[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:16

Kunnen wel een keertje vroeg op de avond afspreken :j.

Moet ik alleen even kijken of ik deze week nog red of volgende weer :).

Deze week is behoorlijkdruk :=.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:56

kijk maar of je tijd hebt :)
volgende week moet in principe ook nog gaan, alleen is het dan wel een enkel-bos-rit ivm hoeflengte TREC :) ;)

Pff, mijn buik is nogsteeds op hol ^)
zo nog even m'n enquete verder proberen af te bouwen :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:05

Avond allemaal,

S_L: zoals je zelf al aangeeft, zou ik stoppen met spelen (door andere mensen) en eens informeren naar het omhoog krikken in rang. Ik denk dat als Zohra naar boven wil in rang dat ze dat ook wel gaat proberen. Of jij nu haar als laatste aandacht blijft geven of niet. Veel succes met je moordmachine (en je familie)

VHU: overwint angsten
Lanouska heeft een super vierspan gegroomd
Daan doet moeilijk
De geiten ontsnappen
En Rhine snapt de vaardigheid
Naaltje en Tass plannen samen een ritje

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:10

Tine vervelend van de wang van thabor hopelijk is het snel weer in orde, kunnen geiten echt niet in de regen staan ? Ben gek op geiten maar wist dit niet :P (al hebben ze wel een dun vachtje)

Naaltje: Wanneer is je TREC volgende week al?

Tass: Volgens mij ben jij nieuw klopt dat? WELKOM :D

Tallechie: jammer dat daan niet lekker door sliep, gelukkig is hij nu even lekker aan het slapen.

Rhine: Leuk dat je vandaag je eerste wedstrijd had, ach die punten rijden dat komt wel ;)
Snap je het nu wel?

Pantarhei: Lekker les gehad en hoe bevalt je wagen :D?

Bianca: drukdruk met het organiseren van de SGW succes nog effies en het is weer een geslaagde dag!

Ivy: helaas hier niet echt verstand van camera's kan je helaas niet helpen.

*\o/* *\o/* We zijn 3de geworden *\o/* *\o/*

Vandaag ging het zo goed, ver boven mijn verwachtingen (sgmw tweespan wedstrijd) Tum die deed of hij het al jaren deed.
Helaas de dressuur behoorlijk touwtrekken tussen beide pony's, jury gaf mij daarna een tip en al snel kwam mijn staleigenaar na de proef naar mij toe.
Hij vond het stom van zichzelf dat hij er nooit eerder op gewezen had, ach dat maakt niet uit hij heeft het al druk zat. Hij heeft mij dus geholpen met de leidsels goed afstellen.

Bij het wegtraject waren we bij elke kilometer 2/3 minuten te snel, dus gingen we ook maar verplicht stappen.
Pony's deden echt zo goed hun best ben zo trots.

Het voelde echt of we een echt team waren met z'n vieren, helaas gaat groom over 2 maanden verhuizen naar Groningen |( (Komt een dorpje naast tine te wonen, bij welke menvereniging zit jij?)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:14

Goedeavond

wat een heerlijk weer zeg! Vandaag lekker buitengereden!
[AR-ITP] Duo Penotti 2 Span op buitenrit
[ITP] Witte sprookjes shet & Harry de ''hengst''
Kudde is ook uitgebreid :)

@ happytime: nog eventjes en ze zijn hun winterharen kwijt, furminator is wel ideaal heb er ook 2
@ Tine: van geiten leer je vloeken en goed ook
@ Rhine heeft der eerste wedstrijd gehad
@ tass: Welkom
Bianca is druk met het organiseren.

L_rivaldo: gefeliciteerd, goed zeg!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:27

geweldige topics lisanne!! :) die dubbele leidsels zien er wel heel slim uit :j

@laura; super dat het zo goed ging :)

mijn trec is 1 mei, dus over 2 weken :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:48

Ik ging even kijken op de overzichtlijst.
Van de 56 deelnemers zijn we op de 19de plek qua punten.. wow dat voelt wel helemaal goed top knollen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:52

@Rivaldo gefeliciteerd met je geweldige 2-span debuut *\o/* vind het heel knap van je dat je hebt volgehouden met Tum & Rivaldo (met trainen e.d. kwam toch ook niet vanzelf), ook met de tegenslag met de wagen en alles dus gewoon hebt uitgereden, superhoor +:)+

@Pantarhei waar les jij je menles / wie komt bij jou langs? Tja stelling en buiging, makkelijker gezegd dan gedaan :+

@Tine fijn weekend dus, was de trouwerij mooi? Ze hadden wel prachtig weer besteld zeg, wat super. En leuk dat zoonlief even op poown heeft gezeten, gezellig! Geiten, monsters zijn het. Mijn man wilde bij de pony's een geit, nou ik dus echt niet he :+

Vandaag naar Groningen afgereisd, waren mijn broer/zus/neefjes/nichtjes en mijn ouders natuurlijk (daar zijn we heen geweest). Verjaardag van mijn moeder gevierd, onze trouwdag en Han heeft alvast zijn verjaardag daar gevierd, dus 1e gedeelte van stressweek achter de rug :o 't was gezellig alleen over terugweg ruim 4 uur gedaan....stonden overal mega files :O

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:54

@ rivaldo gefeliciteerd !! Was dit ook met waterbak??

