wat een rust hier...haha..is weer eens iets anders.. we zijn bokt moe..haha... vhu, supergoed nieuws dat ollie beter liep met de ijzertjes !! dat geeft moed !
verder..hier beetje op..dus ook geen nieuws..
VanHuisUit
Geplaatst: 21-08-14 19:29
Ik laat haar even een weekje bij mijn vorige stal staan, omdat we dus paar dagen weggaan. Kan ik zaterdag trainingsritje doen, kunnen zij haar longeren en even in de gaten houden hoe ze loopt. En kan ik direct na de vakantie weer trainingsritje doen. Denk dat ik dan wel helder heb of het dit echt was. Ben altijd erg bang voor vage zaken...
Tine, hoe wat het met het been van Rembrand gisteren? Baudyh, helemaal vergeten te vragen maar hoe is het met de hond afgelopen die door het paard onder handen was genomen? HT zit je nog steeds op een rose wolk Jeskim hoe is het met de voeten van jouw gevoelige dame?
tine10
Geplaatst: 21-08-14 19:32
Nee hoor, niet bokt moe. Maar laatste bericht was ook van mij. Staat dan ook zo raar als ik weer ga schrijven haha.
VHU: fijn dat ze gelijk goed liep. Zo bedoelde ik het ook. Eerst zo proberen, anders zooltjes.
Vandaag weer met Rembrand gedraafd, morgen weer alleen stappen, overmorgen weer draven. Wordt met al die regen alleen wel lastig om een geschikt stuk bodem te vinden. Been is na het werk gewoon goed. Als hij paar uur op stal heeft gestaan is het heel licht opgelopen. Niet warm.
Verder ook nog "mishandeld" door de osteopaat, dus nu erg zeer lichaam. Zoonlief heeft vanmiddag springles gehad, maar ging niet goed. Erg jammer.
En zometeen vergadering met de mencommissie voor de komende wedstrijd.
Inderdaad hoe is het met Billy?
Biancacoo
Geplaatst: 21-08-14 19:52
Hoop dat het nu met ollie goed blijf gaan vhu ! tine..fijn dat R's been zo goed blijft !! ik hoop dat het zo goed vooruit blijft gaan. en zelf bij osteo geweest..auw...sterkte ermee..jammer dat springles niet goed ging..
ik heb mijn swiftje..ingeruild e ...op iets waarmee de honden vervoerd kunnen worden..haha..nieuwe auto eruit..oude erin...gokje dus..hopen dat we met deze nieuwe oude auto..net zo veel geluk hebben als met de nieuwe..over ruim een week..kan ik hem halen..
Gem
Geplaatst: 21-08-14 21:07
Goeienavond!
Ik ben gisterenavond laat weer thuis gekomen . Vanmorgen eerst wat boodschappen gedaan, er was na 5,5 weken uiteraard niets eetbaars meer in huis. Daarna met oudste zoon schoolboeken gehaald, met dochter in de uitverkoop 4 broeken en voor mezelf weer een mooi glimjasje (voor de dressuur), 2 bijpassende sjaaltjes en een nette broek gescoord. Alles 70 % korting, dus dat was leuk winkelen! Moest erg lachen, zag een sjaaltje en zei: "past goed bij mijn hoed" en de verkoopster, die mij niet anders kent als in oude versleten spijkerbroeken en dito fleecetruien, viel bijna van haar stoel: "Heb jij een hoed??" Ik uitleggen..... paarden, mensport, dressuur... bla bla .
Vanmiddag naar Moos, HS was op stal dus dat was meegenomen. Daarna gekoetst op het veld terwijl lesmees met de traktor + maaier bezig was om het dressuurveld gras, distels en ander hoog onkruid - vrij te maken. Moos gaf geen kik, ik kon voltes om hem heen rijden terwijl de dikke stengels oorverdovend door de maaier heen ratelden, om even later bij het terug stappen bijna piafferend en schouderbinnenwaarts *ieeeeks eeeeeng* langs een opstaande houten pallet te moeten piepen .
