Hier op fijne stallen gestaan, maar ben dolgelukkig dat ze thuis staan , heus niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar ben blij dat we genoeg plek hebben, zo is de verzorging goed te doen, ook nu bv als je ziek bent.
Ik zit 45 min in de auto voordat ik bij Harry op stal ben
happytime
Geplaatst: 18-04-13 22:53
tine:ik zou haast zeggen..een bakrand gaan maken van een halve meter hoog,blijft het zand vast liggen,echt zonde van je bak VHU mist haar menbak ik hoef maar 2,5 km te rijden voor de ene stal,zit wel een longeerrondje van 18x18 meter bij(heb daar braaf vandaag gement,durfde met de wind niet naar de manege 2 km verderop,maar had opdracht om meer te werken aan tempo en overgangen ) andere stal zit 2 km verder,staat alleen tara maar die verhuist eind van de maand naar ene stal, lekker alles bij elkaar(wel slecht voor de fietsconditie )
tine10
Geplaatst: 19-04-13 07:20
Goedemorgen,
Hier weer zon (wil regen ). Zometeen met Rembrand de kur oefenen. Morgen gaan we hem dan nog een keer filmen met muziek erbij, en dan maar goed vaak naar de film kijken, zodat ik precies weet wanneer wat gebeurt.
Ik woon 4 km van de stal waar Gwin staat en ook ongeveer 4 km van de stal waar Bieb staat. Van Gwin naar Bieb is denk ik 1,5 km. Ze staan dus lekker dicht bij elkaar. Beide stallen zijn super. Gwin is natuurlijk helemaal fantastisch in haar loopstal met vrije uitloop, echt geweldig. Betekent wel dat ik 2x per dag naar haar toe moet, want ik doe alles zelf; voeren, water geven, uitmesten. Low budget Bieb staat 's nachts op stal en overdag buiten. Ze gaan zo vroeg mogelijk naar buiten en pas laat weer naar binnen. Beide stallen zijn ook gezellig zonder 'gezeik'. Al moet ik wel toegeven dat ik meer op de stal bij Bieb ben dan bij Gwin. Maar dat komt doordat ik een tijd lang niks met Gwin kon doen.
Ik was van plan om gister te longeren en er misschien even op te klimmen, maar dat leek me met die harde wind geen goed idee. Misschien heb ik vanmiddag nog genoeg puf en anders morgen of volgende week. Heb geen haast.
Straks wel Bieb rijden en proef oefenen, volgende week eerste keer M1 starten.
Biancacoo
Geplaatst: 19-04-13 09:05
Goedemorgen, Vhu..2 broekmaten kleiner..dat zou hier fantastisch zijn...voor jou is dat niet echt nodig schat ik zo in. Tine..weer zand weg..buurman hier heeft zijn greppeltje dicht liggen met zand uit de rijbak..die is vast niet blij.. Frensie M starten..spannend !! Stalling voor de paardjes, wij hebben nog 2 paardjes thuis...mijn oude arabje en het gezelschapsshetje.. Lanouska..dat is nog een heel ritje naar Harry toe voor je.. Aks niet bang voor boswachter..t'is ook maar een mens..
ik moet de paardjes buiten gaan zetten.....tot later maar weer....
Is inderdaad een hele rit. Ongeveer 55 km maar het grootste stuk over de N34. Maar ik heb het in het menteam zo naar me zin dat ik de afstand voor lief neem.
Woensdagavond weer met uzma gereden. En die liep echt weer heerlijk kan ik echt op de kar zitten genieten. Ben al weer aan het trainen voor het zuidenveld.
