[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:23

ja en nee
als je zo'n mooi met hoekige skirts wil dan wel..
de mijne is voor mijn kont nét iets te klein (vind ik zelf dan, zit wel goed, maar 't zicht he :) ) maar ligt wel goed

Afbeelding
hier toen ik het zadel net had opgehaald, augustus 2008 :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:23

Afbeelding
Deze is redelijk recent

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:24

Ik heb ook een westernzadeltje op rivaldo liggen, meer omdat ik dat lekkerder vind zitten, andere zadeltje blijft gewoon niet recht liggen en schuift ook naar voren (met staartriem en een licht ruitertje blijft hij wel mooi liggen, gebruik dit zadel voor voor de lesjes op zondag)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:25

Wat een knappe dame!,, hihi die gezichten zijn wel heel apart hihi

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:26

Vond het niet netjes om de twee mannen met hun gezicht herkenbaar op bokt te zetten :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:29

Evelli: Maar jouw pony is ook wat groter of niet? Dan heb je in verhouding ook alweer iets meer lengte. Ik denk dat als dat overbouwde wat is bijgetrokken het nog best redelijk kan gaan meevallen hoor :) Blijft toch even afwachten :j

Naaltje: Ah maar dat is zo'n roundskirt zeker? Die zijn idd wat korter, maar toch nog wat langer dan een wat korter dressuurzadel oid? :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:30

daar heb je helemaal gelijk in evelli!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:30

't is een roundskirt idd :)
moet zeggen... heb er een kéi oud wintecje op gehad liggen, en daarna een thorowgood 3 in 1.. zal van beide ook 'ns fotos zoeken ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:31

Iedereen die nieuw is ook goedemiddag.
Nou laat de winter maar komen, mijn bak /paddock ligt er werkelijk super bij. Gisteren gesleept met Sim, vandaag alles wat nog enigszins hobbelig was met schop en hark bewerkt. Het lijkt zowaar wel een Z-dressuurbaantje ;) Met al die regen was het zo'n rommelbak geworden, ben blij dat ik er even twee dagen tegenaan ben gegaan, hoop dat we er de komende weken plezier van hebben en dat we dan nog wat kunnen longeren als het echt gaat vriezen.

Pony's weer op het dijkje gehad, aan de ene kant is het water (heb ik dus lijntje langsstaan) en aan de andere kant een hele zware en hoge heg. Komt opeens Freddy er tussendoor stuiteren, die idioot, dwars door de heg gegaan. En dat is dus niet zomaar een heg maar een met laurierstruiken en halve bomen }>

Voor paarden met korte ruggen schijnen die Massimo zadels wel heel prettig te zijn. Wel handig dat je met mennen die staartriem gewoon lekker kunt verkorten. Weer een voordeel van mennen :+

Deze week versleep ik complete kruiwagens mest/vermengd met hennepvezel naar de schooltuin....en naar een paar van onze buren. Wel fijn dat ik zo weer flink wat kwijt kan maar het is wel een gesjouw....

@Evelli: ik denk dat die van jou best nog wel gaat meevallen hoor, in de rug.

@Rivaldo: misschien dat je ergens een keer aan een voorsingeltje kunt komen? Of eentje korter kunt laten maken? Dan zit het zadel vaak ook beter op die ronde ruggetjes. En wat ook heel goed helpt is even experimenteren met dekjes. Bij mijn haf had ik een bucas dekje en daar schoof niets onder maar een mooi Anky dek daar rolde het zadel zo van onder zijn buik (en ik ook :+ ) hoe strak ik de singel ook aantrok.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-12-09 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:36

Afbeelding
hier de barefoot

Afbeelding
en een slechte foto met denk ik de thorow :) (let niet op mijn hoofd, had hersenschudding toen := :+ )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:42

