[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:02

Goedemorgen

Baudy: wat een verhaal. Heel veel sterkte met merrie, en hopelijk doet je auto het ook weer snel.
Avaluna: gaat het weer een beetje?
Tallechie: je hebt er mooi weer bij vandaag. Veel plezier
Aks: op school gestudeerd
VHU: mooi menplekje gevonden

Nou, ik ga de paarden eens aan het werk zetten. Tot later

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:42

Spannend Baudyh. Wel fijn om een backup te hebben.
Tine werk ze met de paarden!
VHU mooi menplekje gevonden.
Hier ook de paarden bij huis. Heerlijk vind ik het. Ik moet nog erg in mijn ritme komen, maar dat heeft ook te maken met ziekte en zeer van de paarden en de rotwinter en de bak die niet klaar is/was.
Geloof wel dat ik heb gezegd gister dat ik het mensecretariaat over wil nemen :P De vrouw die het altijd bij ons deed, die is pas geleden helaas onverwacht overleden (veel te jong) ze deed het samen met haar man, maar die zit nu natuurlijk in een moeilijke tijd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:27

Goeiemorgen!

Baudy: :oo roerig dagje gehad zo te lezen! DB komt wel weer.... first things first. Hopelijk haalt de merrie het! Zonde van je auto :\ .

Avaluna: hoe ist nu?

VHU: Ollie is gelukkig niet zo zwaar, dus zal niet zoveel mensporen achterlaten. Mijn ervaring van vroeger was dat er overal in mijn ouderlijk dorp, waar dinnetje en ik geweest waren met de Friezen en Gelder, de week erop een bord stond.

Gisteren kwam hubby eerder thuis dan gepland. Hij heeft het schip in Ludwigshafen geladen voor Demain, diep in België, maar de Belgische schippers zijn overal aan het staken en rellen. Hebben vaarwegen geblokkeerd, een sluis onklaar gemaakt en spuiten verfbommen naar "foute" schepen en gooien potten teer vanaf bruggen op schepen die volgens hen voor te weinig geld lading aannemen.
Beter maar even wachten tot de staking over is -O- .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:31

:wave: Goedemorgen!

Baudyh wat een gedoe met je auto en wat een ellende met de merrie! Hopelijk redt de merrie het wel. Top van je vriend dat hij de pleegmerrie gehaald heeft!
Gem ook een gedoe daar in Belgie!
Ipsilonka is geen leuke reden om mensecretariaat over te moeten nemen... wel top dat je dat doet!

Zijn er nog wedstrijdrijders vandaag?
Hier een rustig dagje. Ben al bij Gwin geweest en ga zo naar Bieb. Hij heeft een dagje vrij, wel even lekker tutten (en koffie drinken met taaaaaart :D)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:20

Ik heb aan het einde van de middag wedstrijd(dressuur) en morgen minimarathon, georganiseerd door onze eigen vereniging.

@Baudy, waardeloos als alles zo tegen zit en hopelijk is het gelukt met het veulen. :j
@Gem, :(:) :(:)
@Frensie, lekker een dag waarin niets moet maar alles mag...zulke dagen heb ik te weinig :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:34

@Gem gelukkig is dit stuk erg groot en ook zowiezo al slecht begroeid / wild en dus valt allemaal erg mee. En met stappen plus wat draf zal het denk ik zowiezo wel meevallen. Persoonlijk vind ik het erg asociaal als mensen op stukken komen met de paarden en je ziet allemaal sporen en strepen dus zal zeker zorgen dat dat of niet gebeurt of als het wel gebeurt dan is het gewoon geen goede plek. Gedoetje met schip zeg :oo

Merrie nog steeds in leven .... tjeetje. Wel fijn dat veulen toch bij andere merrie ook kan drinken, de 'echte' moeder zal als ze het overleeft wel super zwak zijn arm ding.

