Ik ga er vanuit dat HeroMy VHU is. Zou anders niet weten wie het moet zijn Ze reageert op je tip van koordsingel die voor haar was. Maar nu verklap ik het misschien wel.
VHU heeft veel meer berichten en heeft eerder vandaag nog gereageerd, dat bericht staat nog op VHU. Dus moet het volgens mij iemand anders zijn, maar wie....... haha.
Tja, vwb HeroMy weet ik het dan ook niet. Omdat ze wel reageert op die koordsingel en Hero dacht ik dat. Verder heeft er volgens mij nog nooit iemand met die naam in ons topic gereageerd. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden haha
Hopelijk komt HeroMy zelf nog even langs om het mysterie op te lossen. Of als ze dat niet wil/kan, pbtje is ook altijd goed
Biancacoo
Geplaatst: 19-08-14 16:00
Vhu heeft 2 namen..haha.. stiekem incognito meeschrijven he ?!...grappig..
Vhu, goed bezig met je palen en paddock ! je hebt wel gelijk wbt Eagle..hij zal de korte en hersteltrainingen mee kunnen lopen..lekker rustig aan..en dan leren de jongsten van hem wat de bedoeling is.. nog geen idee hoe hij het vol gaat houden..het rotte is, je ziet niets aan hem....dus ik weet niet echt hoe veel last hij van zijn poot heeft..of niet heeft...heeeeel vervelend..eenmaal overbelast krijgt hij een dijk van een ontsteking in zijn voorpoot, en dat risico wil ik dus niet meer nemen..
leuk maisie die tegen tine zal gaan strijden. wat leuk dat je met Robin ook op pad kunt gaan, ik vind hem supermooi ! NdV leuk dat je in de toekomst eens een dressuur wedstrijdje mee wilt pakken het is leuk als je een doel hebt om naartoe te werken !
VanHuisUit
Geplaatst: 19-08-14 16:53
Hahaha ooooo wat erg. Ja ik was het. Maar je mag geen twee accounts hebben. Ben bang dat ik nu geband word. Goed heb er wel een reden voor. Heb erg veel meelezers en wil niet dat als ik ergens een vragen topic open of ergens op reageer ik altijd al die meelezers heb. Maar goed... mijn geheimpje is nu door mezelf om zeep geholpen
Weet niet of het met jullie ook zo is, maar als ik dingen gewoon voor mezelf wil houden, of niet voor 'heel de wereld', ook als ik naar zaken informeer, of topicje over doe, wil ik niet dat iedereen direct weet dat ik het ben. Vandaar die andere naam. Die ik maar heel zelden gebruik dus.
Zo had ik bijv een vraag over schuilstalletjes. Als ik die onder de naam van VHU had geplaatst had ik direct reacties gehad van bepaalde mensen, en dat wil ik niet. Erg jammer dat bokt zo werkt maar goed. Alleen nu kan ik dat dus ook niet meer doen.... daar baal ik wel van.
Maar ja.... ben in overtreding
tine10
Geplaatst: 19-08-14 17:27
Sorry VHU, had niet moeten zeggen dat ik dacht dat jij het was. Maar dacht dat je ook je naam had veranderd
Ennuh, volgens mij had je met de schuilstallen een reactie van mij?
Zoonlief kwam voor 2e dag verdrietig (nu zelfs huilend) uit school. De juffen doen naar zijn mening heel onaardig. Maar nog even een paar dagen aanzien, anders maar even langs de juf, want school moet wel leuk zijn. Het is een heel makkelijk, meegaand kind en hij zou vandaag bijna hebben moeten nablijven. Alleen omdat hij een bepaalde regel in de klas niet wist. Een regel die volgens zoonlief niet was verteld. (iets met een nakijkboek van het rekenwerk) Ik hoor nu het verhaal natuurlijk maar van 1 kant, maar hij hoort natuurlijk niet zo van slag thuis te komen. Zeker niet na pas de 2e schooldag.
De bikkel is nu in de stromende regen op Amerigo aan het rijden. Wilde hij zelf. Hij had ook pony alleen uit de zomerwei gehaald en gepoetst en gezadeld. Lekker ventje.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-08-14 17:33
Tine ik neem je niets kwalijk hoor twee accounts mag niet ik ben n overtreding. wat een geweldige zoon heb je toch, heerlijk. Hoop dat het met school gewoon even wennen is.
@VHU: Oeps, da's balen. Nu maar hopen dat -als ze het al in de gaten krijgen- dat het bij een waarschuwing blijft en geen ban.
