[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 08:21

Blijft moeilijk hoor...het is levende have..hier met de honden niet anders vhu....die hebben ook hun issues waardoor ze voor de sport soms een jaar of langer niet inzetbaar zijn.. kost tijd..geduld...en geld...
Ander paard geeft geen garantie dat ie wel goed is..
Misschien heeft Cathey wat extra tijd nodig....
Belker gaaf hoor nieuwe mechelaar...cool !!

Fijn weekeind iedereen.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:13

VHU jammer dat het niet goed gaat met Cathey hopelijk gaat het straks beter. jammer dat je zo ver weg woont anders mocht je mijn haflinger bij rijden om weer vertrouwen te krijgen.

Tine stapt straks over op zebra's :D en succes vandaag met zoon op wedstrijd.

Janouk ik heb geen fb maar wat is Max een dotje op die leuke foto je hebt voorlopig geen tv en computer nodig Max steelt de show.

Assie lekker gereden, buitenritten zijn zo fijn om hoofd leeg te maken en om jezelf op te laden.

Biancacoo super dat jou man de halve marathon heeft uitgelopen, en je zelf er een hebt gelopen met speurhond.

Belker gefeliciteerd met je E en pas op je zelf en leuk vooruitzicht een nieuwe pup op komst, naam komt wel op als je de pup ziet.

Hier veel buiten bezig met pony's en klussen er is altijd wat te doen en als het te warm is, is siësta houden met uitzicht op pony's ook erg mooi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:28

Dank voor jullie feedback, ik ben idd gevallen voor haar 'looks' en het feit dat het een ontzettend lief paard in omgang is. De 'issues' dacht ik aan te kunnen ... mits er niet echt iets kapot is denk ik dat eigenlijk nog steeds... zal er dan alleen wel hulp bij moeten hebben want alleen lukt het me niet in ieder geval, dat is nu wel duidelijk :)
En wat gezegd wordt, het blijft levende have. Ze heeft in de winter een keer behoorlijk vastgelegen in de box bijv... de neerwaartse spiraal is begonnen in maart zo ongeveer.... daarvoor ging het eigenlijk elke week wel weer wat beter, langzaam, maar we gingen vooruit.

En wat je zegt klopt natuurlijk helemaal Baudyh, maar mijn man heeft geen verstand van paarden en weet alleen dat met een pony de portemonnee niet zo vaak getrokken hoeft te worden ;-)

Stomme is wel dat mijn paard Nebraska, geweldig dier in omgang, ook drama was veterinair gezien die heeft me wel drie paarden gekost... En die was dus ook helemaal rondom gekeurd, behalve nek/rug dan dus. Maar die heeft nooit wat aan haar nek/rug gehad dat was virus op virus op rare dingen... heb haar uiteindelijk verkocht en ze leeft nu nog en is daarna nooit meer ziek geweest. Ook zoiets raars...

Ik laat ze keuren afhankelijk van de prijs die ik betaal en wat ik wil. Bedoeling met Cathey was de dressuur in met af en toe een endurance... en omdat ik dus bij aankoop ook zoiets had van ze heeft issues wilde ik weten dat dat lijf goed was. Helaas zegt dat dus ook allemaal wederom niets, zo lijkt het. DA heeft haar ook weer helemaal aan alle kanten dubbel gevouwen zeg maar zo'n twee maanden terug toen ik al foto's wilde laten maken maar kon toen ook niet ergens echt de vinger op leggen, anders dan bepaalde stijfheid bij buigen/stretchen. Vandaar osteo.

Maar goed. Ze blijven toch soms een raadsel die dieren. Dat maakt het leuk, maar soms erg lastig.

Hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad, hier druk met gasten en even naar peerd geweest om slobbertje te brengen :9

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:24

Ik heb hetzelfde gehad met mijn eerste paard, ook goed gekeurd, maar bij mij zoveel gekwakkeld op allerlei gebied, en bij de eigenaren erna weinig problemen meer gehad...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:38

Wow, heb ik vandaag Fabels toch in mijn uppie op de trailer gekregen na de wedstrijd. De heren waren al weggegaan om te verkennen voor het tweede springparcours. Ben zo blij met die mevrouw die hier langs is geweest. Het werkt echt. En ik stond nog te stuntelen met de achterstang, de stang van Sam zat blijkbaar niet goed (scheef) en dan past het niet meer.

Net de paarden op stal gezet, met veel moeite, want ze waren als dwazen aan het rennen in de wei door onweer en stortbui. Ik laat ze nu voor de zekerheid maar op stal staan.

Morgen bijtijds op om buitenritje te maken met Rembrand en Samoerai

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:37

Zebratijd...
Afbeelding

Om half negen in het bos. Heerlijk. Turbo Sam voorop, ik moest moeite doen om het bij te houden. Helaas wil mijn lichaam niet helemaal. Dat wordt nog wat in de zomervakantie. Nou, ja nog maar goed oefenen van te voren.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:14

Goedemorgen :)
Tine maar de buitenrit wel weer gedaan !! Dat kan niet iedereen zeggen , gaaf hoor.