Wendy15 schreef:
Evelli: Maar jouw pony is ook wat groter of niet? Dan heb je in verhouding ook alweer iets meer lengte. Ik denk dat als dat overbouwde wat is bijgetrokken het nog best redelijk kan gaan meevallen hoor :) Blijft toch even afwachten :j

Naaltje: Ah maar dat is zo'n roundskirt zeker? Die zijn idd wat korter, maar toch nog wat langer dan een wat korter dressuurzadel oid? :)

Ja, ze is ergens tussen de 1.50 en 1.60, ben zelf 1.82 oid :)
Vandaag eens kijken of ze al wat bijgetrokken is :+ mijn dikbil :D

Komt trouwens een massimo of een Wow voor haar :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:45

VanHuisUit: Wat leuk dat je de bak sleept met je pony! :D Das nog eens praktisch :))
_O- Jammer dat je niet een filmpje hebt van de pony in de heg :))

Naaltje: Die barefoot ligt nog wel aardig vind ik.
Die thorowgood ligt veulste ver naar voren :)) Maar die is idd wel een beetje lang :j
Mijn zadel kun je bovenaan pagina 285 zien :)

VanHuisUit

Oja, wat betreft peesbeschermers bij pony's....ik gebruik bij voorkeur echt niets of ze moeten zich echt beschadigen en eerlijk gezegd is dat vrijwel nooit het geval. En als ze dat al wel doen moet je je hoefsmid erbij halen en kijken of het wellicht stand van benen is etc. Of als je dressuurt / longeert / wat dan ook en ze tikken zich regelmatig aan is het soms ook dat ze hun evenwicht nog niet hebben gevonden (zeker dus als het jonge / onervaren dieren zijn) en dat je het tempo dus moet terugnemen in combi vaak met wat grotere voltes laten lopen (aan de longe) of zorgen dat je gewoon eerst meer rechtuit rijdt (als je onder het zadel rijdt) en ook nog over een prettige ondergrond.
Als je verkeerde peesbeschermers hebt of wat je er ook omheen doet, heb je juist kans dat je de boel beschadigt. Zeker als ze te groot zijn dan kunnen ze juist de aanhechting van de pees beschadigen, echt super zonde en totaal onnodig.
Bij de achterbenen komt het wat vaker voor dat je wel wat nodig hebt.

Dus je begrijpt het al bij mij hangt er vrijwel nooit iets om de benen.
En dat was ook zo bij mijn paarden (t/m Z dressuur).

Wendy15

Ik heb op de horse event op die simulator gezeten met een wow zadel, wel fijn :j Maar die passen ook niet altijd hoor :) En die zijn wel écht verschrikkelijk duur :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:47

Beenbeschermers gebruik ik ook eigenlijk nooit :) Alleen als we een poging tot springen doen :') Kan ik niet zo goed en Tryggur ook niet, dus hij wil nog weleens de hindernis omver springen ofzo := Dan is het wel fijn als ie wat om zijn beentjes heeft :)

mirror666

thorow is ook geen lang leven geweest.. iemand vertelde me toen dat hij goed lag.. heb hem 1 maand gebruikt geloof ik?..

de bf kreeg hij kale schuurplekken van achterop zijn rug, het bollen van zijn rug en schudden met zijn billen maakte dat er wrijving ontstond.. en helaas op een gegeven ogenblik ook drukplekken onder de beugelophanging.. (zonde, want zadel zat goddelijk!)

jouw zadel vind ik ook mooi! :)
zelf mijn hart verloren aan een kentaur dressuur.. maargoed, ben een boscrosser dus wat moet ik met een dressuurzadel :))

@vanhuisuit; goed plan! als morgen op stal de bak nog niet gedaan is ga ik ook aan de gang met de sleep :)
ben ook benieuwd of het nog gaat sneeuwen hier, volgens de voorspelling..

