[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:58

*Boink, valt binnen*
Beter dat Shanna hier nuttige info krijgt van ervaren menners dan dat ze het moet doen met "ik denk dat" - antwoorden, die tegenwoordig veelal gegeven worden in de topics, waar de ervaring zich niet meer laat zien :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:46

Gem: daar heb je inderdaad wel een punt. :o
Shanna: natuurlijk ben je welkom, maar het is wel leuk als je ook wat vertelt ipv alleen maar te vragen. ;) Concourswagens zijn misschien niet heel veel zwaarder dan tweewielers, maar ze hebben vaak een (te) hoog zwaartepunt met alle enge gevolgen van dien. Bovendien vind ik dat zeker bij zo'n kleintje iedere kilo telt.
Vwb het mennen denk ik toch dat je iemand met ervaring erbij zult moeten halen. Je pony heeft wel ervaring, maar jij niet (dit is niet vervelend bedoeld!). Om ongelukken te voorkomen, zul je in het begin dan toch wel hulp nodig hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:51

@Shanna natuurlijk kun je hier vragen stellen. Maar het is een beetje frustrerend als mensen met de beste bedoelingen en met veel ervaring bepaalde antwoorden geven en je dan toch kiest voor een concourswagentje waarvan de meesten zeggen dat dat geen handige keuze is, op zijn zachtst uitgedrukt.

Dat is overigens ook een van de redenen dat veel ervaren menners zich vrijwel niet meer in de vragen topics laten zien omdat de antwoorden en adviezen die gegeven worden regelmatig gewoon totaal worden genegeerd. Ik laat me er zelf ook nog maar zelden meer zien :o terwijl ik echt iedereen wil helpen -O- moet ook zeggen dat als ik er af en toe eens kijk mijn broek afzakt van sommige tips / opmerkingen en ook van de vragen 8)7

Maar goed dat terzijde :o

Mijn stalbaas van mijn vorige stal gaat (mijn vorige) hoefsmid voor me regelen. Helemaal top +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:02

Aan de andere kant, adviezen zijn niet bindend ;) . Waar ik me wel aan kan ergeren is als iemand iets vraagt, maar vervolgens zegt "dat is niet zo" of "we doen / ik zie het altijd zo en het gaat altijd goed". Stel je dan een vraag om gelijk of om info te krijgen :? . En waar ik me nog veel meer aan erger is wanneer men lukraak een topic neer kwakt zonder zelf de zoekfunctie of FAQ te gebruiken. (Dus Shanna: +:)+ )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:17

Vragen stellen is altijd goed..
Een vierwielertje voor zo'n kleine pony van net 90 cm...is lastig omdat :
nadelen:
- een 4-wieler met bokhoogte van 90 cm... weinig te vinden zijn
- een 4-wieler vaak niet onder de 100 kg zit.en een shetje onder de 1 meter vaak niet veel meer weegt dan 100 kg, voor op zand/gras word dat al snel te zwaar inclusief menner..helemaal als je ook nog eens een pasagier mee wilt nemen.
- hoge rolweerstand door kleine wieltjes..of dikke bandjes
- niet met de voorwielen onder de kar door kunnen draaien, en daardoor bij keren of achterwaarts lopen, om kunnen kiepen.

voordelen van een tweewieler :
- een tweewieler van bijv sulky cavaletti..weegt maar ongeveer 40 kg.
- een HCA weegt iets meer, maar maximaal 60 kg, dat is voor zo'n mini nog licht genoeg.
- een tweewieler is lastig omver te krijgen.
- een tweewieler is licht van gewicht en
- lage rolweerstand is.
- mooi in verhouding met je pony, en goed af te stellen zodat je de pony geen schade toebrengt.

een sulky cavaletti zou goed geschikt voor je zijn Shanna, maar ik vind dat je met een pony van onder de 1 meter niet met pasagier moet gaan mennen..
ik hoop wel dat je met het beleren wat hulp krijgt, ook al is je paardje klein....een ongeluk zit in een klein hoekje..en dan is je pony er misschien de dupe van..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:11

Top uitleg Biancacoo +:)+
En natuurlijk zijn adviezen adviezen maar de reacties zijn soms zo >;) dat je echt zoiets hebt van vraag dan geen advies maar doe gewoon direct wat je al van plan was.