Ik heb volgende week weer wedstrijd. De 1e sinds half maart dus ik heb er weer zin in. Robijn
loopt ook lekker dus hoop op 2 proeven punten te halen. Maar we zien wel.

Zo ga ff hondje uitlaten en dan slapen. Dan ben ik lekker uitgeslapen morgen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:56

Als ik terug denk aan de momenten dat ik niet lekker in mijn vel zat en wou stoppen met tum of beide. Voelt dit nu zo goed. Tijdens de wedstrijd zei ik ook heel overtuigend tegen ze jullie blijven tot jullie oud zijn (tot het einde) Echt wat een top knollen sorry zit nog even op mijn roze wolkje en wil er nog niet vanaf hihi..

Zo best heftig 4 uur lang, nogmaals gefeliciteerd met jullie trouwdag en de verjaardag van han.

Masie: Er was volgens het plaatje wel een waterbak, maar omdat ze in het bos niet mogen graven hebben ze een bak gemaakt met zand en water met een klein verhoging.
Over het algemeen wel anders voor de paarden. Tum was vooral bij het wegtraject erg onder de indruk van al die rare bruggen :P
Slaap lekker :z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:59

wat een gezellig gevier VHU! :)
en niet naast de deur zeg :=

er zit er een FIFA sjit te spelen op de xbox... :') ''hij gooit er een teckel uit'' ''waar is de teckel nou?'' ''daar is de teckel'' (ik weet het, ze bedoelen die teckel niet, maar het klinkt zo lachwekkend _O- )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:03

laura, wat een super resultaat! *\o/* gefeliciteerd meid!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:21

@ L_rivaldo gefeliciteerd super resultaat
@ vhu leuk he files wel leuke dag gehad
@ naaltje nog 2 week spannend hoor
@ lisanne heeft lekker buitengereden

ik heb vandaag lekker helemaal niks gedaan kreeg net foto's van gister dus er komt een foto spam
helaas door een fotograaf die een blessure heeft maar van 2 hindernissen foto's maar toch voor het idee

Afbeelding
hoezo gelijk lopen

Afbeelding
dressuur

Afbeelding
dressuur

Afbeelding
vaardigheid

Afbeelding
H3

Afbeelding
H3

Afbeelding
spreekt voor zich

Afbeelding
nog een x water

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:32

Bedankt :D

Gave foto's zeg, helemaal van die waterbak :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:38

wow :oo
dat moet een kneiter van een kracht geven voor die wagen zo!! :oo
mooi hoor! :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:51

ja we gingen iets harder de waterbak in als ingeplant waardoor we dus ook de volgende draai niet konden halen en moesten we achter een paal langs waar een draadje stond waar we net langs konden maar waar we wel met de linkerpaarden strak (zeg maar er bijna overheen) langs een draadje gingen en omdat het toch een oefen marathon was hebben we ook de waterbak 2x gedaan

morgen is H jarig (maar hij vierde het vandaag voor familie en niet paarden volk) en heb ik weer les. woensdag weer les maar dan zonder H want hij heeft een reunie van zijn lerarenopleiding, vrijdag ben ik vrij en hebben we s'avonds nog les en dan zaterdag naar westerbork met een lekker strakke planning (geeft niet hoor biancacoo) en maandag (2de paasdag) naar de oefenmarathon in leek weer een lekker druk weekje

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:08

Goedenavond,

Nog even op de valreep :o

@Lanouska, wat is het toch een prachtig span friese parels <3 . Het lijkt me ontzettend leerzaam om de wedstrijden zo als groom mee te mogen maken :j
@Lisanne, wat een geweldig stel heb je toch voor de wagen staan <3
@Rivaldo, van harte gefeliciteerd met je plaatsing +:)+
@Tine, wat waardeloos van Thabor's dikke wang, hopelijk is het niet iets met kiezen....
@VHU, ik ga wel starten hoor in Rhoon :j . Ik had als allereerste mijn coupons opgestuurd en nu was ze vergeten me op de lijst te zetten :o

Verders een druk weekend gehad met een oefendressuur op zaterdag en een oefenvaardigheid met hindernis op zondag. Ik heb met Simba geoefend en hij deed het écht super. In de dressuur 188 en 190 punten (officiële jury). 2e proefje werd hij wat moe en kreeg hij wat tactfoutjes in de middendraf en ook af en toe in de overgangen. Maar dat komt vanzelf want dat is een kwestie van kracht. Vandaag was het ook spannend want ik had wel eens een x door pionen gereden maar nog geen heel parcours en ook geen hindernis. Hij deed het super, uiteraard wel lange lijnen gereden en op het gemakje. 1e manch 1 balletje en 2e manch zelfs foutloos.....Mijn weekend kan niet meer stuk.

