[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:07

Voor Tryggur heb ik wel peesbeschermers, gebruik ze gewoon met rijden of longeren niet, alleen als we 'gekke' dingen gaan doen waarbij hij nog wat met z'n benen in de knoop kan raken ofzo :P

Ik heb dus een Wintec pro Feldmann, is eigenlijk een ijslanderzadel, maar kan natuurlijk ook prima voor andere rassen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:08

ook geschikt voor de stevigere mens? :+
Heb namelijk naast een paard met dikke billen, zelf ook een flink achterwerk :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:09

ik ben (zie foto) ook geen springer :P
dids wel, en die springt ook graag over waterplassen ed heen :))
Afbeelding
(met barefoot)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:10

Op pagina 285 staat een rijfoto :) Ik ben zelf 1.77m (tryggur 1.36m en kort ruggetje) en heb broekmaat 42 :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:10

Ik vond springen altijd wel leuk :) tot een meter ongeveer :)

Merriemormel :+ die kan ook best springen (uit stilstand over een hekje van een meter enzo)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:11

:)) Je kijkt idd wel érrug blij! _O- Maar je paard doet het idd pittig zeg!! :D Tryggur snapt de bedoeling van springen niet zo geloof ik :)) Maar hij doet wel z'n best en vind het wel leuk voor de afwisseling :j Afgelopen zomer een Trec wedstrijdje gedaan en toen (na er een paar keer langs te zijn gevlogen omdat het eng was :)) ) voor het eerst een boomstammetje gesprongen, vond ik wel heulll stoer van ons! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:12

Afbeelding
lotje doet alleen springen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:12

Met een ervaren paard heb ik een keer een rondje 80cm gesprongen geloof ik, maar moest gewoon allemaal te snel, moest dat na 3 lessen al kunnen en ik vond het wat eng dus ben er toen een paar keer goed hard afgedondert dus heb er wat schrik van om hoog te springen. Zou het met een betrouwbaar paard wat goed kan springen wel weer willen opbouwen, maar die heb ik toevallig even niet tot mijn beschikking :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:13

:)) Tryggur kan ook goed alleen springen! :D
Afbeelding

mirror666

heb ook boomstam keer gedaan in 't bos, nadat iemand 't had voorgedaan op dids zodat ik zag dat hij het echt wel kon :))
Afbeelding
springen ken íe wel :P
(hier dus uiteraard wel rondom beschermers :)) )

mirror666

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:15

Zo die gaat idd pittig hoog!! :oo Gaaf hoor! :D

Ja Tryggur is multifunctioneel bezig daar :)) Eten en bokken kan best tegelijk :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:22

Springen / marathon / vaardigheid vind ik inderdaad een ander verhaal hoor, beschermings-technisch gezien zeg maar ;)
Van zadels heb ik wel verstand....maar eueueue dit is toch het topic aangespannen rijden :D
Goed ik zal nog iets zeggen over zadels. Ben nogal klassiek opgevoed en ben na wat uitstapjes naar andere merken een enorme fan van Euroriding. Heb ik dressuur / springzadel / vz zadel van gehad, voor verschillende paarden (dun / dik / jong / oud) en ik zit er altijd uitstekend op. En veel belangrijker nog, ik heb ze altijd goed passend op mijn paarden gehad. Plus super degelijk. Dus als ik weer een zadel nodig zou hebben zou ik voor Euroriding gaan (heb je ook voor pony's / kleinere maten natuurlijk, maar natuurlijk ook extra brede boom de wat bredere paarden)
Boomloos kan ik niet op rijden, krijg ik zelf last van mijn heupen. Dus wel eens uitgeprobeerd maar niet in doorgereden.
Dan heb ik ook nog gereden met diverse endurance zadels maar daar werd ik ook niet blij van eerlijk gezegd (ik vind ze wel errrug mooi, dus heb er echt mijn best voor gedaan, maar 't ging niet).
En op mijn dravertje had ik een supergoedkoop Thorowgood zadeltje en die zat ook heerlijk (ook na 50 km).
Dus bij wat minder budget of geen goede tweedehandse beschikbaar is wat mij betreft Thorowgood een uitstekend alternatief.

