[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:35

Goedemorgen..
vhu, mooie foto's ! lekker genoten dus.
tine, leuk dat je meegedaan hebt, en knap van je zoontje ook !
Ndv binnenkort menles !
Ips..ik ben zo benieuwd !! leuk een rijpaardje erbij !
Ava, :wave: :wave:
Heerlijk km-tje met de hondjes door het bos geraced...
ze hadden het duidelijk naar hun zin,...en het liep erg goed, tuurlijk verkeerd gelopen..snel gedraaid met hulp van mijn zoontje..en weer naar de auto..
7 graden..mooi koel om 6 uur vanmorgen.

nu schijnt de zon, lekker warm....hoop dat jullie een fijne dag hebben vandaag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:55

*\o/* 1e kilometertje gemaakt toppie! Zal wel goed voelen Biancacoo!

Hier weer op Hero gezeten :D even linksom / rechtsom gestapt heeeeeeel sloompjes (dus prima :)) ).

Het zonnetje schijnt, fijne dag allemaal {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:04

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:16

Goed zeg van jou en Hero :# *\%/* :):) ook knap dat je dat durft !!
Tine, dat ziet er gezellig uit !!

omdat we met de honden nu eerst maar een km-ertje gingen gekeken of Eagle ook mee wilde in de kar..vorig seizoen bleef hij in zijn hok zitten..en wilde echt niet mee.. :n :\
Nu wilde hij wel mee..kwam hij vrolijk uit de aanhanger, en stak hij zelf zijn kop in zijn harnas...dus hij mocht mee voorop, dan kan hij het tempo bepalen.. +:)+
hij was blij en tevreden toen hij bij de auto kwam....en wandelt nu nog lekker in de tuin..niets aan zijn poot te zien, dus was fijn dat hij even mee kon draven/rennen..
fototje....wij ingepakt vanwege het water..niet voor de kou..haha..en start vanuit stilstand..dan storten ze zich altijd even vol in het tuig.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:05

Geweldig Bianca <3 <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:08

Wat leuk Tine, dat is toch zo prachtig dat dat zo kan. Ze zijn zo leuk samen.
Geweldige foto Biancocoo. En als Eagle gewoon af en toe eens meekan, zou zo fijn voor hem zijn.

Ik ga er alleen op zitten als ik 100% denk dat hij OK is. Dus het moet niet enorm waaien, regenen of druk in mijn hoofd enz :7 Hij is pas drie jaar, het kan allemaal op zijn gemak en elke keer als we wat doen is meegenomen. Is moeilijk voor mij zo te denken, want ik ben altijd erg van de planmatige gestructureerde aanpak :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:13

VHU: dan is Hero dus juist nu een heel goed leerproces voor je. Hij leert jou om het rustig aan te doen.
En het is zo mooi te zien dat zoonlief zelfs zonder zadel op buitenrit wil (en dan ook nog gewoon die pony aan de teugel laat lopen) <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:30

Binnenkort hebben we hier weer vriendenweekend, dan komt er een man of 40 deze kant op. Een deel blijft slapen. Omdat onze bovenverdieping nog niet klaar is, wordt dat weer slaapplaatsen bedenken (in bijkeuken en woonkamer). Maar binnen hebben we niet genoeg plaatsen, dus de tent moet ook weer op. Kreeg ik toch de geniale ingeving om mijn kleine tentje te proberen. Die is veel makkelijker en vooral sneller opgezet dan onze grote koepeltent. Bovendien bij regen veel makkelijker ergens uit te hangen om weer te drogen. Zoonlief gaat hem vannacht testen :+

Ook nog druk bezig geweest met mijn rubberboot. Die heb ik ooit voor mijn 13e of 14e verjaardag gekregen en heb ik nog steeds. Een bakbeest (4 personen) in legergroene uitvoering. Blijkbaar topkwaliteit, want na 30 jaar doet hij het nog steeds. Er zitten 3 heel kleine gaatjes in, helaas heb ik geen geschikt plakmateriaal, dus morgen maar even naar de Gamma. En op zoek naar nieuwe peddels, want die hebben de 30 jaar niet overleefd (waren van hout). Tja, waar zou je nu toch peddels kunnen kopen....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:55

*\o/* gaaf eagle weer in het tuig. Suoer.

Mooie buiterit voor amerigo.