@Tine: vervelend dat het schooljaar zo slecht start voor je zoontje. Wel een bikkel hoor, rijden in de regen. Wel even lekker om de gedachten te verzetten.
Baal echt zo van dit weer. Ik heb met veel pijn en moeite anderhalve week vakantie bij elkaar geschraapt en echt anderhalve week pestweek gehad. Niet veel met Vjell kunnen rijden. Vertrek je met droog weer, plenst het alweer voordat je op stal bent (terwijl dat toch echt maar 10min. rijden is). Niemand die daar iets aan kan doen natuurlijk maar echt leuk is het niet.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-08-14 18:10
Da's echt enorm balen .... Wij hebben volgende week weekje Vlieland .... ben benieuwd.... in een tent....
Tent......oeps. Nu maar hopen dat het meevalt met het weer. Kennisje van me zit momenteel op Texel, ook met een tent. En wat ik op de foto's zie, is niet veel anders dan hier...............nat.
Over 2,5 week gaan wij een weekend naar Center Parcs, dat is onze vakantie dit jaar. Daar kijk ik wel naar uit. Zelfs al regent het dan, ik ga gewoon in een stoeltje bij het zwembad zitten (lekker warm) en de zon denk ik er wel bij Of ik probeer de zonnebank eens een keer.
tine10
Geplaatst: 19-08-14 18:45
Ooooo jaloers, wil ook naar Vlieland. Ga je ook ritje maken bij Stal Edda (IJslanders)? Kan ik je echt aanbevelen.
Nou, zometeen nog kadootjes inpakken. Komende zaterdag hebben we huldiging van alle regio-en districtskampioenen, dus heb voor allemaal een kleinigheidje gekocht. Bovendien hebben we namens de vereniging ook nog een kadootje, dus ik ben nog wel even bezig. We hebben namelijk 4 kampioenen onder het zadel (en 1 reserve) en 2 (waarvan eentje 2x kampioen) bij het mennen.
En ik heb nog steeds een lading fotos die ik moet uitzoeken. Rotklus.
tine10
Geplaatst: 20-08-14 06:57
Goedemorgen
Weer een prutnacht achter de rug . Maar goed, gisteravond wel benaderd om in december iets heel leuks te gaan doen. Kan er nog niet meer over schrijven, omdat het nog niet helemaal rond is, maar het is erg leuk.
Zometeen weer "leuk" stukje huishouden doen. Dan komt de kapper, zie ik er straks weer helemaal tiptop uit, ahum hahah.
Fijne dag allemaal
Biancacoo
Geplaatst: 20-08-14 11:35
Goedemorgen, rustig hier.. Tine, wat balen voor je zoon dat het op school niet fijn gaat..helaas weet ik daar alles van..ik hoop dat het snel opgelost word..en je zoon weer makkelijk en blij van school thuis komt. Vhu, lekker naar vlieland ! geweldig !! ik begrijp het helemaal wb het meelezen en een andere naam....hier leest ook van alles mee...ik heb er nu een beetje lak aan..maar vind het wel erg vervelend..maar ja..dat heb je op internet..iedereen kan alles vinden..... NdV gaat naar centerparcs..leuk vooruitzicht.
hier geen nieuws verder..het high energy voer voor de honden is binnen..dus..laat de kou maar komen.. 2 dame's zijn nu na elkaar loops..nog 1 te gaan..dan is het voor eagle weer minder stressvol..haha..die maakt zich nu zo druk !
tine10
Geplaatst: 20-08-14 12:26
Bianca, is Eagle ook nog een echte reu? En laat jij de dames castreren na de loopsheid of laat je het zo?
Mowgli is inmiddels iets rustiger geworden gelukkig. Ik denk wel dat ze het spelen met elkaar heel erg missen. Maar goed nog ongeveer 2weken (het is nu 18 dagen) dan mogen ze weer bij elkaar.
Net naar de bieb geweest om leuke boeken voor zoonlief te halen. Ben benieuwd of school vandaag wel leuk was. Vanmiddag nog met alle paarden aan de slag.
VanHuisUit
Geplaatst: 20-08-14 16:31
High energy wow Biancocoo jij vliegt straks door het bos Waardeloos zo'n prutnacht Tine Heeft het bij jullie allemaal ook zo giga geregend? Wat een water zeg
Vanochtend bijna 9 km gewandeld met Ber en stalgenootje die gewoon reed. Ber was heel braaf. Alleen begin en eind stuk (begin moet ze van stal, vindt ze spannend en even wennen aan dat andere paard natuurlijk) en eindstuk, ja dan ga je weer naar stal toe, is ook altijd spannend Je ziet haar genieten, lekker om zich heenkijken, mooi doorstappen. Doe dan een hand/arm op schoft met dan teugel gewoon over haar hals, en dan neem ik teugels aan, zodat ze nageeft en recht loopt, mooi over de rug. Erg leuk om te doen.