Maar ik ben nu blij dat ik gewoon op een bankje / stoeltje zit. Wel wat makkelijker aan te passen (:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:24

Leuke foto's allemaal..

Zit al een paar uur met tegenzin te proberen te beginnen aan mijn ondernemingsplan voor school.. denk dat k nu maar echt ga beginnen.. maar het is zo ingewikkeld en lastig zo in je vakantie!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:54

Ach het is een huiskamertopic :) daar mag je offtopic :D
Als het maar goed ligt op het paard en een beetje lekker zit :)

Van boomloos kreeg ik blauwe plekken op mijn benen en zat ik verschrikkelijk instabiel....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:58

succes (sterkte ;) ) rivaldo! vind het knap, ik heb echt last van anti-studie gedrag nu ;)

pa en ma net hier langsgeweest, ze zijn blij dat ik langzaamaan uit huis opkras volgens mij _O-

zo naar stal en de supermarkt, ze houden rotweer en dan moet ik terug binnen zijn!..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:08

Ja hoorde ook iets over rotweer. Hoop dat het wel mee gaat vallen. Zag op buienradar dat het hier uit de buurt bleef.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:11

zolang 't hier niet kouder wordt niks aan de hand :))
zit wel middenin de zooi al :P regen nu, ijzel als 't gaat vriezen tuulk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:26

Ga ik ook nog even of topic verder want
Citaat:
Zit al een paar uur met tegenzin te proberen te beginnen aan mijn ondernemingsplan voor school

ik ben nog steeds aan het knoeien met een stuk dat ik nog af moet schrijven, hopeloos. Het gaat echt letter voor letter. En het moet volgende week wel af :(
Het is nu ook zo gezellig thuis manlief en zoonlief vakantie, kaarsjes aan, lekker beetje tutten. Ik denk dat ik het definitief uit ga stellen tot a.s. maandag :D :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:29

:))
ik ga naar stal drijven met 't autootje.. wat ben ik blij met dat ding joh als ik nu eens buitenkijk..
school moet ik eigenlijk ook nog veel aan doen, ga morgen wel ff m'n best doen (denk)
eerst m'n pony voeren :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:30

School? Wat is dat? :=
*moet ook nodig de boeken weer eens onder het stof vandaan vissen* :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:32

dat is die bezigheid voor buiten je vakanties :j
de instantie die denkt dat je je alleen met hun gaat bezighouden :')
ik héb hier niet eens schoolboeken bedenk ik me net _O- hendig :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:10

hihi ik zie nu dat er meer zijn die er moeite mee hebben. Toen ik het hoorde dat we dit moesten gaan maken, dacht ik oh help daar heb ik geen zin in.. Maar was vrolijk begonnen en nog steeds niet super ver, alles wat je zonder je hersens in kon vullen heb ik gedaan.. maar berekeningen van prijzen en wat de klant bij je gaat uitgeven en en en en .... dat moet ik nu gaan doen. Wat mij wel bezig houd hieraan is dat ik zelf een bedrijfje wil starten (denk een webshop) en ik dit dan voor de 2de keer mag gaan invullen jeejjj :D haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:26

Mag je dan niet gewoon je eigen toekomstige bedrijf nemen als voorbeeld? Dat doen wij altijd bij studenten (ik ben dus zo'n docent, sorry := ). Kan me goed voorstellen dat het totaal niet boeit als je dat een beetje voor de kat z'n viool moet doen zeg maar.
Als je alles in een handig excel sheetje doet kan je het een keer uitrekenen en daarna hoef je alleen de getallen in te vullen.
Aan mij heb je niets wat dat betreft, ik was bij ondernemingsplannen vooral van de creatieve invulling (het leuke stuk :D )
Ik was zelf vroeguh een ramp op school dus voel je vooral niet ongemakkelijk als je het hebt over hekel aan school, studeren, boeken, docenten, roosters, lokalen, kantines etc :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:30

Nee het moet echt een bedrijf zijn wat met me opleiding te maken heeft. Ik start dus nu een bloemenwinkel, maar dit wil ik totaal niet later :D toen had ik ook nog geen plannen of ideeën over wat ik wel wil. Dus ik zat ongemotiveerd (nu nog steeds deels hoor) aan mijn ondernemingsplan te werken..