[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:29

@ eveline ik ga naar deil( betuwecup)

ik ga van de winter lekker op dat huis passen, mag ik waarschijnlijk lekker met de shet en sulky op stap, die pony is zooo leuk.

Voice is heel erg ziek geweest. anderhalve dag met zware koliek gestaan :(

@ tine, doe maar weer even rustig aan, kan je straks weer lekker rijden.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:51

Hier terug van een introductie avond van de mencursus.
Leuk groepje dus dat zit wel goed.
Heb er zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:54

Flaver, nog gefeliciteerd !!
Laura, blijf idd mooi moment :)
Patrick_, dat is erg fijn ! Mis jammer genoeg bij groepje waar ik les af toe wel goede gesprekken, het ijs wilt maar niet echt breken :+

Omdat bak modderig was ben maar niet wezen springen en heb inplaats daarvan Tobbe voor kar gezet.
Ging heel goed, had gegevent heel goed gevoel. Vroeg vervolgens aan Tobbe om nog even iets te versnellen voor de kar en meneer ging weer voor de kar vandoor ;( Nee, buitenbak mennen gaan voorlopig niet doet.
Moet wel zeggen dat rotkar is, hij schud en rammeltje verschrikkelijk. Is echt zo kar waarbij de vering het schudden alleen maar nog erger maakt.
Kan iets bij voorstellen dar paard hier om reageerd, en door gestuiter op kar gaat ook zeker te koste van goeie stille leidselvoring.
Maar toch een goed men paard hoort toch wel tegen gerammel op de kar te kunnen ?
Achja, nog 2½ week en ga toch afscheid nemen van deze kar ;).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:21

Goedemorgen!

Tallechie, jammer dat de manegeles te ver rijden was.
wel aardig van die man dat hij een marathontraining gaat geven

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:44

Vervelend dat ie ervandoor gaat voor de kar.. Zou op gerammel niet moeten reageren eigenlijk, stapje terug dan maar voor het fout gaat :)

@tallechie; fijn dat je marathontraining kunt krijgen :) leuk als mensen je zo willen helpen :)

leuke fotos van Laura, je zus _O- vastgeklampt aan 't leuningkje :P

goeiemorgen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:46

goeiemorgen!

marianne, jee da's schrikken, sterkte met Voice!

joram, he vervelend zeg dat 'ie schrikt van het gerammel, mijn merrie heeft dat ook zo snel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 08:12

@Marianne, leuk Betuwe cup! Ga je voor de hele competitie? Wat een ellende voor Voice zeg :(:)
@Joram, tja, ze moeten er tegen kunnen. Maar het lijkt me voor een pony wel zwaar irritant zoveel gerammel. Snuit was afgelopen zondag ook wat wegschieterig o.a. door de enorm kabaal makende gespen/snelsluitingen. Word er zelf ook helemaal geirriteerd van hoor, van dat gerammel.
Zou hem er gewoon niet meer voor zetten als het zo rammelt (als je over 2,5 week een andere wagen krijgt), het vertrouwen kun je zo ook een knauw geven.

Zo wij gaan straks naar de film, Verschrikkelijke Ikke, kindervoorstelling, om 10.00 uur 's ochtends popcorn kauwen 8)7
Stond dus vanochtend om 6.30 uur bij de pony's om te voeren, in de stromende regen }:0

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:02

Goede morgen,

Hier ook regen, heb gelukkig nog kunnen mesten,voeren en buiten zetten toen het ff droog was.
Is nu nog droog maar voor hoelang.....

Vervelend als ze schrikken van gerammel, en inderdaad wat VHU zegt misschien maar wachten als je toch een andere wagen krijgt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:15

ik ga vanavond weer bij dids kijken, hopelijk dan wel droog :=
en zo ook, m'n leraar komt kijken op stage :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:55

Hier is het gek weer, dan strak blauwe luchten, dan stortbuien, net halve windhoos en nu weer blauwe lucht. Heb beide knollies heel kort even wat laten werken, beter dan helemaal niets, maar qua training ligt de boel hier helaas plat.

Kreeg mail van Agradi of ik wilde bellen ivm bestelling. Blijkt de deken voor pony niet meer leverbaar GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRr Heb echt heel veel sites bekeken, maar nergens hebben ze wat ik zoek en dan in de juiste maat. Maar goed, nu maar een dunnere deken besteld, moet toch een deken hebben, want nu is het niet waterdicht waar hij onder staat. Hij krijgt nu een vreselijke roze ruit. Maar goed, ziet hij zelf toch niet. Maar veel laten rollen in de blubber.

Nou, nu snel naar Agrarische Unie voor veevoerzout, en dan weer snel naar school. Heb vandaag een serieuze uitdaging met de klok, de hele dag lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:56

Ja, hoop ook. Moet zeggen dat tot nu toe niet echt last gehad heb n regen. Behalve dan dat bak erg blubberig was :+

Rammelende kar,
Zat zelf te denken ene kant wel goed is als hij aan gerammel went (en dat gaat ook steeds beter).
Maar aan andere kant als ten koste van vertrouwen, dat moet zeker niet hebben.
Heb zelf niet zo ervaring mee wat beste is, maar volgens jullie is beter om te wachten op een andere kar voordat ik veder ga.

VHU, leuk ben erg benieuwd hoe die film is.

marrianne, leuk al wel schrikken van Voice.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:18

@ tine wat zoek je voor deken en welke maat omdat je die nergens kan vinden?

