[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:56

jee wat goed van je tallechie!

tine, ah we blijven dus nog even aan de papieren coupons...

sonjim, leuke foto!

gave foto's van vhu!

efieover, lastig zeg...
heb je les van iemand of iemand in de buurt die er veel verstand van heeft die even met je mee kan kijken en evt advies kan geven?

bicci, gaaf!
gefeliciteerd!

vhu fijn gemend met snuit!

lacuna, ook gefeliciteerd!

Ja, Fifi is ook weer lekker kaal, wel fijn hoor met deze temperaturen, ze had al flink haar en ik kreeg haar bijna niet droog...
Littekens zien er inderdaad goed uit, was even lastig met scheren want alles aan de kant is nog hobbelige en bobbelig, maar het is redelijk gelukt volgens mij...

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:58

vhu ik kom pas laat aan in hotel. Vriend gaat eerst naar voetbal toe, is om 1730 terug, dan eten en dan ga ik die kant op. Ben denk ik rond half 10 in het hotel dus ga dan niet meer te veel doen. Ik red het vanavond niet allemaal meer, moet nog 9 hoofdstukken, maar belangrijkste heb ik gedaan.

Morgenvroeg nog even volle bak, en dan zie ik het wel

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:02

Het linksgerichte van haar ken ik al heel lang en heb het altijd zelf op kunnen lossen. Zeker na het laatste jaar met lessen en die instructieweek. De privé lessen zijn erg duur en heb ik daardoor ook even op een laag pitje staan. Voor mn gevoel kan ik nu mn centen beter uit geven aan iemand die haar met haar blokkades helpt i.p.v. mij met mn stuurkunsten.. Die komen daarna weer aan bod;)
Laatst bijgewerkt door eefielover op 29-10-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:03

ja daar zit ook zeker wat in!
succes ermee, hoop dat je de oorzaak vindt!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:04

ik hoop het ook.. maar tot nu toe kan ik weinig mensen in de buurt vinden.. :\

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:10

Een kaal spook :oo :)).

Gaaaaf Bicci!! :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:19

Eefielover: volgens mij kun je zoeken op dierfysiotherapie en krijg je dan een overzicht van fysio's in heel Nederland. Zo heb ik destijds tenminste gezocht.

Tallechie: als het goed is, heb je in het hotel in ieder geval een ongestoorde nachtrust. Vwb starttijden, ik dacht dat jij graag vroeg wilde starten omdat je op tijd thuis moest zijn. Moet ik proberen je later in te delen?

Nouvel: voor zover ik heb begrepen, blijft het mennen voorlopig nog met coupons (er werd me verteld tot ca 1 april)

VHU: ah, Snuit kreeg iets te snoepen, dacht dat hij maar 3 brokjes per dag kreeg ;) Ging me al zorgen maken hahahaha

Lanouska: HS had me van de week nog gebeld en ik had doorgenomen hoe hij het wilde hebben, dus braaf met alles rekening gehouden. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:02

@ellis
Ik kan het gewoon niet geloven, dat al die littekens zo mooi genezen. Dat het allemaal vast blijft zitten _/-\o_ Pauk staaltje werk van de artsen/verzorgers en jullie. Ongelooflijk

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:29

12 november maakt me niet uit hoe laat ik thuis ben. Dat ging om 14 januari. Ik zal vanmiddag even overleggen met mijn ouders als ze dit een fijne tijd vinden.

Heb je de prijsuitreiking na elke klasse?

Hier een heerlijke nacht gehad. Daan lag om 2130 er in en om 8 15 was hij wakker, geen 1 keer wakker geweest. We hadden hem de late fles niet gegeven, ik ging er vanuit dat ik er toch wel uit moest en hij slaapt door. Vorige week dinsdag had hij maar 40 cc gedronken en sliep toen niet door. Misschien dus een te volle maag. We gaan vanavond proberen om hem na 20 uur niks meer te geven.

Ik zal aan de studie gaan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:35

Goedemorgen

Tallechie: In principe is er prijsuitreiking na iedere klasse, tenzij er klasses worden gevoegd, maar dat is bij de L niet van toepassing. Sorry dat ik 14 jan en 12 nov heb omgewisseld.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:41

Maakt niet uit. Want dan zouden daarna gelijk weg kunnen. ik ga even overleggen hier en dan hoor je het nog.

Het voorlezen geldt trouwens wel voor de 12e. Daan is namelijk mee en als mijn moeder Daan de fles moet geven heb ik een andere voorlezer nodig

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:45

bokkers allemaal bokt ook tijd verzetten? :)

Gebruikerspaneel
foruminstellingen
en dan bij ''het is nu zomertijd'' ''nee'' aanklikken

*einde tipfunctie*

fijn tallechie dat je lekker hebt geslapen! :)

Ik ga een kannetje thee maken :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:10

En wij maar denken dat we hadden uitgeslapen :+ oja, winter/zomertijd }:0
Tine is druk met de wedstrijden.... ben een aantal jaar secretariaat geweest en zelfs ook nog poosje voorzitter -O- ... respect Tine _/-\o_
Tallechie wat heerlijk dat Daan lekker geslapen heeft, zou toch wat zijn als je de oplossing hebt gevonden, hoop het echt voor jullie!

