[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:29

hier verder dagelijkse boerderij drukte, morgen ijzers bij ilona er onderuit.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:03

Jenkins schreef:
Janouk, vast een intensieve social media workshop geweest!
Ik als communication and multimedia design expert weet hoe belangrijk het is social media te hebben, super dat je een workshop gevolgd hebt en het gaat inzetten voor je bedrijf!

Handig om te weten, dan kan ik jou misbruiken als ik het niet meer weet. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:18

Wis is altijd compleet op als ze bij stal is geweest <3 helemaal na een lange dag als zondag, heerlijk voor zo'n hond.
Gaaf fototoestel Jenkins we verwachten nu veel hele mooie plaatjes :j
Vond zoonlief pannenkoeken lekker Ollie? Vast wel!
Frensie fijn gelest (was ohz of voor de wagen, was het even kwijt :o )
En voor 't gemak ga ik even mee met de samenvattingen :7

Vanochtend heerlijke rit gemaakt met Bente. Het was lekker weer, niet veel wind, beetje miezerig af en toe maar niet koud. Flink stuk over de weg en behoorlijk wat groot verkeer tegengekomen, wat ook de bedoeling was :P ze deed het braaf. Echt bij dit paard had ik gedacht dat ze nooit aan tractoren / vrachtwagens zou wennen (als je ziet hoe ze soms te keer gaat in de box of paddock als ze er een op afstand ziet, echt steigeren en springen := ) maar ze loopt netjes mee met groom, wel enorm :wow: maar dat geeft niet. Volgende stap is natuurlijk zonder groom eerst met 'ongevaarlijk uitziende' tractoren & vrachtwagens }:0

Wel heerlijk hoor dat je niet bang hoeft te zijn dat je in de sloot, greppel, paaltjes of tuinhekjes verdwijnt als er plots een tractor / vrachtwagen verschijnt :) Denk dat ze dan toch weer heeft bijgeleerd afgelopen zondag :roll:

Nu eigenlijk best wel moe maar wil huis netjes hebben dus net al douche gedaan (stond er toch onder :+ ) en zo nog flink aan de opruim etc. Heerlijk , ik was net na zoonlief thuis, was hij Wiske al aan het uitlaten, goed he.

Nou fijne dag allemaal nog :wave:

Jenkins

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:33

Klinkt als een heerlijk ritje VHU! Geeft je toch kracht voor de rest van de dag :D heb ik dan altijd :P

Ik wou vandaag ook in de bak mennen, heb mijn vriend meegevraagd. Want mijn lamoen is nog steeds te lang, waardoor deze uitsteekt van voren en er kans is dat mijn leidsel er achter gaat hangen. Als ik dan alleen ben is dat gevaarlijk, maar als er iemand bij is kan die hem los maken. Maar vriend vind het te koud vandaag :P Morgen gaat hij wel mee :P dus vandaag maar even longeren dan haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:13

Klopt. Ik vind het gewoon zo heerlijk een buitenrit maken, dat gaat wat mij betreft nooit vervelen. Het geluid van de hoefijzers, die oortjes van je paard, swingend lijf & kont en een mooie omgeving. Plus gezelligheid van groom. Dan denk ik altijd weer 'daar doe ik het voor'.

Moet je vriendje maar even het lamoen bijzagen, wordt hij vanzelf warm :))

Voor vrijdag een Volkswagen Master gehuurd om wagen in te vervoeren. Daar zit dus ook een trekhaak achter. Kunnen we als we op wedstrijd gaan de wagen in de bus doen en dan de trailer er achter :)*

Wiske heeft voor het eerst geblaft toen de postbode post in de brievenbus deed ^) :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:17

volkswagen master? Renault master denk ik?
Fijn dat rit zo goed ging!