Ook zou ik jullie nog bijkletsen over Brutus. Na alle onderzoeken afgelopen week op de facultiteit blijkt hij een iets slappere keel gekregen te hebben (waarschijnlijk door het virus van vorig jaar maart) en daardoor maakt hij veel neusgeluid bij het ademen. Gelukkig krijgt hij nog voldoende zuurstof en is het geen belemmerende factor voor de sport behalve dan dat het niet fijn is om aan te horen :o . Gelukkig geen inspanningsastma of iets dergelijks.. Nu is het een kwestie dat ik hem nog beter op conditie ga krijgen zodat het hopelijk nog iets afneemt....

Zo volgens mij zijn jullie redelijk bij nu :o

Nog snel een fotootje spammen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 17-04-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:19

het is inderdaad een prachtig span, maar we hebben ook een geweldig gezellig en leuk team bij mekaar, en het is inderdaad een ervaring om met z'n team mee te gaan maar nou moet ik zeggen dat ik al sinds 2005 al fanatiek in de mensport en al sinds 2000 in de dressuur- spring- en eventingsport zit dus aan ervaring geen gebrek maar dit is toch weer een ervaring apart

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:19

@Lanouska wat een kanjers! En wat Ollie1 zegt jij hebt echt een mooie leerschool zeg, toppie!
Ga nu naar bed ben werkelijk compleet afgedraaid :+

En Ollie1 wat fijn nieuws over Brutus ... en die Sim die gaat als een speer, lijkt me erg leuk jullie in het echt te zien zaterdag hoe laat /vroeg moet je?

Oja, Tine, over Thabor, zou heel goed tanden kunnen zijn....zou zelf even afwachten want als het tanden zijn moet het toch gewoon doorkomen / kan je er toch niets aan doen anders dan als het echt misgaat (peerd kan geen beugeltje in :+ )
Freddy heeft een bult onder zijn kaak, is vergroeiing ten gevolge van iets in de kaak, maar hij heeft er geen last van. Voor zo'n paard als Thabor zou je dat natuurlijk niet willen (ivm keuring / gebruik e.d.).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-04-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:23

VanHuisUit schreef:
@Lanouska wat een kanjers! En wat Ollie1 zegt jij hebt echt een mooie leerschool zeg, toppie!
Ga nu naar bed ben werkelijk compleet afgedraaid :+

En Ollie1 wat fijn nieuws over Brutus ... en die Sim die gaat als een speer, lijkt me erg leuk jullie in het echt te zien zaterdag hoe laat /vroeg moet je?

Als het goed is met Simba om 9.50 uur en 10.20 uur en met Bruutje om 11.40 uur en 12.10 uur en 's middags alleen met Brutus vaardigheid

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:25

Joepie zie ik jullie wel, want wij moeten om 9.20 en 9.50 (ring 2) rijden we dus naast elkaar :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:29

@VHU, gezellie....wordt wel spannend voor het eerst officieel met Simba <3 , we zijn dan een lekker stelletje debutanten bij elkaar :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:38

Goedemorgen allemaal

Welkom Nieuweling !!
Thabor een dikke wang ??? kan idd door wisselen komen , wij hebben eens een hengstje gehad die had een gebroken kies........heel naar... werd ook steeds dik...
duim voor je dat het niks ernstigs is.

Zie gave foto's van H's Vierspan !! zaterdag, kan ik ze even in het echie bewonderen, hahahaha

Ollie, wat is Simba GAAAAAAAAAF :~ super gedaan !! kun je idd best trots op zijn.
En wat fijn dat Brutus niks ernstigs heeft !!!

Rivaldo's paardjes doen het ook goed lees ik snel tussendoor !!

VHU gaat ook op wedstrijd ! stoer, en spannend !!

Gisterenochtend heeeel vroeg even lekker een buitenrit gemaakt tussen alle drukte door even het hoofd leeg maken. Melody deed het geweldig, we kwamen nog 2 ruiters op friezen en een bouvier ?? tegen, dat ging prima, gelukkig.

Verder in de namiddag gaan opruimen bij de sgw tot het tijd was voor ons zoontje om naar bed toe te gaan.

Ga nu zoon in kleren hijssen, en dat eten en naar school en werken !!!
Groetjes !! :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:45

:D wat een mooie foto ollie :)
en fijn dat het met bruutje mee lijkt te vallen :j

goeiemorgen. Ik heb 't vandaag maar weer druk. Zometeen eerst met m'n golf naar t schadebedrijf..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:06

Mogge,

Morgen is mijn tuut ook weer gekeert en kunnen we er weer een jaar mee rijden en dat voor 1/5 van de prijs die ik bij de dealer moest betalen om hem door de keuring heen te krijgen. Gelukkig is hij gemaakt bij iemand die bij een officiële garage werkt (in de avonduurtjes) en daar wordt hij ook gekeurd. Ik weet wel zeker dat ik veilig de weg op kan ;)

Ik ben nog helemaal moei van het drukke weekend en nu mag ik weer gaan werken vandaag... nog een paar weekjes......