@Shanna dit was mijn sulky pirouette destijds, paste echt perfect bij Sim
Afbeelding
en achter de pony
Afbeelding
we hadden ook een sulky caveletti met verlengd lamoen voor Welsh A'tje wat ik toen aan het beleren was. Maar die paste niet zo fijn achter Sim als de pirouette.
En als je met z'n tweeen op de Caveletti zat, en we gingen een heuveltje af en hij moest stilstaan, dan kon dat niet want de Caveletti duwde dan tegen de broek en dan ging hij lopen. Rem bij Caveletti moet je je niet te veel van voorstellen.
Dan heb ik ook nog een Cavelier tweewieler gehad. Hier met onze Snuitje van 1.15. Dat was ook een super fijne tweewieler en kun je dus ook met z'n tweeen opzitten. Dit is een met 18 inch wielen, maar je hebt ze ook met 16 inch en daar past een mini ook leuk voor (kan maar net, maar het kan).
Dit vond ik echt een hele fijne degelijk tweewieler. Niet te vergelijken met de Caveletti. Als je hiermee over de stoeprand heen ging had je niet het idee de boel elk moment doormidden kon zeg maar.
Afbeelding

Er waren twee behoorlijk flinke ongevallen, een persoon had gebroken been, maar dat was persoon die niet meedeed, maar dus onderweg al die paarden tegenkwam en paard raakte van de leg. Andere persoon zwaar gekneusde rug en gekneusd borstbeen. Dat was precies andersom, zij kwam met rijmaatje (die ook gelanceerd werd) een groep manegeruiters tegen die van de andere kant aankwamen in galop. Dat waren de ambulance gevallen. Plus nog een aantal die eraf gestuiterd zijn met minder vervelende nasleep.
Is niet normaal hoor, er vallen wel eens mensen af maar eigenlijk gebeurt het maar zelden dat paard en/of ruiter wordt afgevoerd met ambulance. Laat ik het zo zeggen, ik heb het nog nooit meegemaakt.

Ollie komt donderdag weer op ijzers. En dan gaan ze er voortaan in het seizoen niet meer af :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:40

ah..gave Snuitfoto.... <3 t'was een bijzonder ponneke !! :j

ik heb nog zo'n rode dutch tweewieler gehad..ging prima, was een fijn wagentje....tot mijn dartmoor om onverklaarbare wijze de knop omdraaide en op de hobbel ging, beestje was volledig onbetrouwbaar, is nog naar beleerman teruggegaan naderhand..en ook daar met zware kar en ook in meerspan op hol gegaan..kansloos dier voor de kar..en is als rijpony verkocht......ik ben met kar, en pony..en al over de kop gegaan toen pony in de sloot denderde..onder de wagen terecht gekomen...en...toen is kar van pony losgekomen..en ik ook.. :+ ..pony stond braaf 30 meter verderop te wachten tot ik weer overeind kon..en we zijn naar huis gewandeld...alsof er niets gebeurd was..
maar die dutch tweewieler was wel mooi voor een grote shetlander !! heb er fijn mee gereden met een andere shetlander van 1.07 hoog.

fijn ollie weer op ijzers !!

Anoniem

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:49

Ik vind 2 personen belangrijk zodat vooral mn dochtertje (3 jaar) ook mee kan, lijkt me wel leuk om samen met haar door het bos te rijden haha! Ook vind ik het langs de weg wel zo veilig als er een 2e volwassene bij kan zijn om eventueel de pony te begeleiden naast de kar. We wonen strak langs de [plaatsnaam] dus om aan de parallel te komen moeten we oversteken..

Hoe is de vering bij sulky's? En de remmen?

Bij deze wat foto's van mijn shetlander:

Met mn dochtertje:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=545DE5C2

Voor de slee:

Afbeelding

Voor zn oude kar:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 93a4b69c74

Wat ik zoek is meer dit type wagen (van internet):

http://i19.photobucket.com/albums/b163/ ... G_8856.jpg

Ik heb er 1 gevonden wel bokhoogte 90 cm.