Keet

op 96% van de paarden past een WOW en wat ik er heerlijk aan vind is dat ze echt volledig aanpasbaar zijn :) 17" kussens onder een 18" zitting e.d.
Maar ja, idd verschrikkelijk duur.
Grote kans dat er eerst een massimo komt en dat ik dan verder ga sparen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:51

over de beenbescherming.. dids heeft met rijden niks om
met longeren ook niks
mennen ligt eraan, heb een keer kegeltjes geoefend in de wei, en toen trapte hij zichzelf een ijzer onderuit wat met lip in zijn hoefzool boorde.. omdat hij zo kort wilde draaien.. dus daarbij nu springschoenen, strijkjes en peeskappen :)
en met zijn dressuurtraining had hij springschoenen, ivm de iets langere hoefjes toen, en weer het risico van tak-trappen ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:52

Ik ben zelf niet zo fan van dat hele boomloze :o Ook daarbij moet het maar net bij je paard passen idd en dat vergeten mensen nog weleens.. Plus dat ik twijfel of de drukverdeling wel optimaal is :)

Mijn zadel is idd erg fijn :j (en heb er lekker een schaapje op :)) )

Evelli: Ik heb me nog niet zoveel verdiept in die wow zadels, alleen een beetje globaal omdat ik het wel een interessant concept vind :) En heb het dus op de HE even uitgeprobeerd en gevoeld en wat informatie gevraagd. Maar voor mij is het gewoon ver boven mijn budget en ik heb nu een prima zadel, dusja.. Daarbij zal bij Tryggur het zadel nooit optimaal passen, omdat ik zoals nu in de winter bijna niet rij, hij minder bespiering heeft en dikker is. Terwijl in de zomer train ik fanatieker, wordt hij slanker en is zijn bespiering weer anders dusja dat verandert constant.. (en met die dikke vacht scheelt het zelfs al 2/3 gaatjes met z'n halster :)) )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:55

Ja, met dat laatste heb je wel een punt.
Maar ja, met een paardje zonder schoft en een brede korte rug blijven er niet heel veel merken over :)

Ben absoluut geen fan van boomloze zadels, kan er gewoon niet lekker op zitten

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:57

Ook voor zulke ruggen is een passend zadel te vinden hoor :) Tryggur is ook erg kort zonder schoft en heb ook een fijn zadel gevonden :)
(misschien ook wat voor jou? Prijs valt alles mee en de boom is verstelbaar :) )
Boomloos vind ik ook niet echt wat :n
Hoewel ik afgelopen zomer een aantal keer een paint heb gereden voor iemand die weinig tijd had en aan dat westernzadel moest ik ook ontzettend wennen :)) (vooral het afstappen en niet aan de knop blijven hangen :') _O- )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:00

met springen niet plat met je onderbuik op die knop duiken is ook een leuke wendy :j :)) :P

boomloos heeft voor mij ook afgedaan, uit ervaring
hoewel ook daarin veel verschillende soorten zadels zijn,,

't is rotweer geworden hier, het regent keihard! :oo

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:02

Ik ben niet zo'n springer :)) Niet hoger dan een klein huppeltje :))

Dit is net een mooie hoogte :D :))
Afbeelding
Afbeelding

Maar met een westernzadel zou ik dat idd liever niet proberen :))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:03

Ik heb ongeveer 6 setjes peesbeschermers en gebruik het de laatste tijd zowat nooit. Toen ik nog veel reed op rivaldo was ik altijd van de setjes en gebruikte ik ze altijd. Zo af en toe krijgt hij springschoenen om want hij tikt zijn voorbenen wel is aan en dan is het stuk (dit was voor het laatst met een buitenrit waar meneer zo ongelovelijk moeilijk deed , dan tikt hij het wel is aan.)
Nu rijden de meiden onder het zadel met peesjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:05

Ik gebruik voor mijn kleine merries 3 in 1 beschermers :) geen peesjes.

Ik ga in de loop van komend jaar kijken voor een zadel voor Muts :)0 Alle opties en meedenkacties (behalve boomloze) zijn welkom.