Ik heb een gedeelte buitenmuur van ons huis gewit..een stukje bestrating verplaatst..mijn fitness dus wel weer gehad voor vandaag...
Nu kwark met verse aardbeien en peer en water met citroen..... even bijkomen...
Fijne zondag allen..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:55

Heerlijk Tine. Is het zo erg met de bijtbeesten?

Ik heb vanmorgen ook een rondje bos gedaan met Jones en Sav. Ons buitenrijmaatje is verhuisd dus nu alleen. We hadden er allemaal zin in en we hebben genoten. Jones liep ook weer vrolijk om ons heen te rennen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:27

jammer dat je nu alleen moet Belker, maar wel erg leuk dat Jones mee kan met jou en Sav !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:04

Mijn ervaring is dat die rotbeesten eind mei/begin juni komen na een hevige regenbui. Die regenbui hadden we gisteravond (in 1 uur 15 mm), dus ik verwacht de explosie binnenkort. Ik ben liever thuis de eerste dagen als ze de dekens om hebben, vooral omdat Fabels het de eerste keer erg eng vond. En er zitten ook al veel muggen en andere prikbeesten, dus daar hebben ze gelijk ook al minder last van. Heb ook een dazenval hangen en 4 emmers met dazenlijm. Hopelijk helpt het een beetje.

Ik zou eind van de ochtend op verjaardagsvisite, maar zo moe. Gelukkig mocht ik thuisblijven van manlief en zijn de mannen samen op pad gegaan. Ik heb 4 uur geslapen. was wel nodig dus.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:44

Vanmorgen de paarden-en schapen omgeweid, gezellig met alle honden. Niet dat het erg helpt als Max je helpt hahaha gezellig is het wel.
Net even naar het station geweest 5 minuutjes om Max te trainen. Lekker stabiel open hondje, dat met open blik de wereld tegemoet treedt. Hij kan nu zitten en liggen op commando haha nou ja, meestal dan

Nubezigmetnieuwe rubberen matten in de paardenstallen. Sportschool op stal.

Fijne dag allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:06

Ppff soms hoor je weer dingen die je met beide benen op de grond zet. Iemand uit de paardenwereld/ paardenvoer wereld heeft zichzelf van het leven beroofd. Vrouw, kinderen achterlatend. Wij wisselen wel eens wat voer uit omdat we dealer zijn van hetzelfde merk. Ben er echt een beetje stil van.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:08

Pff, heftig. Sterkte

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:47

Heftig Baudyh..... Sterkte.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:06

Heftig Baudyh sterkte ermee.

Inderdaad sportschool niet nodig als je paarden aan huis hebt. Gister was het niet zo warm dus het hooi dat over is van vorig jaar verplaatst zodat dit straks eerst op gevoerd kan worden, en de nieuwe aanvoer in een schoongemaakte schuur weer opgeslagen kan worden. Wat was het lekker om daarna te douchen :+

Janouk met dettol bedoel je dan het ontsmettingsmiddel of een schoonmaak middel? het is namelijk een merknaam, je kan er ook sop van krijgen.
Vliegen genoeg de dazen zijn er nog niet.

Vanochtend een rustige start en na de :9k een rondje met de shetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:12

Vanmorgen heerlijke buitenrit gemaakt met zoonlief op Fabels. Dit was pas haar 2e bosrit, maar wow, wat is het toch een (h)eerlijke pony. Het zadelen aan de trailer ging heel relaxed (ik vind het hoofdstel indoen dan toch altijd nog even spannend), ook het inspuiten met vliegenspray reageerde ze helemaal niet op. Ik hoefde er niet naast te lopen van zoonlief, maar mocht gelijk al op mijn paard klimmen. Hoe stoer!!!! En al vrij snel konden we ook al in draf (zoonlief had van te voren gezegd dat het een stapritje zou worden) En dat niet alleen, we hebben ook heerlijke galopstukken gedaan. Na een tijdje ging het stoere stel zelfs voorop, ook in draf en galop. Zo trots en blij <3 <3 <3

Bij thuiskomst Sam ingespannen en heerlijk gemend. Dressuurmatig zijn we op de goede weg. Nu nog halthouden en achterwaarts, dat vindt ze nog steeds erg moeilijk.
Nu weer even poosje slapen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:33

Baudyh, sterkte...zet je idd met beide benen op de grond.... koester wat je hebt...en gun anderen ook hun geluk...

Lekker tine dat het zo goed ging.
Vhu hoe gaat t.. cathey nog geknuffeld ?...
Ips. Hoe is menkamp gegaan...zag schitterenfe foto's voorbij komen op fb.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:44

Heb flink bijgelezen weer!

VHU, is Suelza niets om Cathey eens naar toe te sturen?

Over keuren: Ster was niet gekeurd en nooit problemen mee gehad. Wel een onverwacht veulen :+ . Moos was wel gekeurd, maar dat was volgens onze vet een maandagmorgen-paard .... had altijd wat, en steeds iets anders.
Miepje is klinisch en röntgenologisch gekeurd, incl. PROK. Maar zij was het eerste half jaar ook elke keer ziek. Nu gaat het gelukkig veel beter!