Van sulky/ 2wieler zou ik toch graag de sport-editie hebben. Is net even wat meer wagen dan de simpele uitvoering..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:51

Wat een toestand Bianca :oo

Ja Snoetekop, had het gisteren met mijn groom ook nog over hem. Zijn van die pony's die je bijblijven. Deze foto trouwens ook, want die is genomen toen ik met het ritje hiervoor met hem zo'n beetje in een kamikaze actie over de weg was gestormd (hij wilde nooit stilstaan als ik het wilde := ) en door de heg in de tuin van iemand terecht was gekomen ... oeps.
Hij was nergens bang voor en deinsde nergens voor terug :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:02

Na een lange periode van afwezigheid (tijdgebrek etc) ben ik weer terug. Ga eens kijken of ik de draad weer kan oppakken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:55

Goedemorgen..
rustig hier..
Aks, hoe gaat het bij je en did's ?
Maisie, hoe is het gegaan..of heb ik eroverheen gelezen..?
lanouska..wat is het stil..waar zit je vandaag..ik zag dat je heul vroeg in de auto zat..
Shanna...vering is minimaal bij de karretjes..en de remmen zijn handig als je heuveltje af gaat..verder moet je er niet te veel van verwachten..haha..
Gem..hoe is het met jou en moos..nog kunnen trainen ?
Avaluna hoe is het met je dochter ? en heb je zelf nog kunnen mennen ?
hej ML, daar ben je weer..alleen nu NdV..haha..hoe is het met Vjelko ?
Tine..beetje geslapen ?.....

hier de honden al weer gedaan..ze worden wel steeds meer druk met dit koelere weer...het zit er weer aan te komen....superspannend...want onze eagle zal niet meer mee gaan trainen....4 dame's in span straks...wat zal ik eagle in lead ( voorop) missen.....geen idee hoe dat uit gaat pakken...

fijne dag allemaal...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:18

Goeiemorgen :O .

Biancacoo: Grappig dat de honden zo reageren op het weer. Ik neem aan dat een leidersrol in een roedel ook snel overgenomen wordt, dus zo zal het in het span ook zijn, neem ik aan. Het lijkt mij dat het pas vervelend wordt als de spanleider ook de roedelleider wil worden, terwijl Eagle dat is. Hopelijk levert dat geen conflicten op.

Shanna, ik kan je niet helpen. Weet niks van sulky's en concourswagens voor kleine pony's. Dat sleeën hebben wij vroeger ook zo gedaan, maar dan met een plat sleetje.

Morgen eind middag eindelijk naar huis.... heb Moos al weken niet gezien, wel steeds netjes een bericht gehad wanneer lesmees met hem gekoetst had. Heb de HS alvast maar een berichtje gestuurd, zal ook wel weer nodig zijn. Kunnen we vanaf donderdag eindelijk de training weer oppakken, in september is onze grote wedstrijd.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 08:50

Goedemiddag.. oh nee nog ochtend maar ik heb er al bijna een halve dag opzitten..

@ bianca Indd vroeg vandaag weer is een dagje met Jelmer op de vrachtwagen.
Voor de rest alles goed, we hebben cupido zijn eerste wedstrijd op gegeven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:06

Lanouska: spannend met Cupido. Leuk dat het zo goed gaat.
Gem: fijn dat Moos zo goed verzorgd wordt als je er niet bent.
Bianca: topsamenvatting waar ik me maar even bij aansluit. Matig geslapen, bedankt voor het vragen.
En drukke hondjes die graag weer aan de slag gaan. Goede gedachte van Gem: hoe gaat zoiets in de roedel als spanleider en roedelleider verschillen?

Hier al weer op pad geweest met Rembrand. Voel me er nog steeds erg somber over. Heb er geen goed gevoel bij. Heb nu 2x (vorige week woensdag en gisteren) 5keer 1 minuut gedraafd. Dat ging super. Ook na afloop mooie dunne benen, niet kreupel, niet warm. Maar als hij nu nog een paar uur op stal staat, omdat ik de andere nog moet trainen, dan loopt zijn been toch weer iets op. In de wei is dat probleem er niet, omdat hij dan beweegt. Toch moet ik van de fysio morgen weer draven. (vandaag alleen stappen). Omdat hij nu toch na stilstaan iets dik been heeft, zie ik het wat somber in of het ooit nog goed komt. Maar wellicht ben ik te pessimistisch.