Ik voel me compleet gaar... Nu op stal. Paardje kroelen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:26

Ik bedoel een Mercedes Sprinter, of een VW Crafter, enorme dingen in ieder geval <<)

Nou ga kind ook eens achter de computer wegtrekken, doet z'n moeder na, is niet goed :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:31

Ik word hier geteisterd door een vlieg -:(- Een heel vervelende vlieg... _-:(

VHU les was ohz. Heb vrijdag a.s. weer menles. Klinkt als een heerlijk ritje met Bente!
En superzoon was de hond al aan het uitlaten.

Jenkins helemaal niet op je mooie cadeau gereageerd! Veel plezier ermee!

Aks lekker paardje kroelen.

Op het land van onze stal zijn nu drie weekenden lang wedstrijden van de vereniging. Afgelopen weekend was mennen D+V. Vanmiddag is bixie en vanavond weer mennen D+V. Komend weekend ponies springen en dressuur en volgend weekend paarden springen en dressuur.
Was net met Beer even bij de bixie kijken en ben meteen gestrikt om straks even een uurtje te ringmeesteren bij het mennen dressuur. Zaterdagmiddag ga ik omroepen bij de ponies springen en volgende week zaterdag 's ochtends en 's avonds omroepen bij de paarden. Ach, heb toch genoeg tijd. Vanavond na het ringmeesteren gaan manlief en ik dan een patatje eten op de wedstrijd :9

Beer ligt lekker weer te maffen in de bench. Ben zelf ook best moe dus ga even lekker tv kijken of boekje lezen ofzo.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:44

idd VW crafter.

Wij hebben een renault trafic het kleine broertje van de master. Maar daar past mn kar ook in. Ideaal !!

Jenskins het is toch best lekker weer. Hier iig wel. (voor zover ik kan zien vanuit kantoor)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:01

Dingetje: welkom! Hier nog een Forester-menner. Weet je helemaal niets van de afstamming?

janouk schreef:
@dingetje welkom. Ik heb een zwak voor New Foresters. Zelf 23 jaar lang een New Forest gehad, Offem Penelope.

De beroemde Offem-stoeterij van de Gravin uit Noordwijk! Ik ben benieuwd of er (en hoeveel) Offem pony's er nog rondlopen....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:01

Helaas is mevrouw Van Stirum een aantal jaar terug overleden. Er lopen geen Offem ponies meer op het landgoed. Ik heb een aantal jaar ponies gereden en uitgebracht onder het zadel voor de Gravin. Zalige vrouw met geweldige humor. Niet iedereen kon met haar door één deur, maar ik kon het prima met haar vinden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:04

Janouk: dat zij niet meer leeft weet ik idd. Ik vroeg me af of er überhaupt (dus niet alleen op het landgoed) nog Offem pony's zijn :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:16

Echt geen idee of er nog Offem pony's in leven zijn. Ik kom ze op concoursen nooit meer tegen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:11

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:59

Zit me hier een partij duf te zijn -O- Zo maar naar bed, hopelijk gaat het morgen weer wat beter.

Morgenochtend zoonlief heel vroeg bij school "dumpen" en snel door naar de garage, zodat ik morgenavond met een goed werkende stekkerdoos van de trekhaak eindelijk weer naar les kan .

Geen kennis van New Forest pony's, dus kan geen antwoord geven.
Frensie: al van die vlieg af?
VHU: jij ook al zo'n goed voorbeeld voor je kind vwb de pc?? _O- En blaffende hond, ja, dat begint meestal rond deze leeftijd. En heerlijk gereden.

Ik ga kopje thee maken en naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:01

dufheid hangt ook nog eens in de lucht nu hoor tine..
Ik was vanmiddag ook spontaan op de bank in slaap gevallen tijdens school-activiteiten >;)

Lekker op stal geweest, even te paard geweest maar niks boeiends gedaan :o ging toch niet zoals ik wilde..
Nu lekker eten maken, en als toetje heb ik waterijs!! :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:03

Ik heb als toetje magere kwark met verse aardbei en banaan. :9

Verder gemarineerde champignons en rul gebraden gehakt gegeten.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:31

janouk schreef:
Echt geen idee of er nog Offem pony's in leven zijn. Ik kom ze op concoursen nooit meer tegen.

