[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:39

Happytime, gefeliciteerd, goed gereden !

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:13

@ happytime dat zijn punten waar je blij van wordt....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:24

Janouk en HT, jullie ook gefeliciteerd met de punten!
Ik vergat trouwens nog te melden dat ik Kiss heb zien in Horst. Heb haar nog op de foto gezet :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:37

Zijn wij ook nog even :+

Iedereen gefeliciteerd met de prachtige punten en resultaten, goed zeg! En zie heerlijke weide plaatjes (wa ziet jullie zwarte merrie er nog geweldig uit voor haar leeftijd!) verhalen over leuke uitjes. Wat leuk van de honden Biancocoo... wat minder van het :r >;) en ook een menpaard wat heel mooi dressuur kan lopen, knap gedaan Janouk B-)

Hier met poown vanochtend heerlijk menritje gedaan ze liep zo lekker. Flinke stukken gedraafd kon al mooi wat nette aanleuning doen, voelde heerlijk, zo'n drie kwartier onderweg geweest. Daarna mocht ze uurtje de wei op, vond dat best wel spannend := maar Ollebol ging dus ook compleet voor het gras :Y) nam een keer een enorme sprint in volle galop door de wei (is enorme wei dus prachtig gezicht) en daarna weer :Y)

Toen naar verjaardag helemaal in Groningen en nu weer terug :O
Maar wat een heerlijk weer zeg :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:06

dan was je een soort van in de buurt vhu!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:11

Ik lig op bed. Vroeg want ik ben moe. Als ik op zij kijk zie ik een beeldscherm met daarop van bovenaf gezien de box van viantha. Leukste tijd van het jaar. Staren naar het scherm of der wat gebeurd. Nou vanacht niet denk ik. Ze staat gewoon hooi te eten. Maar ik wordt elke nacht wel een paar keer wakker en dan kijk ik ff. En als het echt zover is dan gaat de wekker elk uur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:16

Spannend Baudyh!
Het lijkt me zo leuk om gewoon een keer iedereen uit het topic te bezoeken, even langs gaan, die paardjes en mensen (en honden :) ) in het echt te zien. Alleen waar vind je de tijd :7

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:17

Baudy, heb je de cam online staan? O:).
VHU, daar heb je boktmeetings voor :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:31

Had het ooit in gedachten te organiseren voor dit topic, dat is al zo'n 2 jaar geleden schat ik zo in, stond toen echt op de planning maar door ziekte / overlijden van vader stalhouder destijds is dat er toen niet van gekomen.
Daarna paardtechnisch, thuis, werk, etc te veel gedoe gehad om er zin in te hebben te organiseren :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:51

:wave:
Ik ben er ook nog :))

Bijgelezen over een merrie die hetheel erg moeilijk heeft maar het toch lijkt te gaan redden. Een blij veulen in de wei, en een veulen wat een backupmama heeft gekregen
Prachtige wedstrijdresultaten
VHU lekker gemend
Biancacoo naar een jongehondendag met 2 kanjers en apetrots dat het zo goed ging!

Ik ben heel 't weekend lekker bij vriendje geweest :)) Dids wel gemist. Maar daar fiets ik zometeen even heen :) Was heerlijk :))

Vandaag wel weer heel hard leren, nog 2 dagen tot m'n ondergang op school :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:56

Goedemorgen

Mooie samenvatting van Aks, waar ik me even bij aansluit :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:16

Yes, zag net 4 boerenzwaluwen rond de schuur vliegen. *\o/* *\o/* *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 12:27

@tine: gaaf!!! Ik las gisteren in de Bit dat die er ook voor zorgen dat er veel minder vliegen/insecten bij je stal komen, dus hopelijk bouwen ze nestje bij jullie!!! (ze gaven er een goede tip, om een plankje onder een nestkastje te hangen waar de poep op valt!)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:35

Mooi zicht tine!! :)
zwaluwtjes zijn gaaf :+:

Hier lekker naar stal geweest. Eerst wei uitgemest, en daarna dids onthaard.. :\ beestje vindt dat ie z'n winterjas niet meer nodig heeft :=

Lekker ingespannen, en een rondje door de wei gedaan eerst. Toch nog maar een beetje voorzichtig :o
Ging goed, tot een galopje, zijn kont kwam wel heel erg hoog >;)
Daarna nog een keer.. Toch flink naar 'm geschreeuwd en toen ging ie toch netjes lopen :')

Daarna 't bos nog in. Flink gedraafd :) Hij liep hele tijden echt heel lekker. Op de terugweg werd hij lastig op het bit.. :\ Beetje gediscussierd en even hart in de keel..
Bleek nou op stal, de kinketting was losgegaan :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:29

Aks: spannend, maar wel goed gegaan dus.
Smickey: ze komen hier al jaren. Zitten 3 nesten in de stal. Moeten wel beetje gerenoveerd worden, maar dan kunnen ze weer gebruikt worden. En plankje onder nest helpt wel even, maar als ze gaan rondvliegen zit de vogelpoep alsnog overal haha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:33

ja, ging heerlijk :)
Stukje in de wei was 2,4 km in een kwartier.
Daarna het bos in, 6,4 km. Vrij veel gedraafd en met een gemiddelde snelheid van 9,7 km/h terug op stal :o
Max 14,3, haha :) Onder het zadel ging hij altijd veel harder (en ongecontroleerder..).

