nu een mendurance-rit ..... en op een tempo dat iedereen te langzaam vind
is dan geen mendurance ;)
Vervelend met Jenna, heeft ze niet iets verrekt of zoiets? En ook vervelend dat je nog steeds geen antwoord hebt of je nieuwe pony daar mag staan ...

Onze recreatierit a.s. zondag dreigt enorm in het water te vallen... is toch groot gedeelte door bos / zand en ik weet nu niet of ik dat wel zo'n succes vind, lijkt me erg zwaar voor Snuit. Maar eens kijken hoeveel er nog gaat vallen >;)

Met Alwyn beleren heb ik ook regelmatig met een soort rammelketting achter hem aan gelopen :o . Hielp wel. Alleen werd ik wel door de mensen op de tuin (we staan achteraan een volkstuincomplex) voor gek verklaard :D Daarbij was de eerste paar keer dat hij voor de sulky stond de grond nog bevroren...arm ding leerde direct wat het was om een wiebelend zeer rammelend ding achter zich aan te hebben (had ook nog gevarendriehoek half om half vastzitten toen).

Nou ze staan er weer spik en span bij. Alwyn was alleen ontsnapt (met Diddle gesproken?)...stond achter de houten omheining, was echt door stukje van plm 40 cm gegaan waar een plankje dus blijkbaar los zat, of hij heeft het losgekregen door er tegenaan te duwen. Schrikdraadjes die langs de planken zitten werkten niet want batterij was blijkbaar op.... wordt ook altijd direct van geprofiteerd }> Toen ik hem riep wurmde hij zich er direct weer (onder- en tussen) door, mafketeltje. Hij was er blijkbaar al heel lang uit want langs de wei en paddock was een heel spoor met hoefafdrukken...en naast de paddock / wei heeft hij dus ongeveer 80 cm om te lopen, dan is er een sloot. Geen idee hoe hij zich heeft omgedraaid, hij was niet nat / had geen vieze benen dus is niet in de sloot gevallen (gelukkig maar).

Heb direct dus het schrikdraadapparaat nieuwe batterij gegeven en het gat extreem dichtgemaakt met nieuwe plank :7

Maar niet gefietst want tussendoor nog twee enorme buien getrotseerd }>
Het hagelt hier nu enorm...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:29

iedereen weer lekker druk geweest zie ik.

naaltje sterkte met je hoofdpijn..

Voor de rest weet ik het even niet meer wat ik gelezen heb... sorry

Heb weer een 'baal' middag gehad vandaag met wobbe...
voor wie het wil, die stuur ik wel een PB

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:10

Maisie schreef:
@ tine wat zoek je voor deken en welke maat omdat je die nergens kan vinden?

Ik ben super blij met mn dekens van bucas en BR. 200 grams is dik zat kan er altijd nog een staldeken onder doen. Maar de pasvorm is perfect ik heb al zo veel drama dekens gehad. zelfs vorig jaar een super mooie deken gekocht voor 125 euro maar ferro kreeg er enorme schuurplekken van. Deze deken is nu voor pony van remko.

Ik zocht een 300 grams, maat 145 met D ringen, zodat ik halsstuk kan bevestigen. En vooral dat laatste maakt de zoektocht nogal lastig. Maar ik heb een halsstuk en dat bevalt me erg goed, dus die wil ik weer gebruiken. Zeker ook omdat zijn hals geschoren is. Maar goed, nu wordt het dus een 200 grams. Is niet anders. Onderdekens zijn in deze maat ook een ramp om te vinden. De meeste dekens beginnen met maat 165. Tja, dat past ie niet. Toen ik agradi belde ivm niet meer te leveren deken, zeiden ze doodleuk: neem je toch een grotere maat. Echt niet, dit ligt al ruim en kleiner is nog moeilijker te vinden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:11

ik zal van de week ook effe stemmen :)

Had bijna een egel overgereden, maar wist nog net te remmen. Egel keek verschrikt en stond stil keek om zich heen en liep snel verder :)

Ga nu naar mn mannen, denk dat ik even 2 span ga mennen in de bak om de stap wat beter op elkaar af te stemmen, daar loopt tum langzamer en riv heel vlot andere gangen lopen ze precies gelijk dus neem aan dat de stap dan toch ook getraind kan worden?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:18

Naaltje beterschap.

VHU ik hoop dat het toch door kunt gaan.

L rivaldo veel plezier.

