[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:13

Vandaag gewerkt van 8 tot nu nog.... haha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:49

Ips lekker aan het werk ;-)
Janouk; lekker op buitenrit
HT: dat vind ik dus zo'n nadeel van die chips. Ze gaan nogal eens aan de wandel. En wat richten ze dan aan vraag ik me dan af.

Zometeen komt de fysio weer voor Fabels. En dan is de dag gewoon alweer om. Dat is toch wel een nadeel als je zo uitslaapt, er blijft niets over.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:42

Zo uitslaapt. Nou nou half 10. Als het nou half 1 was maar half 10. Vroeg voor een " zondag"

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:08

Nou, voor mij is half 10 echt heel erg laat :D Door de week is het kwart over 6/half 7 en in het weekend doorgaans niet later dan half 8.

Fabels is weer helemaal goedgekeurd door de fysio. Blij mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:41

Normaal ben je heel vroeg en nu gewoon Ha Ha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:41

Mooi zo Tine +:)+ en 9.30 is bij mij ook iets wat eigenlijk vrijwel nooit gebeurd ... ben uit mezelf meestal om 6.30 zoiets wakker... kan ook gewoon niet in dat bed blijven liggen dan :o lukt soms tot 08.00 maar dat is voor mij al best wel heel laat.

Sun aan het serieuse werk 8-) wanneer zijn de districtskampioenschappen eigenlijk dit jaar? En chip weg bij Jane, ja raar is dat he dat dat kan gebeuren...
Heerlijke rit voor Janouk en Herr Anton, lekker zeg zo in het bos. Zijn daar nu al veel dazen enz of is dat nu nog niet zo?

@Tine denk combi en geen bit dus andere / geen druk op tong/tongbeen en de osteo. Zie haar ook eindelijk af en toe eens kauwen / smakken zeg maar bij het longeren of bij het rijden deed ze ook nooit.

Hoop dat je onderhand uitgewerkt bent Ips :7 :))

Wij hadden vanavond gezellig BBQ met vrienden nu ernstig aan het uitbuiken op de bank.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:00

Bij ons in de buurt zijn er weinig dazen etc. Thuis al helemaal. Voordeel van wonen in de polder en altijd wind. In het bos komen zomers wel dazen voor, maar dat zijn enkelingen.
Gelukkig niet van die wolken vol, zoals je wel op de hei of bossen kan hebben.

Janouk en Anton hebben wel een kap op tegen vliegen, want die zijn er wel. En Janouk is overgevoelig voor rondvliegend gespuis

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:37

Dazen zijn hier ook nog niet. Alleen vliegen. En wel heel veel. De een kan er beter tegen dan de ander. Een paar hebben een vliegenkap op en sommige met mooi weer al een deken

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:22

Lekker Janouk, een ritje.

Hier meestal rond 8:00 uur het bed uit.

Bij ons wel allerlei vliegend gespuis. Heel veel knutten, minder dazen, maar wel toegenomem de afgelopen jaren en ook al hoornaars.....

Ik doe met dit weer weinig. Paard loopt op de wei en ik hou het koel.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:45

Hoi dames hier wat weinig tijd gehad of genomen om bij te lezen.
VHU Wat k*t dat die vrachtwagen niet oplette en zo een ongeluk veroorzaakte.
Maar fijn dat het goed gaat met Cathey nu, zo bitloos.

Tine druk druk, en vind een keer uitslapen tot 9.30 een halve dag, meid geniet ervan dat je goed geslapen hebt, had je vast nodig.

IPS heeft een lieve shet (ze vallen dus best mee).

Vandaag zijn we zowat van de weg gereden zo rakelings rijden die toeristen langs een pony met wagen (5 cm) want stel je voor dat je met een semi terreinwagen half door de berm moet rijden dit kan echt niet -:(- . Maar ook leuke dingen onderweg er werd gevraagd of ze ons mochten filmen, geen probleem we gingen toch richting huis die en die route dus we werden gefilmd, pony liep er net super flitsend bij op zijn nieuwe schoenen met knal fuchsia roze sokken erin aan en een keurige hengstenvlecht in z.n manen en dat op zijn verjaardag Y)(^) nu maar afwachten of we inderdaad een kopie krijgen.

Janouk fijn dat er bij jullie niet zoveel vliegen zijn wij wonen tegen het bos aan en hebben hier veel vliegen de dazen zijn er nog niet maar ze kunnen ook achter in de wei staan waar meer wind is, we hebben de dazenvallen al weer staan want je vangt hiermee ook veel vliegen. Ook hebben ze een vliegenmasker om maar de shetten trekken ze nogal eens bij elkaar af. En ik ben grootverbruiker van vliegenspray.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:48

Ik maak het vliegenspul zelf de laatste jaren. Werkt net zo goed ala dure spulnuit winkel.

