[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:37

Nee hoor, ging redelijk stijl naar beneden, maar was geen sprong. Het meest dramatische vond Trendy de lintjes bij het stappen en galoperen, die klapperde toen flink.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:40

Welkom nieuwe! Leuke paardjes heb je! :j

Mijn nicht was net hier met een neefje van ons, ze is weer komen rijden op Romeo.
Het rijden ging beter dan ooit, Romeo begint veel steviger te lopen, het geeft echt een ontzettend fijn beeld!

Helaas is er ook wat minder leuk gebeurd. Onze lieve pup die nooit een vlieg kwaad doet, heeft onze oude hond aangevallen.
Mijn neefje was erg uitgelaten aan het spelen met de honden, met een bal. Neefje lag op de grond en was zo aan het stoeien met ze. Plots neemt Zhora (jonge hond) de bal en gaat er met haar voorlijf op liggen met het achterwerk omhoog. Zoë (oude hond) wou de bal afnemen(ze waren dus aan het spelen) en plots vliegt Zhora op Zoë. Ze hebben zeker een halve minuut in elkaar gehangen, zo had ik nog nooit 2 honden zien vechten! Ik ben beginnen schreeuwen, neefje is recht gevlogen, met z'n 3en probeerden we ze uit elkaar te trekken, maar het lukte niet. Ik ben Zhora beginnen slaan zo hard in kon (ze had Zoë bij haar nek vast, ik dacht echt dat ze Zoë ging dood bijten) en uiteindelijk liet ze los.
Zhora heeft een gaatje in haar lip en Zoë heeft een gaatje boven haar hoofd, beide waren best fel aan het bloeden. Heb het verzorgd en nu ziet het er goed uit.
Maar jeetje zeg, wat heb ik mij verschrokken! Ik heb gehuild als een klein kind! Ik voel me zo een mislukkeling |( Ze luistert zo goed op school, ze doet nooit iemand kwaad! Kan ik nu helaas niet meer zeggen |(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:41

kun je jezelf gelukkig prijzen dat zhora niet je neefje bij z'n kladden heeft gepakt :)
spelen met 2 honden is nou eenmaal een wat complexer geheel dan met 1 :)

Gelukkig valt het mee en hopelijk houden ze er niets aan over :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:07

hopenlijk gebeurd het niet vaker S_L.
en gelukkig is het goed afgelopen.

*zucht* ik had bij Van haren leuke ballerina's gepast.
ging 50% extra kassakorting af, dan kwamen ze op 10euro.
leuk!
eerst maat 39 gepast, die waren gewoon te groot want flopte aan de achterkant met lopen.
dus toen maar 38 gepast.
zaten wel strak, maar dacht dat kan wel want ze lopen vast nog wel wat uit.
De doos had geen deksel.
heb ze nu even thuis aan, maar heb er eigenlijk spijt van dat ik ze gekocht heb.
want ik krijg er (nu nog) gewoon zere voeten van.... en weet niet of ze zo erg uitlopen dat ze wel goed zitten.
denk ook dat ik ze niet meer terug kan brengen, aangezien er dus 50% extra korting op zat en de doos geen deksel had.
ik ben weer eens te impulsief geweest.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:14

:(:)
das k*t IT. daar kan ik ook altijd heel erg van balen :=

Ik heb vandaag op m'n 3 jaar ouwe uitgelopen afgetrapte kapotte ballerina's rondgelopen, want die zitten zo lekker _O- En net op m'n slippers naar buiten om met die hond te dollen. Zo pizza eten en dan hond even goed uitlaten :)

heb wel fotos van 't spelen net buiten
[BB-ITP] Dwergschnauzer Karel zijn makeover van showhond naar hónd
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 15-04-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:16

ik ga de schoenen zo terug brengen bij een ander filiaal.
heb gebelt en het mag gewoon :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:43

@ Naaltje: Ja inderdaad! Jeetje zeg, ik durf me niet voor te stellen wat hier had kunnen gebeuren!
Maar het is zo ontzettend vreemd, ik speel zo vaak met beide honden en nooit doet Zhora iets verkeerd! Beide honden zijn zo ontzettend grote eitjes, ze zouden nooit iemand kwaad doen! Ik ben er echt zo hard van geschrokken!