Ik ben super blij met mn dekens van bucas en BR. 200 grams is dik zat kan er altijd nog een staldeken onder doen. Maar de pasvorm is perfect ik heb al zo veel drama dekens gehad. zelfs vorig jaar een super mooie deken gekocht voor 125 euro maar ferro kreeg er enorme schuurplekken van. Deze deken is nu voor pony van remko.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:33

butt-weer idd...
hier ook idioot harde regen en dan weer volop zon en blauwe lucht :s

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:35

:wave:

Hier is het droog en schijnt de zon. Ben benieuwd voor hoelang.
Gisteren naar de paardenmarkt geweest. Waren opzoek naar een C-pony'tje, maar vonden er niks bijzonders tussen staan.

Veel plezier bij de verschikkelijke ikke, VHU. :))

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:36

Murning, hier ook geen aangenaam weer, zo maar met het fietste naar stal, en toch maar rijden, heb tenslotte wel.wedstrijd zaterdag....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:34

hier ook enorm wisselvallig, net zowaar rondjes onder 't zadel over straat kunnen doen met alleen de laatste 5 min wat regen, dus Fifi is er in ieder geval even uit geweest!

als het goed blijft kan ze straks nog even naar buiten of we gaan nog even wandelen...

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:00

jeetje wat een weer, net snel een droog zonnig rondje met de hond kunnen maken, maar nu regent het pijpenstelen en ik vind het koud brr! pony's staan in de blubber paddock want ze lopen in de wei nu alles stuk. Ze waren zowaar boos op me, want in de wei staat nog veel gras (nog steeds strookbegrazing) en nu moeten ze het met hooi doen. Ach ja ze moeten blij zijn dat ze niet de hele dag op stal moeten blijven toch?!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:20

@joram; kun je het rammelen niet loskoppelen van de kar?
dus iets zoeken wat gruwelijk rammelt, en wat je dan ''los'' introduceert om aan te wennen? :) zonder tuig/kar in the picture? zodat je wel die gewenning hebt ?

Net m'n leraar op bezoek gehad op stage. Gebied in geweest, gruwelijke plensbui op ons kop gehad, en nu idd de zon weer.. :')
We stonden midden op een gekapt/geplagd gebied toen ik zei ''hee kijk daar, daar regent het'' (15 meter verderop) en een halve minuut later bij ons ook _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:26

Nou ja heeft die leraar dus een echte velddag gehad :+

Verschrikkelijke Ikke is echt heel grappig, zowel voor kinderen als de volwassenen, zowiezo erg grappig iedereen met zo'n 3-D bril op te zien. :))

Han heeft vriendje geregeld waar hij zo bij gaat spelen dus ik kan ff goed uitmesten en opruimen bij de pony's. Was me vanochtend toch een natte vieze zooi >;) als het droog is neem ik Alwyn en Snuit nog even mee aan de fiets en Fredmans aan de wandel. Want die van mij worden er dus ook zeer chagarijnig van als ze de hele dag op de paddock staan / in een soort zwembad :oo

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:31

ik hoop voor je dat 't droog blijft VHU! :)

mijn flapdrol zal wel weer aan de verkeerde kant van de draad staan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:31

Naaltje, probleem zit in stuurscharnier + vering. Is zo kar zonder draaikrans, simpel 2 platen tegen elkaar waar wat speling in zit wat in combinatie met stugge bladveren maakt dat de kar 3 keer na stuiter wanneer ik over bobbel rij (en mij meerder bobbels is schud effect helemaal gigantische. Zit wel aan te denken of misschien idee is om de banden(autobanden) iet leeg te laten lopen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:51

ik ken het ;) mijn kar rammelt ook weleens flink..
Mijn vader heeft op onze 3e rit met zijn vlakke hand het kussen afgeveegd (leren kussen) dat maakte ook geluid, toen vlogen we ook even..
Maar dat soort geluiden en dingen hebben we toen aangepakt
ook op de kar springen en bonkgeluiden etc erbij gepakt

daarom als je een irritant rammelend geluid kunt vinden (conservenblikjes aan 'n touw) waarmee je kunt oefenen?
ik roep maar iets he ;) Ben dids ook al eens 2 maanden achterna gegaan met een spuitbus met water, omdat hij het geluid eng vond als ik antiklit wilde spuiten (en nu gebruik ik dat niet meer :P )
heb 'm ook geleerd met z'n poot in een emmer stil te blijven staan voor ''weetikveelwanneerikhetnodigkanhebben'' ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:07

hier is het nu droog.
dus ik ga snel naar stal.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:09

hier is een gigantische hagelstorm aan het rondrazen :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:10

ik ben nog redelijk droog een rondje onder 't zadel over straat geweest gelukkig!
van de week was al steeds haar ene kogel achter ietjse dikker, dus gisteravond maar in de klei gezet en nu even lekker over straat gestapt...
vanavond weer klei en afspuiten en dan moet het goed zijn om morgen naar de bossen te gaan!

hond ook nog uit kunnen laten net in 't duin, daarna weer een hoosbui en net op tijd in de auto...

zit nu maar weer een beetje achter de computer te niksen, zo maar vast wat kleren pakken om mee te nemen...
kon het niet laten deze keer, vind zulke dingen eigenlijk helemaal niks...
maar stemmen jullie even mee op mijn zwarte lama?! :D
http://www.mijnpaardistop.nl/wp-content ... der=chrono