@Ollie1 leuk dat je nog even wedstrijdweekendje hebt voor dat je onder het mes gaat... :(:)

Her al de hele ochtend aan het opruimen, schoonmaken (o.a. douche/badkamer, wat een pokkewerk is dat toch altijd) rennen en vliegen en ben nog lang niet met alles klaar. Maar wil nu echt eerst naar knollebol.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:00

VHU: altijd erg leuk, dat huishoudelijke hahaha
Ollie: succes met je wedstrijd
Baudy: hoe gaat het met merrie en veulen?
Frensie: lekker zo'n ontspannen dag.
Gem: vervelend die stakende mensen. Prima als ze staken, maar ze moeten andere mensen niet met verf'/teer gaan bekogelen. Dat is op zijn zachtst gezegd niet netjes.
Ips: gelooft dat ze nu secretariaat overneemt. Drukke klus, maar wel leuk om te doen.

Hier ook "rustige" dag, want wedstrijd ging niet door. Heerlijk (nou ja, aan ene kant natuurlijk jammer dat hij niet doorging, maar heerlijk dat ik even wat minder "moet")

Vanmorgen eerst zoonlief op Amerigo laten rijden en zijn proeven geoefend. Toen met Rembrand de kur met muziek gefilmd, zodat ik nu de film eindeloos kan gaan bekijken, om te weten bij welk stuk muziek ik waar moet zijn. Moest paar keer over, want Rembrand werkte niet helemaal mee. Daarna nog Thabor gemend. Ik vond het wel wat spannend, want in het veld ernaast zijn de tractoren druk bezig en manlief was in de wei palen aan het slaan. Maar het is weer heel goed gegaan. Nu staan ze alledrie voor 3 uurtjes op het gras, gaan wij zo uitgebreid lunchen en dan even slapen. Daarna zie ik nog wel waar ik zin in heb. Moet eigenlijk nodig de binnenkant van de auto schoonmaken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:08

@baudyh: fijn dat er acceptatie is :j

@gem: rotsituatie, zeg :(:)

Hier wel weer wat rustiger :o , gelukkig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:04

Gelukkig maar Avaluna :(:)
Heerlijk Tine, je zegt dan rustig dagje en heb je twee keer flink gemend, da's niet rustig hahaha. En nu lekker studeren op de proef B-)

Hier rondje bos gedaan met stalgenootje, lekker 'chill' om in termen van zoonlief te spreken :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:16

Rustig aan is altijd relatief natuurlijk :D

Ik heb al 2 dagen niet uit hoeven mesten, zoonlief doet dat namelijk met veel plezier. Hij heeft een nieuwe (grotere) krui gekregen en wil heel graag uitmesten. Kijk, dat moeten we natuurlijk niet afremmen.

Net samen met zoonlief de binnenkant van mijn auto schoongemaakt. Was wel erg nodig, zeker na 2 zandstormen. Nu gaan we samen de tuin maaien. Dat schiet dan niet heel erg op, maar goed, over een paar jaar is hij groot genoeg om het alleen te doen ;) En dan straks nog even de was binnen halen, die hangt lekker buiten te drogen. Of is al droog.

Sproei me ook weer helemaal suf in de bak, droogt zo ontzettend snel. -O-

Morgen komt de dochter van een fysiotherapeute (zij heeft mij behandeld toen mijn vaste met vakantie was) op Rembrand rijden. Zij rijdt op manegepaarden en wil graag de keertwendingen leren. Dat is wat lastig op een manegepaard die het niet kan, dus aangeboden dat ze het voor het voelen wel eens op Rembrand mag oefenen. Ben benieuwd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:09

ik heb vandaag wel wedstrijd gehad. 2 Fijne proeven gereden en beloond met 186 en 196.

Vaardigheid voor het eerst ZZ. Er waren er in totaal maar 2 foutloos. Ik had 1 bal.

leuk dat zoon wil uitmesten tine !! Balen van de wind en je droge bak.
baudyh wat een gedoe met merrie en veulen hoop dat er snel beterschap komt.
VHU heeft een stukje gevonden om te mennen.
ollie moet onder het mes maar rijd nog wel even super punten met bruutje !!!