Dacht onderweg nog, ''waarom heeft niemand mij eerder verteld dat dit gewoon een paard is waar je niet op moet gaan zitten''... <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:11

spannend, onze zaluwen zijn nog niet thuis. Als ik lees dat ze al bij Tine zijn, zullen die van ons ook wel snel thuis komen :o hoop ik.

Vanmorgen rondje bos gedaan met de koets en op de achterbergbodem (lekker 30 x 60m) in het bos voor het eerst weer eens een hele ZZ proef dressuur gereden met Janouk _/-\o_ *\o/* en heel blij met het beeld. Ze bleef mooi hoog bovenin in de verzameling en de galopwissels waren top.
Nog geen 245 punten waard, maar zeker wel een winstpunt waard. We zijn op weg om straks dichter achter Cupido, Brutus en Roos te eindigen op de districtskampioenschappen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:32

:wave:
Bij Bieb op stal zitten de zwaluwen er al zeker een week, heel leuk en gezellig!

Kwamen geweldige wedstrijdresultaten voorbij, Aks lekker weekendje bij vriendje en vandaag met Dids op pad, Janouk proef geoefend, veulentjes in de wei, Baudyh die vanuit bed merrie in de gaten kan houden, en nog veel meer.

Hier lekker weekendje gehad.
Vanochtend gereden en nu lekker met de tuindeuren open rustig aan doen. Straks nog werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:42

Komt even zwaaien .... erg druk vandaag .... poown vanochtend heel vroeg eruit gehad en straks nog uurtje op de wei als zoonlief aan het hockeyen is.

@Aks ik zou als ik jou was zo'n kin-riempje kopen, het ik ook bij Ollie's bit, vind het ideaal want heb geen angst meer om losse kinketting. Zal link even opzoeken. Kost geen drol en is wel zo veilig want een losse kinketting is niet fijn.

http://www.ems-webshop.com/a-21897117/b ... synthetic/

Je kunt zo'n riempje ook gebruiken om keel-neusriem vast te zetten (niet alle in een, een kin- riempje en keel-neusriem natuurlijk, heb je dan twee riempjes voor nodig :P )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-04-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:45

Heb hier een heel zielige hond, loopt sinds gisteravond op 3 poten. Niets dik en warm, alleen wat bloed bij de buitenste nagel. Vind het wat vreemd dat hij daar zo kreupel op loopt, maar ja, kan verder niets vinden. En als hij inderdaad nagel bezeert heeft, kan da daar toch niets aan doen. Dus kijk het nog maar even aan.

Paarden zijn zo super braaf, heb ze net na 4 uur grazen uit de zomerwei gehaald en dan komen ze zo braaf naar me toe. Normaal zijn Amerigo en Rembrand erg lastig te vangen namelijk. Scheelt zoveel tijd als ze even meewerken.

Morgenochtend komt landschapsbeheer Groningen om de beukenhaag om de nieuwe bak te maken. Dan nog nieuwe houtsnippers als toplaag en het is helemaal voor elkaar.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:45

Ik heb jouw reactie in dat bitten-topic gezien VHU! :) :j
Werkt zo'n strap anders in dan een ketting?

Punt is, ik weet niet 100% zeker of de kinketting al los was toen ik op stal van de wagen af ging.. Maar kan me ook niet herinneren dat ik hem heb losgemaakt (en ik maak nooit de kinketting los voor ik het hoofdstel af doe..) en door een losse kinketting kan hij natuurlijk best k*ttig gaan reageren op het bit.. (en hij versprong om dat stomme witte bruggetje 't bos uit, heel hard :') dus daar kan ie losgeschoten zijn..)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:48

Huh, je maakt kinketting niet los voor je het hoofdstel afhaalt? Hoe krijg je die af dan? :o?
Kan best zijn dat hij tijdens die actie is losgeschoten. Je kan het haakje ook iets verder dichtknijpen zodat de ketting er wat moeilijker af kan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:51

tine10 schreef:
Huh, je maakt kinketting niet los voor je het hoofdstel afhaalt? Hoe krijg je die af dan? :o?
Kan best zijn dat hij tijdens die actie is losgeschoten. Je kan het haakje ook iets verder dichtknijpen zodat de ketting er wat moeilijker af kan.

:))

ik maak 'm niet los voordat ik het hoofdstel ga afdoen :P Dat bedoelde ik :P staat er inderdaad een beetje bokkig :P
En ik zag de losse ketting toen ik de leidsels losmaakte :) Dus ik was nog niet toe aan 't hoofdstel :))

Haakje staat al vrij ver dicht (al een keer geknepen) maar heb de kinketting sinds pas wat losser, dus dan kan die ook meer ''wiebelen''.

Wbt de hond, zit er niks in 't pootje? Die van ons had een tijdje terug een glassplintertje in zijn poot (Deed net of ie dooging...). Hopelijk is 't in elk geval gauw over! :)

@janouk; goed dat 't zo goed ging met HRB! :)
Hoe is het met Image intussen? :) Weer helemaal fit? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:51

Hier overigens ook vrij los kin-riempje hoor ik kan het hoofdstel eraf halen zonder riempje los te maken.... er is wel wat werking maar niet veel.

En net ook hier stomme hond, bleef met pootje in verwarming hangen toen ze ging kijken of zoonlief al thuiskwam :')

Vandaag trouwens erge rotdag vwb werk .... zie bericht:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/22/pol ... -dreiging/

Ik vind dit zo triest....hoe ver moet het komen? Kan ik niet meer veilig naar mijn werk als ik een student tegenspreek... walgelijk -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:23

Image is fit en voelt zich lekker. Geen klagen <3