happytime
Geplaatst: 21-08-14 22:05
zo zeker rustig hier.....iedereen is vast aan het buitenspelen nu het een dagje droog is VHU: hier nog aan het bijkomen van zaterdag,was een lange dag ( 8.45 uur vertrekken en 12 uur later weer thuis komen met sun) word wat met de NK....ook nog collega met vakantie en andere collega ziek...mag ik werken en/of oproepklaarstaan maar vandaag jane weer eens opgepakt met longeren,die gaat leuk,beetje uitdagen met zweep achter haar kont houden/zweep over haar rug enz....vind ze nu niet meer erg Gem ook weer back in town! tja dan is zeker je kast leeg, nu weer overbeladen? lekker met Moos gement biancacoo: ik vond het heel jammer dat mijn swiffie plaats moest maken voor een vitara(voor trailer )ik was gek met dat wagentje.... nu maar wachten op kouder weer voor je hussen,maar eigelijk wil ik nog wel mijn nieuwe jurkje aan(graag wel zonder beenwarmers) tine: wat een leuke foto's van je zoontje met ponys,wat gaat hij lekker en jij ook met schimpie! en ik zag hier bekende met onbekende nieuwe namen voorbij komen en voor degene die zat te twijfelen tussen een 2wieler of concourswagen voor een shetje: ik zou echt voor de 2 wieler gaan, ik heb concourswagens gehad,maar reed er alleen maar dressuur mee,een bosrit is echt gevaarlijk....bij een onregelmatige ondergrond ga je echt om(bij een 2wieler stuiter je ook wel,maar lig je stabieler op de weg dan met concourswagen) maar dat is mijn ervaring met beide.
Met Billy gaat het goed. S' morgens moet ze nog ff op gang komen. Dus meestal eerst op 3 benen maar al vrij snel rent, springt en vliegt ze weer. Gaat goed dus. Db woensdag nieuwe schoenen gekregen en vandaag komt de tandarts. Kan weer slecht links inbuigen, teken dat het weer moet. Verder kom ik langzaam iets tot rust. Maar de omgeving werkt niet altijd mee. Dus het gaat langzaam.
Biancacoo
Geplaatst: 22-08-14 11:12
goedemorgen, Gem..haha..verbaasd verkoper..70% korting, dat is mooi meegenomen zeg ! Wat heerlijk dat Moos onverstoorbaar is met trekkers/maaiers..en wat een watje dan van een pallet..maf is dat soms he ?! Baudyh....fijn dat je kalm aan wat tot rust komt..is moeilijk, zeker als factoren van buitenaf het beinvloeden..valt niet mee.. fijn dat Billy goed gaat ! HT wil nog in jurkje lopen...brrrr is het nu veel te koud voor toch ?? uggs aan dan maar..
hier geen nieuws..even een pauze tussen het opruimen door..vandaag niet zo veel doen..lichaam is een beetje erg dwars..dus stapje terug..ik moet dringend naar dokter..kijken of die me wat kan helpen..maar vind het zo vervelend om heen te gaan..geen idee wat de nieuwe dokter ervan zegt....ben altijd beetje huiverig voor nieuwe artsen enzo..en nu we verhuisd zijn...tja..moet ik er toch aan geloven..
VanHuisUit
Geplaatst: 22-08-14 11:41
Goedemorgen, alhoewel, bijna goedemiddag dus Hier lekker de verwarming aangedaan. Even alles doorwarmen ben er ff klaar mee. Gelukkig schijnt het volgende week weer iets warmer te worden.
Vanmorgen afrastering verzet zodat pony's op vers stuk land konden. Vinden ze altijd heerlijk dan zijn de hooinetten die ik op had gehangen ook weer zo uit beeld haha. Ben erg blij dat onder de wildernis wei een wei tevoorschijn komt met mooi gras. Heb nog wel wat distels en brandnetels maar het wordt langzamerhand beheersbaar.
Zo Wiske wegbrengen naar hondenpension en naar Oertijdmuseum de Groene Poort http://www.oertijdmuseum.nl/ erg leuk museumpje vlakbij hondenpension. Zoonlief is er ondertussen eigenlijk wat te groot voor maar wilde graag heen en zo lang ze dat nog leuk vinden gaat moeders graag mee.
Maisie
Geplaatst: 22-08-14 11:55
Het is echt BRRRRRRR
VHU fijn dat olie weer goed loopt nu. Tine jammer dat je zoon het niet naar zijn zin heeft op school. Biancacoo de enige hier die blij is met de kou (of nou ja de honden dan) Gem ook weer back in town.
Ik ga zo pony wassen de boel inladen en dan op SGMW naar Vrouwenpolder. Zal wel heerlijk slapen in de caravan.
tine10
Geplaatst: 22-08-14 12:41
Goedemiddag
Maisie: veel plezier bij de wedstrijd. Ik zou dit weekend normaal gesproken mee hebben gedaan in Noordwolde. En dan overnachten in onze tent. Ik geloof dat ik het niet zo heel erg vind dat we niet kunnen. VHU: blijven de ponys in de winter nu ook daar of gaan ze weer terug naar die stal? Bianca: nieuwe dokter is inderdaad erg spannend. Hoe kijken ze tegen bepaalde ziektes/aandoeningen aan he? Maar als het niet meer gaat, toch maar langs gaan. Baudy: fijn dat je langzaam aan tot rust komt. En dat het met Billy goed gaat. HT: in jurk met beenwarmers, die het helemaal voor me Gem: winkelen met 70% korting, dan is winkelen wel leuk En braaf paard.