Nou, ik ga Samoerai maar even goed rondslingeren. Zoonlief had gisteren weer les met allebei. Wow, ze gingen super. Zoooooo trots op dat kleine mannetje <3 Eind van de middag heeft hij zijn debuut in de L1 met Amerigo. Ik ben heel benieuwd. Volgens de juf moest hij als hij zo zou lopen als in de les, wel zeker met 2 wp thuis komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:56

Tine...balen van Rembrands been...geen idee of dat nog goed komt..hij heeft natuurlijk toch al een andere aanpak nodig, omdat hij al met zijn voorbenen eerder problemen gehad heeft...moeilijk hoor...ik hoop dat je er een fijn schema voor kunt vinden, zonder dat zijn been wat oploopt...

Eagle blijft thuis wel de baas, als hij echt een keer gromt..is het over en uit..
eagle liep met 1 hondje samen voorop..zij is echt het laagst in rang..zij zal voorop blijven lopen, omdat zij superslim is..en dat geweldig vind, en alles voor me doet, maar de vraag is..zullen de anderen haar gaan volgen....en zal het nieuwe hondje (welke eagle vervangt) het voorop ook goed gaan doen ?.....want die 2 zijn nu echt zulke dikke maatjes..die wil ik niet uit elkaar halen.
het team zal het hele seizoen nodig hebben om aan elkaar te wennen,..maar..waarschijnlijk doen ze het boven verwachting goed..en maak ik me druk..om niets..haha :+

boodschappen zijn weer binnen, zoon naar school..hij kwam gisteren vrolijk uit school, en moest toch toegeven..dat het leuk was geweest..zoo fijn voor hem !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:01

grrrr net heel antwoord gemaakt met van alles en nu is het weg... >;)

@Shanna laatste wagentje is een Van der Mee lijkt het. Zijn super wagentjes en eigenlijk enige concourswagentjes waar je ook fatsoenlijk in het bos bijv kunt rijden e.d. Echter :$ komt met kwaliteit http://www.hansvandermee.nl heeft wel eens 2e handse. Die kleinere maatjes zijn best zeldzaam.
@Tine ... wat zorgelijk... -O- zoonlief L1 debuut dat is leuk. Mooie afleiding.
@Biancacoo iets zegt me dat je er helemaal uit gaat komen met de hondjes. En je wilde Eagle toch nog wel af en toe meenemen bij rustige ritjes? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Net als je bij bijv tweespan/vierspan training de ervaren rot af en toe mee laat gaan zodat de rest het spelletje leert?
@Gem wat heerlijk dat je weer met je kanjer aan de slag kan gaan, leuk vooruitzicht de wedstrijd :):)
@Lanouska vroeg op pad :O hoe is het met je nieuwe werk?
@Jeskim ik vroeg me af hoe het met je paardje is of de nieuwe ijzers al hun werk doen?
@alle anderen :wave:

Ik stond vanochtend al vroeg bij de wei, was bang dat pony's het koud zouden hebben. Gelukkig niet, want Ollebol en Hero zijn wel erg slim dit staan lekker in de container (ze kwamen er echt zo lui, zich uitrekkend uitlopen). Ber staat er vlak voor, maar die zag er ook niet opgetrokken of koud uit.
Had de regendekens in de auto liggen maar die liggen er dus nog in :)

Hoop wel dat de gevoelige voetjes inderdaad over zijn straks met de ijzertjes er weer onder want ik zie dan direct overal spoken natuurlijk :o ze loopt op de betonplaat ook gewoon. Maar ja, dan heeft ze niet 25 km op flink tempo rondgereden. Ga dus vrijdag of zaterdag even flink testritje maken. En dan maar hopen dat ze na afloop niet gevoelig loopt. Denk dat ik er voor deze keer anders maar even zooltje tussen laat zetten. Vind dat altijd zo moeilijk dit soort dingen :\