Hier dus ook paarden aan huis. Heeft voor en nadelen. Ik heb denk ik een jaar of 12 in pension gestaan. Vond ik wel altijd erg gezellig. Dat mis je als je ze thuis hebt. Ik vind ook dat wanneer je je paard in pension hebt je veel meer tijd aan je paard besteed. Je gaat er echt heen om je paard te doen. Thuis komt er altijd wat tussen. Maar dat komt denk ik omdat ik ook nog thuis werk. Ik heb ook geen bak, alleen een longeerbak/paddock van 18 x 18 m. In de winter rijd ik dus alleen in de bak op de manege ( hier 3 km vandaan) of op buitenrit. In de zomer rij ik in de wei. Maar moet meestal wel me ring elke keer verplaatsen omdat ik altijd in de kaalste wei moet. Thuis kan je het natuurlijk wel helemaal doen zoals je zelf wil. Maar ja je moet ook altijd voeren en dat is soms best lastig. Daarom alles heeft z'n voor en nadelen.
tine10
Geplaatst: 19-04-13 10:31
Grrr, die weerberichten veranderen ook steeds. Gisteren 90% kans op 2 mm, nu nog maar 30% kans op 0,3 mm. En ik heb zo dringend water nodig. Bak ligt vol aarde nu, dus maar even gesleept en dan zo de sproeiers weer aan. Heb kur geoefend. Nu heb ik een leuke proef (althans, dat vind ik zelf hahah), mooie muziek, heb het inmiddels ook redelijk goed passend, .... maar een paard dat nog niet B waardig loopt. Echt om moedeloos van te worden. Zou nu eigenlijk amerigo nog moeten mennen, maar gaat qua tijd niet meer lukken, dus breng ze nu maar naar de zomerwei. Kijken of ik vanmiddag nog ergens tijd vind...
janouk
Geplaatst: 19-04-13 10:49
Hier ook de paardjes thuis staan. Was al jaren mijn Penny droom. Je mist de gezelligheid van een pensionstal, maar de vrijheid om te doen en laten wat ik wil, is me zoveel waard. De rijbak is eigenlijk net te zwaar om fijn te mennen. Maar voor rijden onder het zadel is de bak super. Verlichting aanwezig. De paarden lopen de hele dag in de bak en staan 1 uur per dag op de wei. Paul kan wel mennen op de wei, maar als hij fijn wil mennen, rijden wij naar het bos verderop. Meer ruimte. Heel tevreden, ik zou niet meer anders willen. Of het moet midden op de hei zijn. Want fijn uitrijden is hier in de Randstad niet echt te doen. Ach zo blijft er altijd iets te wensen over.
Vandaag maar eens creatief om me heen gekeken met wandelen en tara tara op stuk waar ik niet zoveel wandel (en waar dus eigenlijk vrijwel nooit iemand komt, is vlak naast industrieterrein op fietspad naar het recreatiegebied) flinke groenstrook ontdekt die volgens mij prima de komende zomer als men-stukje dienst kan gaan doen. Wel hier en daar wat hobbelig maar goed, het gaat er eerst toch alleen maar om dat ik wat voltes links/rechts kan oefenen in stap/draf en overgangen. Is flinke strook varierend van 15 tot 40 meter breed zo ongeveer..... links is schelpenpaadje, is wandelpad, en Ollie staat nog net op het langsliggende fietspad Is zo'n 10/15 minuten wandelen van stal Kijk zo kom ik de komende tijd dan wel door denk ik. En hoop weer af en toe te kunnen gaan lessen. Schat zo in als ik gemiddeld 2x per week Ollebol voor tweewieler kan zetten en/of les, plus dan nog 1x per week erop en nog wat longeerwerk, dan komen we vast wel verder
Vind het wel heel fijn dat we nu maar op 10 minuten met de auto en half uurtje fietsen van stal staan, is me wel wat gehobbel waard plus dat ik het gewoon een leuke stal vind. En het zelf voeren/ mesten en alles zelf kunnen doen heeft zeker ook heel veel voordelen. Nooit gezeur over wat je wel of niet aan je paard wilt geven e.d. Zo staat Ollie nu op eigenlijk alleen op ruwvoer, en dat bevalt prima.