Ben vanmiddag thuis gekomen van een driedaagse SWM. Supermooie accomodatie, prachtige hindernissen en een goede organisatie. En "mijn" menner, waarbij ik groom, deed het fantastisch: winst met overmacht in de dressuur, marathon onverwacht gewonnen en daarna konden we 5 ballen lijden in de vaardigheid. Wat ze natuurlijk niet deed. Daarna aangespannen prijsuitreiking, wel heel sjiek om mee te maken!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:34

Baudyh, heftig. :(:)

Dettol ontsmettingmiddel gebruik ik

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:57

Baudyh wat afschuwelijk -O- arme vrouw en kinderen die achterblijven wat erg...

Tine heerlijk bezig en lekker geslapen :z Gem fijn weekend en Miepje met opstartproblemen maar nu doet ze het toch heerlijk! Janouk aan het ontsmetten :7 en lekker bezig met hondenkind <3 Marga lekker rondje met haar top shetten +:)+ en Biancacoo lekker aan de slag en aan de taart :Y)
Klinkt allemaal heerlijk.
Het is ook wel heerlijk weer elke keer wat treffen we het toch.

Citaat:
VHU, is Suelza niets om Cathey eens naar toe te sturen?

Heb ik ook aan zitten denken, zij is echt een type voor Cathey, maar dan moet ze eerst in de trailer durven / vervoerd kunnen worden...

Vandaag in totaal incl tussendoor grondwerk e.d. 3 uur bezig geweest en ze heeft zelfs nog niet een stap op de klep gezet... ze gaat continue totaal in de freeze / faint, staat met gesloten ogen voor de trailer en valt vrijwel om. Ja dan kun je haar er wel 'inhijsen' maar dat lost natuurlijk de basis van het probleem niet op. Dus ik zeg de DA af en ga eerst met trailerladen aan de slag, plus grondwerk om haar rug sterker te krijgen en schouders / kaken losser. Tijdens het laden verkrampte ze dus ook totaal in haar kaak apart he.
Daarna zien we wel weer...

Dus Biancacoo, met opmerking, misschien heeft ze meer tijd nodig, jij gaat door voor de koelkast :)
Ze ziet er wel super uit momenteel...

Afbeelding

En ik wil heel graag een paard (bijrijden) waar ik gewoon op kan stappen en twee of drie keer per week lekker mee in de bak kan en af en toe buiten uitstappen / ritje doen want ik mis dat enorm. Dus maar eens kijken hoe/wat/waar ik dat voor elkaar kan krijgen... :7 bij ons op stal staat niets geschikts helaas.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:12

Getraumatiseerd is ze zeker vhu !!
Heeft veel tijd nodig...en geduld...is heel moeilijk..
Bijrijdpaardje zou leuk zijn.
Janouk aan het dettollen...haha
Gem wat gaaf zo'n dag groomen. Gaaf en leerzaam !!
Gefeliciteerd met het resultaat.
Tine fijn buiten gereden met knappe fabels en zoon.

Taart..haha nee....ik eet suikervrij...mocht nu een rabarbercake maken...was qua smaak lekker en dat zonder zoetigheid...maar is wel mega moeilijk...ik ben best suikerverslaafd..en nu..klaar met suiker
..maar overal zit het in...dus veel zelf maken...en dan smaakt het heel anders als je gewend bent

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 06:44

Vind dat echt heel knap van je Biancacoo.... die suikers.... !

Heb van stalgenootje aangeboden gekregen dat ik haar pony van 1.50 zoiets kan bijrijden is 'zo'n type Ollie zeg maar. Erg leuke pony. Haar bijrijders waren net gestopt (hoe toevallig kan het leven zijn). Erg blij mee want op zelfde stal! Woensdag ga ik haar proberen :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:29

Knap Biancacoo. Ik eet redelijk suiker beperkt.
Als ik zondig doe ik dat met zoveel mogelijk schone producten. Liever 1 dure leonidas bonbon dan 1 goedkope. Ik zie door mijn continu glucosemeter gelijk het effect op de suikerspiegel.

Wat fijn VHU.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:30

Belker...lijkt me heel lastig.... hoe zit dat met fruitsuikers?? ... moet je daar ook rekening mee houden ??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:02

Knap Belker. Ik heb het een jaar lang geprobeerd. Koolhydraatvrij/arm. Ik werd er absoluut niets fitter van (wat het doel was), viel er ook niets van af en het was erg moeilijk om te hanteren in een gezin. Dus ik ben er uiteindelijk mee gestopt.

Vanmorgen weer bij osteopaat geweest, hopelijk knap ik nu weer een beetje op. Zometeen weer met Mowgli naar de dierenarts, want hij stinkt weer uit zijn bek. Ik vrees dat de melanoom weer ontstoken is. Ponys krijgen een dagje vrij en we hebben onverwacht een loge (vriendje van zoonlief kwam spelen en blijft nu ook slapen).

Fijne dag allemaal