1/4 dettol
1/4 azijn
1/2 water

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:08

Goedemorgen allen
Lees over rakelings langs rijden..
Vrachtwagen die echt niet oplet .hoop dat de paarden er niks aan overgehouden hebben.
Ips heeft nachtje gestapt en is vast nog niet wakker.
Ht....chip kwijt .... wat raar..wist niet dat dat gebeuren kon..bizar..en serieus getraind. Goed bezig.
Janouk maakt vliegenspul _/-\o_
Tine is mega druk en heeft echt een top aanwinst aan fabels.
Vhu gaat bitloos met Cathey +:)+
Belker hoe gaat het ?
Dingetje is ook al tijdje zoek..hoe is t ?
Lanouska drukdrukdruk denk ik.
En verder ... heb ik vast mensen vergeten...sorry Y;(
Morgen loopt mn man een halve marathon..plan was hele...maar ivm hitte....voor eigen gezondheid toch kortere route....blijft spannend...
Fijn weekeind..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:46

Sterkte vandaag voor je man Biancacoo.

Belker gaat haar gangetje. Afgelopen week UWV bezoek achter de rug. Dat maakt je weer te bewust van alles. Verder stal gesopt, zolder uitgezocht en aan het genieten dat mijn man een week thuis is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:51

Goed zo Belker, en fijn dat je man weekje thuis is. Met dat mooie weer erbij is dat toch genieten! Al druk aan het inpakken voor de verhuizing?

Zo dat is een heel eind Biancacoo :oo verstandige beslissing met zulke temperaturen een hele marathon is niet te doen. Bij de marathon in Rotterdam wordt het altijd al kritisch met 25 graden... halve lijkt me ook al hele klus :7

Wilde vanochtend vroeg met paard aan de slag na het met honden te wandelen maar het is hier al heel flink warm dus nu gewoon maar rustig aan genieten van heerlijke weer weekend etc en straks paard even uit de zon met slobbertje en ik wil nog weer langs het tuincentrum, we zijn met de tuin bezig. Stond vanochtend al om 7.00 uur ontbijt te serveren dus we hebben al halve dag achter de rug zo'n beetje :+ Hondjes hebben uitgebreid gezwommen in de plas hier in de buurt. Was erg leuk met aantal andere leuke honden. Ze zijn nu compleet uitgeteld.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:03

Belker...uwv vond ik altijd veel energie slurpen... :(:) maar gaf mij vaak ook duidelijkheid..

Halve is zeker al een hele prestatie..maar hij is wel klaar en getraind voor de hele marathon..dus ook beetje teleurstelling dat het zooooo warm is....maar gezondheid gaat voor en dus....gaat hij voor de halve !! _/-\o_

hier vanmorgen ook al vroeg met de honden lekker ballen gooien en apporteren...lekker ravotten voor het echt heeeel warm werd..nu lekker in schaduw slapen... :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:58

Goedemorgen dames!
Ik was gister gewoon om half 8 op, want moest om 900 weer aanwezig zijn op de knutselclub! (Opleiding zadel en tuigreparateur dus )
Gisteravond op tijd in elkaar gestort. Nu druk bezig met inpakken voor menkamp en mijn huis netjes maken. Wat een rotklus zometeen eerst nog maar even met Det rijden hihi.
Geniet allemaal van het fijne weer!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:56

Veel plezier, ips, op kamp.

Meneer Anton vandaag dubbel M startgerechtigd geworden. Topper.

Dressuurring 1 L dressuur 62% ; 186 punten, 1 winstpunt
Dressuurring 2 L dressuur 69.3% ; 208 punten, 2 winstpunten

Vaardigheid L 1 balletje in twee omlopen. 2 winstpunten.

Knap kereltje. Nu oefenen voor de districtskampioenachappen en hopelijk de hippiade.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:47

Druk bij ips. Veel plezier op je ponykamp *\%/*
Meneer anton heeft super zijn best gedaan,ook leuk om de pony te wegen.... O:) volgens mij moet er 1 op dieet.
Sun ook gewogen ,274,5 kg,koets gewogen,netjes 180 kg. Met dressuur 179 ( auw zure punt) en 189 punten,rondje vaardigheid foutloos dus ook 2 punten erbij.trots op sunnetje
Jullie je ook vermaakt? Gelukkig niet zoheet als gisteren

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:16

Janouk gefeliciteerd met Meneer Anton. *\o/*
Happytime gefeliciteerd met Sun. *\o/*
Ips houd ook niet van het huishouden (komt ook nooit af een klus klaar tien erbij) :D
Biancocoo heeft je man het goed uitgelopen?