Vanmorgen longeerles gehad met Samoerai. Ik had gehoopt dat ik iets verkeerd deed en dat het makkelijk op te lossen zou zijn, maar dat is het dus niet. Oftewel, heb er een leuk project bij haha. Daarna Amerigo gelongeerd, die deed heel erg zijn best. Tenslotte Rembrand weer 30 minuten gestapt. Ik weet nu nog steeds niet hoe het echt gaat met het been. Hij had bijna 3 uur op stal gestaan. Je ziet niets aan het been, het is niet warm. Als ik voel, zou er iets van vocht kunnen zitten, maar ik weet het niet zeker. Ook na het stappen weer gevoeld en dan voel ik nauwelijks verschil. Dus het lijkt wel goed te gaan, tenzij ik het dus verkeerd voel en er wel een zwelling zit (maar goed, als hij er wel zit, is het dus wel een heel kleine).
Mowgli is de laatste dagen heel erg rustig, dus ik denk dat de loopsheid voorbij is (is nu 20 dagen geleden). Heb ze nu even bij elkaar, ze zijn erg blij dat ze weer kunnen spelen. Als ik weg moet, hou ik ze voor de zekerheid nog wel apart, maar na het weekend kunnen ze wel weer gewoon bij elkaar.
Biancacoo
Geplaatst: 22-08-14 14:37
held als ik ben...heb ik natuurlijk geen dokter gebeld....gooi het maar op spierspanningspijn...en zal proberen wat minder hooi op mijn vork te nemen..en af en toe zo'n roze rakker slikken...volgende week maak ik wel een afspraak..t'is wel lastig dat ik s'morgens bijna niet eens normaal kan aankleden..hahaha...
Wees voorzichtig met die roze rakkers. Ik heb wel eens het idee dat die mijn maag verwoest hebben, gebruik je ook maagbeschermers??
Ik lees nog wel mee hier. Heb niet al te goed nieuws gehad over Tea, ben nog bezig het te laten bezinken. Het is qua rijden en mennen nog niet einde oefening, het hangt af van wat de behandeling gaat doen. Zal het later wel eens beter uitleggen..
tine10
Geplaatst: 22-08-14 14:53
Bianca, ik longeer met dubbele longe a la Lammert Haanstra. Vanmorgen tijdens les ook bijzet erbij (juf is Haanstra gecertificeert). Samoerai heeft blijkbaar nogal moeite met haar balans en laat zich steeds naar binnen vallen.
Hey dames, Wat een regen weer vandaag.... Weer mijn hele weiland weg En vannacht is ons bootje uit de wei gestolen, met trailertje en al zo hop het slootje over getild naar de weg. Bizar toch, helaas te ver om op camerabeelden terug te zoeken. Tine wat een gedoe met de honden. Ik heb mijn reu toen laten helpen toen hij kwam. Toch ook wel een beetje fijn dat Samoerai er gewoon moeite mee heeft en dat het niet aan jouw longeerkunsten ligt. Biancaoo stijf in de ochtend. Ben ik ook wel, maar dat kom echt door al het werk en geen vakantie afgelopen jaar. Esther wat is er met Tea? Ik heb op FW ook nog niks van je gelezen toch? Ik ben ook niet jaloers op de mensen die wedstrijd rijden dit weekend. Ik dacht er over na, ik heb dit jaar 2 x dressuur gestart en 2 x vaardigheid verder niks. Echt jammer maar het is niet anders momenteel. Gister was ik al blij dat ik uberhaupt Det weer in de bak heb gemend. VHU haar ponies zijn blij met het verse gras. + Gem weer lekker met beide benen op de wal, lijkt me heerlijk!
Hier ook een klein nieuwsje, ik ben zachtjes aan toch weer op zoek naar een rijbeest erbij. Begon de zoektocht eerst naar een fjordenmerrie, nu lijkt het te landen bij een ijslandermerrie. Maar niks is nog zeker hoor!
Biancacoo
Geplaatst: 22-08-14 15:12
Tine, Dat zal op den duur best goedkomen met samoerai. Jeskim..nee geen maagbeschermers...af en toe paracetamol..maar meestal ibuprofen.... ik kan s'morgens niet eens mijn broek, of sokken aan doen, überhaupt is het al een toer om uit mijn bed op te staan....zie het zonder pijnstillers ook momenteel niet zitten...en ben al....36 jaar..haha..fijn.. Jeskim..problemen met Tea....wat is er aan de hand..??....niet leuk.. Ips..tjee..bootje en aanhanger gejat...balen zeg.....onnozel zijn sommige mensen toch.. fijn dat je gisteren nog gemend hebt met Det..genieten is dat, en leuk dat je een rijpaardje zoekt ! spannend hoor..succes !
