[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:43

Hoe is het met de merrie met veulen? Knapt ze toch nog op? Zo gek, ken haar helemaal niet, maar denk steeds aan haar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:40

jeeee vhu...dat is wel heel erg..waar moet dat heen ??
Aks..klinkt hartstikke eng wat je omschrijft....komt idd vast door losgeschoten kettinkje..balen zeg..

hier geen nieuws..hondjes gaan super...en oude knollebol niet...hij loopt nog steeds erg slecht..de shet is volop aan het verharen.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:41

ik hoorde t ook op de radio VHU,
belachelijk gewoon, die Amerikaanse onzin waait helemaal over lijkt het wel, pffff

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:39

Hier ook benieuwd naar de merrie van baudy (toch?)

Balen biancacoo dat het nog niet goed gaat met oudje :(:)
En Dids was vandaag niet heel erg eng, ben er best rustig onder gebleven, maar had ook gewoon iets van ''geen varkens hier, dus je houdt je gekloot hier'' :')

Pfft, leren voor assessment.. Ik ga 't echt niet halen := :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:41

Jij gaat het echt wel halen :j ~~}> _-:(

Lekker uur met Ollie op de wei gestaan en wat rondgeklooid dus ben weer wat bijgekomen van deze waardeloze dag :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:44

VanHuisUit schreef:
Jij gaat het echt wel halen :j ~~}> _-:(

Lekker uur met Ollie op de wei gestaan en wat rondgeklooid dus ben weer wat bijgekomen van deze waardeloze dag :)

ooit wel }:0

Maar woensdag? Naah... Begin al labiel te doen als ik eraan denk _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:46

tine10 schreef:
Hoe is het met de merrie met veulen? Knapt ze toch nog op? Zo gek, ken haar helemaal niet, maar denk steeds aan haar.

Het is een beetje een wonder merrie. De dierenarts kan het eigenlijk niet geloven. Maar ze doet het best goed. Ze krijgt extra ijzer omdat ze veel bloed heeft verloren. De eerste 3 weken blijven nog wel zeg maar kritiek maar ze gaat gewoon goed voorruit. En het veulen gaat natuurlijk ook goed met reserve melk erbij.

De merrie is niet van ons hoor, maar van vrienden.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 22-04-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:47

Gem schreef:
Baudy, heb je de cam online staan? O:).
VHU, daar heb je boktmeetings voor :) .

Nee helaas hebben we nog een oude camera die kan niet online.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:53

Ik heb het echt stuiter druk wel bijgelezen maar meer ene oor in andere uit. Sorry.
Vanavond eindelijk een rondje met db gement. Lekker dwars door het dorp. Kwam precies bij het spoor toen de bomen dicht gingen. Mooie test. Maar hij bleef braaf staan. Nog een stukje gegalloppeerd op een zandpad. Hé echt lekker.
Morgen ochtend komt de paardentandarts voor db en zelko.
Db trouwens gemeten.De laatste keer één jaar terug was het 1.61 maar nu 1.66m jezus ik krijg een echt paard. Hij mag wel stoppen hoor maar ik ben bang dat er nog wel wat bij gaat komen.
Nu ga ik slapen nou ja half en de andere helft staart nog altijd naar het beeldscherm.

Trouwens een goed plan om een keer te meeten met z'n allen. Rit op de Veluwe of zo........

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:54

Wat een supergoed nieuws. Heel gek, maar heb eigenlijk steeds het gevoel dat het goed komt. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ben wel blij dat het klopt. In ieder geval tot nu toe, blijft natuurlijk nog even spannend. Vindt het veulen het niet gek dat hij bij 2 merries kan/moet drinken?

Aks: kom op joh, even volhouden, dan ben je ervan af. ~~}>
VHU: echt bizarre situatie. Doodeng. Waar moet dat toch heen hier in NL. Net als die doodsbedreigingen voor John Ewbank, omdat hij geen mooi lied heeft geschreven. Slaat toch werkelijk nergens meer op.
Bianca: vervelend dat paard nog steeds slecht loopt

Vanavond met Thabor ohz les gehad, hij ging echt heel erg fijn. Als we dit nu eens vast weten te houden, dan scoren we volgende week misschien nog wel een wp. Dan heeft hij zijn allereerste outdoor. Zal nog lastig zijn om binnen de bordjes te blijven haha. En natuurlijk retespannend, met al die verschillende ringen naast elkaar.

