[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_Jarig

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:25

Even ego, heb geen puf om te reageren.
Nog belabberd pijn in me buik en snotverkouden.

Vanmiddag is de da geweest voor Hidalgo.
Ze heeft m nagekeken, darmen klinken goed hart en longen ook.
Mest nog onderzocht op zond en zat al veeeeeel minder zand in de mest.
Er is bloed afgenomen bij hem, dus nu afwachten of alles in orde is.
Ik moest me niet te veel zorgen maken zei ze, maar ze kon ook begrijpen dat ik dat wel deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:26

Edit:
Fijn dat zo goed gaat met Hidalgo. Hoop dat wel lukt om wat minder zorgen te maken :(:) en even goed bij te komen van alles wat gebeurd is :(:)

Zie weer hoop berichten :D
Handig zo trailer :), en zo zou even ander 2 topics bekijken.

Tobbe weer in de bak wezen mennen en ging weer zeer goed :) .
Alleen op "voorwaarts stap" reageer hij niet voldoende, of misschien handiger om enkel voorwaarts van te maken of stap ? Gene wat hij wel goed kent is draf en hooo :p
In ieder geval begint hij ondertussen goed gewend te raken om weer voor de kar te lopen. Alleen de verfijning van hulpen moet beter, zeker voordat we buiten op pad gaan. Zit om die reden ook te denken om na koetsiercursus maar eerst tijdje te gaan dressuren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:27

Citaat:
leuke foto!

maisi, beter teveel dan te weinig...

Vraag me ernstig af of mn man er ook zo over denkt :o maar 1 geluk zijn pony past ze ook
haha.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:28

Morgen ga ik naar een introductieavond voor de mencursus enkelspan.....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:34

gelukkig dat 't beter gaat patrick :)
en spannend introavond! :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:34

Patrick, mooi dat het beter met hem gaat en veel plezier morgen bij je introductie avond.

Maisie, je bent echt net optijd, ineens loopt storm op die dekentjes haah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:35

Leuk,_Patrick !
Alvast veel succes, ben er op moment ook lekker mee bezig ;)

En weet iemand leuke oefingen voor tijdens mennen in de bak ? Zal zelf wel even opzoek gaan naar een dressuur proefje en voor andere keer ga misschien wel even met wat pionnen aan de slag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:55

Gelukkig meestal vis ik naast het net :D

@ patrick super dat het beter gaat maar snap dat je niet gerust bent.
Is leuk het koetsiersbewijs.

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:59

Als je ook verhalen/ervaringen hoort van andere zet je toch aan het denken en dat ze kon het ook begrijpen is ook niet niks.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:12

weet iemand hoe dat werkt bij vakantieveilingen.nl?
als ik bijvoorbeeld op kaartjes voor musical We will rock you bied.
bied ik dan op een prijs voor 2 kaartjes? of op een prijs per kaartje?

dus als je 2 kaartjes kan 'winnen' en ik bied 50 euro...
bied ik dan 50 euro voor beide kaartjes? of in totaal dus 100euro?

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:14

Ik kan je er helaas niet aan helpen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:15

Zo er is weer flink gepost, ben vandaag flink aan het werk geweest, ff snel bijgelezen maar ga niet meer overal op reageren :o

Humbaur is fijne trailer trouwens, als ik er een huur is het ook een Humbaur.
Ben met trailertje bezig van marktplaats, als de afmetingen goed zijn haal ik hem woensdag op. Moet nog even heel goed mijn wagen opmeten of die er wel in kan. Zou heel graag eigen trailer hebben. Kan ik ook naar les toegaan (ipv dat ik hele handel deze winter ga verhuizen). Maar het is dus wel super tig-ste-hands trailer hoor ;)

Vandaag heerlijk aan het brainstormen over een opleiding HBO Sportmarketing (is gewoon HEAO CE met sport invloeden zeg maar) en hoe je daar paardensport in kunt verweven B-) wat heb ik toch een leuk werk! Als het meezit kan ik een paar hele leuke bedrijfsbezoeken gaan doen binnenkort :))

En ik vind die foto van Dids echt super, ben een fan van jullie Naaltje! Jullie zijn echt zo'n leuk stel.

Goed idee _Patrick_ voor koetsiersbewijs / iets met mennen wat info over te krijgen en lessen te nemen. Heb zelf koetsiersbewijs enkelspan gedaan, toen iets van 15 menlessen met allemaal verschillende paarden en daarna koetsiersbewijs tweespan. Tussendoor daarvoor en daarna natuurlijk heel veel gemend met de pony's. En ik heb flink wat gegroomd bij tweespan wat evenementen met de paarden van de stalhouderij, leer je ook heel veel van. Afgezien van afgelopen zondag ^) heb ik langzamerhand een beetje het idee dat ik iets begin te snappen van die mensport / het mennen :D Het is echt een andere discipline en ik denk dat als je serieus met je paarden / pony's / sport omgaat die lessen gewoon heel belangrijk zijn (al was het alleen maar voor jouw veiligheid, die van je paarden en die van de omstanders).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 00:02

Sorry, kon niet meer wijzigen in mijn bericht, dus nog een bericht.
Met de neus van Alwyn gaat het goed, wond ziet er netjes droog uit en hij heeft er geen hinder van. 't Ziet er niet uit trouwens en ik snap nog steeds niet hoe het gekomen is.

