[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:15

Dit is Max voor diegene d ie niet op FB zitten
Afbeelding

11 weken oud, chocolate labrador, met stamboom

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:24

*\o/* janouk <3
Heb wel fb natuurlijk..maar oooohhh Max is super !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:38

Janouk....een echte max verstappen op de foto +:)+
Vhu lastig met je paard.sterkte en wijsheid

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:42

Wat een schatje janouk! Is er een reden dat jullie hem niet eerder hebben gehaald? Ik had nooit zoveel geduld kunnen hebben :') Heel veel knuffelplezier.

Vhu, ik ben het wel met baudyh eens, neem geen overhaaste beslissingen. Succes.

Belker dike knuffel. Kalm aan doen is lastig ;( .

Zo ik ga zo eens een buitenritje proberen. Onder het zadel op de Haflinger. An de penny op de schimmel en kunnen we lekker even een frisse neus halen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:57

Wat een droppie Janouk <3

Lekker Assie, geniet ze.

Als het goed is is onze pup in de maak. :D We zoeken nog een leuke naam voor een teefje met een R beginnend. Op dit ogenblik staan Rafi, Romy en Rosa op de lijst. Onze andere hond heet Jones, mag dus ook anders zijn.

Ik ga mijn stal eens bekijken. Sav staat in een andere box maar even kijken of alles nog heel en schoon is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:48

@Belker Ruby?
@Janouk zooooo cute <3
@Baudyh ja is ook zo hoor :j
@Assie hoop dat je een fijne relaxte rit hebt gehad :)

Voor trailerladen komt iemand me helpen we gaan maandag oefenen, als het dan niet gaat verzet ik de afspraak met de DA en oefenen totdat ze normaal de trailer op (en af ;-) ) loopt.

Hier verder niets eigenlijk. Gewerkt :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:54

Belker...RRRRnamen...
Rana, Resa, Rintintin, Robijntje, Riecky, Raleigh, Rally, Reysa, Raisa, Rolo, Rollie, Royal, Roef, Romy, Rifraf, Rose, Rhapsody, Red, Ratina, .... enz, enz....
moeilijk kiezen.. :+
ben benieuwd..lukt vast met de trailer vhu.
Assie, hoe was je rit ??

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:47

O leuk Belker! Wordt het weer een (mechelse) herder?

Vhu, hoop dat ze relaxt op de trailer kan. Laatst iemand bezig gezien wiens paard echt niet op de trailer wil. Gewoon echt niet. Eigenaar heeft al vanalles geprobeerd. Van lief tot streng en alles ertussen.
Beestje is in haar 22 jaar 2x op de trailer geweest, heftig verdoofd enzo. Nu kwam er een trainer, en die had zo'n fijne houding, paard stond er in een half uur op. Bizar om te zien :?
Hoop dat het bij cathey ook zo gaat.

Mijn buitenritje was heerlijk. Mijn schimpie was echt heerlijk briljant rustig. De haf en ik hebben wat discussies gehad over het gewenste tempo. Maar gelukkig won ik die discussie :p .
Gezelschap was top, de nieuwe route was leuk en het weer was heerlijk :+: . Zulke ritjes wil ik wel meer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:57

Assie, idd weer een mechelaar, uit hetzelfde lijntje als Jones :+

Heerlijk zo een lekker ritje. Maakt het hoofd goed leeg.

Ik heb ook veel gehad aan hulp van trailerladen van 2 moons. Hopelijk lukt het VHU.

Tine, weer druk bezig?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:58

Bedankt voor de namen +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:52

Heerlijk Assie +:)+
En nou Belker, namen genoeg lijkt me :list: :)) heb zelf altijd zoiets dat ik pas kan beslissen wat voor naam als ik het dier echt heb gezien dan komt dat opeens boven of zoiets. We wilden Gretha Nora noemen, maar ze was gewoon een echte Gretha bijvoorbeeld :)

Ik heb Cathey al wel een paar keer bij de trailer gehad, gewoon rustig kijken er naar toe lopen en er bij langs lopen. Dat gaat nu goed. Gewoon elke keer als er een trailer op het erf is. Eerst raakte ze al in de stress als er een trailer ergens op 100 meter afstand stond, dus we zijn op weg :) ik had zelf het idee om in de vakantie als we wat meer tijd hebben een trailer te huren en dan paar dagen achter elkaar te oefenen. Maar dan had ik ook hulp gevraagd hoor want in je eentje aanmodderen is niet handig. Ben er zelf ook best wel handig in maar ze is best groot met haar 1.66 en haar lange hals, da's wat anders dan Ollie of Ber die vouw je er meestal op enig moment vanzelf wel in :+
En ik ben ook wel benieuwd hoe de aanpak is van degene die ik erbij heb gehaald. Kan er vast wel wat van leren (of hoe ik het niet wil, of hoe het beter kan :+ ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:48