Hier is mijn kind weer terug uit japan. Pfffffffff kan ik weer ademhalen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:03

Janouk wat fijn. Zijn die drie weken nu alweer om?? Jeetje, wat vliegt de tijd zeg.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:02

Janouk, wat heerlijk dat hij weer veilig en wel thuis is !! lijkt me wel een bijzondere ervaring voor hem om dat mee te maken !! en jij kunt idd weer rustig ademhalen..t'is niet niets...3 weken.pffff..
Heeft hij zich vermaakt ?
Tine, leuk zoontje op buitenrit..en koepeltent en bootje..dat beloofd veel plezier !
vhu, have fun ! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:24

Ja, hij heeft zich prima vermaakt en heel veel gezien, ervaren en ontdekt. Aan de hand van 1100 foto's heeft hij gezellig vanmiddag toelichting gegeven op zijn verblijf :D spraakzame puber ineens.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:30

janouk dat is wel super !! *\o/*

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:07

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:47

Jeetje, wat lijkt me dat heftig, om tijdens een wedstrijd je paard te verliezen. Pfff, heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Janouk: en ben je al door de foto's heen..... 1100 zijn er nogal wat :D

Hier vanmorgen een opruim/schoonmaak morgen gehad. Weides uitgemest, stallen uitgemest, slaapkamers uitgem.... schoongemaakt, bench uit de keuken gehaald. Eindelijk kan die ruimtevreter (want ja, allergrootste model natuurlijk) uit de keuken. De loopsheid is voorbij, dus Lika hoeft niet meer s nachts in dat ding te slapen. Ze heeft daar vanaf dat ze hier kwam s nachts ingelegen, dus ze zal het wel gek vinden in het begin. Maar nu mogen ze voortaan 's nachts lekker buiten in de tuin. Dit betekende afgelopen nacht dus dat Lika een paar keer bij zoonlief in de tent is gekropen hahah. Tent heeft het goed gedaan, dus die kunnen we over 2 weken mooi gebruiken. Hangt nu te drogen over de waslijn (dauw). Dat is het voordeel van dit kleine ding. Is veel makkelijker als die enorme tent. Als die nat is en binnen moet drogen....... Ik had hem ook zo (binnen 10 minuten) afgebroken.
Net ook nog even een nieuw bit voor Samoerai gekocht. Ik had een oude van Amerigo voor haar gebruikt toen ze hier kwam, maar gisteren voelde ik een heel scherpe rand toen ik het bit ging schoonspoelen. Heb nu voor haar ook een dubbelgebroken bitje (ik rij eigenlijk alles hier op dubbel gebroken). Ben benieuwd hoe dat gaat, mag zoonlief straks in de les gaan proberen.

Zometeen hopelijk even wat slapen, dan ponys naar huis halen en klaar maken voor de les. Zoonlief met trailer van school halen en gelijk door naar de manege. En vanavond dan nog met Amerigo langs de hoefsmid, want zijn voorijzers liggen vreselijk te rammelen. Zou eigenlijk pas over 3 weken moeten, maar ja, dit kan zo niet meer. Dus maar nieuw eronder, want hebben in september en oktober nog buitenwedstrijden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:15

Gisteren nog even met Piet staan praten. Kwam wel hard aan idd. Gebeurt toch wel vaker
bizar is dat.

Ik heb wel fijn gereden dit weekend. Dressuur 11e van de 13 en vaardigheid foutloos. Marathon
ging wel aardig blijft toch een zware wedstrijd. Uiteindelijk marathon 3e en totaal 4e geworden met
2 wp.

Hier nu al een poos flinke regen dus sla de pony's maar een dagje over.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:13

Ik ben weer terug, niet alles bijgelezen, wel dat biancacoo druk is met het niuewe huis en weer getraind heeft met de hondjes.
maisie nog gecondoleerd met de opa's.

wij zijn op vakantie gewwest en dat is goed gegaan ons manneke deed het super zo mee op vakantie.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:11

Leuk dat je weer getraind heb met de honden Biancacoo.
VHU op Hero gezeten.
Tine die lekker bezig is steeds met de paarden en veel mensen op visite krijgt.
En de rest die ik vergeten ben.
Mijn hoofd is een vergiet, sorry.

Niet goed in mijn vel door van alles waar ik natuurlijk weer niks over kan zeggen.
Toch jammer dat we niet besloten kunnen praten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:26

Baudy: pb en/of telefoon staan voor je open/aan hoor!!!
Sonjim: lekker op vakantie geweest.

Hele middag in ziekenhuis doorgebracht voor allerlei onderzoeken. Positieve is dat ik geen TIA heb gehad, maar wat het dan wel was, kon de arts me ook niet vertellen. We gaan er dan maar vanuit dat het niets ernstigs was.

