[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:08

@VanHuisUit; een ramp op school en nu docent? interessant :D
:)) watvoor les geef je? :)

ik ben bij pony geweest, hij is dus sagrijnig :')
zo eten maken en tegen vriendje aan in slaap vallen op de bank O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:16

Ik ben nu trainer en adviseur van allerlei managers / adviseurs (ben zelfstandig ondernemer) maar ik was ooit (...) docent Nederlands (daar heb ik lerarenopleiding van gedaan). Daarna heb ik allerlei dingen gedaan hoor, maar goed dat maakt nu niet uit.
Maar ik vind het wel heel leuk om les te geven of mensen te begeleiden laat ik het zo zeggen.
Ik heb de lerarenopleiding destijds in deeltijd gedaan want ik wilde helemaal niet studeren, ik wilde alleen maar met paarden bezig zijn :D Maar mijn ouders vonden dat ik toch wat moest doen, het liefst studeren, maar dat zag ik helemaal niet zitten. Dus koos ik voor deeltijdopleiding Nederlands, kon ik daarbij werken voor mijn paard en lekker op kamers gaan wonen want dat wilde ik natuurlijk ook ;) Schrijven, lezen en vertellen vond ik namelijk wel heel leuk. Moet zeggen dat ik wel heel blij ben dat ik toen wel de opleiding heb afgemaakt want ik heb er ontzettend veel plezier van gehad (ongelovelijk misschien maar wel waar!).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-12-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:18

docent nederlands, dan zou je je op mijn school nog goed bezig kunnen houden onder de docenten :)) :x (dat typte ik niet :P )

ik wil ook niet studeren, maar dat komt omdat ik gewoon te lui en disciplineloos ben om iets te doen.. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:23

Was ik ook hoor! Ik zat altijd bij de paarden en pony's. Maar die ene dag per week naar school ging nog net :Z
Als docenten goed lesgeven weten ze de meeste leerlingen wel te boeien, het is echt ook een ramp als je dat als docent niet lukt. Dan heb je een klas waar je niets mee kunt. Is me gelukkig eigenlijk tot nu toe zelden overkomen. Wel dat ik zelf dacht, jeetje wat een stof zeg dan vond ik er zelf niets aan en tja dan moet je wat verzinnen om het nog een beetje aantrekkelijk te maken.

Dus kan me goed voorstellen als je de hele dag / week op school zit dat dat niet zo boeiend is zeg maar.
Maar het is wel handig om een diploma te halen (zeker als je genoeg geld wilt verdienen om je kamer te betalen / je paard te kunnen houden, dat was voor mij toen de motivatie om door te gaan).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:27

:j ik moet ook door, ben 'r snugger genoeg voor, moet alleen wat meer doen :P

paard onderhouden lukt me nu al O:) da's geen goeie motivatie :P
ik hou het meestal bij ie ontzéttend grote mooie boerderijen die ik zie tijdens een buitenrit.. ooit :D

lessen aantrekkelijk maken proberen ze bij ons overigens niet.. :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:42

Naaltje het komt me heel bekend voor wat je zegt :D
Ik haal mijn motivatie ook bij die prachtige boerderijen die je tegenkomt. Dan zeg ik tegen mezelf dat ik zoiets niet kan hebben zonder studeren :+
Sommige docenten bij ons proberen de lessen wel aantrekkelijk te maken. De docent van Engels last soms zo een 'spelletje' in: een quiz, of een moordzaak of andere misdaad die we moeten oplossen(in het Engels weliswaar), dat is altijd wel leuk om te doen. (maar ik weet niet of iedereen ermee akkoord gaat om spelletjes te doen op een hogeschool :o )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:02

Citaat:
maar ik weet niet of iedereen ermee akkoord gaat om spelletjes te doen op een hogeschool )
als je het een naam geeft 'serious gaming' , dan kun je er zelfs een hele studie aan wijden (ben ook docent geweest bij de HBO opleiding Mediatechnologie) :D

Die grote boerderij hebben wij nog steeds niet....maar we zijn wel gelukkig :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:13

haha VHU die grote boerderij zal er hier ook nooit komen _O-
maar met cijfers ook, ik ga voor de 10 maar ben met een 6 ook tevreden hoor O:)

wij krijgen alleen maar dooie hoorcolleges? :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:49

Tja schoonouders en ouders met een boerderij dus waarom leren O:)

K heb MBO bank en verzekeringswezen gedaan niveau 4 daar heb ik 3 jaar voor op school gezeten.

Ben nu unitassistent mobiele surveillance bij een beveiligingsbedrijf en dat is leuk en afwisselend werk.
Werk 4 dagen en het betaald wel goed.