Erg druk hihi. Hoop in het weekend uitgebreid te kunnen reageren

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:20

Ik ben geslaagd voor mijn E rijbewijs :#

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:43

Gefeliciteerd Belker *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:07

Zo thuis..... Moet nog hele waslijst aan klussen doen, maar eerst even hier bijkletsen.
Belker: *\o/* gefeliciteerd met je E. Zo lekker als je onafhankelijk kunt zijn. En pup op komst
VHU: moeilijk allemaal, maar ja, aan de andere kant wist je dat je weer een paard met een verhaal kocht. Misschien volgende keer gewoon een "normaal"paard uitkiezen, dat scheelt jezelf heel veel tijd, geld, stress enzovoorts.
Assie: lekker buiten gereden. Ik wist al van je woningzoektocht. Hopelijk vind je snel iets. Ik wil van alles met Sam hihi, maar Sam heeft een heel volle agenda (dressuur, springen, samengesteld, en dan ook nog af en toe buitenrit en mennen).
Bianca gooit even wat namen in de groep :D en heeft weer speurles gehad. Echt super dat ze het zo goed doet. En heel knap dat ze dat oude spoor had gevonden. En even moeilijk momentje. Knuffel voor jou!
HT zwaait even langs
Janouk: geweldig hoe ze het samen doen. Mooi he hoe die oudjes opleven door dat jonge spul.

Hier weer heel druk geweest met werken en alles in en rond het huis. Net zijn nog weer 20 kuilbalen bezorgd, kwam er onverwacht ook nog tussendoor. Zometeen bus inpakken en daarna 2 ponys wassen en vlechten en dan ook nog proberen op tijd op bed te liggen want morgen gaat de wekker weer vroeg. Weer een wedstrijd met dressuur en springen. Dat is dus wel de laatste keer dat we dat zo doen, want het is kunst- en vliegwerk, omdat het te dicht op elkaar gepland staat. Nu lijkt het morgen alsvolgt te gaan. Eerst B springen met Sam, dan B dressuur met Fabels, dan L springen met Sam en tenslotte nog (daar zit wel flinke pauze tussen) M dressuur met Sam. Maar springen gooit vaak roet in het eten, loopt altijd erg uit. En dan lekker paar dagen op buitenrit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:30

Het normaalste paard wat ik ooit kocht viel na een half jaar dood neer dus dat is ook geen garantie :\ maar je hebt absoluut een punt hoor :o Ollie was wel erg normaal ;-) Piet ook :+

Helemaal top Belker *\o/* snel gedaan zeg +:)+
Wat een drukte Tine is het bij jullie ook nog zo warm? Zou echt gesloopt zijn na zo'n dag zelfs als ik niet zou hoeven rijden :o
Wat een top hond heb je Biancacoo en idd dikke knuffel :(:)
HT hoe gaat het met het beleren van Jane?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:11

Bedankt allemaal.

Wat een volle agenda Tine, ik zie je als Juffrouw Mier heen en weer rennen om alles op tijd te hebben :D

Gaaf dat je hond zo goed een oud spoor pakte Biancacoo.

VHU, alles weer een beetje gesetteld?

Ik kan je een freiberger aanbevelen. Wat een heerlijk ongecompliceerd dier. Best een eigen mening, maar alles binnen het redelijke en gewoon nuchter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:22

Hihi, ja beeld van juffrouw Mier klopt wel :+ Hier ook erg warm, en dan vooral in de school, want we zitten in noodlokalen. Weinig ramen die fatsoenlijk open kunnen, dus had de nooddeur maar open gezet.
Net klaar met vlechten, had ik Sam buiten gezet met vliegendeken (zebra) voor het eerst, maar ja, anders blijven vlechten niet zitten. Maar dat had Fabels nog niet gezien, dus dikke paniek in de wei. Ik wilde Fabels vangen, maar dat ging niet. Dus manlief moest helpen. Besloten dat de dames dan maar (met deken) op stal moesten staan, zodat Fabels aan de strepen kon wennen. Was manlief nog even de stal van Sam aan het uitmesten, maar hij had de deur open laten staan. Sam liep heel parmantig gelijk naar de stal van Fabels en ze gingen uitgebreid staan knuffelen. Oftewel, de dames maar weer in de wei gezet haha.