Manlief is heel druk bezig om te regelen dat de houtsnippers snel komen, zodat ik niet meer dagelijks eindeloos hoef te sproeien. Dat is ook niet leuk meer. Ben echt hele dag bezig en dan kijk je s avonds in de bak, is het deels gewoon alweer echt kurkdroog. Het moet echt eens even lekker gaan regenen hier (liefst snachts natuurlijk haha), maar de natuur is zo uitgedroogd hier. Gras kan ook wel wat water gebruiken, nu hoopt alleen maar fructaan op, want het is wel warm en zonnetje, maar zonder water kan gras niet groeien. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:55

baudy, welke tandarts heb jij? Gewoon even nieuwsgierig of je misschien dezelfde hebt. ;) En fijn dat DB weer helemaal braaf is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:02

Het veulen drink alleen bij zijn eigen moeder en de reserve moeder wordt gemolken en dat wordt met de fles gegeven.

We hadden eerst van Houten uit opende maar sinds ik een lezing van Victor schepers heb gezien ben ik naar hem over gegaan. Misschien wel iets duurder maar ik vind hem wel super goed. Victor zit aan dierenkliniek Sleen verbonden. Heb verder niks met die kliniek.

Wij willen inderdaad ook regen en warmte dat het gras hard groeit. Alleen het veulen gaat nu elke middag op de wei maar voor de andere is er gewoon nog niet genoeg gras.

Komt vast goed met Thabor op outdoor concours.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:04

@tine; als ik 't assessment haal ben ik er nog niet vanaf :') Wel stapje dichterbij, klopt :)
Lekker met thabor gewerkt, stoer hoor!

Zonde dat je aan de snippers moet omdat de bodem zo droog is..

Hier geschrokken van de warmte nu nog op dit tijdstip.. Ga woensdag weer naar stal, en dan ga ik Dids toch maar zijn deken op gooien denk ik :) Heb op zich al een maand cadeau gekregen nu, ten opzichte van voorgaande jaren :) Vind 't zo zonde :\ Zie zo graag een paard door de wei lopen ipv een hobbezak :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:07

Ik weet niet wat dat is met die doodsbedreigingen en bedreigingen uberhaupt, tegenwoordig schijnt dat soort van normaal te zijn ofzo. Of dingen zeggen als ik haat je of zoiets :n ik heb ook wel eens op school (niet deze moet ik zeggen, was andere school) in een situatie gestaan die erg bedreigend was, maar dat was dan zonder wapens .... moet er niet aan denken als er wapens bij zijn zeg vreselijk.
En dan bedreigingen om een liedje naja zeg....

Geweldig van de merrie zeg dat ze zo vecht en dat ze weer een dag erdoor is, ongelovelijk. En super fijn voor veulen en de eigenaar!

Ja het mag zeker wel gaan regenen, erg hoefbevangen gevoelig allemaal op het moment. Nu staat Ollebol nog maar een uiterlijk twee uur op de wei, we gaan deze en komende week opbouwen. De groep bestaat uit plm 10 B/C/D/E pony's en een paar mini's, ze staan met z'n allen op een enorm weiland. Nu eerst in wisselende groepjes.... tot nu toe vindt Ollie het gelukkig erg gezellig allemaal (en is vooral geinteresseerd in het gras) :Y) 't Schijnt vanacht te gaan regenen, hier dan. Als het woensdagmiddag maar droog is want dan heeft onze zoon zijn verjaardagsfeestje, survivallen := nou ben benieuwd.

Wat heerlijk dat Thabor zo fijn loopt Tine +:)+
Agossie Diddletje weer in zijn pyama....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:41

zo dat is echt fijn dat de merrie zo opknapt van wat ijzer.
tine: wacht op snippers voor de bak,zal wel genoeg zijn na de storm van vorige week :j
dids moet weer pyama aan,sun heeft hem al een week aan(ik kon zowaar haar staart invlechten gisteren _/-\o_ )
janouk vandaag getraind in de grote bak....die gaan de competitie weer aan.... +:)+
masie: jij hebt er toch ook 1 met eczeem? kan je er s"avonds mee mennen met de knutten in de lucht? of hoe doe jij dat?
net sun en tiamo aan de longe laten springen,die tiamo moet het leren,nou toen het balkje wat hoger lag....ieks :wow: ....bokkend na een sprongetje en toen.......racen,springen enz.....gekke pony

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:32

Goedemorgen

Waar blijft nu toch die regen?

Hier heel slechte nacht, zoonlief was al om 4 uur wakker, moet erg hoesten en heeft wat verhoging. Maar hij wil wel naar school.
Straks ook maar even dierenarts bellen voor de hond. Hij heeft nagel helemaal in lengte ingescheurd en loopt nog steeds op 3 poten, dus mag arts even kijken.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:14

Hier ook weer heel erg druk met werk en verjaardagen etc. dus sluit me even aan bij de samenvattingen.