Paarden hier bij ouders aan huis. Vind het prima op een pensionstal zou ik veel te
lang blijven hangen + dat ik graag controle heb over wat ze eten en hoe veel
ze buiten staan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:26

De merrie leeft nog altijd. Ze heeft veel bloed verloren haar tandvlees enzo is helemaal wit. Maar ze leeft. Ze krijgt nu extra ijzer bijgevoerd. De merrie heeft nog wel iets melk dus het veulen drinkt bij haar en de pleegmoeder melken ze en geven het veulen dat erbij met de fles. Maar de moeder lijkt iets op te knappen. Mijn vriend is er nu weer heen omdat de merrie merriebrok moest van de DA.

De auto heb ik gemaakt alweer thuis. Om 13 uur gebracht en om 15 uur kon ik hem alweer halen.
Mooi, maar wel weer 300 euro lichter. Ik kneep hem wel een beetje op weg naar de garage. Want ja de luchtvering was dus stuk en had dus rechts achter helemaal geen vering meer alleen dat wat het wiel mee veert. Het is eigenlijk net zo een bol als de luchtvering op een marathon wagen. Zo een bol en die was geknapt.

Gerrit vroeg of ik mee ging naar de merrie vanavond maar ik ben niet gegaan ik heb mooi even eigen tijd genomen en lekker db gelongeerd. Daarna mocht hij voor het eerst weer een half uurtje in de wei. Ik hem helemaal ingepakt in de wij gezet. Beenbeschermers en strijklappen en springschoenen. Doet hij kop aan de grond en eten en na een half uur kwam hij na roepen gewoon weer naar me toe gestapt. Daar hou ik van. hihi.

We hebben er weer een merrie aan toe. tenminste ze is de 24 ste uitgerekend maar omdat ze vandaag lekker in het zonnetje heeft gestaan en zo een rand onder der buik krijgt en hele vette stalbenen achter heeft hou ik der goed in de gaten. Zij laat altijd slecht wat aan der tepels zien.

Ikke was ook voor het eerst in de wei vandaag. Leuk is dat altijd daar kan ik echt van genieten. Plat door de bochten. Hij is heel allert. Nog niet eens tegen het stroomdraad aangelopen.
Omdat de moeder niet alleen wil staan in de wei mag der buurvrouw er altijd bij. Dat is viantha die er nu dus aan toe is. Die wordt dat een soort van pleegmama. Ze weet heel goed dat het haar veulen niet is maar ze past toch wel een beetje op hem. heel mooi om te zien.
Afbeelding
ikke in het begin nog veilig bij mams
Mams is trouwens nenderose een keur preferente merrie van 18 jaar!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:27

wat een leukerd,hoop dat er snel een vriendje voor hem geboren word om mee te spelen
Maisie weer top gereden,
Hier vrij genomen,maar drukke dag,grote kast verhuisd van stal a naar b
Tjeetje wat kan een mens een rommel hebben,en die noit word gebruikt
Rijbanen op de manege uitgezet,morgen wedstrijd.....gaan we ook weer eens kijken hoe we vorderen met lessen
Sun net gement,tuig een lap erover,wagen ook meteen,die had ik gisteren met kwast bijgewerkt,ahum meer mijn jas :j
Pffff onder het zadel rijden mt een schimmel geeft minder poetswerk.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:31

Gelukkig wat positieve berichten Baudy +:)+ en heerlijk ding is Ikke toch <3
@Maisie, super nette punten ! Gefeliciteerd +:)+
@Gem, lekker zo'n staking -O- gaat waarschijnlijk weer geld kosten zulke geintjes :$
@VHU, lekker gechilled *\o/*
@Tine, wedstrijd die niet doorging, kur geoefend en toch nog druk geweest vandaag ondanks 'rustige' dag en wat een superzoon heb jij die jou zo goed meehelpt +:)+ , ik zeg kloonen!!