Ben palen aan het slaan om nette paddock af te zetten, met planken. Heb er nu 6 ingeslagen, moet er nog 4. Wil ik dan ook nog een slowfeeder aan vast maken (moet meerdere plekken, anders is Ber, als laagste in rang steeds 'de sjaak') en een net hoekje creëren voor mijn materialen. Maar het is behoorlijke kleigrond. Dus eerst gaten boren en dan die palen erin. Aardige ochtend workout :7

Zo dit bericht is dus gelukt :list: :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:14

@Biancacoo sorry, zie dat je ondertussen ook hebt gepost :+
Wat fijn zeg dat je zoon het leuk vond op school, helemaal toppie!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:49

Bianca: ik had het vanmorgen al willen vragen, maar was het even kwijt. Wist wel dat ik iets moest vragen, maar geen idee meer wie en waarover. Maar wilde dus inderdaad weten hoe het met je zoontje was gegaan. Wat super dat hij zo blij uit school kwam. Scheelt weer een hoop zorgen. Gaat vast ook helemaal goed komen met de honden.

VHU: irritant is dat he, heel stuk typen en dan weer opnieuw moeten beginnen. Ik zou als ik jou was eerst zonder zooltje doen, is het dan niet goed, kan je dat altijd nog weer doen. Het lijkt mij dat ijzers eronder voldoende zorgen dat haar voeten niet meer gevoelig zijn. Maar volg je gevoel ;)

Sammie inmiddels ook weer gelongeerd. Vrijdag krijg ik longeerles met haar. Ze loopt super fijn te sjouwen, heerlijk over de rug en nageeflijk. Alleen ze houdt erg van de buitenstelling, beide kanten op. Dat is ohz ook zo. Dus ik hoop wat goede tips te krijgen, zodat het voor zoonlief ook weer makkelijker wordt.

Nu snel huishouden doen, eten koken en dan Amerigo maar weer in bad doen. Gelukkig heeft hij dus al deken aan, dus hoef alleen maar manen, staart en benen. Scheelt weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:23

Biancacoo: Fijn dat je zoon zijn draai al begint te vinden :j .

Tine, ik herken dat "buitenstelling nemen" tijdens het longeren van Ster. Ik longeerde haar daarom met pessoatuigje met knoopje achter het longeerschoftje (dus één vast punt), flink stelling en dubbele longeerlijn achterlangs. Kon ze wel haar hals goed inschuiven en uitschuiven, en "achter" toch goed in het spoor blijven.
Goed letten dat ze voorwaarts en over de rug de ontspanning vond, voltes verkleinen en vergroten en veel van hand verwisselen.

VHU: ik dacht er vanmorgen ook al aan dat ik Moos nu het liefst al een ongevoerde regendeken zou opleggen.

Heb inmiddels al 2 boeken + ontbrekende mensporten gevonden *\o/* . Als het goed is krijg ik ze deze week binnen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:43

Biancacoo schreef:
hej ML, daar ben je weer..alleen nu NdV..haha..hoe is het met Vjelko ?

hier de honden al weer gedaan..ze worden wel steeds meer druk met dit koelere weer...het zit er weer aan te komen....superspannend...want onze eagle zal niet meer mee gaan trainen....4 dame's in span straks...wat zal ik eagle in lead ( voorop) missen.....geen idee hoe dat uit gaat pakken...

zoon naar school..hij kwam gisteren vrolijk uit school, en moest toch toegeven..dat het leuk was geweest..zoo fijn voor hem !

Met Vjell gaat het goed hoor. Die heeft het prima naar z'n zin.
Kids hier zijn bezig met hun laatste week vakantie.

Volgens mij ben jij een van de weinigen die blij is dat het koeler weer is ;)

tine10 schreef:
Nou, ik ga Samoerai maar even goed rondslingeren. Zoonlief had gisteren weer les met allebei. Wow, ze gingen super. Zoooooo trots op dat kleine mannetje <3 Eind van de middag heeft hij zijn debuut in de L1 met Amerigo. Ik ben heel benieuwd. Volgens de juf moest hij als hij zo zou lopen als in de les, wel zeker met 2 wp thuis komen.