Vanmorgen nog heerlijk les gehad met Amerigo. Ongelooflijk hoe goed die pony gaat lopen. Heb op papier inmiddels een nieuwe kur voor hem klaar liggen (klasse Z), maar wil eerst nog even wat onderdelen beter voor elkaar hebben voor ik hem ga filmen en muziek ga zoeken, want qua tijd zou het dan wel kunnen verschillen.

En weer gelongeerd met Samoerai. Ik hou er niet van om ze op een heel kleine volte te longeren, dus ben daar op gegeven moment maar mee gestopt, we moeten wel vriendjes blijven. Heb toen op lange zijde schouder binnen geoefend. Dat lijkt beter te werken. Is makkelijker als ik erop zou kunnen zitten, maar ik ben helaas toch echt veel te zwaar voor haar.

Nu lui op de bank paardensport (weg) kijken. Manlief is met zoon naar muziekles gelukkig, zag die herrie aan mijn hoofd echt even niet zitten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:14

Klinkt eng, Tine, maar gelukkig geen TIA.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 17:29

Was ook eng, 4x iets gehad. Maar ja, als ze niets kunnen vinden, zal het wel iets onschuldigs zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:06

Goeienavond!

Tine, gelukkig dat het niets ernstigs lijkt te zijn.

Baudy, :(:) je mag je hart per pb luchten. Hoeft niet, ben niet nieuwsgierig, maar mag wel.

Sonjim lekker op vakantie geweest, heerlijk!

Maisie, ja het lijkt de laatste tijd (weer?) vaker te gebeuren. Ik vraag me altijd af hoe dat kan met al die vetchecks tijdens de wedstrijden. Jijzelf helaas net naast het podium, toch knap gedaan!

Janouk is opgelucht met thuiskomst van zoon en heeft 1100 foto's gezien :D

Biancacoo: Eagle ook weer in het span! Ziet er gaaf uit 8-) . Waarom zit er eigenlijk zoveel ruimte tussen de dieren?

VHU heeft op Hero gezeten en sloom gestapt :D .

Ava is weer bij...... en heeft vanmiddag, net als ik, geen menles gehad. Achteraf blij om met dit takkeweer. De reden is alleen wat helaasjes.

Vanaf vandaag weer in een strak ritme komen: eerst kranten, dan gauw dochter gaan opjagen met eten, paardenstaart maken en tandenpoetsen. Dan klasgenootje ophalen één dorp verder en daarna zorgen dat ze op tijd in Venlo zijn. Vanmorgen goed gelukt, we waren bijna een half uur te vroeg :x .
Helaas zei buienradar dat er 95% kans was op regen..... die hebben we alle 95 gehad. Helaas niet gekoetst, maar wel de WEG-zender op Ziggo-kanaal 502 gevonden. Dussss met een berg wasgoed waar ik met mijn 1.80 m nauwelijks overheen kan kijken voor de tv, en alle toppers en mindere goden kijken. Ik ken de GP proef inmiddels uit mijn hoofd, nu nog een geschikt paard :D .
Morgen komt oppaskindje en helaas voor haar....... geen Teletubbies, Bruine Beer en andere flauwigheid: ze mag paarden kijken want de Special komt er aan }:) (Voor de critici: ze vindt me nog steeds erg lief :') )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:22

Even snel
Gem. Ik heb dus Nieuwe lijnen, en verbaas me net als jij over die idiote lengte tussen de honden.ga daar zeker iets aan doen !!
Tine. Ik heb dr overheen gelezen. .wat eng...hoop dat het niet weer gebeurd
Maisie knap gereden !
Ava geen menles balen
Verder ben ik een zeef....akelig schrikmomentje in t huis hier....word aan gewerkt. ...stond ook al op de planning.
Stopcontact gesmolten bijna brand........huis vol rook. ...dus nu met spoed nieuwe electra doen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:36

Jakkes Bianca, dat is wel heel erg schrikken. Zit er zulke verouderde electra dan? Hebben de vorige bewoners wel heel onveilig gewoond. Brrrr.

Gem probeert weer in ritme te komen en schotelt oppaskind de Special voor. Niets mis mee lijkt me :+

Zometeen lekker mennen met Amerigo. Mijn nieuwe kur eens proberen te rijden. Heb nog wat andere lijnen bedacht voor de galop

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:55

Erg lief Tine en Gem maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Maar bedankt voor het aanbod.