Vandaag de bloeduitslag van Hidalgo te horen gekregen.
De uitslag zelf zal ik nog via de post krijgen.
Het bloed gaf een ontstekingsbeeld aan, lever was verhoogd of verlaagd(weet het niet meer......)wat past bij de hoeveelheid zand die in de darmen zat en de koliek.
De darmen zijn daardoor wat geirriteerd.
Ook heeft hij een verlaagde hematokriet(bloedarmoede)nu ligt die waarde bij koudbloeden ietsje lager maar daardat Hidalgo het een en ander mee gemaakt heeft krijgt hij nu nog een supplement er voor.
De waardes die afwijken zijn niet schrikbarend, komt vaker voor bij zandkoliek of erna.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:00

Nou, Patrick, dat klinkt dus eigenlijk heel goed.

Ik duik mijn bed zo weer in. Eerst nog even paarden binnen halen. Gisteren ging dat heel moeizaam. Amerigo wilde graag naar binnen, maar Rembrand joeg hem steeds op. Gek beest, lijkt zelfs met de regen niet naar binnen te willen. Kan hem wel pakken hoor, maar dan moet ik wel zelf ook de blubber in, en daar heb ik minder zin in. Vroeger floot ik, en kwamen ze naar het hek, waar ik dan een van de twee een touwtje om de nek deed en de ander los liet mee lopen. Dat laatste gaat nog steeds zo, maar dat eerste ........

Trouwens grappig, heb de afgelopen dagen al een paar keer gedacht dat een dekensingel van Rembrand los hing, maar dan keek ik nog eens goed, had hij gewoon zijn leuter eruit hangen. Dat doet hij altijd heel veel, maar nu hij weer een deken opheeft lijkt het eerst even wat anders.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:01

hihi gekke rembrand!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:10

Kim stuur maar PB!

Rammelende kar vervelend…. Ik heb een rammelende kar gehad (zo’n zwarte chineze *** sulky) en die was zo weg haha!
Bucas dekens zijn idd fijn, ik heb er ook een paar!

Ik ben echt trots op Buck, hij doet zo zijn best. Helaas gaat het niet zoals ik wil dat het gaat hij kruipt diep maar hij is zo goed aan de hulpen het kan niet allemaal in 1 keer perfect gaan natuurlijk. Helaas mogen we nu niet meer op het land rijden, dus ga ik maar even bij de club vragen of ik een sleutel kan huren.

Alvast 1 fototje, ik kan eventueel wel meer fotos uploaden als er intresse is.
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:12

wat is buck toch een lieveke, ik ben echt gek op die pony!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:13

Ik kan hem soms wel wurgen... ik kan niet boos op hem zijn maar hij weet af en toe gewoon dat hij leuk is en dat hij alles kan maken... :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:16

bucl doet het beter dan wob :j
buck is leuk!
ik kom wel een keer met hem mennen, kijken hoe dat 'voelt'

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:16

hey IT wat is er aan de hand? :)

ik zit lekker onderin een putje.. bleh..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:17

Buck geeft het ook niet cadeau.

Jullie allemaal in de put ? wat medicijnen van mij hebben ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:19

Maar buck kán het wel ;)
en dan kan ik eens voelen hoe dat voelt en hoe je het ongeveer voor elkaar kan krijgen.
en kan jij me mooi helpen :j

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:23

Wobbe kan het ook. ;) Buck gaf het ook niet cadeau, les doet wonderen. Ik zweer dat ik het bij Wobbe ook voor elkaar krijg. Maar dat leer je niet in 1 dag. Kim 1 tip, je moet niet te graag willen jij bent volgende mij helemaal gefoccused op het in de krul rijden, dan lukt het je niet... Het moet vanuit ontspanning komen van achter uit naar voren rijden. Buck kruipt nu ook heel veel te diep, ben ik blij mee noem mij maar gek neusje eruit rijden zijn we nu mee bezig.

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:29

Blijf je wagen super vinden......

Rammelende karren: vandaag ook 1. Bos was omgeploegd met trekkers. Kom je er ineens middenin. Schuin naar links en rechts, pony's tot de knieeen in de drek. Wat kunnen ze werken dan. Ze hebben me er mooi door getrokken. En wat was het koud, brrrr....
Maar ja, ik was nog warm van het heen en weer lopen achter mijn pony aan. Had net het tuig erop, smeert Nick hem uit zijn stal. Re4nt 6 keer het pad op en af (circa 400 meter) Alle paarden debiel in het land en steeds als ik vlak bij hem was, schoot hij weer langs mij heen. Grrrr. Op een gegeven moment onder een schrikdraad door, blijft zijn tuig natuurlijk aan hangen. Krijg nog eens een hartaanval van die pony