Nu snel naar bed. :z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:08

Gedoetje Tine.

Ik heb geen budget voor een Freiberger. Cathey is klinisch en rontgenologisch goed bevonden en ik had de indruk dat schade vooral psychisch was. Daar kan ik meestal wel wat mee. Het ging eerst ook steeds beter maar ergens is het omgeslagen. Bij Bente had ik toen zelf ook het idee dat er echt iets was en iedereen zei het ligt aan haar karakter of je moet haar aanpakken maar die bleek dus uiteindelijk zwaar atactisch. Ook Bente leek eeerst normaal wel pittig maar wel te handelen. Bente was ook gekeurd en geen project maar werd dat dus wel.

Heb er ook gewoon geen geluk mee.

Manlief is er ook wel klaar mee die heeft zoiets van als er weer wat anders komt neem je gewoon weer een pony die paarden komt altijd ellende van.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:49

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Met pony's kan net zo goed wat mis zijn.
Maar als je weet dat je niet alles kan kwa lichaam en ook ( sorry niet verkeerd bedoeld) al wat op leeftijd bent en van jezelf weet dat je niet alle lef van de wereld hebt. Is het kopen van een stakend paard met een grijze voorgeschiedenis misschien niet heel handig. Laten keuren helpt daar vaak niks mee. En wat is er op de foto gezet met keuren? Meestal zijn het alleen benen

Maar ik snap het wel want het is een mooi paard en ja dan gaat het kriebelen.
Niet alle freibergers zijn duur hoor. Ik ken 2 mensen die er een hebben. Die echt voor gewoon budget zijn gekocht. Inderdaad hele brave paarden.

Vanavond naar een veulen kijkavond wezen kijken. Weer duidelijk dat een goede merrie de basis is. Maar altijd leuk om te zien.

Ha Ha paarden van Tine van de leg door een zebra!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:03

Leuk om te zien baudyh!

Waardeloos zoveel pech, je weet vaak niet hoe dingen uitpakken, zeker als je al met een 'twijfelgeval' begint.
Maar het blijft zuur...

Wij hebben ook heel veel pech gehad met aanschaf van een menpaard voor mijn vriend, en wij waren echt niet op een project uit, wilden juist een gezond, makkelijk en betrouwbaar paard voor een beginner...
Je weet het nooit....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:06

Ben ik met je eens nouvel. Je weet het nooit zeker. Blijven levende beesten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 06:05

Precies Baudy, klinische keuring stelt al helemaal niets voor. En rontgenologisch is eigenlijk alleen de benen. En ponys worden blijkbaar zelden gekeurd, want die hebben niets. Nou, daar hadden wij in december toch een heel andere ervaring mee toen we pony voor zoonlief wilden kopen.

En dan nog, dan kan er na aanschaf ook nog van alles gebeuren. Kijk naar Rembrand die verkeerd rolt en verlamd raakte, om maar iets te noemen.

Een fiets is handiger :+ :+

Ik heb straks als dazen er zijn 4 zebra's in de wei, want eindelijk wordt de deken ook in de heel kleine maten gemaakt, dus Amerigo mag straks ook.

Nu snel paarden doen en op wedstrijd. Fijne dag

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 06:16

Succes!

Hier de eerste ook röntgenologisch gekeurd, bleek later niet goed, de tweede gekregen, niet gekeurd maar gok genomen, ook niet goed, de derde klinisch gekeurd, werd eenmaal thuis heel erg ziek en was toen hij opgeknapt was nog verre van een beginnerspaard, de vierde is een inruiler op de derde, niet gekeurd, en had aardig wat opknapwerk maar wel heel fijn karakter, geen idee hoe hij er van binnen uit ziet, maar dat lijkt voor ons eindelijk de juiste...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 07:02

Hier is er 1 klinisch gekeurd bij aanschaf en de rest niet. Sommige heb ik wel na aanschaf op de foto laten zetten als beginpunt. Mocht er later wat zijn dan wist je waar je begon.
Sav is voor net geld gekocht. Ik zocht rond de €6000. Voor haar fokkers was ze te chique, voor mij mooi chique.

Je weet het nooit wat je koopt. Een keuring is een moment opname. Maar idd 1 met grijs verleden en lastig gedrag is vragen om veel tijd, geld en wegstrepen. Ik ben niet van er doorheen slaan. De meeste paarden staken vanwege pijn. De kunst is het pijn/probleempunt te vinden en het paard zo te trainen dat het geen issue meer is. Ook paarden met lichamelijke gebreken kun je managen. Maar eens houdt het op.