Hier vandaag met shet Evert de benodigde winstpuntjes gehaald *\o/* en mag nu L starten in de dressuur, maar de eerstvolgende wedstrijd hier is gelijk met onze oefenmarathon dus dan rij ik met 2-span B dressuur hiermee door de B is een meer jarenplan (1x per jaar voor het echie). Dus nu is het oefenen met het span. In het najaar weer verder met enkelspan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:39

Janouk: gefeliciteerd
HT ook gefeliciteerd
Bianca: super gedaan van je man!!!
Marga: ook gefeliciteerd
Ips: weer geknutseld ;-) en al op kamp nu? Heel veel plezier!!
VHU: lekker bezig met huis, tuin en dier. Lekker dat de honden vlakbij kunnen zwemmen. Er is hier wel een kanaal, maar Mowgli kan er niet meer uit komen. Lika houdt niet zo van zwemmen. Themba duikt de buitendrinkbak steeds in (is zo'n grote schelp voor kinderen) dus die koelt wel af.
Belker: uwv... hier heel slechte ervaringen mee.

Heerlijk lang weekend gehad. Donderdag had zoonlief crossles, ging echt zo fijn. Vrijdag had hij smorgens al met beide ponys dressuurles en's avonds is nieuwe voorraad voordrooghooi bezorgd. Zaterdag hadden we verlaat verjaardagsfeest van zoonlief. Dat was een groot succes, met prachtig weer in de bossen rondstruinen om te lasergamen. Daarna nog lekker uit eten gegaan met zijn drietjes. Voor vanmorgen vroeg stond de 2e bosrit met Fabels op de planning, maar omdat ik al een week lang flinke hoofdpijn heb en ook nog eens halve nacht wakker had gelegen, besloten dat plan maar te schrappen en lekker uit te slapen. Met dit weer is dan de parkeerplaats te vol om met een trailer aan te komen, dus maar even een rondje door het veld gemaakt. We moesten langs een koppel in een sloot zwemmende zwanen. Dat was wel even spannend, want Rembrand en Fabels schrokken allebei toen ze ineens toch wegvlogen. Maar wow, wat herstelt Fabels zich snel. Daarna met nog 2 vriendjes van zoonlief naar een opendag van een outdoor evenemententerrein gegaan. Kinderen hebben zich super vermaakt en zoonlief is nog in de prijzen gevallen bij de survivaltocht voor kinderen. Net nog paar uur bezig geweest om lessen voor te bereiden. Bleh.... Maar ja, moet toch gebeuren. Ben wel blij dat ik morgen niet hoef te werken, want onze noodlokalen warmen heel snel op en er zijn eigenlijk geen ramen die echt open kunnen.
Nou, ik ga nog even bankhangen en hopelijk zakt dan toch een keer die hoofdpijn weg. Ben er wel klaar mee zo ondertussen. Het is duidelijk weer tijd voor bezoek aan de osteopaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 05:16

happytime schreef:
Druk bij ips. Veel plezier op je ponykamp *\%/*
Meneer anton heeft super zijn best gedaan,ook leuk om de pony te wegen.... O:) volgens mij moet er 1 op dieet.
n

Ssssttttt Janouk is gewoon te klein voor haar gewicht

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:31

Ja marga hij is gefinished. Heel knap !!
Dankje tine.
Janouk is te klein..ze heeft zware botten... :+
Hier alleen pootje badder honden... jammer dat ze niet zwemmen...maar ik durf ook niet goed..hahaha..te koud..dat helpt ook niet hahaha.
Fijn vhu dat die van jou lekker zwemmen.
Houd t koel vandaag...tword zoooo warm...
Wilde zoon op fiets naar school..maar komt die enorme bui net hier rond die tijd...maar met de auto dan..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:18

Knappe poown Marga _/-\o_ en Janouk mag even aan Cathey vertellen hoe ze dat doet dan :Y)

Hier hele dag vrijwel strak blauwe lucht, zon en lekkere bries, als je niet hoeft te werken heeeeerlijk weer :+ geen onweersbuien hier dus.

Cathey gelongeerd en er kwartiertje op :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:54

Net weer heerlijke menles gehad met Samoerai. Terwijl we toch alweer 1,5 week niet hadden gemend, weer duidelijke verbetering. Heerlijke pony is het toch.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:53

Mooi Tine, kun jij straks Sam overnemen van zoonlief :-)
Hier op school... je merkt dat de tentamens / examens naderen want ze worden allemaal stuk fanatieker :+ ;)