Hier ook wedstrijd gehad en daar ik te kort losgereden had (kwam te laat aan ) niet zo lekker gereden, tweede proef ging beter maar toch nog niet wat we normaliter laten zien. De jury dacht er anders over en op mijn protocollen stond 2x dat de jury genoten had :D en beloonde dat met 235 en 247 punten :oo

Brutus met blingbling
Afbeelding

Onze leuke prijzen:
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:41

Goedemorgen allemaal,

Ollie, wat is Brutus toch een topper. Mag die blingbling? Is namelijk wel heel erg leuk. Zou bij mijn paarden helaas niet erg opvallen in de witte manen. Alleen bij Thabor. Wanneer ga je onder het mes?

Nou, ik ga zoonlief even laten rijden, daarna zelf op Thabor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:05

Mogge,

@Tine, donderdag ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:44

Ollie: ben je daarna lang uit de running of valt het mee?

Vanmorgen heerlijk op Thabor gereden, eerst een half uur dressuurmatig bezig geweest in de bak, daarna buiten uitgestapt. Een huis met rietendak krijgt nieuw dak, dus dat zat ingepakt in dekzeilen en aan de weg een grote container met het oude riet. Dat was wel even spannend, maar Thabor ging er wel langs. Ik dacht, laten we hier maar even gebruik van maken, dus nog een keer heen en weer, maar toen was het al niet meer interessant. Super braaf dus. Daarna kwam er een meisje om op Rembrand keertwendingen te oefenen, dus ik had het zelf rustig.

Nu even slapen, straks de paarden weer uit de zomerwei zien te halen en nog uitmesten. Zoonlief gaat spelen, dus vrees dat ik het vandaag zelf moet doen :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:28

Wauw Ollie !! Wat een punten en wat een mega gave bling bling in zijn manen heel hip..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:00

Knap gedaan Ollie! Mooi die blingetjes <3 .
Maisie ook mooie punten en ZZ gereden.
HT heeft haar jas geverfd :P
Baudy heeft een zoefzoef-Ikke en merrie ziet er goed uit.

Ik ben vandaag gezellig met hubby naar de samengestelde in Horst geweest. O.a. de internationale top zien rijden (wat een prachtige spannen en rijtuigen). Ook een drama gehoord van een pony van een para-menner met een halsslagaderlijke bloeding, waarvan het me onbekend is hoe dat is afgelopen := . Een bekende van me was erbij en bood eerste hulp tot er een DA (tevens wedstrijdrijder) gearriveerd was.

Zometeen lekker wokken met vrienden :) . Fijn hoor, zo'n weekendje dat hubby onverwacht thuis is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:53

Vandaag de 1e wedstrijd onder het zadel met Janouk gestart sinds 2007:
tatata 2 x winstpunt (180 en 181) en 3e.
Met puntenaftrek voor het geven van stemhulpen Klik klik met de tong (tsja als je jaren aan het mennen bent, doe je niet anders; beenhulpen komen op de koets zo lastig door) :D Puntje om aan te werken dus: geen stemhulp geven.

Mevrouw Lekker Eigenwijs Bekkie <3
Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:05

:wave:

hallo allemaal,

zag paar leuke foto's voorbij komen van paardje op het land, paardje met mega mooie bling in de mooie roosjesmanen en trotse ruiter met wp!

en bijgelezen maar even weinig puf Y;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:25

Ik zie hele gave foto's voorbij komen..
mooi veulen op de weide..
brutus heeft het weer geflikt !! superpaard !! en alvast veel sterkte voor de operatie ollie1, anders vergeet ik dat weer..
Janouk van harte met je winstpunten, en 3e plaats, knap gereden !!