Citaat:
VHU: ah, Snuit kreeg iets te snoepen, dacht dat hij maar 3 brokjes per dag kreeg Ging me al zorgen maken hahahaha

:+
mannetje krijgt 's ochtends en 's avonds halve schep bix. Maar hij vindt het gewoon zoooooooo lekker. Bixjes en/of muesli :~

Nou eens even kijken wat we vandaag gaan ondernemen (niet veel :+ )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:12

moet je je zorgen maken als paard geen brok krijgt? :oo
*Denkt aan haar zak 20kg strucomix waar ze al 14 maanden mee doet...* O:)

ik ga zo ontbijten, en rond 12u naar stal, dids wassen tegen de kriebels en dan lekker met 3en een rondje wandelen :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:15

Ik doe ook al lang met mijn zak voer naalt :=.
Ze kregen niet meer elke dag omdat ze te rond waren, maar moet ze nu toch elke dag gaan voeren :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:17

ik voer ook echt maar soms. Moet bekennen dat ik nu wel bijna door m'n voer heen ben hoor. Heb nog 1,5 tot 2 ''emmers'' vol.

Voer nu ook ietsje meer. Maar dat komt omdat ik zelfs door dids zijn dekentje heen zijn ribjes kan voelen :):) :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:19

Ik heb toen ik het weiland en stalletjes van mezelf had dik een jaar gedaan met een zak bix. En toen heb ik het restant maar weggegooid.

Maar toen deden ze ook minder dan nu en stonden 24/7 buiten, geeft toch andere voerbehoefte. Bente bijv trainen we 6x per week. Dat gaat niet op alleen maar ruwvoer (is mijn mening, bij dit paard). Snuitje ziet er ook echt goed uit, glimt als een spiegel, vol energie. Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel bix Bente per dag krijgt :o , zal eens navragen. Ze krijgt wel altijd na het rijden/mennen nog een schep muesli of slobber. En ze krijgt een beker Omega 3-6-9 mix van Subli. Plus 3x per dag berg voordroog kuil.

Nu aan de koffie :9k
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-10-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:21

Ik voerde alleen na het `werk` dus wandelen of grondwerk.

Ik moet wel elke dag voeren omdat tegen mok bezig moet gaan en krijgen ze wat, wat naar binnen mooet, hoe krijg je dat beter als door een beetje voer ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:22

hehehe :D dus zó krijg jij voor elkaar dat je niet heel die wei door hoeft! :D

Tijdens dids zijn leemkuur kwam hij ook heel lief naar de draad.. Elke dag een prakje uit zijn grote groene bak. Helemaal happy is ie dan :P

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:24

zag super gave foto svan bicci voorbij komen :D jou spikkel gaat ook lkkr stoer overal door zeg _/-\o_

wacht op de spectaculaire foto s van lanouska haha die over de weg zag al super leuk uit :D

Over voer tjah de mijne zijn al net zo verwend als naltje hahaha. Ik heb een zak mash van meer dan een jaar oud wat nog niet op is zal hem binnenkort eens opvoern aan paard als ze eindelijk iets begint af te vallen _-:( . Ze krijgen van mij wel vitamine brokjes van een duitsmerk maar dat is heel weinig maar met veel in vind dat echt ideaal ben nu op zoek naar zoiets wat dichter bij huis mar is nog een gedoe juiste te vinden. Ponytje gaat schuren van iets met veel zooi in (de mash bv). Cyclo ontploft ervan dus ik moet eigenlijk iets met veel nuttige dingen en zo weinig mogelijk/niets onnuttigs :D

planning voor vanmiddag: ritje met paard en daarna blue voor de tweede keer vor de koets. Vriendin komt dus er zullen wel foto s volgen ;)

FIjne dag allemaal :wave: en lkkr he uurtje langer :O kon het wel gebruiken

edit: super het litteken van Fiffi _/-\o_

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:25

Ow de laatste tijd doen we niet zoveel mee :+.

Maar komen nog steeds trouw aangerend :D.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:26

Hahaha idd mijne ok door zo 2 mineraalbrokjes komt blue aangerend alsof je een emmer bix bij hebt. Cyclo schiet dan in de stress en denkt als blue maar niet alles op heeft :+ en komt dan ook ideaal O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:29

Ik vond toen ik niet veel krachtvoer voerde zeewier altijd wel ideale aanvulling, zeker in combi met luzerne. Zit van alles in, niet duur. Alleen moeten ze het wel willen eten, dat is soms nog een hele puzzel }:0

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:30

Ik geef een natuurmix waar vanalles in zit over voer :j.
En ga nu mierikswortel geven :j.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:32

janouk @ [AR] vraag; wat doen bij onweer op de openvlakte met aanspanning?

ik vroeg me vanmorgen af, wat je nu het beste zou kunnen doen tijdens een forse onweersbui in het open veld met je paard voor de metalen koets, in een metalen lamoen en rondom op ijzers. Ik ben benieuwd naar jullie mening in het topic.

Ik ben zelf mega bang voor onweer, dus leve buienradar. Maar wat nu als?