@_Patrick_ fijn dat het beter gaat met Hidalgo en blijkbaar werkt het masker dus wel, dat is goed nieuws!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 03:18

_Patrick_ Mooi dat het iets beter gaat!

IT: Staat in de beschrijving voor hoeveel kaarten je biedt. Ik zal even snel voor je kijken. :)

Koetsiersbewijs heb ik ook nog op mijn to-do-list. Alleen heb ik het op dit moment te druk om te leren. (Wil dan alleen de toets doen)

Ik zal zo richting paardenmarkt. Het regent hier enorm, dus ik hoop dat we niet de hele ochtend in de regen moeten lopen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 03:20

Heb even gekeken. We will rock you staat er nu niet meer bij. Heb hem gisteren toevallig wel voorbij zien komen.
Als het goed is staat er in de advertentie over hoeveel kaarten het gaat. Zoals Mary Poppins, daar staat nu een bod van 75,00 voor twee kaarten. :)

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 05:39

Goede morgen,

Wat een rotweer hier stortregen en onweer.....

VHU fijn dat het met Alwyn zijn snoet beter gaat.

Poeltje veel plezier op de paardenmarkt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:26

goedemorgen!

Wat een klote weer.
Helaas... Dat word mennen in de regen zo...regenjas aan en gaan.
Anders heb ik gisteren voor jan banketstaaf met dubbele longe gelongeerd.
Al twijfel ik of dat het nu nog wel veel effect heeft haha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:28

@VHU; fijn dat 't beter gaat!
heb dids ook 'ns zo aangetroffen, bij hem was z'n onderlip compleet ontveld... Heb toen uiteindelijk een afgebroken schroef onder de voerbak gevonden, daar was een plank afgebroken, schroef stak nog uit...
Maar zulke delen helen snel gelukkig, neusje, lip etc :)
leuk dat je fan bent van ons :)) :D

@Joram; als ik dressuurmatig men rijd ik eigenlijk niet echt figuren, maar als ik merk dat hij niet goed buigt, of dat het beter kan, dan vraag ik een volte, als ik 'm wil verrassen een scherpe gebroken lijn etc :)
en wat ik altijd wel leuk vind, is poortjes zetten en daar wat doorheen rijden. Dat kun je dan op snelheid proberen, of op ''zo netjes mogelijk met stelling'' :)

ik heb vanaf 5u wakkergelegen omdat het zo hard regende ja.. sjitzooi..
Gister niet naar stal geweest, vanavond ga ik dus wel :o :)) Kreeg gisteravond sms van weidegenootje dat ie met z'n dikke kont weer aan de verkeerde kant van de draad stond.. je zou 'm toch he? Maar ze had 'm verhuisd, naar de goeie kant := wel lief dat ze dat laat weten, vind de stal echt fijn :)

@poeltje; hoop dat die paardenmarkt binnen is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:29

IvysToeter schreef:
goedemorgen!

Wat een klote weer.
Helaas... Dat word mennen in de regen zo...regenjas aan en gaan.
Anders heb ik gisteren voor jan banketstaaf met dubbele longe gelongeerd.
Al twijfel ik of dat het nu nog wel veel effect heeft haha.

had je topic nog gekeken, maar je kreeg zulk technisch commentaar dat ik me er niet in durfde mengen :o
want dat kan ik niet geven :))
Vond het er wel netjes uitzien, alleen een beetje ''hey dit is nieuw hoe werkt het precies'' vanuit wobbe. Beetje... wennen nog zegmaar? :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:30

volgens mij is de paardenmarkt buiten.....
Moeilijk beoordelen al die nat geregende beestjes.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:57

Op de paardenmarkt staat 1 van de bonte pony's die ik laatst aanbood. Jammer dat hij daar heen gaat, want het is echt een prachtdier.