Ik ben gesloopt, ik was met de 2 jongeste honden naar de jonge hondendag van het stamboek, de ouderdieren worden op zo'n dag gepresenteerd samen met het hele nest, of met een aantal pup's uit het nest.
beide dametjes, hebben heeeeeeel mooie keuringsverslagen gekregen, wel erg gaaf om te lezen en te horen dat het mooie en goede hondjes zijn !
dus ik ben erg trots op ze, want ze hebben zich keurig gedragen, ze hebben supergoed gelopen in de ring, en ook nog eens geen grom of snauw naar andere honden gegeven, super dus.
het was een leuke dag...maar nu ben ik kapot..
de dag begon ook nog eens met enorme pech..mijn hondenkar heeft ineens een groot mankement..waardoor ik na 4 km stil kwam te staan, mijn man heeft de kar opgehaald, en ik heb de hondjes maar gewoon in mijn auto vervoerd..1 werd nog wagenziek..en spuugde nog op de valreep in mijn mooie schone..autotje...bah..morgen een moooi extra schoonmaak klusje..om die geur weer helemaal weg te krijgen.. -O- maar verder een gezellige topdag gehad.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:29

janouk: top gedaan enne...en niet meer klikken
hier ook apart gereden,2 proeven op 2 verschillende tempo's/houding en....2x 193 punten en 1 2de prijs..
wat een toppony is sunnetje toch

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:41

@ janouk gefeliciteerd met je punten.
Mooie brutus met bling bling in de manen. Ik ben niet zo van de bling bling maar dit vind ik wel erg mooi.
En super mooie prijzen gewonnen
@ tine zoon helpt mooi en je wedstrijd die niet door ging maar wel goed voor de rust.
Bianca met de honden op pad....
@ Gem gezellig in horst geweest. Zag op fb dat de menner.nl er ook was en door de foto zag ik dat het er best druk was. Gezellig allemaal.

Vandaag stond echt het mennen in de planning maar vriendlief is moe en heeft geen zin meer, maar beloofd dat hij morgen echt mee gaat. Ga niet naar les morgen omdat er om acht uur ledenvergadering is en ze dus iedereen om 7 uur wilde hebben maar 4 aanspanningen in een 20 x 40 bak vind ik dus echt niks. Dus dan ga ik liever zelf even toeren.

Vandaag weer lekker het veulentje buiten en een nieuw clubje van drie merries buiten. De nieuwe Zirola en salonka en diantha. Salonka en Zirola zijn drachtig en diantha niet ( nou ik hoop van wel maar ze is net gedekt) Salonka is altijd de opper bitch maar nu blijkt dat zirola er ook wat van kan. De verhoudingen zijn nog niet helemaal goed tussen die twee, maar dat komt vast wel. Dalerboy heeft lekker bloot in de bak gestaan.
Ik heb wat stallen gemest, die waar we gisteren niet aan toe waren gekomen en db lekker gepoetst. Ook lekker niks gedaan en in de zon gezeten. Heerlijk weer vandaag.

Gisteren na het longeren heb ik db ook voor het eerst in de wei gehad.Ik denk ik laat al zijn beschermers maar om want je weet nooit. Maar hij deed natuurlijk niks anders dan gras eten.
Afbeelding

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:22

Afgelopen week even boktloos doorgebracht. Pff wat een drukte zeg op het werk, zelf jarig geweest en nog 4 verjaardagen deze week.
Lees leuke berichten en nare berichten. Komt een beetje als mosterd na de maaltijd om overal nog op te gaan reageren. Wel erg leuke foto's gezien. Mensen die op wedstrijd zijn geweest. Winst hebben behaald; gefeliciteerd. lekker hebben gereden ohz en hebben gemend en gelongeerd. Een plekje hebben gevonden om lekker te gaan mennen deze zomer en voor- en nadelen van paarden aan huis hebben en in pension hebben staan. Inderdaad alles heeft z'n voors en tegens.

Van de week helaas maar weinig tijd gehad en paard 1x gelongeerd (Is wel 2x gereden ohz) en vanochtend een buitenrit gemaakt voor de wagen. Even uitgetest hoe braaf ze was door de snelweg over te gaan (brug) en stuk verder op de tunnel genomen onder de snelweg door. Beide wegen zijn best druk dus vond het zelf ook nog wel spannend maar alles ging prima. Ze was heel braaf. Weten we dat ook weer. Nu even de laatste dingetjes klaar maken voor morgen en dan lekker naar mijn bedje. Gisteren de houten tuinset geschuurd dus barst van de spierpijn.....