Ik moet vandaag serieus aan de slag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(ik heb 3x op die bank gezeten voor de boel weggebracht werd
)

daar doet mams dat
Best wel zielig om hem zo te zien klungelen

moet wel een deken op
en die sloopt ze danw eer, dus dan komt er een nieuwe omdat ik de kapotte moet plakken en ze niet in haar nakie kan. En dan krijg je er nog eens eentje enenen
Ik geef toe dat geschoren ook mooier is, maar bij Romeo vind ik het geen nut hebben om hem te scheren. Ik rij (nog) geen wedstrijden met hem, en als ik ga rijden met hem, las ik een 30-45 minuten in om hem droog te stappen. Het lijkt me de slimste oplossing in mijn geval. Ik weet niets van dekens (hoeveel wanneer opleggen, welke deken goed is,...), en gezien Romeo snel hoest, lijkt het me verstandig om de natuur zijn gangetje te laten gaan. (ik ben bang dat ik dan meer kwaad doe dan goed en hij weer gaat hoesten)
Hallo, zou ik hier ook mogen meekletsen? 

) dus ben me nu een beetje aan het verdiepen in werken aan de lange lijnen/dubbel longe/langeteugelwerk. Longeersingeltje heb ik, dus wil een paar leidsels aanschaffen en eens gaan proberen vanaf de grond wat rond te sturen
(mocht ik verder willen gaan en er een karretje achter willen hangen dan ga ik daarmee natuurlijk niet zelf aanrommelen, maar laat ik hem door iemand die ervaren is beleren, maar eerst eens rustig kijken of hij er plezier in krijgt en er vertrouwd mee kan raken en zelf meer menervaring opdoen met ervaren paarden
)
stoer dat je een ijslander hebt, vind dat zulke gave beesten.
Erg leuk ook dat er in de les 4 verschillende paarden en pony's beschikbaar zijn gesteld door leden van de menvereniging, dus kan ook ervaring opdoen met verschillende paarden
(een tuiger, 2 haflingers en een welshpony
)
En wat heb je daarbij precies nodig (ik heb een longeersingel met veel ringen, en las dat sommige mensen voor het lange teugelwerk een slofteugel gebruiken als leidsel omdat die lang is en bij lange lijnen gewoon een menleidsel? )
De bak hier is momenteel toch niet bruikbaar en hij heeft een gigantische wintervacht
(staat 24/7 op het land
) maar ga wel proberen het rustig op te bouwen en wie weet tegen de zomer eens proberen wat te slepen als het goed gaat.

wát een gaaf beestje! 
jump nog gauw even onder de douche denk ik
even wat frisser eruitzien

maar dat is wel bij een shet 
Dubbele longe doe ik nooit 

In maart 2010 woont ie alweer 8 jaar bij mij

(dubbele lange lijnen van voest en grondwerk van inge teblick
)

lange lijn/teugel is geen succes, dan heb ik het te druk met zelf lopen
en niet dat jij harder gaat lopen om hem/haar bij te houden
ons staptempo zeker niet, dat loopt gelijk