Ik heb Zhora onmiddellijk aan de ketting gehangen (waar ze iedere nacht hangt, zodat ze in haar hok kan). Zonet stond Zoë op, ging ze rustig naar Zhora, daar hebben ze aan elkaar zitten ruiken, likken,... Zoë heeft ze zich naast Zhora neergelegd, en ze straalden beide echte rust uit, het was wel fijn om te zien. Net alsof ze zich weer verzoend hadden.

Mijn nicht zei onmiddellijk (voor te lachen): ach wat doen jullie toch zo, ik ben ook bijterig als ik ongesteld ben, dan moeten anderen ook niet moeilijk komen doen en mijn spulletjes afpakken! (Zhora is dus loops :o )

@ IT: ik denk niet dat het nog vaker gaat gebeuren, beide honden hebben echt niets agressief in zich. We moeten er gewoon op letten dat er zo niet meer met ze allebei gespeeld wordt, nu weten we dat Zhora jaloers kan reageren.

Wat balen zeg van die schoenen! Heb ik ook wel gehad met schoenen, de eerste momenten denk je "oh ja dit komt goed!", maar je voeten blijven zeer doen en uiteindelijk heb je spijt dat je ze gekocht hebt. Helaas heb ik dit al gehad met schoenen van 80 euro. Als ik die schoenen aan heb, krijg ik blaren op de linker én de rechter kant van ieder teentje, en dan ook nog eens op mijn hielen. Ik vind het echt jammer, want het waren zo ontzettend leuke schoentjes!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:46

bij ons wordt er nu ook afentoe wat afgegrauwd :)
die kleine is namelijk bezig die grote van ons onder de plak te krijgen, maar echt bijten hebben die nog niet gedaan gelukkig :)
kleine beest heeft ook al geprobeerd de kat onder de plak te krijgen, maar dat heeft ie moeten opgeven
:')

blarenschoenen.. ik heb een paar onwijs mooie western-rij-boots staan. Kan er prima mee rijden, maar niet mee lopen :')

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:01

VanHuisUit: Dan is het een heel mooie oplossing zo :D.

Angela: Ik had je topic gezien :D.

Sander_lotte: Jeetje zeg. Wat naar dat het jonge hondje dat deed :(:).

Ik wil ook nog een keer een trec rijden :)).
Maar dat duurt nog even ben ik bang :=.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:05

:(:)
voor mij duurt het nog veel te kort _O-

Ik ga even met grote kleine slaapwoef naar buiten :)) ga mezelf wel even goed bewapenen, want er is hier in deze flat afgelopen weekend iemand bijna verkracht door iemand die haar achterna was gekomen
*steekt bus deo en bus haarlak in jaszak*

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:09

Succes Angela :).

We kunnen wel ruilen hoor :)). Wacht jij langer en ik korter, maar denk niet dat mijn powns dat kunnen waarderen :=.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:44

@S_L het kan heel goed dat Zhora in de gaten heeft dat Zoe zich momenteel niet fijn voelt. Het is heel hard in de dierenwereld: dan wordt direct je plekje ingenomen. Dus Zhora ziet haar kans vrij en klimt een stapje hoger in rang.

@B485 zou inderdaad gaan sproeien want ook al zou het nu even regenen, het is echt ontzettend droog zeg! Was net even bij onze moestuin maar ben blij dat ik heel veel nog in potjes / in kweek heb staan hier thuis, want anders moet je echt zoveel water geven. Je hebt ook vaak dat als het dan nu gaat regenen dat het zo hard regent dat het bovenste laagje wegspoelt, met de graszaadjes erin. Dus als je kunt beregenen, zou ik het wel doen. Maar heb je dan iets om te sproeien?

Vond ook dat het gras op de wei nog niet echt veel is gegroeid. Ze staan nu bijna 3 weken niet op de wei. Komt natuurlijk ook door die droogte.