Succes vanmiddag voor je zoon!

VanHuisUit schreef:
Hoop wel dat de gevoelige voetjes inderdaad over zijn straks met de ijzertjes er weer onder want ik zie dan direct overal spoken natuurlijk :o ze loopt op de betonplaat ook gewoon. Maar ja, dan heeft ze niet 25 km op flink tempo rondgereden. Ga dus vrijdag of zaterdag even flink testritje maken. En dan maar hopen dat ze na afloop niet gevoelig loopt. Denk dat ik er voor deze keer anders maar even zooltje tussen laat zetten. Vind dat altijd zo moeilijk dit soort dingen :\

Denk wel dat het straks beter gaat hoor zodra de ijzers er weer onder zitten. Vjell kan helemaal niet zonder ijzers en als ik zie wat een verschil dat gaf de eerste keer dat de ijzers er onder gingen. Komt wel goed met Ollie. Las trouwens op het EF dat je nog een koordsingel zocht, o.a. piaffe ruitersport verkoopt deze nog.

===================
Inderdaad, voor wie het nog niet wist, een naamsverandering op bokt. Was ML zo ontzettend zat haha.

Inmiddels zelf ook aardig besmet geraakt met het menvirus, ga het steeds leuker vinden.
Voorheen nam ik genoegen met groom "spelen" en hoefde zelf mennen voor mij niet zo nodig. Maar nu hihi. Durf zelfs al kleine stukjes over de weg. Bos gaat al goed en in de bak natuurlijk ook.
Binnenkort ga ik mijn eerste echte menles inplannen, zodat ik voor mijn gevoel een beetje ga leren waar ik allemaal mee bezig ben. Wil volgend jaar (als ik mijn faalangst onder controle krijg) toch wel een paar keer dressuur gaan starten (voorlopig zonder vaardigheid aangezien ik voor de dressuur al zo zenuwachtig zal zijn dat ik geen vaardigheidparcours kan onthouden).
Laatst bijgewerkt door NdV74 op 19-08-14 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:44

Krijg net bericht: wedstrijd is helaas afgelast vanwege het weer. Jammer.

En nog een telefoontje: ik was vorige week naar de oogarts geweest omdat ik al een paar keer heel rare/enge dingen heb gehad (zicht ineens bijna weg, of alles in golven zien). Moet ik volgende week dinsdag naar ziekenhuis voor allerlei onderzoeken.... om te kijken of ik tia heb gehad.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:26

Jeetje Tine dat klinkt wel heel heftig.... was het geen soort van migraine? Sorry wellicht hebben ze je dat al gevraagd :(:) ben voor mijn burnout in april door aantal molens gehaald had oa dezelfde klachten maar was dus echt die burnout... voor zover het na te gaan is/was.

@NdV he hoi! Wat leuk dat je lekker aan het mennen bent. Vjell doet dat ook zo goed :) Bedankt voor de tip mbt de koordsingel.

Nou zo naar de bouwmarkt, allerlei rolgordijnen/zeil dingen kopen **al tijden uitgesteld maar nu ik thuiszit geen excuses meer**

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:38

Ja Vjell doet het ook graag, zolang we maar afwisselen met bakwerk en bosritjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:38

Jeetje, jullie moeten niet ineens allemaal van naam gaan veranderen hoor. Dat kunnen deze grijze cellen niet aan.

VHU: nee klachten horen niet bij migraine, maar volgens mij ook niet bij tia. Maar goed, ze gaan maar onderzoeken, dan gaan ze daarna vast nog wel verder zoeken. Ik heb in ieder geval rare klachten.

Nou, wedstrijd gaat niet door, dus nu proberen of de muziekles nog opgepakt kan worden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:42

Mijn oude naam is nog terug te vinden in mn profiel ;)
Dat scheelt haha. Maar voor de zekerheid ook nog maar even in het topic genoemd.

Voor wat HeroMy betreft valt het kwartje bij mij (nog) niet. Maar goed, ik ben ook even wat minder actief op bokt geweest.