Nu zo nog wat verjaardsagsbezoek incl uit eten
Biancacoo
Geplaatst: 19-04-13 16:20
Avaluna... ook knuffels vanaf hier... Vhu, dat ziet er mooi uit die strook groen om te oefenen ! Tine, regen...dat valt tegen vandaag met de hoeveelheden.
straks frietjes eten....heeeel slecht...ik haal ook niet voor mezelf, ik moet nu echt streng voor mezelf zijn !!
Las op FB over het Fief avontuur jubileum. WEet niet of nouvel hier nog mee leest. Maar heb er heel de dag aan gedacht. Had de fotos weer gekeken en werd er allemaal stil van
VHU een mooi trainveldje gevonden!
Ik heb vandaag op school gestudeerd. Van 9 tot 5. Goed van mezelf! Nu nog wat drinken en dan rijd ik naar vriendje toe Lekker een weekendje daar
Dat bedoel ik nou dat er hier altijd wat tussen komt en je dan dus niet aan je paard toe komt. Ik wilde gaan mennen vanmiddag zodra gerrit uit zijn werk kwam nou niet dus. Moest nog ff voer wegbrengen en jawel 100 meter van huis een knal alsof ik een klapband had maar nee dat was het niet. Maar de auto hing helemaal scheef. Heel langzaam naar huis gereden en de ANWB gebeld. Die was er snel en wat bleek het lijkt wel een marathon wagen. De luchtvering was geknapt. Maar ja ik had allemaal voer in de auto. Gerrit heeft voor nood de auto opgekrikt en er een houten blok tussen gezet en ik heb daarna met een gangetje van 30 hier in de buurt ff wat voer bezorgt en morgen ik een sukkel gangetje weer naar de garage.
Onder tussen was Gerrit naar een vriend van ons die heeft problemen met een paard en veulen. Blijkt de moeder op sterven te liggen ze heeft inwendige bloedingen en de dierenarts is er al de hele tijd bij. Maar waarschijnlijk haalt de merrie het niet. Nu hebben ze via de veulencentrale een andere merrie gevonden. Want het veulen is pas 1 dag oud. Gerrit is nu onderweg naar Nunspeet die merrie ophalen. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen. Maar onder tussen geen db voor de kar........
Baudy, een merrie uit nunspeet, das hier vlakbij... Tjee wat een dag...
VanHuisUit
Geplaatst: 19-04-13 22:06
Dat gaat inderdaad lekker Baudyh wat sneu zeg van de merrie (en het veulen ook natuurlijk), krijg je een veulen, ga je er zelf aan onderdoor bah, naar.
Hier schoonma en stief-schoonpa ook weer overleefd lekker gegeten in ieder geval
baudyh
Geplaatst: 19-04-13 22:53
__PSM__ schreef:
Baudy, een merrie uit nunspeet, das hier vlakbij... Tjee wat een dag...
schijnt een tuigpaarden merrie te zijn die een tweeling heeft gekregen. Allebei dood. Meer weet ik er nog niet van.
avaluna
Geplaatst: 20-04-13 04:08
@baudyh: pittig dagje idd . Hopelijk gaat het goed met het veulen en de merrie.
dank jullie wel. Mijn vriend was vannacht om 5 uur thuis. Het veulen drinkt bij de nieuwe merrie maar ook nog bij zijn moeder. Die leeft dus nog altijd. Spannend. Maar in elk geval hoe gek het ook klinkt heeft het veulen een back-up voor als zijn moeder het toch niet haalt en extra melk. Dat heeft het wel nodig.
Ik ga zo met een gangetje van 30 km richting Hardenberg tuffen om de auto bij de garage te krijgen. Eerst ff eten. Wilde de paarden ook al voeren maar het hooi was op. Dus ze moeten ff wachten tot Gerrit een nieuwe baal neerzet.