Vind ook de dreigingen zoals die op dit moment overal worden geuit de spuigaten uitlopen. Wat is er toch aan de hand in deze wereld. vreselijk. VHU sterkte want dit is gene leuke manier om naar je werk te gaan natuurlijk.
Tine lekker gereden onder het zadel en houtsnippers onderweg. Is dat een goede oplossing? Wij hebben ook een bak die en veel te zwaar is en veel te droog dus zijn nog op zoek naar een oplossing.

Aks druk met school, succes, hoe lang moet je nog? Wat spanning bij Dids maar er toch goed doorgereden, komt vast ook door de kinketting. Wel fijn zeg dat je er zo veel plezier aan beleeft.

Sun en Tiama gesprongen; goed bezig.

Janouk ook weer onderweg naar topprestaties in de dressuur.

heerlijk dat de merrie goed opknapt en het veulen het zo goed doet.

Db groeit hard zeg. fijn dat hij zo braaf blijft staan voor het spoor.

Bianca; hoop dat het beter gaat met paardje?

Hier weinig nieuws en weinig tijd om van de week echt te trainen helaas. Vanavond wel naar d emenvereniging. In het kader van Nationale sportweek 2013 hebben we een inloop lesavond. Iedereen kan komen kijken en meedoen om kennis te maken met de mensport. Ben benieuwd.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:19

@annemie77; hoe lang ik nog moet is een groot vraagteken :) Als ik alles heb gedaan ben ik klaar. Ik ben al aan een jaar uitloop bezig namelijk :)
En dit assessment heb ik vorig jaar 2x niet gehaald.. mja.. waarom dan nu wel :=

Leuk zo'n ''reclame voor mensport'' avond!

@tine; beterschap voor zoontje :(:) stoerdat ie toch naar school ging
jij succes, met korte nacht en druk programma

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:20

Citaat:
Is dat een goede oplossing? Wij hebben ook een bak die en veel te zwaar is en veel te droog dus zijn nog op zoek naar een oplossing.

Wij vinden van wel. In de oude bak ligt het nu zo'n 3 jaar. Kan eigenlijk altijd rijden, ook bij vorst (tenzij het heel veel heeft geregend vlak voor het gaat vriezen). Maar bak is nooit zwaar omdat hij zuigt of te mul is. Daarom komt het nu ook in de nieuwe bak. Het is wel duur (kan wel goedkoper, maar dan krijg je andere kwaliteit, die glad kan worden of sneller rot), maar ik vind dit echt heel fijn.

Heb net ponykamp voor zoonlief geboekt. Hij wil graag dat zijn pony meegaat, dus ze gaan samen op pad. Ben heel benieuwd of dat allemaal goed gaat. Als het goed gaat, is het natuurlijk wel heel erg goed voor hun band, lekker samen erop uit.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:30

Bij ons komen er kokosvezels door de bakbodem, schijnt ook echt geweldig te zijn...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:35

Heb ik ook naar gekeken, is een stuk goedkoper en zou ook goed moeten werken. Maar dan zou je nog steeds veel moeten sproeien en daar wil ik juist vanaf. Bovendien moet je dat heel erg uitpluizen. Voordat ik dat klaar heb, is de helft alweer weggewaaid, heb hier nl altijd wind

Nou, net dierenarts gebeld, kan om 13.30 met de hond langskomen. Arme beest. Maar ja, betekent weer geen middagslaap. En dan ben ik nu al aan toe, man wat ben ik moe.
Maar goed, ik ga nu Rembrand inspannen, heb zo les en moet de mannetjes van landschapbeheer zo gaan instrueren waar de haag moet komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:00

goedemorgen...of liever rottemorgen voor mij...
maar ik mag niet egoistisch zijn...

egopost..
in uitgebreid overleg en na vele onderzoeken van mijn oude knollebol...is toch besloten dat het tijd is voor hem om naar zijn vriendin Melody in de eeuwige paardenweide toe te gaan.
Nog deze week zal ik afscheid van hem moeten nemen na 19 fijne jaren samen.

nog steeds in tweestrijd, maar het is voor hem beter, de pijn die hij heeft is niet meer te bestrijden, en met veel pijn verder leven op 22 jarige leeftijd, dat heeft hij niet verdient. |(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:02

och biancacoo :(:)
een hele dikke knuffel voor je :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:03

Hele dikke knuffel..nooit leuk...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:05

Och Bianca, wat een moeilijke beslissing. Maar zo te lezen wel de enige juist. Heel veel sterkte!!