Zoonlief is een rolgordijntje aan het in elkaar zetten en ophangen op zijn kamer. Hoor veel getimmer... ben benieuwd
Biancacoo
Geplaatst: 20-08-14 16:36
Tine, ja, onze eagle is nog intacte reu, dat laten we ook zo, hij is een watje...haha... De 3 dame's die nu nog niet gecastreerd zijn, worden dat in principe ook niet, ik kan ze dmv de kennels goed van elkaar scheiden als er 1 loops is. als het niet nodig is om in te snijden..liever niet..maar ik kan me voorstellen dat als je beide honden altijd bij elkaar hebt lopen, lekker los op het erf..dat je er toch 1 van beide laat helpen, dat is een stuk makkelijker.
Vhu..lekker aan de wandel met Ber, fijn dat ze het zo goed doet !
VanHuisUit
Geplaatst: 20-08-14 17:17
Hier Wis ook niet geholpen, maar met twee honden in huis en reu/teef zou ik het wel laten doen. Lijkt me vrij complex.
Ja leuk he, met Ber. Enige wat ik nog niet zo goed heb is dat ik haar wat dikker zou willen. Nu is ze qua bouw slank, rank en met van die lange benen, denk dat het er ook niet echt in zit dat ze rond wordt. Maar ik hou er van als ze net iets laagje hebben. Ik heb geprobeerd haar apart van Ol en Hero te zetten om te eten, maar dan neemt ze enorme happen en dat laat ze dan vallen als ze heen en weer rent langs het draadje. Ol en Hero zijn precies goed, die hoeven niet meer. Ze eten met z'n drietjes van één hoop voer, dus dan eten ze gewoon tot het op is. En Ber wil dus in het groepje staan met eten. Nu heb ik haar al wel zo ver dat ze naar me toekomt, als eerste, in de wei, dus ik zou ook iets kunnen gaan proberen met veekoeken of zoiets. Alleen ben ik dan bang voor slokdarmverstopping want ze schrokt zo. Pulp met de ponybrok is eigenlijk voor haar het beste met eten. Want ook al neemt ze grote happen het klontert niet en met de kleine ponybrokjes kan ze zich er niet in verslikken. En er zit mooi aanvullend op kuil/gras vitaminen in. Alleen wil ze dat dus niet in haar eentje eten
Dus mocht iemand raad weten.... voor gezonde dikmaker die je makkelijk aan een paard kunt geven, kan ze alle drie ook meer geven, maar dan worden er twee te dik en een goed schat ik zo in. Da's ook niet de bedoeling.
Ik laat een teef wel altijd castreren. Ik ga toch niet fokken en dan voorkom je veel ellende (oa tepel en baarmoederkanker). En bij reuen laat ik het afhangen van het gedrag van de hond. Bij Mowgli is het niet nodig, dus die blijft gewoon compleet.
VHU: lekker met Ber bezig geweest. Hier regent het al dagen heel veel. Echt niet leuk. Gelukkig vandaag iets droger geweest dus bakken drogen weer een beetje op.
Zoonlief heeft vanmiddag eerst lekker gespeeld bij een vriendje en daarna nog kort op beide ponys gereden. Alletwee weer heel goed aan het werk gezet. Extra knap was dat hij Amerigo gewoon zonder zadel heeft gereden en toch in stap en draf aan de teugel kon krijgen. Samoerai heeft hij vandaag voor het eerst zonder zadel op gezeten. Dat vond hij in het begin wel heel spannend (ze is echt heel erg glad en smal), maar ook dat ging super.
Rembrand weer 5x 1 minuut gedraafd. Heel benieuwd hoe zijn been er zo uitziet.
VanHuisUit
Geplaatst: 21-08-14 19:16
Wow, de hele dag geen berichtjes, da's volgens mij heeeeeel zeldzaam!
Hier drukke dag. Ollie staat weer op ijzertjes en die liep direct in een lekkere vlotte draf naast me over de weg, dus ze vond dat een stuk prettiger. IJzertjes zijn voor wat aangepast waardoor de zool maximaal werd ontlast. Smid wilde dat eerst doen en als dat niet zou werken zooltjes. Weet nog niet hoe het is na 20 km maar so far so good