Maar school was ook niet echt iets voor mij.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:45

Ben ik de enige hier die school heerlijk vond (behalve het vervelen in de lessen dan) Ik maakte tijdens de lessen mijn huiswerk en deed na school mijn bijbaantje en mijn beesten verzorgen, nu ik werk heb ik veel minder tijd over lijkt het wel. Zeker nu met een kind in huis, 3 pony's en 2 honden en 28 uur werken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:09

Over dekens gesproken dit is mijn stel met dekens:
Afbeelding
En Candy en Wieneke apart:
Afbeelding
Afbeelding
En Billy:
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:35

Die premiere dekens heb ik ook gehad, nou eens en nooit meer! Waren hier echt binnen no time overal kapot, alle bilkoorden voorsluitingen, gaten en scheuren. Nee ik hoef geen premiere meer maar mijne zijn echt ruig in de wei, hangen aan elkaars dekens enzo.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:05

Zo, eventjes met een schuin oog mee gelezen :') Stonden 2 links naar LL, die moet ik maar eens gaan bekijken :j Misschien kan ik extra talenten bij Ginger vinden :))
Ging ook over instructie. Heb mijn menlessen tijdelijk stop gezet, althans bij die instructeur geen tijdelijk :P Heb al iemand anders gevonden, en zijn partner zag dat al helemaal zitten. Alleen moet ik het hem zelf nog wel eventjes vragen :') Nico heeft Ginger en mij al wel tijdens een les zien rijden, en zei al dat er veel meer uit dat 'diertje' te halen valt :) Komt heel mooi bij dat hij jurylid is geweest voor de dressuur (aangespannen) :+
Over zadels e.d. kan ik niet meer mee praten, heb het rijden al een behoorlijk tijd geleden aan de wilgen gehangen. Sinds dien ook niet meer in zadels verdiept :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:22

Ik ben nu opweg zoals kaisa doet,, rijd ook amper soms even een rondje om hem te trainen in de goede galop,.. maar ik beleef er enkel bij een buitenritje nog plezier aan :)

Ik vind candy zo leuk :D :D :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:57

@Wendy: wat een prachtige IJslander! Je past er ook echt super op, ongelooflijk!

@Fearthefox: wat leuk jouw kinderen met de pony's in je profiel, echt geweldig.
Onze dochter van vijf gaat ook al fijn met mennen, is nu gemakkelijk voor haar dan ohz.

@Sonjim: wat leuk de pony's met hun dekens!

Tja, ik vind studeren ook nog erg leuk, maar ben nu al "oud" weet nog steeds niet precies wat ik later wil.
Verder erg druk met gezin, eigen bedrijf, paarden en huishouden.
Ach ja, ik heb eigenlijk niks te klagen, dus waarom zou ik me nog meer op mijn hals gaan halen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:13

Zo heb al aardig wat ingevuld :D Mijn vriend heeft me super geholpen en gingen er ook even voor zitten.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:59

L_Rivaldo schreef:
Ik ben nu opweg zoals kaisa doet,, rijd ook amper soms even een rondje om hem te trainen in de goede galop,.. maar ik beleef er enkel bij een buitenritje nog plezier aan :)

Ik vind candy zo leuk :D :D :D

Het is niet de bedoeling dat ik zo weinig rij :') In het najaar/winter rijd ik wel een stuk minder, maar als het ff kan ga ik wel :j Thuis 'moeten' we altijd uitwijken naar het bos, oh wat een straf :P We hebben in het bos wel een mooi trainingsveldje waar we dressuur oefenen :j (Alleen Ginger is er niet zo blij mee :') )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:52

Candy is :+: wil haar hebben :D *D kom haar het tweede weekend van januari ophalen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:54

Gister mijn sokkenmonster geknuffeld :+: ze is lief :+: en groot :+:

Heb haar rug even bekeken, maar zoals het er nu uitziet heb ik een zadel nodig wat ongeveer 75 cm breed is en plat aan de onderkant :+

Denk zoiets :D
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:21

lol evelli! _O-
beetje schuimrubber en wat skaileer erover en dan is 't nog zacht ook he :')

ik ben nog zieker.. leuk! hopelijk gaat het morgen klokslag 0:00u over, en ga ik gezond 't nieuwe jaar in

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:23

@Naaltje: dat is vervelend :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:27

Wat vervelend dat je zo ziek bent :(:)

Ja, moet best kunnen toch? Hoop dat degene die haar gaat inrijden ook beetje lenig is :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:28

ach 't is gelukkig ook vreselijk weer hier _O- dus met dids valt weer niet te werken vandaag :P die zat gisteren van top tot teen onder de drek, en natte drek is er niet af te poetsen he :P

@evelli; je moet er ook zo'n baby-in-buggy-gordeltje op maken, zo'n 3puntsgordel :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:37

Gewoon vastbinden dus :D goed idee :D

Gister beetje haar heksenvlechten eruit gepeutert. Zonder al te veel schade gelukkig :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:38

heb je fotos gemaakt? :)

ik wil vandaag dids zijn manen ook weer eens doen.. is alweer 3 weken geleden denk ik dat ik die uitgebreid heb uitgeplozen..
ik ga eens wat boterhammetjes zoeken in de vriezer :) en thee zetten en de pot honing verder leegvreten :')