We hebben het volgende week zo ongelovelijk druk met allerlei meet- en regeldingen en dan ook nog de wedstrijd, jeetje heb het wel weer geweldig gepland allemaal >;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:18

dat jouw ponies mij niet kunnen waarderen? >;) :+

foei VHU, je maakt jezelf nog overspannen zo :=
beetje rustigaan afentoe he

al iets van poes vernomen trouwens? :(:)

zo terug met woef, lekker nog even geapporteerd hier op het veld :D en even aan de vijver zitten zitten ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:29

Jouw parttime woef is grappig :j

Poes is volgens bepaalde buren wel gesignaleerd maar wij hebben haar echt nooit meer gezien |( ik denk dat ze is aangereden of gegrepen door een hond of zoiets en daarna is weggekropen en doodgegaan.

Heb maar geen medelijden met me hoor, pak mijn momenten wel, kan alleen erg chagarijnig worden als ik niet veel bij de paarden/pony's kan zijn, echt ben zo vreselijk verslaafd :o Is tijdje wat minder geweest omdat ik het simpelweg niet kon maar sinds ik het mennen heb ontdekt ben ik weer vreselijk. En helemaal sinds ik Rizanta heb :x

En ik ben echt niet goed in kinderfeestjes/verjaardagsfeestjes, vind het vreselijk om te organiseren en al helemaal om een middag lang in totaal 12 van die kinderen te vermaken in de leeftijd van 8, 9 jaar. Echt daarna kun je mij opvegen. Han is volgende week jarig, nou dat is echt een stress week. Mijn man kan dat wel heel goed. Gelukkig helpt de oppas ook mee. Ik ga wel vooral pannenkoeken bakken en de schatkist begraven / verstoppen en vervolgens de weg kwijtraken ofzo. Bewonder mateloos moeders die van die echte moeders zijn, ik ben dat dus niet :oo

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:31

hahaha _O-
joh dat zal wel meevallen :))

ik beld pa daarstraks op inderdaad, en die nam op met ''hondendief!'' O:)
had alleen een briefje op 't aanrecht gelegd namelijk ''ik heb die kleine mee, hij komt vanavond terug'' :')

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:01

Avond allemaal,

VHU: je hebt er gedeeltelijk zelf voor gekozen voor de drukte van volgend weekend. (moest je het echt niet meer zien zitten, laat dan iets weten, dan kunnen we misschien iets anders regelen voor Snuit)

Naaltje is een echte hondendief. Eigenlijk is dat toch ideaal. Je haalt de hond op als je er tijd voor hebt en als je er geen tijd voor hebt, laat je hem gewoon bij je ouders. Je TREC komt echt wel goed.

S_L: ik denk dat Zohra aan het uitproberen is om een plaatsje in de rangorde te stijgen.

Tass heeft veel doelen en plannen.

Mijn voorlopig doel is Petra in 2span zetten. Maar eerst nog zien hoe ik het met Snuit kan vinden.

En dan nog Dennis in de Trec gezien. Vind het best wel grappig.

Ben juist een uurtje met de kar weggeweest. Ben echt trots op mijn pony. We hebben de normale route eens in de andere richting gereden. Dus de oortjes gingen er netjes op. Ook nog 2 nieuwe paden uitgetest, maar dat was geen succes. We waren dus meteen verplicht om de achteruit weer flink te oefenen. Dat is dan het voordeel van een 2 wieler. Op een smal padje kan je toch nog ettelijke meters terug achteruit om dan op een net iets breder stukje te draaien.
We hebben een uur en een kwart gereden. Op het uur 9 kilometer afgelegd en het laatste kwartier uitgestapt en toch nog 1,5 km gedaan. We hadden er (voor ons dan toch) dus een stevig tempo in.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:06

Zo lekker hoor een uur op pad :D

Angela: Ik bedoelde eigenlijk dat ze het niet kunnen waarderen als ik er nu met mijn dikke kont op ga zitten :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:25

@B485 goed gedaan! Petra moet zwaar aan de bak de laatste tijd :j Snuit haalt in conditie zo'n 13, 14 km/uur inclusief stapstukjes :7

Citaat:
VHU: je hebt er gedeeltelijk zelf voor gekozen voor de drukte van volgend weekend. (moest je het echt niet meer zien zitten, laat dan iets weten, dan kunnen we misschien iets anders regelen voor Snuit)

Dat is de grootste stress niet, het verjaardagsfeestje van Han, dat is de stress :oo
Kom hem wel graag zelf brengen hoor, zie ik hoe hij er bij komt te staan. En Snuit is super makkelijk met vervoeren, dus geen probleem.