Ik ook niet :n , alleen nog maar nakomelingen van.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 00:05

Gem schreef:
Dingetje: welkom! Hier nog een Forester-menner. Weet je helemaal niets van de afstamming?

Nee helaas niet.
Er staat niks in zijn paspoort oid -O- geen vader, geen moeder.....zelfs zijn geboortedatum staat op 1-1-2000 ;(
De stoeterij waar of hij vandaan komt dacht dat het een kruising was met een welsh x new forest, maar ik denk en meerdere met mij dat het een zuiver new forest is!
Maar goed het maakt hem niet minder leuk.......vraag me alleen wel is af waar hij vandaan komt, hij kende geen brokjes, geen snoepjes, geen lekkere poetsbeurt en de wei had hij volgens mij ook nog nooit gezien -O-
Denk wel is dat hij in zijn vorig leven pirahnia is geweest }> heeft ook weinig opvoeding genoten, maar dat gaat gelukkig steeds beter :D

Ga maar is een tukje proberen te doen :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:08

Goedemorgen

Aks: van harte *\o/* *\o/* *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:18

Mogge,

Speciaal voor Aks,

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:24

AKS Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Dingetje jammer dat je zo weinig van je pony weet. Is ook moeilijk achter te komen zo.
Hij was toch ook nog niet beleerd voor de kar?

Zo vanmorgen werken en dan vanmiddag met Robin rijden !! En als ik dan weer thuis ben en
het weer is nog niet omgeslagen dan ook nog een rondje met Robijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:36

@Maisie, werkse en veel plezier met rijden.... Robin... Robijn... moet goed lezen met maar 1 letter verschil :))

Nou gisteren is DA voor Brutus geweest en het was toch wel hard nodig om zijn gebit te doen ook al was hij in januari nog gecheckt... Er komen nu wat ruimtes tussen zijn kiezen en daar waren toch wat rottende etensresten in gaan zitten... deze zijn er uitgehaald en alles is wat recht geslepen.. er zaten toch wat kleine ontstekingen in zijn mond wat zeker een reden is voor 'anders en niet zo lekker aanvoelen als altijd' in de aanleuning. Vandaag en morgen verplicht vrij (wel ga ik hem met hem fietsen met het halstertje aan om hem toch wat beweging te geven en dan kan ik zaterdag volgens de DA weer rijden. Over 4 maanden komt hij weer terug voor het gebit om te kijken hoe het gebit ontwikkeld en of er wat 'ruimtes' opgevuld moeten gaan worden (daar waren de ruimtes tussen de kiezen nu nog te klein voor )

Ik mag vanmiddag ook weer gaan werken tot 19.30 uur vanavond :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:54

Aks..van harte gefeliciteerd !!!! maak er een fijne verjaardag van !!!

zo'n mooi plaatje als ollie voor je plaatst,...krijg ik niet voor elkaar !hahaha..digisukkel die ik d'r ben.. -O-
Maisie leuk met robin mennen vandaag, succes !!!
Ollie....balen van brutus tanden en kiezen...ik hoop dat het voor hem nu weer een stuk prettiger aanvoelt, en dat je snel met hem weer aan het werk kan gaan !!
Dingetje....ik had ook een new forest kruising, wist ik ook niets van qua afstamming...maar wel een topper voor de wagen geweest !! heeeel betrouwbaar....papier en afstamming zegt niets !! het karakter is veel belangrijker, en of je samen plezier hebt, dat is het belangrijkste ! geniet daar van, zolang het kan, soms is dat voor je verwacht voorbij. ^)
Frensie had een ..... irritante vlieg....heb je hem een mep gegeven ?? >;)

moet aan het werk...... :roll:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:06

Voor Aks:

Afbeelding

Van harte!

En verder kruip ik weer in het meeleeshoekje