Balen ips en bootje en aanhanger gejat. Tine het gaat vast goed komen met samoerai, lekker bezig in elk geval. Jeskim balen van tea, hopelijk kom je eruit.
Db is vandaag weer bij de tandarts geweest. Eens in de acht maanden is dat weer nodig. Krijg ik last van de linker stelling en linker lengte buiging ivm zijn lichte overbijt. Alles weer vlak dus hij kan weer aan het werk.
VanHuisUit
Geplaatst: 22-08-14 20:03
Jeskim zorgen om Thea niet fijn Jeetje Ips, dat meen je niet. Wat brutaal zeg DB weer nette tandjes Sammie in de longeer-leer Biancacoo in lappenmand maar niet naar HA misschien een andere HA een andere kijk op het geheel? You never know. Maisie op wedstrijd ... en in de caravan, dat is dapper inderdaad met dit weer, wat was het ellendig af en toe vandaag
Wiske is weer bij het pension, vind ik toch altijd soort van sneu maar goed, ze heeft het er altijd prima naar haar zin, maar ze kijkt me dan altijd zo zielig aan als we weggaan. Het museum was toch weer erg leuk. Grappig om te zien hoe een ouder kind dan weer een hele andere kijk op alles heeft en dat je daardoor weer nieuwe dingen ontdekt
Of de pony's op de wei blijven van de winter, werkelijk nog geen idee Ze hebben het prima naar hun zin, ik ook, het is voorlopig nog elke dag genieten en erg fijn dat ze zo dichtbij staan. Ber en Hero vanochtend vroeg.
Biancacoo
Geplaatst: 23-08-14 08:11
Goedemorgen. Vhu ziet er goed uit zo lekker met schuilstal. Ik zou dat ook niet kunnen de honden in pension achterlaten. Wedstrijd gangers succes vandaag.
Pfff alweer twee dagen gewerkt na mijn minivakantie. Ben weer aan vakantie toe haha. @VHU: Fijn dat Ollie weer goed loopt met dr ijzers @Ipsilonka: op zoek naar een nieuw paardje, leuk hoor.
Nu snel dochterlief droppen bij de ponyles en boodschappen doen. Straks naar stal, hopelijk houden we het droog.
tine10
Geplaatst: 23-08-14 09:23
Nou, wij zijn klaar voor onze demonstraties tijdens het oogstfeest (ik ga kur op muziek doen en zoonlief gaat speel uw spel doen (ik denk dat ik niet durf te kijken hahah)).
Fijne dag allemaal. En wedstrijdgangers veel succes.
@Tine: droog gehouden bij het oogstfeest? Of was er bij jullie niet veel regen voorspeld?
Vanmiddag Vjell ingespannen en lekker in de bak aan het werk gezet. Heerlijk in het zonnetje. Geloof dat ik meer geluk heb gehad dan mijn stalgenootjes. Hoorde iets over hagelbui en regen.
Maandag even met stalbaas overleggen wanneer hij tijd heeft en dan gaat het toch echt gebeuren, menles.
VanHuisUit
Geplaatst: 23-08-14 18:04
Aha, menles, dat is serious business Inderdaad N hier een enorme hagelbui op ons hoofd gehad, en ander stalgenootje ook dus was gelukkig bijna thuis. Wilde eigenlijk nog een lusje doen, dan hadden we 23 km gedaan, maar nu dus blijven 'steken' bij iets van bijna 18. Had erg mooie route uitgestippeld. Erg grappig want Ollie herkent alles, ze zijn toch zo slim. En is dan super relaxed. Was dus genieten. De bui die eraan kwam, over het klooster heen. Is zo'n mooi plekje Nederland.
Ips spannend toch een waar je op kunt, leuk leuk leuk. Ben heel benieuwd wat het gaat worden En Tine, hoe is het afgelopen?
tine10
Geplaatst: 23-08-14 19:34
VHU: wat een prachtige foto's weer. Genieten gewoon. Ips: heel spannend NdV: lekker in het zonnetje gereden. en menles. leukleukleuk
Hier hebben we ondanks de beroerde voorspellingen eigenlijk super weer gehad. Rond de middag, toen we speel uw spel aan het opbouwen waren, wel even flinke regenbui, maar verder ook veel zon gezien.
De kur met Amerigo ging erg leuk vond ik zelf, helaas is hij niet gefilmd, dus kan nog steeds niets laten zien. Na een flinke pauze speel uw spel gereden. Zoonlief deed het echt super. Zal zo nog linkjes van filmpje proberen te plaatsen. En ik heb hem ook nog gereden, toen was pony wel moe. Maar wat vindt hij het leuk
Edit: sorry, weet niet hoe ik de filmpjes hier moet krijgen. Ja via youtube, maar daar heb ik even geen puf meer voor. Solly