Zo'n stuk achteruitlopen heb ik met Snuit nog nooit gedaan, geen idee of hij dat kan :x

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:58

Ik wist ook niet of Petra het kon, maar nu moest ze wel :)

mmm 13, 14 km per uur, dan zal Petra nog echt een tandje bij moeten steken. Ze draaft nu amper 12 per uur ( af en toe eens 13). Nu ja, we komen van een draf tempo van 11km per uur.

Tja verjaardagsfeestje. Heb ze vroeger nooit gehad omdat ze het thuis niet zo zagen zitten. Achteraf gezien vind ik dat wel spijtig.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:22

tasske hier ook binnen gevallen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:37

Pfff verjaardagsfeestjes niet aan mij besteed hoor.

Naaltje die hond is echt super gaaf enne die trec gaat wel lukken hoor gewoon op dids vertrouwen
als ik alles zo lees is het een super pony!!

S-L schrikken zeg van de honden. Is toch altijd moeilijk te achterhalen waarom ze zoiets doen. Hondje van mn ouders
had vanmiddag tijdens mn ritje een stuk haas/konijn meegenomen. Nou dan moet je ook oppassen hoor dan
is ie echt niet te vertrouwen.

Heb van ollie vernomen dat bruutje weer thuis is gelukkig (of had ze hier al gereageerd :o )

Nou heb vandaag enkelspan gereden met ferro. Hij is wel een beetje boos op me want hij staat
alleen op de kale wei in zn pyjama en de andere 2 staan lekker op de grote wei hun buik vol te vreten
maar ja liever zo dan hoefbevangen.

Heb wel lekker kunnen rijden hoop morgen dubbelspan en volgende week nog even een beetje oefenen met
robijn. Heb nog 2x les dus dat gaat wel goedkomen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:34

Ik meld me op de valreep nog even :o

Brutus is weer thuis gelukkig en ik we de uitslagen zijn positief *\o/* . Ik zal jullie nog een uitgebreid verslag doen als ik iets meer tijd heb :o
Ik heb weer ontzettende kiespijn momenteel na mijn wortelkanaalbehandeling van afgelopen woensdag en nu net dat ik een wedstrijdweekend moet organiseren bij onze vereniging. Ik ga voor het eerst met Simba starten eens even kijken of ons puppie klaar is voor het échte werk :P
@Patherei en Taske welkom...

Ik moet verders nog even goed bijlezen maar dat gaat goedkomen :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:12

sterkte ollie,weet hoe het voeld! :j
hier nu aan het snotteren...niet verkouden maar....allergie voor de paardenharen (kwam bij bioresonantie-therapie uit)
snap nu waarom ik met scheren,verharen zo moet niesen, snotteren.
denk maar eens een mondkapje ga halen, want 5 paardebeesten die ruien......zucht :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:08

ow happy toch, das al net zo handig als ik met hooikoorts
en wel peerd, konijnen hebben, en allergies voor katten en er dan 2 hebben, haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:51

yuk happytime :=
ik heb een tijdje een paardje verzorgd van iemand die ook allergisch was, zij stofzuigde dat paard afentoe(met zon kruimeldief) := dat hielp iets voor haar

fijn dat bruutje weer goed thuis is!
en een :(:) voor ollie!

@maisie; aan dids gaat het niet liggen nee, die is lief :)
lekker druk bezig geweest, en arme pony met een pyama op :)) dids loopt ook al een tijdje in zijn gewaad :P

@babs; het is inderdaad de meest ideale manier zo, een ''afentoe'' hond :))

zo ik ga al blaffend auto's schrobben vandaag :)