Patrick fijn dat het weer beter gaat
Maisie: leuke dekens gekocht?.. die transportbeschermers vind ik ook heel gaaf :)

Gisteren wezen shoppen met mijn vriend.
1 paar nikes, blauwe lak bodywarmer, 2 truitjes en lingerie gekocht :D Mn vriend is ook geslaagd voor nikes en een mooie dikke vest :D

Daarna zijn we ''uiteten'' geweest. Bij de mac hihi
We zouden eerst bij de argentijn eten maar het was zo aan het regenen dat we de eerste beste snack troffen :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:41

ja die transportbeschermers zijn ook leuk maar ik gebruik die dingen echt nooit. Ik heb nu een winterdeken, zweetdeken en uitrijdeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:47

Het regende hier vanacht enorm maar het is nu droog.
Een van mijn rijpony's van vroeger kwam van de Zuidlaardermarkt. Dat is dus niet overdekt, ze staan door het hele dorp heen, om en door de kermis. Hoop dat de bonte waar je het over hebt net zo op die manier aan een nieuw adresje komt. Mijn moeder had destijds 5 betaalcheques in haar portemonnee (het was nog de tijd zonder pinautomaten ;) , prehistorie zeg maar) en wij (moeder, ik en mijn zus) naar de markt om een ponydeken voor onze andere pony te kopen. We kwamen dus terug met een deken en een grotere pony voor mijn zus. Want ze stond er zo zielig bij :o nee hoor, dat was helemaal niet zo, ze was juist helemaal niet zielig ;) ze stond laat in de middag nog te huppen naast een enorme kermisattractie met haar koppie er dus nog vrolijk op. Dat viel dus op aan haar.
Wij liepen dus naar haar toe en ze was heel vriendelijk, 2,5 jaar oud en net uit het land, was Arabiertje x draver (vader was draver die was ontsnapt bij de buren) van 1.45. We hebben toen dus 5x 200 gulden, is 1000 gulden voor haar betaald. Eigenlijk best veel toen, voor een pony zo uit het land en zo'n hittepetit. Maar we hebben er een wereldpony aan gehad.
Mijn zus en ik hebben Natasja ingereden, mijn zus vond haar veel te snel (logisch denk ik nu }:0 ) en ik heb ontzettend veel lol met die pony gehad, ze kon fantastisch springen, dressuur, crossen en we hebben ook bestgaande rijpony rubrieken gewonnen plus vier-achttal gereden. Niet kapot te krijgen en nooit ziek. Nooit gesteigerd, gebokt gebeten of getrapt. Ze is nadat we overgingen op paard verkocht aan een meisje die er ook heel veel plezier mee heeft gehad. Ben haar daarna uit het oog verloren.

Dat was een verhaal uit de oude doos :7 om maar te zeggen dat er echt wel goede pony's op de markt staan / stonden.

Vandaag maar eens kijken wat ik kan gaan doen. Zoonlief heeft herfstvakantie, maar ik wil eigenlijk wel heel graag wat mennen. Hoop dat het gaat lukken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:29

goeiemorgen!

hier vannacht ook flink regen en nu even droog...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:34

ok, dit word waarschijnlijk een lang verhaal.
weet niet of jullie mijnt opic van gisteren hebben gezien?
toen ik de lijnen tussen de benen door had liep wobbe dus wel naar beneden...ok hij kon niet heel veel anders.
maar ik had de lijnen in een boogje waardoor hij ook kon kiezen om helemaal 'uitgerekt' te gaan lopen, met neusje eruit en hals helemaal lang.
net zoals hij voor de sulky doet.
zelf met de lijnen rechtstreeks aan het bit kreeg ik hem nog best een beetje naar beneden.
maar waarom lukt het dan voor de sulky niet?
vandaag bijna 3 kwartier gereden.
eerst onderhand een half uur lopen 'stoeien/vechten' met de tips die ik kreeg van ad aarts.
en wat gebeurd er? helemaal niks! hij loopt alleen maar met zijn kop omhoog, hals lang, neus eruit.
enkel heeeeeeeeelll af en toe liet hij zijn hals ietsjes zakken, maar die momenten moest je echt zoeken.
na een half uur besloten om eens te kijken wat er gebeurde als ik met minder contact zou gaan rijden (min of meer mijn hand naar voren)
en dan wil hij wel iets meer zakken zijn hals en heel af en toe zijn neus niet meer zo uitsteken.
maar of dat dan is omdat hij meer ontspant?of omdat hij moe word? want zijn tempo is op zo'n moment ook niet meer zoals de eerste 20minuten....
en zodra ik dan wat meer contact neem en iets meer aan zijn mond kom is alles weer voorbij.... en gooit hij gelijk zijn hals weer een stukje (niet helemaal) omhoog en neus naar voren...
erg frustrerend! want ik heb dus het idee dat het aan de longeerlijn wel lukt...en aan de lange lijnen gaat het volgens mij ook makkelijker....
dus ik weet het effe niet....
is het nou een kwestie dat hij niet wil? dat hij het niet kan? en dan aan de longe wel... of zou ik teveel van hem vragen?
sorry voor dit giga lange stuk maar moest het even kwijt.